Motorrijbewijs, wie ook?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anneert

Re: Motorrijbewijs, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 09:32

Dat is balen Nadia, net 1 te veel fout..

Gisteren naar een motor wezen kijken, Suzuki Gladius, verlaagd en mét valbeugels. Was eigenlijk te ideaal om waar te zijn. Hadden cash geld meegenomen, voor het geval dat. Maar gezien we in Belgie gingen kijken zouden we de motor waarschijnlijk niet meenemen.
Nou, wat een ideale fiets! Zag er perfect uit, valbeugels ook nog helemaal intact en ik paste er van alle motoren (inclusief verlaagde) het beste op. Lager in een naked bike gaan we denk ik niet krijgen en ik had nu nog alleen wandelschoenen aan, niet zo'n hoge zool. Vriend heeft ritje gemaakt en was allemaal goed.
Zegt de eigenaar ook nog dat hij de motor wel even naar ons huis rijdt, zodat we niet moeilijk hoeven te doen met kenteken en / of trailer. Dus stond de Gladius gisterenavond al thuis en kunnen we morgen (vandaag geen tijd) het kenteken regelen en de invoer. Kan het nog niet helemaal geloven omdat het allemaal zo soepel ging :D

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 09:37

Nadia schreef:
Krissis, je mag maar 6 fouten in je theorie maken, van de 50 vragen moet je er 44 goed hebben ;)
Ik ga woensdag weer een poging wagen, vorige keer had ik er 43 goed -O-

Kijk! Dan was ik helemaal als een baksteen gezakt.
Succes woensdag, met 1 fout teveel is echt zuur...

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 09:38

Anneert: Waauw!! Gefeliciteerd!!! Dat klinkt écht zo soepel!! Heel gaaf!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 09:47

Foto foto foto :Y)
Lekker joh!!!

Theorie heb ik al wel. Ging best goed dacht ik, tot andere mensen met elkaar over vragen gingen praten... Pfff dacht dat ik dik gezakt was := maar nee 2 foutjes maar :+

Nu de rest dus nog... Morgen anders maar eens aan m'n instructeur vragen of hij wegrijden uit parkeervak wil doen met mij achterop. Dat ik weer even voel dat ik echt niet omval := hielp bij de halve draai toen wel :j
Stomme is dat ik het kon!!!

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 09:51

Hoe hebben jullie trouwens de voorbereiding voor de theorie gedaan? Cursus? Zelf inlezen?

Raar Goldie dat het eerst zo lekker ging en nu niet gaat. Dat kwartje moet weer even vallen, wat slim om dat achterop te ervaren.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 10:26

Gefeliciteerd met je motor Anne!

Dat achterop zitten om even te voelen helpt inderdaad heel goed, heb ik ook een paar keer gedaan :j

Met theorie ben ik 1x bij de theorieavond geweest op de rijschool, dat hielp bij mij heel goed. Je weet dan waarom je iets doet en dan is het in alle situaties toe te passen. Verder heb ik heel veel geoefend met examens op internet.
Scheelde bij mij wel dat ik toen die inzichtsvragen van gas geven, niets doen of remmen nog niet had. Die zitten er nu wel in geloof ik.
Dat tussen het examen en de uitslag kletsen herken ik ook, degene die achter mij zat zei: "heb wel een paar keer gezien dat jij een fout antwoord hebt ingetoetst" Zij was gezakt en ik geslaagd met 0 fout }:)

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 10:35

Dank jullie wel!

Ik heb met autorijlessen ook theorieles gehad, scheelt inderdaad wel!
Ik ga het nu niet doen denk ik, weet eigenlijk niet op de rijschool deze aanbiedt.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 11:42

Hier had ik mijn motor opgehaald en net thuis (inmiddels een ander pak en andere helm op mijn kop :') )
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wauw Anneert wat stoer je eigen gladius!!! *\o/*

Achterop zitten is heel goed om te voelen. Dus gewoon vragen en dan komt het helemaal goed.

Voor theorie heb ik alleen een beetje geleerd uit het boek en de exames gedaan die op de cdrom stonden en meer niet, maar ik had al een iets voorsprong. had 2 jaar terug ook al een theorieexamen gehad dus alles zat er nog vrij vers in van het rijbewijs D.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 11:50

Hij is gaaf blackstar!! Welke banden heb jij er onder zitten?

