Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bugpluisje

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 20:44

Wastafelkast/kaptafel voor

Afbeelding

Na

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nachtkastjes voor

Afbeelding

Na

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 21:49

Gaaf hoor! Je hebt het er maar druk mee! Super leuk echt al die opgeknapte kastjes. Ik wil ook zo graag weer meer op gaan knappen, maar ik heb er op het moment gewoon echt de tijd niet voor. We moeten nog zoveel aan het huis zelf doen ;). Afgelopen week zijn we bijna elke avond bezig geweest met de zolder (eerst leeghalen en daarna latexen). Gisteren hebben we er laminaat gelegd, en dan is het ineens echt een kamer, zo fijn! Nu nog al het houtwerk schilderen (net als in de rest van het huis :+). Hopelijk kunnen we over een maandje of zo ook eindelijk de benedenverdieping gaan latexen, en dan daarna eindelijk een Novilon vloer erin. Ach ja... Ooit krijgen we het wel af :P!

Ik ben trouwens ook een mdf boom aan het maken voor het kinderdagverblijf waar ons dochtertje op zit, dat is wel heel leuk om te doen! Ik zal er ook wel even een foto van posten als hij klaar is :D

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 21:55

Mirjammie schreef:
Gaaf hoor! Je hebt het er maar druk mee! Super leuk echt al die opgeknapte kastjes. Ik wil ook zo graag weer meer op gaan knappen, maar ik heb er op het moment gewoon echt de tijd niet voor. We moeten nog zoveel aan het huis zelf doen ;). Afgelopen week zijn we bijna elke avond bezig geweest met de zolder (eerst leeghalen en daarna latexen). Gisteren hebben we er laminaat gelegd, en dan is het ineens echt een kamer, zo fijn! Nu nog al het houtwerk schilderen (net als in de rest van het huis :+). Hopelijk kunnen we over een maandje of zo ook eindelijk de benedenverdieping gaan latexen, en dan daarna eindelijk een Novilon vloer erin. Ach ja... Ooit krijgen we het wel af :P!

Ik ben trouwens ook een mdf boom aan het maken voor het kinderdagverblijf waar ons dochtertje op zit, dat is wel heel leuk om te doen! Ik zal er ook wel even een foto van posten als hij klaar is :D

Ooohhhh heel benieuwd naar de boom! Ja wij klussen hier in huis ook al 3 jaar, hahaha. Had nu een weekje vrij dus kon hard doorwerken en kleine jongen was logeren. Nu weer helemaal zenn en morgen weer vroeg dag.....op naar het"gewone" werk ;-)

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 22:38

Haha ik ken het! Onze kleine meid was van dinsdag tot zaterdag ook bij oma, dus konden we even hard doorwerken hier in huis ;). Ze gaat eind van deze week over van de babygroep naar een peutergroep dus de boom is een cadeau voor de babygroep (in overleg hoor, ga niet zoveel werk in iets stoppen als ze er vervolgens niks mee mogen/kunnen ;)). Ze heeft het daar zo leuk en goed gehad, dus ik ben blij dat ik ze met zo'n boom iets terug kan geven!

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:03

Bugpluisje. Welke verf heb jij gebruikt?

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:09

Mirjammie schreef:

Ik ben heeeel benieuwd naar jullie boom van MDF. Ben zelf kleuterjuf dus misschien is het ook wel een leuk idee voor in mijn klasje :j

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 13:53

Hallooooo!
Ik heb toch weer een projectje deze vakantie:
Een tafeltje voor in de hoek tussen de twee banken.
Net naar de kringloop geweest en deze tafel gevonden:
Afbeelding
(Die roze gloed komt door de flits en mijn roze telefoonhoesje)

Ik ga hem grijs schilderen :)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 14:08

Kak...in de was gezet...mn schuurpapier slibt dicht :')

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 14:52

Bugpluisje, wat mooi!! De nachtkastjes wil ik hebben <3 zoiets zoek ik dus nog..
Wat ontzettend attent Mirjammie! Ben benieuwd hoe het wordt, zou ook iets voor mijn zwangere dinnetje zijn.
Leuk MamaMiesje, jij hoeft je niet te vervelen!

Mijn eerste projectje (2 bijzettafeltjes) zijn af. Ik ben echt helemaal weg van de verf!! Dankjulliewel dames voor de Annie Sloan tips :D :D

Even de foto's zoeken :)
AfbeeldingAfbeelding

Bij mijn nieuwe vloer gaat dit leuk staan :) Ik heb ook nog echt enorm veel verf over!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 15:52

Gelukkig zat er alleen een laagje wax op het blad:
Afbeelding
Afbeelding

Te donkere ruimte, maar als het droog is maak ik nog wel even een daglicht foto
Afbeelding

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 16:32

Dat pallet tuinset, leuk idee.
En buikkastje is te schattig.

Proest.. schuurpapier dat dichtslibt, mijn grootste ergenis!! Met klussen.

Vraagje.. Ik heb lelijk aanrechtblad van kunsstof, iemand hier wel eens gepoogd om daar gewoon van die kleine tegeltjes op een matje overheen te plakken? En te voegen?
kan dan meteen keerrand maken, die zit er nu ook niet.
Moet dan wel wasbak oplichten op de nieuwe hoogte en gasfornuis en kraan, maar dat zou moeten kunnen.

Vraag me af of voegen en zo wel mooi blijven als je er een aanrecht van maakt.

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 16:48

Ik heb een aanrechtblad gehad met van die steentjes op een matje, en ik ben blij dat ik het niet meer heb!
Vond het zo onhygiënisch, heb zelf bij de ikea een nieuw blad gehaald voor €30,-

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 17:03

Oh, dat is geen geld..
Wil eigenlijk een mooie zwarte granieten, uche... of zo.. maar dat is boven het budget en in je eentje niet te tillen en plaatsen.

