Lieke schreef:Hoi,
Ik meld me ook in de topic. Voorzichtig aan zijn mijn vriend en ik aan het kijken voor een koophuis. Helaas zijn we niet de enige met dit idee en lijkt het wel of het om warme broodjes gaat ipv huizen. We willen graag in Haarlem (of directe omgeving) wonen.
De huizenmarkt lijkt wel hysterisch, een huis dat vanochtend op funda stond kan ik al niet meer bezichtigen omdat er al teveel kijkers waren. Maandag gaan we wel ergens anders kijken.
We gaan nu maar een oriënteren op een aankoopmakelaar, misschien komen we er dan makkelijker tussen.
Hee, een stadsgenoot. Nou echt heel erg hysterisch idd! Wij zijn nu maar aan het kijken in de Velserbroek, want alle stukjes waar we dolgraag hadden willen wonen in haarlem zelf zijn in korte tijd ineens enorm boven budget voor ons en verkopen als gekken binnen no time, en nog boven de vp ook...
Zelfs velserbroek is al een hele uitdaging, maar iets minder hysterisch... Daar zouden we met een beetje geluk nog net terecht kunnen. Hoewel er ook steeds minder binnen ons budget te koop staat.
Daarom heb ik me al een tijdje niet meer laten horen in dit topic, er was vanuit hier gewoon een tijd niets te melden.
Nu staat er echter eindelijk weer een huisje op wat ons wat lijkt en ook heeft mijn vriend mondelinge toezegging op een loonsverhoging, wat weer wat meer kansen voor ons bied.
Maandag gaan we de makelaar bellen voor een bezichtiging. Het wordt verkocht door een makelaarskantoor waar ook een oude vriend van mijn vriend werkt. Wie weet kan die nog een extraatje regelen (gaan we niet vanuit hoor, maar zou wel leuk zijn natuurlijk).
Ook meteen de hypotheker maar weer even bellen, kunnen we eindelijk dat abnonnement wat we toch maar genomen hebben gaan gebruiken (we zagen het al helemaal voor ons dat we dat hadden afgesloten, maar dat er daarna nooit meer een bereikbaar huis voor ons op zou komen...)
Ik zal zelf niet mee kunnen naar de bezichtiging waarschijnlijk, omdat ik vanmorgen ben bevallen van ons tweede kindje. Zou hem zo graag een echt huisje met eigen kamertje en tuintje gunnen (niet dat een babietje daar überhaupt weet van heeft, en ons appartement is eigenlijk best ideaal op die twee dingen na, maar dat heeft eigenlijk niet heel erg haast...)