Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 15:06

:j Klopt!
Laten maken van drijfhout. Heb er ook een soort plafonniere van!

Afbeelding

Ben heel benieuwd naar foto's als het straks binnen is!

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 15:10

knabbelgirl schreef:
Maar Keel94 en TheJoker jullie wonen dus beide voor vast in chalets begrijp ik? Is dat niet heel klein? Vind die van Keel94 wel erg mooi ingericht!

Verschrikkelijk van die gore badkamers Vonneke! Gelukkig is het nu een stuk beter :)

Wij hebben er expres geen eettafel in gezet omdat het anders erg krap wordt, wij aten voorheen ook altijd op de bank dus was voor ons niet zo heel erg haha. Wij wonen er met zijn 2en en de hond. De badkamer is echt heel klein. Slaapkamer is te doen en woonkamer zoals we het nu hebben prima leefbaar. Wij woonden eerst bij mijn schoonmoeder maar dat ging echt niet meer. Dus dit is voor tijdelijk hoor. Wil hier geen jaren wonen haha :p voordeel is wel dat we een lekkere ruime tuin hebben en 2 schuren. Hond kan dus lkkr zijn gang gaan en opbergruimte in de schuur.

Dankjewel heb geprobeerd de ruimte zo goed mogelijk te benutten maar het ook wel een beetje gezellig te maken. Dat we hier gingen wonen dachten we ook van ooh wat klein maar valt achteraf gelukkig reuze mee

benangelique

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 15:31

wat zou je aan zo'n stinkend koeienvel kunnen doen? het weerhoudt mij er echt van om er eentje te kopen.....

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 15:33

zo erg vind ik het nou ook weer niet stinken. Je ruikt het een beetje, maar het stoort mij niet. Anders misschien een tijdje buiten hangen?

schaap ruikt nog minder inderdaad.

rendier is trouwens een afrader. Vond hem prachtig, maar hij ligt nu in de tuin. Jeetje wat verhaart dat ding.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 15:37

Rendier blijf je ook een beetje ruiken. Wat je echter absoluut niet mag doen met een rendier is hem stofzuigen, dan blijft hij haren :D

Je kunt hem het beste uitkloppen buiten, regelmatig insprayen met water om hem licht vochtig te houden (droogte zorgt voor haaruitval) en hem in de verse sneeuw liggen, als je de kans hebt. Dat schijnt sowieso heel goed te zijn voor huiden, de sneeuw trekt de huid en vacht dan schoon.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 15:42

Kentaro, daar is die <3!
Afbeelding

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 15:44

Ik vind een rendiervacht ook super gaaf, maar inderdaad dat ze zo verharen is wel een ding dat ik er nog geen een heb :P

bloembloem, wouw wat gaaf zeg!!!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 15:55

ClaudiaHS, wat aso zeg, het huis helemaal vol laten staan en puin laten liggen, en dan ook nog een rekening sturen als het opgeruimd is! Je zal maar een strakke planning hebben en de sleutel krijgen van zo'n huis... daar gaat je deadline. En 1000 weckpotten... ha ha ha! Die kun je, als je ze schoon hebt, volgens mij heel goed verkopen hier in Duitsland. Als die Duitsers maken van alles in... brrr.... ik krijg altijd de rillingen van ingemaakt eten. Soms zie je niet eens wat het is :')

Keel94, ik zou er goed kunnen wonen hoor, ik woon liever in een kleine, gezellige ruimte met een fijne omgeving. Wat snel schoon is ivm niet veel m2 :D

BloemBloem, schitterende tafel met stoelen!!!!

Kentaro, ik vind zo'n huid echt een gezellige uitstralinge hebben. Helaas hoef ik dat hier niet te proberen... die 3 monsters hier slopen het ding in een dag vermoed ik...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 16:10

benangelique schreef:
voor degenen met een echt dierenvel; ik hoor vaak dat ze heel lang nog stinken, herkennen jullie dat?