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 20:05

Ja was zeker goed te doen idd! Maar we moesten wel zelf de gaten er nog in maken voor de gootsteen en gasfornuis.
Ja graniet is mooi!

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 12:19

Retlaw schreef:
Bugpluisje. Welke verf heb jij gebruikt?

Alles met krijtverf. Ik gebruik annie sloan maar er zijn meer merken hoor die goed zijn!

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 12:21

Selka schreef:
Bugpluizeg! wat mooi!! De nachtkastjes wil ik hebben <3 zoiets zoek ik dus nog..
Wat ontzettend attent Mirjammie! Ben benieuwd hoe het wordt, zou ook iets voor mijn zwangere dinnetje zijn.
Leuk MamaMiesje, jij hoeft je niet te vervelen!

Mijn eerste projectje (2 bijzettafeltjes) zijn af. Ik ben echt helemaal weg van de verf!! Dankjulliewel dames voor de Annie Sloan tips :D :D

Even de foto's zoeken :)
[ Afbeelding ][ Afbeelding ]

Bij mijn nieuwe vloer gaat dit leuk staan :) Ik heb ook nog echt enorm veel verf over!

Ziet er kei goed uit zeg! Super chique.

Nachtkastjes zijn waarschijnlijk verkocht, zit nu op mijn koper te wachten......maar vind ze ook super gaaf geworden al zeg ik het zelf hahahaha

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 12:22

MamaMiesje schreef:
Gelukkig zat er alleen een laagje wax op het blad:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Te donkere ruimte, maar als het droog is maak ik nog wel even een daglicht foto
[ Afbeelding ]

Benieuwd naar foto bij daglicht! Dit ziet er al goed uit in ieder geval!

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 12:52

Waar kopen jullie die verf van Annie Sloan?
Wil morgen beginnen aan m'n nachtkastjes.. :)

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 15:08

Ik haal het altijd bij iemand in Harmelen, op de website van Annie Sloan kun je volgens mij de winkels vinden waar je het kunt kopen.

De mdf boom is af, ik heb hem vandaag aan de meiden van het kdv gegeven (tenminste, ik heb de mand met de kado's neergezet, ik was er niet bij toen ze hem uitpakten ;) Ik ben heel benieuwd wat ze ervan vinden!). Met m'n suffe hoofd alleen vergeten om er een fatsoenlijke foto van te maken :+. Deze heb ik gisteren even snel gemaakt met mn telefoon, dus de kwaliteit is niet echt geweldig, maar goed, het geeft een idee ;).
Afbeelding

Hij bestaat uit 16 stukken, dus ik heb ook maar een bouwtekening meegegeven ;). Hij is ongeveer 1.10 m hoog en 1,35 m breed. Hij moest dit formaat omdat hij buiten het bereik van de baby's moet hangen aan de muur. Hij komt dus op de muur boven de bank.
Hij kan pas over een maand of zo opgehangen worden, want eerst moeten alle muren nog opnieuw geschilderd worden.

Het was wel veel werk, maar ik vind het ontzettend leuk om te doen!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 20:46

He jammer bugpluisje, ben dus mooi te laat!
Blinnii, ik heb mijn pot gekocht bij puurbrocante.nl binnen 2 dagen geleverd ook al stond er tijdelijk uitverkocht :) maar hoe ze qua prijs zijn weet ik niet.
Oh wow Mirjammie! Echt waanzinnig leuk!!! "Zucht" was ik maar zo creatief :D

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 20:49

Mirjammie schreef:
Ik haal het altijd bij iemand in Harmelen, op de website van Annie Sloan kun je volgens mij de winkels vinden waar je het kunt kopen.

Maandag heb ik ook verf bij haar gehaald :D

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 22:55

Super leuk mirjammie! Straks nog een keer een foto maken anders als zij hem hebben hangen is ook nog een idee toch?!

Ja selka, ze zijn opgehaald. Heb toevallig gisteren nog wel 2 van die oude mannen gescoord maar daar zit nog wel even wat werk aan dus die zullen niet op korte termijn klaar zijn. Ook geen idee waar je woont want om ze vanuit Friesland bij mij op te halen is wel een hele wereld reis ;-).

Als noord limburg voor je qua reizen te doen zou zijn en je hebt echt interesse dan pb me maar. Kijken we of je het wat vind en we een prijs overeen kunnen komen (mag je zelfs je eigen kleurtje kiezen uit al mijn verf :-)).

Nu weer bezig aan een ouderwets kastje waar ze vroeger het zondagse servies in hadden staan (wel zonder glas erin dus kan straks voor veel doeleinden gebruikt worden) en een kei oud plantentafeltje van eiken wat in een gewaagde kleur gaat.......

Gisteren ook nog 3 buikkastjes gescoord...... *\o/*

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 13:23

Normaal gesproken lees ik alleen maar mee in dit topic en bewonder ik jullie creaties, maar nu heb ik een vraagje.

Ik wil graag een helmer kastje kopen, alleen vind ik die dingen echt oerlelijk, nu zag ik een foto van een houten kast waarbij elke lade een andere kleur was geverfd. En dit vond ik een heel leuk idee, nu vraag ik me alleen af of dit op dit materiaal ook kan? En vooral hoe moet ik dit aanpakken?
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/produ ... #/20107873

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 13:33

Plakplastic op de laatjes?

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 14:39

Dat zijn gefineerde kastje of niet? Je link doet het niet dus kan hem niet zien. Bij dobert, opschuren, in de primer zetten, daarna opschuren en goed stofvrij en vervolgens verf naar keuze erop doen.