Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lucifertje

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 20:22

Ik denk het wel Judith, Er staat nu ook zo'n bord dat de parkeerplaats gereserveerd is voor een rolstoelgebruiker. Ik vraag het mij alleen af wat er dan allemaal moet gebeuren. De nieuwbouwhuizen moeten standaard zo gebouwd worden dat het al rolstoel toegankelijk is. Ik kan me er ook helemaal geen voorstelling bij maken.

Maleh, jullie schieten aardig op zeg! Ben heel benieuwd naar het eind resultaat.

Ik zit ondertussen al een uur te wachten op de tuinpipo. Die zou vandaag langskomen om de tuin door te spreken, hij laat alleen nogal op zich wachten.

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 08:14

Judith, wat apart dat dingen weglaten bij jullie geld kost. Voor de meeste dingen kregen wij wel iets terug ( al was het natuurlijk een stuk minder dan je ervoor betaald).

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 08:18

Nee hoor, bij ons was er ook een stel dat een muur weg wilden laten en dat kostte ook geld. 600 of 900 euro.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 08:52

Je betaald dan vooral voor het aanpassen van de tekening en dus ben je niet "standaard" en standaard is het goedkoopste alles wat daar vanaf wijkt kost geld....

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 18:10

collendoorn schreef:
Je betaald dan vooral voor het aanpassen van de tekening en dus ben je niet "standaard" en standaard is het goedkoopste alles wat daar vanaf wijkt kost geld....

Dit dus!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 21:40

Oké, dat gaat met de buuf nog grappig wezen :') nou wil ze zelfs toegang weigeren als de berging komen verwijderen en verlengen... Mens is gek, echt. Ben t een beetje beu. Vanavond over de schuttingen gehad met de rest van de buurtjes. Zegt ze niks.. Ik ga naar binnen, begint ze prompt tegen vl te klagen.. Dat zij dan onze berging moet onderhouden en dat t minimaal 10cm moet zijn en dat ze toegang tot grond mag weigeren... Tuurlijk.. Driemaal dikke onzin.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 22:30

Vorige buren zijn blij dat ze verhuisd is! :x Wat vervelend om (nu al) zoveel gezeur met de buurvrouw te hebben. Hopelijk draait ze uiteindelijk nog bij.

Vandaag bij mogelijke tijdelijke woning gekeken (chalet op bungalowpark). Met dit mooie weer kreeg ik gelijk een vakantiegevoel! Maandag nog bij een ander park kijken en dan gaan we de keuze maken. Beiden zijn op ruim 10 km afstand van school. Gelukkig wel een continuerooster! Er is ook een (mooier) bungalowpark op ruim 4 km afstand, maar die is 2x zo duur :oo

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 22:35

Sammie schreef:
Oké, dat gaat met de buuf nog grappig wezen :') nou wil ze zelfs toegang weigeren als de berging komen verwijderen en verlengen... Mens is gek, echt. Ben t een beetje beu. Vanavond over de schuttingen gehad met de rest van de buurtjes. Zegt ze niks.. Ik ga naar binnen, begint ze prompt tegen vl te klagen.. Dat zij dan onze berging moet onderhouden en dat t minimaal 10cm moet zijn en dat ze toegang tot grond mag weigeren... Tuurlijk.. Driemaal dikke onzin.

Ohhh myyyy!!! Wat ontzettend rot om op zo'n manier te beginnen.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 22:39

Fijne buurvrouw zeg! Leuke start ook in je nieuwe huis..

4 km is wel lekker dichtbij idd.. maar verhuizen is straks ook lekker duur natuurlijk..

