Ontzettend hoge gas/electra jaar afrekening oxxio

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xFioon

Re: Ontzettend hoge gas/electra jaar afrekening oxxio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 15:33

Klinkt alsof het eindelijk goed gaat komen ts :)

Ik betaal ook 109 in de maand voor een appartement van 50m2 hoor. En ik zit bij essent

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 15:38

Ik zat voor een tweekamer appartement in m'n uppie (kachel meestal op 18 a 19 graden) op 75 euro per maand.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 15:47

elenaMM77 schreef:
hoe je dat deed voor 65 euro in de maand is mij een raadsel :')
Ik heb zelfs een paar maanden op 68 euro gezeten :D Het jaar daarop ging ik na een minimale bijbetaling nav de jaarrekening op 70 euro. Maar ik leefde gewoon superzuinig én ik was toen ook vaak niet thuis, maar de keren dat de kachel aan heeft gestaan was echt op 1 hand te tellen. :=

Ik zit trouwens nog op mijn afrekening te wachten. :? Volgens de dame waren de standen conform gebruik, behalve water.. Dat zat er onder :=

Maar 55 euro is dus eigenlijk wel aan de bizar lage kant :)

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 15:48

Vergis je niet in die verwarming op 18 graden. Het is bij mij in huis nu 18 graden maar de rest van het jaar kan het zo 13/14 graden zijn. Toen het vroor was het 11 graden. Mijn verwarming moet hard werken om de 18 te halen. Toen ik nog in een flat woonde was het standaard 17 graden en dan deed ik de verwarming een half uurtje aan en dan zat ik de rest van de dag te puffen haha. Hoe hard moet jouw verwarming werken om het huis 18 graden te houden na de zomer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 16:29

Ik betaal hier met een verbruik van 1.000kwh en 479m3 gas (appartement van 55m2 energie klasse B) 491,48 per jaar of wel 41 euro per maand. Hiervoor moet ik wel elk jaar van energie leverancier overstappen om elke keer gebruik te maken van de korting acties.

Alleen over energie direct ben ik niet te vreden.
Want ze kreeg ik opeens een eindrekening zonder de afgesproken korting van 109 euro en ze rekende voor gas aansluit kosten het tarief van verbruik van 500 tot 4000m3 gas terwijl ik onder de 500m3 zit.
Nadat dat ik contact heb opgenomen met klantenservice hebben ze die 109 euro korting op eind notta gezet. Alleen van gasaansluitkosten hebben ze nog niet gecorrigeerd wat ongeveer 50 euro zou schelen. Dit komt bij mij over alsof energie direct het probeert om je eerste te hoge rekening aan te bieden met de hoop dat je niet oplettend bent. Voor mij geen energie direct meer en hoop dat ik mijn 50 die teveel hebt betaalt alsnog terug krijgt (heb opnieuw een klacht ingediend bij dat bedrijf).

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 16:29

Wij waren ingeschat op 60 euro per maand. Ze hebben een nieuwe schatting gemaakt en die komt uit op 50 euro in de maand.
Wij betalen 100, en daar laat ik het ook op staan.

We hebben een energie A huis van zo'n 90-100m2. We hebben trouwens geen gas.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 16:33

har166 schreef:
Vergis je niet in die verwarming op 18 graden. Het is bij mij in huis nu 18 graden maar de rest van het jaar kan het zo 13/14 graden zijn. Toen het vroor was het 11 graden. Mijn verwarming moet hard werken om de 18 te halen. Toen ik nog in een flat woonde was het standaard 17 graden en dan deed ik de verwarming een half uurtje aan en dan zat ik de rest van de dag te puffen haha. Hoe hard moet jouw verwarming werken om het huis 18 graden te houden na de zomer?

absoluut de grootste kostenpost is vaak de verwarming..

