Maar ik wil toch alles proberen te laten groeien. Anders zet ik ze later wel bij mijn zusje of moeder in de moestuin

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Arrabel schreef:De stengels van de broccoli zijn nu zo lang.dat ze gaan omvallen. Heeft iemand anders dat ook? Of horen ze in erectie te blijven staan?
cobiie schreef:Arrabel schreef:De stengels van de broccoli zijn nu zo lang.dat ze gaan omvallen. Heeft iemand anders dat ook? Of horen ze in erectie te blijven staan?
Dan zullen ze wel een cm of 4 zijn? Dan mag je ze gaan verpotten.
Vergeet niet het bakje steeds een kwart of half slag te draaien, de plantjes gaan ook schuin liggen door dat ze naar het licht groeien.
Tallie1979 schreef:Zo, het is hier erg groen aan het worden in de kas!
Prei, wortel, andijvie, kropsla, rucola, dille, basilicum, selderij, peterselie, radijs en paprika staan allemaal vrolijk groen te zijn!
Ik ga morgen potgrond halen.
Zit te denken om een wasmachine lekbak te gaan gebruiken voor de balkon moestuin.
Geryon schreef:Dat is zeer waarschijnlijk omdat ze warm staan Arrabel (te warm in combi met de weinige hoeveelheid licht die er nu nog is). Dan schieten ze de lucht in en worden ze slap. Ik heb er ook last van. Bij het verpotten moet je ze gewoon diep planten (eventueel een beetje gebogen in de pot doen (wel uitkijken dat het stengeltje niet breekt)).
arabella2000 schreef:Wanneer zou de broccoli naar buiten kunnen? Het gaat blijkbaar best lekker worden dit weekend. Misschien nu ompotten (elk stekje eigen pot en dan zaterdag naar buiten toe?