Ja. Ligt aan de manier van looien. Mijn schapenvachten 'stinken' beide, mijn koeienvacht niet.

Wat helpt tegen de geur is compleet bestrooien met baking soda en dat een paar dagen laten liggen, dan baking soda eraf zuigen (voorzichtig) en vacht buiten goed uitkloppen. En reinigen in de mist.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 21-02-17 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 16:13

Bij mij is het andersom :+

gamblerscup, als het goed is..... doen onze jongens dat niet }:0 Ben toch wel benieuwd als ik straks thuiskom...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 16:15

Kentaro schreef:
Bij mij is het andersom :+

gamblerscup, als het goed is..... doen onze jongens dat niet }:0 Ben toch wel benieuwd als ik straks thuiskom...

Ja, komt door de manier van looien :P. De vachten uit de winkels (IKEA bijv.) stinken minder/niet in vergelijk met van de looier weg :P.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 16:31

Ik heb laatst inderdaad nog een nep schapenvachtje bij de Ranzijn gekocht. Die ruikt inderdaad niet (en hondlief is er dolblij mee :D )

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 16:34

Kentaro schreef:

Ik duim voor je :D :D :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 16:47

dank je wel! :D

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 17:21

Normaal lees ik alleen maar mee en reageer eigenlijk nooit.

Wij hebben een schapenvachtje van de Ikea, deze vond ik ook een beetje stinken. Paar keer buiten hangen doet al wonderen.
Helaas heeft de kat er een keer op gespuugd en heb ik hem met shampoo gewassen. Nu ziet hij er zo uit -O-
Heb nog geprobeerd hem/haar te borstelen, mocht niet meer baten helaas :')
Afbeelding

en als ik toch bezig ben..
Ik kan m'n draai er nog niet mee vinden.. ik vind het vloerkleed vreselijk, maar omdat mijn partner hem graag wilde hebben en zich verder niet met de inrichting bemoeid heb ik dat maar zo gelaten..
Zit vooral met het kattenmeubel in m'n maag, dat ding staat hoe dan ook nergens op z'n plek.
Maar onze 3 fluffies mogen zich niet uitleven op de meubels, dus hij moet toch ergens staan.

Oja dat gele ding moet ook nog een ander kleurtje krijgen :o

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 17:33

Keell94 schreef:
Wij hebben er expres geen eettafel in gezet omdat het anders erg krap wordt, wij aten voorheen ook altijd op de bank dus was voor ons niet zo heel erg haha. Wij wonen er met zijn 2en en de hond. De badkamer is echt heel klein. Slaapkamer is te doen en woonkamer zoals we het nu hebben prima leefbaar. Wij woonden eerst bij mijn schoonmoeder maar dat ging echt niet meer. Dus dit is voor tijdelijk hoor. Wil hier geen jaren wonen haha :p voordeel is wel dat we een lekkere ruime tuin hebben en 2 schuren. Hond kan dus lkkr zijn gang gaan en opbergruimte in de schuur.

Dankjewel heb geprobeerd de ruimte zo goed mogelijk te benutten maar het ook wel een beetje gezellig te maken. Dat we hier gingen wonen dachten we ook van ooh wat klein maar valt achteraf gelukkig reuze mee

Helder :j Ach zolang het lekker je eigen plekje is en zo voelt, dat is het belangrijkste! Wel fijn dat het je achteraf mee viel

BloemBloem schreef:
Kentaro, daar is die <3!
[img]m/RlJNnL.jpg[mg]

Heel mooi!!

@Cleo_ Mooie bank en stoel!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 18:37

Mooie bank en stoel Cleo_! Misschien kan je het nog iets sfeervoller maken door een andere salon tafel?
Jullie hebben al wel een stijlvol huis.

Misschien het stof van de krabpaal in groen maken zoals de muur? Dan past hij beter bij het geheel. Net als de deksel van de mand in zwart/grijs.