op dit moment doet de zon dat nog steeds uitermate goed zucht.. te goed (kan iemand m dimmen)..
vanochtend om 7.00 de ramen een uur wagenwijd open gehad.. met de wind koelde het vliegensvlug van 24 naar 21 graden terug.. Dus ik dacht, ziezo ik heb gewonnen, mooi koel nu.. sluit de ramen (anders kunnen de katten besluiten dat ze kunnen vliegen van drie hoog).. binnen een uur was het weer 23.5 graden grrrr.. ik mag nog van geluk spreken dat (zover ik begrepen heb) mijn ramen op het noorden liggen lol.. voor de winter geldt dus ook dat ik ook nooit een koude oostenwind direct op mijn ramen heb staan. De warmte lijkt echter door het gebouw heen te trekken maar niet te ontsnappen.. over de stookkosten maak ik mij dan ook niet echt grote zorgen hier.. met 125 euro moet ik ondanks het enorme oppervlakte ook in de hoogte, redelijk safe zitten..

In het geval van Tobbes, zijn de stookkosten zo enorm laag dat de teruggave van de belasting enorme invloed heeft op de rekening.. echt impressed met die maandelijkse lasten

maar ik moet ook toegeven.. ik heb niet al te veel kennis van zulke kleine appartementen..
nooit gewoond en ook geen vrienden, familie en/of kennissen die zo klein behuisd zijn.. dus ik heb ook moeite om mij dan een voorstelling te kunnen maken van de invloed van een kachel.. de enige keer dat ik klein behuisd was, woonde ik samen met buitenlandse vluchtelingen die het huis in een sauna veranderde.. toen de huisbaas toen wilde naheffen hebt ik de nota niet eens bekeken maar hem terug gegeven terwijl ik wees op mijn kachel waar de waakvlam zelfs uit was omdat ik het godsgruwelijk heet had midden in de winter terwijl het 5 graden vroor en ik mijn ramen al open had staan om het huis te koelen :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 16:40

Maar hoe kan het nou zo laag zijn? Ik betaal volgens mij alleen al 70 euro aan de netbeheerder (Stedin) per maand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 16:43

Klopt.
Ik krijg meer geld terug van de energie belasting dan wat ik betaal :+ Ik vindt zelf ook erg vreemd dat kan. Maar ondanks zijn aansluitkosten wel zo hoog dat je uiteindelijk wel altijd wat moet betalen. (Is maar goed ook want anders zou wel hele makkelijk manier zijn om geld te verdienen).

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 16:46

Tobbes schreef:
Klopt.
Ik krijg meer geld terug van de energie belasting dan wat ik betaal :+ Ik vindt zelf ook erg vreemd dat kan. Maar ondanks zijn aansluitkosten wel zo hoog dat je uiteindelijk wel altijd wat moet betalen. (Is maar goed ook want anders zou wel hele makkelijk manier zijn om geld te verdienen).

lol er is een tijd geweest hoor.. dat je geld kon verdienen door een meter in je berging of garage te plaatsen.. heeft 1.5 jaar geduurd voor de regering die maas dichtspijkerde en het alleen voor woonhuizen opging.. :')

heb vreselijk verbaasd gekeken de eerste keren dat we gebeld werden door ubereerlijke mensen die vroegen of we Sinterklaas geworden waren. Termijnbedragen werden al niet uitgestuurd, omdat dat nog duurder was dan geen voorschotten.. die mensen kregen dus alleen een jaarnota met negatief saldo _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 16:46

_O-
nou dat gevoel heb ik ook beetje := Maar aan ander kant een extra stimulans om weinig energie te verbruiken is nooit verkeerd.

Suzanne F.,
Elektriciteit 954 kWh 87,05
Gas 477 m 3 182,74
Netbeheerkosten 318,84
Energiebelasting -80,81
Opslag duurzame energie 5,81
Administratiekosten 2,48
Kortingen -109,92
Totaal werkelijke kosten, exclusief btw €406,19
Inclusief btw 491,48

En dan hebben ze zelfs nog 50 euro te veel gerekend. Voor verbruik onder 500m3 gas hoort netbeheer ander bedrag te rekening dan wanneer je boven de 500m3 zit. (Vandaar dat ik er altijd voor zorg dat ik er iets onder zit).