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 11:59

De standaard banden, geen idee hoe die dingen heten. Iets in de trent van metzelers dacht ik, maar er moeten gewone wegbanden om. Maar das pas een klus voor volgend jaar ofzo of het jaar erop.

EvelynZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 12:38

Ik heb geen theorieles gehad, heb er meer baat bij om zelf in alle rust aan de studie te gaan.
Heb een cd-rom met toetsen van de rijschool geleend en heb die meerdere keren helemaal doorgenomen; alles opschrijven wat ik niet uit m'n hoofd wist en wat ik fout had, want dan onthoud je het veel beter.
En het theorieboek heb ik helemaal doorgelezen en een samenvatting van geschreven.
Het kost een hoop tijd om het op deze manier te doen, maar ik vond het erg handig. En in 1x geslaagd met 3 foutjes! :D

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 12:50

Ik doe de theorie digitaal, van de rijschool een code gehad om in te loggen en daar kan je de theorie in de hoofdstukken lezen en 50 proefexamens maken. Er is ook een herhalingscursus op die site, weer 50 oefenexamens...die ben ik nu aan het doen.

Anneert, super stoer!!

En blackstar, ziet er goed uit!

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 14:38

Gefeliciteerd met de nieuwe motor :)

En gefeliciteerd met het halen van theorie *D

Ik wacht even af welke datum het wordt en ga tzt kijken of ik aan kan haken.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 14:45

Gaaf anneert, van harte met je motor!

Ik heb een theoriedag gedaan bij mijn rijschool en zelf geleerd en in 1x gehaald.

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 19:14

Gefeliciteerd Anneert! Vind de gladius een gave motor :)

Ik vond theorie van de motor ook moeilijker als van de auto. Ik had een boek en cdrom met toetsen, vond online leren niet fijn.

Goed nieuws, mijn gs500 is overmorgen klaar *\o/*
Vriend ging hem gisteravond testen, bleek dat de remmen niet meer werkte #) ben blij dat ik het eerste testrondj niet gemaakt heb.
Maar kan niet wachten tot ik zelf kan rijden :))

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:01

Heb even het plaatje van internet afgetrokken.. foto van mn telefoon is minder goed namelijk

Afbeelding

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:03

Gaaf ding Anne!!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:18

Mooi ding hoor! Daar mag je zeker trots op zijn!!!

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:27

Heel gaaf Anne :D Lekker veilig en lekker wendbaar, gaat goedkomen :D

plieza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 22:30

Heel stoer ding. Beide motoren trouwens, ook jouw motor Anneert.
ReJo hoop dat de remmen het straks wel doen, is wel praktisch.

Ik denk dat je met de theorie het beste kan bekijken hoe gemakkelijk je leert. Als je wat meer ondersteuning prettig vindt kan je bij je rijschool vaak wel een mini cursus doen. Ik was heel tevreden met een theorie boek en wat gratis oefentoetsen online. Dus dat kan ook.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 23:21

Blackstar: hele fraaie motor, BMW staat toch ook wel op mijn lijstje maar of dat financieel zo haalbaar is....
Anneert: jahaa! Knappe motor! Een stoer model en ziet er erg net uit.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 10:00

Ben stiekem wel een beetje jaloers ;) ik kan niet wachten tot ik zelf een motor heb.

Ik zat eerst een beetje te kijken naar een kawa zxr400 maar ik denk toch dat een suzuki sv650 of yamaha diversion beter bij me zullen passen

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:16

Ik zou van de zomer ook best zelf iets willen kopen, maar ik heb echt geen idee wat. Ik heb ook niet heel veel geld te besteden, maar als ik zo op MP snuffel dan is dat niet het grootste probleem.
Het is bij mij ook de ruimte, ik zou m'n hele berging om moeten gooien zodat motor binnen kan staan. Buiten, aan de kust met die zoute lucht...dan is buiten laten staan niet ideaal.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:18

Dank jullie wel, jouwe is ook erg gaaf Blackstar!

Wij hadden al geen ruimte voor 1 motor, hebben nu een soort tuinhuisje op de oprit en daar staat mijn vriends motor in samen met 4 fietsen. Mijne past daar niet bij, maar schoonmoeder had nog plek in de garage :)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 15:02

Ik kan mijn motor als ik die straks heb in de tuin zetten in de zomermaanden en bij erg slecht weer kan hij in een winter opslag,viel me erg mee qua prijs

Net terug van een rondje Amsterdam centrum,nu heb ik wel t idee dat ik alles aankan,haha. Wat een gekkenhuis