Ook zou ik voor de foto plank gaan voor 2 grote lijsten. Met een licht paspartoe.
in plaats van veel kleine dingen.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 18:45

Ik had Eames stoelen op Marktplaats gezien voor een hele leuke prijs, passen ze niet onder mijn eettafel ivm te hoge armleuningen. Daar baal ik weer van. Ik had mijn zinnen er eigenlijk op gezet.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 18:51

blokje onder de poten karijn? :P

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 19:17

GamblersCup schreef:
ClaudiaHS, wat aso zeg, het huis helemaal vol laten staan en puin laten liggen, en dan ook nog een rekening sturen als het opgeruimd is! Je zal maar een strakke planning hebben en de sleutel krijgen van zo'n huis... daar gaat je deadline. En 1000 weckpotten... ha ha ha! Die kun je, als je ze schoon hebt, volgens mij heel goed verkopen hier in Duitsland. Als die Duitsers maken van alles in... brrr.... ik krijg altijd de rillingen van ingemaakt eten. Soms zie je niet eens wat het is :')

Keel94, ik zou er goed kunnen wonen hoor, ik woon liever in een kleine, gezellige ruimte met een fijne omgeving. Wat snel schoon is ivm niet veel m2 :D

BloemBloem, schitterende tafel met stoelen!!!!

Kentaro, ik vind zo'n huid echt een gezellige uitstralinge hebben. Helaas hoef ik dat hier niet te proberen... die 3 monsters hier slopen het ding in een dag vermoed ik...

Ja het is inderdaad zo schoon haha, ideaal :P wel veel stof en haren vd hond maargoed houd je toch, voordeel is dat het huisje wat hoger staat dus los van de grond, wij hebben dus geen ijskoude vloer en gelukkig gewoon centrale verwarming (houtkachel gebruiken we nooit)

Zijn wel aan het kijken naar een sociale huurwoning, maar gewoon omdat een stuk goedkoper is en voor ons ook iets meer zekerheid aangezien het gedoogd is.

Knabbelgirl: Ja heeft even geduurd maar hebben het helemaal geschilderd en opgeknapt voor zover dat kon dus is nu wel meer een eigen plekje, hond voelt zich ook thuis gelukkig

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 21:05

Hallo bokkers.
Een poosje terug heb ik stijl advies gevraagd in dit topic.

Inmiddels woon ik in mijn huisje en is het af. ( op gordijnen na )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door daantjuhhh op 21-02-17 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 21:06

oe ik vind de donkerblauwe wand echt heel erg gaaf!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 21:07

vonneke schreef:
oe ik vind de donkerblauwe wand echt heel erg gaaf!

Dank je!
Vond het heel spannend. Toen ik de pot verf opende was het best wel vel van kleur.
Dus toen was ik een beetje bezorgt. Maar nadat het was opgedroogd, werd het helemaal de kleur die ik wilde

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 21:35

Ja, dat vindt ik ook een mooie kleur blauw!

En even terug zag ik een groene wand voorbij komen (met de bruine bank en stoel en de krabpaal die nog geen goede plaats had)... ik denk dat ik dat groen-idee ga stelen :j

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 22:00

knabbelgirl schreef:
Maar Keel94 en TheJoker jullie wonen dus beide voor vast in chalets begrijp ik? Is dat niet heel klein? Vind die van Keel94 wel erg mooi ingericht!

Verschrikkelijk van die gore badkamers Vonneke! Gelukkig is het nu een stuk beter :)

Ik woon samen met mijn vriendin en onze beestenbende, wonen niet op een park dus vakantiegangers hebben wij hier niet :D wel hebben we idd veel opslagplaats buiten en hele grote tuin en verder staat mijn bijrijdpaard in de wei die voor ons huisje loopt :)

Inmiddels is onze draadstaal tafel gearriveerd; nu alle salontafelspullen nog een plek geven haha