Tuin is bijna af! Alleen doen ze nu bij de hypotheek lekker moeilijk over de uitbetaling ervan via het bouwdepot. Was met de keuken ook al. Tuinset ook alvast besteld :) zolder geverfd, alleen alle kiertjes nog enzo, maar daar hebben we zo'n uitschuiftrap voor nodig. Hoop dan eindelijk dit weekend de kledingkast in elkaar te kunnen zetten :')
Wat hebben de mensen hier met een open zolder voor verlichting hangen? Wij hebben het punt precies boven het trapgat zitten.. hebben mijn ouders thuis ook en die hebben er een tl buis hangen. Vind dat zo lelijk :P

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 06:51

Wij hebben ook vervangende woonruimte gevonden gelukkig!!
Een appartement hier in de buurt :)

Welke parken heb je gekeken noviceh?

We mogen gelukkig op een ander moment even ons huis bekijken omdat we op de kijkdag niet kunnen..

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 07:58

Jeetje Sammie, wat een rottig begin heb je dan met zo'n mens. Hopelijk blijft het hier bij.

Noviceh, fijn dat jullie waarschijnlijk woonruimte hebben gevonden.
Ben ook wel benieuwd waar, ik zit in dezelfde regio ;)

Esther ook woonruimte!

Sommige dingen zijn wel raar qua geld terug krijgen vind ik hoor.
Wij wilden in 1e instantie zelf de vloerverwarming doen en daarvoor de cementdekvloer & dus ook alle radiatoren beneden laten vervallen. Kregen we dus serieus niks voor terug. Dus nu laten we het maar doen. Dat was vast hun opzet haha..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 08:01

Ik ga straks gewoon weer ff met de bouwer bellen en evt. juridisch loket.

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 08:03

Bij ons zijn ze dan wel wat schappelijker voor de meeste dingen kreeg ik gewoon een minderprijs.
De douchekraan hebben wij laten afdoppen kregen we toch echt wel iets voor terug. Hetzelfde gold voor als we deuren wilden laten vervallen.

Sammie gezellig zo'n buurvrouw :x

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 08:12

Mintgroen ik ben benieuwd naar je tuin. We hebben een hovenier gevraagd om een tuin ontwerp alleen we hebben nog geen tekening binnen we zouden hem zaterdag al krijgen :-(

Estherme super dat je op een andere dag kunt kijken echt fijn als je bouwer zo flexibel is.

Yankee de reden dat niet standaard geen geld op leverd is omdat ze dan meer moeten na denken dus fouten kunnen maken. en daarna dus weer moeten herstellen.

Sammie jeetje Mina. Lekker begin zo'n buurvrouw. Vervelend! Wij hebben er ook zo een in ons blok gelukkig helemaal aan de andere kant en woon ik niet naast ze.

Esther wat fijn van de woonruimte. En nu kun je dus nog kiezen ook. Helemaal luxe!

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 08:59

Lekker Esther dat je ruimte hebt !!

En wat verschrikkelijk zo een buurvrouw nu al, wat moet je ermee.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 10:25

Vreselijk zo'n buurvrouw! Hoop dat wij er niet zoeen treffen want ik verlies met zulke mensen echt vrij snel m'n geduld := Alhoewel ik de afgelopen 6 jaar wel goed getraind ben hierop hahahaha :x

Wij hebben woensdag na 3 volle weken de getekende koopovereenkomst retour gekregen en de hypotheekman is aan het werk gegaan! We gaan zo even naar hem toe om nog wat dingetjes door te nemen en documenten aan te leveren en dan kunnen we onze nageltjes gaan inkorten :D

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 12:25

Mintgroen, ik ben ook benieuwd naar je tuin. Wij hebben gisteren onze stenen besteld!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 13:42

De bouwer staat iig aan onze kant en de buuf heeft pech om het maar even kort en bondig samen te vatten :D Over anderhalve week gaan ze (beginnen met) verlengen *\o/* Wrs hebben een dag nodig. En daar ga ik bij zijn }>

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 17:52

Succes sammie. Geeft der een bloemetje kado :-p

We hebben vandaag al het karton weg gegooit...t was echt mega veelAfbeelding

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 19:45

Mintgroen, ik ben heel benieuwd naar jullie tuin!! Kan je op zolder geen leuke hanglamp ophangen? Of een wandlamp tegen de muur/dak? TL is zooooooo jaren 80!