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 17:01

maar tobes..
mijn geheugen laat mij even in de steek.. wat voor kosten moet de netbeheerder dan verlagen onder de 500m3?

want volgens mij zijn de netbeheerderskosten afhankelijk van het type meter dat je hebt..

gaat het niet om een type meter dat tot 5000m3 verbruik mogelijk maakt.

even van een site geplukt:
Netwerkkosten voor een gasaansluiting G6 500m3 tot 4000m3 € 160,72 inclusief 21% btw per jaar.
(niet op datums gelet)..

dat je minder dan 500 gebruikt, maakt er niet voor uit, het gaat om de aansluiting die je hebt die op die manier belast wordt.

voor de belasting maakt het voor zover ik kan zien niet uit hoeveel je verbruikt, even ervanuitgaande dat je niet boven de 170.000m3 uitkomt lol..

** Sinds 1 januari 2013 zijn de 1e schijf (1-5000 m³) en de 2e schijf (5000-170.000 m³) van de energiebelasting voor gas samengevoegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 17:09

Ik zit bij Rendo,
Nettarieven gas Kleinverbruik Rendo

Capaciteitsafhankelijk transporttarief is bij hun opgedeeld in verschillende tarieven;
1. ≤ 10 m³/h tot 500 m³ € 49,695 € 60,13
2. ≤ 10 m³/h tot 4.000 m³ € 99,39 € 120,26
3. ≤ 10 m³/h ≥ 4.000 m³ € 198,78 € 240,52

Bijna iedereen zit tarief 2. Maar als goed zuinig bent dan is wel mogelijk om onder tarief 1 te vallen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 18:08

wat apart, ben dat nog niet eerder tegen gekomen..

lol.. Rendo is wel een meester in het onmogelijke taalgebruik..

Deze indeling berust op een indeling op basis van een virtueel
gecontracteerd transportvermogen, waarbij wordt uitgegaan van een afgeleide van de fysiek/technisch maximaal af te nemen transportcapaciteit.

daar zou je bijna om moeten gaan bellen om erachter te komen wat ze precies bedoelen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 18:30

Hmm daar lees ik wat. Mijn rekeningen hadden ook nog eens -16 euro voor elektra? Is dat de energiebelasting?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 21:08

de regeliere energiebelasting teruggave is zo'n 370 (uit mijn hoofd) euro per jaar..

dit wordt afgetrokken bij het kopje belastingen.. Dus als er min bedrag bij electra zelf staat dan weet ik niet zo een twee drie waar dat van komt, wellicht een een of andere correctie? of een korting die je krijgt?

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 07:25

Ik betaalde voor mijn appartement toen € 100.00 per maand. Aan het eind van het jaar kreeg ik € 980,00 terug voor gas en energie :D

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 11:41

ts, ga je nu ook contact opnemen met de vorige huurder, die is toch in de financiele problemen gekomen door die kapotte meter? Of heb ik het nu even fout?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-15 11:51

Ik had al contact opgenomen met hem maar niks meer gehoord helaas.

Ik krijg binnen 14 werkdagen mijn geld overgemaakt :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 12:01

Superrrr

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 16:09

Heel fijn dat het is opgelost! Hopelijk staat het geld gauw op je rekening! :#

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 15:22

Is het inmiddels afgerond?

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 18:26

Even oud topic.. Maar hier ook een groot vragen teken bij Oxxio.
Paar keer per week de app ingevuld, zouden tussen de €400 en €500 terug krijgen. Hebben alleen stroom (hebben stadsverwarming) lopen bij Oxxio, met zijn 2tjes €75 per maand.
Nou dus een afrekening van €729.. Deze kosten waren voor levering, overheidsheffingen en netbeheerkosten.. Iemand die het wel snapt? Want ik word er niet wijs uit..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 12:45

Geld staat op mijn rekening en dit is nu dus eindelijk zo goed als afgesloten :D Zit nog steeds op een práchtig verbruik dus ik ben helemaal happy :j

@ Rampshellie, wat een vreemde situatie, zou gewoon even met oxxio contact opnemen :) Al vind ik 75 euro wel erg weinig voor 2 personen per maand := ik zit dus aan de 110 euro pm voor een 1 persoonshuishouden...

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 12:51

Mooi dat het opgelost is lifaya

Wij gebruiken met een tweepersoonshuishouden 60 euro per maand en aan het eind van het jaar krijgen we nog geld terug ook.