Esther, ik heb je pb gestuurd. Fijn dat jullie op een andere dag mogen kijken!

Malih, die ontwerper van de tuin schiet ook al niet op, jammer! Zo, dat is een beste berg karton. Dat ruimt lekker op!

Liesje, wat gaat er toch een tijd in zitten he? Wij hebben eindelijk de afspraak kunnen plannen voor de notaris om het definitieve contract voor het nieuwe huis te kunnen tekenen. Grond is februari al vrijgegeven, dus mogen de bouwer flink wat rente gaan betalen... -O-

Lucifertje, wat voor stenen hebben jullie besteld?

Yankee, ik heb jou ook pb gestuurd :)

Ik ben ondertussen bezig onze hele inventaris op marktplaats te zetten. Alles wat we niet hoeven mee te verhuizen, scheelt weer! Overigens zijn dat natuurlijk wel spullen die we ook niet meer willen verhuizen :D

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 19:49

Ja daar ben ik ook mee begonnen met ruimen pffff :')

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 19:53

pfff, nee zeg wat een buurvrouw zeg, nu al!
Wat een gedoe zo, hopelijk word dat toch nog opgelost.

Noviceh, wat goed dat de tijdelijke woning bijna geregeld is! 10 km van school is te doen, maar wel even wennen.

Mintgroen, laten jullie de tuin dan uit het bouwdepot halen? Nog nooit eerder gehoord dat dat kan..
Zou wel fijn zijn, een kledingkast! hopelijk lukt het om het dit weekend af te maken.

Nog niet over nagedacht over lampen op zolder, (zoals volgens mij zoveel dingen waar we nog niet over nagedacht hebben), maar een tl-lamp zou ook niet mijn voorkeur hebben nee...

Fijn estherme, dat jullie tijdelijke woning geregeld is +:)+ , weer een zorg minder.
Ook erg fijn dat jullie een andere dag mogen komen kijken, soort prive tour dan?

Yankeeboy, gek he... Ach, maar niet teveel over nadenken, het is nou eenmaal zo denk ik dan maar..

Malih, wat jammer dat je nog geen tekening hebt gekregen, wanneer zou de tuin gedaan gaan worden?

Hahaha, liesje had je je klauwen laten zien?!

Fijn sammie, dat de bouwer aan jullie kant staat en de buurvrouw een soort van pech heeft.. Nu afwachten hoe ze dat gaat vinden := ..

Veel karton zeg, namen ze dat niet mee? Wij hebben te horen gekregen dat als ze de meubels komen leveren, ze deze uitpakken, in elkaar zetten en dan kan je kijken of je er blij mee bent en dan betalen. En dan nemen ze ook gelijk het karton weer mee :)

Onze bewonerslijst is weer aangevuld, maar nog steeds geen spoor van onze buren aan de linkerkant. De rechterkant kennen we al, zijn we al 2x eerder wat mee wezen drinken en eten, om elkaar een beetje te leren kennen. Erg leuke mensen gelukkig, nu afwachten wat er aan de andere kant zit.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 20:13

Judith dit karton is alleen van onze vloer en onze badkamer haha
Meubels zijn er nog niet :-p

De tuin tekenaar zou eind juni beginnen. Mits we akkoord zijn met het ontwerp. Maar dat ontwerp hebben we nog steeds niet :-(

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 20:45

Iemand nog een idee. We zijn nog op zoek naar een tandenborstel beker, zeeppompje en prullenbak voor in de badkamer in een leuk kleurtje wat past bij onze beige/bruine badkamer.

Gamma praxis leenbakker en kwantum heeft niks. Ikea gaat snel roesten is onze ervaring en we willen geen rood. Iemand nog een goed idee? Bol.com had ook niks

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 21:04

Blokker? Fonq? Jysk?