Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 10:03

Versre spinazie kun je gewoon blanchren en dan invriezen. Het slinkt wel. Mijn moeder heeft vroeger hele balen spinazie ingevroren als het van het land kwam. Maar ik zou de prijzen even nakijken want ingevroren spinazie is ook niet zo duur in aanschaf tegenwoordig. Dus of je met zelf blancheren goedkoper uit bent is maar de vraag.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 10:06

vonneke schreef:
saroanda schreef:
Von, zzzzonde :P

Hier vanavond het laatstje restje uit de koelkast, morgen gaan we op vakantie. Sperciebonen met aardappels en karbonade.

Klopt! Maar *#*%>~ iPhone veranderd dat steeds naar een s.

Ooohhh dan snap ik 'em nu haha. Ik alrijd maar denken dat je het bewust verkeerd schreef haha. Ik heb autocorrect gelijk uitgezet, vreselijk.

Anoniem

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 10:07

Hihi als ik het zie verander ik het snel.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 10:08

Met lange woorden vind ik het nog weleens handig.... maar ik erger me er verder ook kapot aan... bijzondere berichten maak ik af en toe :')

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 10:14

jilleroo schreef:
Versre spinazie kun je gewoon blanchren en dan invriezen. Het slinkt wel. Mijn moeder heeft vroeger hele balen spinazie ingevroren als het van het land kwam. Maar ik zou de prijzen even nakijken want ingevroren spinazie is ook niet zo duur in aanschaf tegenwoordig. Dus of je met zelf blancheren goedkoper uit bent is maar de vraag.

Thanks!

Ja, ik heb het gekocht om op te eten ipv in te vriezen. Maar ik denk niet dat ik er aan toe kom om het klaar te maken voordat het slecht word. Vandaar dat ik het in wil vriezen. :j

Heb inderdaad ook wel eens diepvries gehad, maar qua smaak vind ik dat toch minder.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 10:20

Bij groupon.nl kan je voor 10 euro 30,- tegoed bij ZooPlus kopen. Enige addertje is dat je minimaal 40 moet besteden. Heb dus net voor 20 euro totaal aan 40 euro kattenvoer binnen!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 10:21

ik heb niet zo'n best vertrouwen in groupon.... het is wel een goede deal maar ja....

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 10:22

Ik hoor ook vaak slechte verhalen over Groupon.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 10:33

Nou ja, ik heb net mijn orderbevestiging van ZooPlus binnen, dus het zal wel goed zitten. Heb vaak via Groupon gekocht en eigenlijk gaat het, als het mis gaat, mis bij de leverancier. En ZooPlus is een betrouwbare winkel. Maar goed, het was maar een tip hoor ;)

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 10:41

Snap ik hoor! Bedoelde het niet als aanval, maar ik hoor vaak slechte verhalen. Vandaar mijn opmerking. :D

Gelukkig dat het bij jou wel goed gaat want het is een leuke deal. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 10:45

Hebben jullie de nieuwe allerhande al? Staan allerlei budgetrecepten in! Had al booschappen gedaan voor deze week maar dat weekmenu gaan we dus wel doen volgende week. Ook voor 4 personen dan, eten we om de dag telkens restjes. Wij aten nooit restjes trouwens, hebben we vorige week voor het eerst gedaan. En wat meer kleinere verpakkingen gehaald bij de AH, op zich is het dan wel duurder maar anders blijven we zoveel weggooien..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 10:46

Blingh, waarvan houdt je dan dingen over? Ik kook meestal alleen voor mijzelf en heb eigenlijk nooit wat over!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 10:51

Mootje schreef:
Blingh, waarvan houdt je dan dingen over? Ik kook meestal alleen voor mijzelf en heb eigenlijk nooit wat over!

Ik vind het heel moeilijk te doseren voor 2 personen. Wij wonen boven de lidl en als ik daar boodschappen haal is het allemaal wat groter .Net als zo`n zakje aardappelen en die groentes dat is voor 4 personen. Wij deden het hele zakje in de pan en de helft houd je dan gewoon over. Als ik de helft maar gebruikte en ik legde de andere helft in de koelkast kon ik het gewoon weggooien,of ik leg het in de vriezer en kom ik er na een halfjaar achter, oh dat zakje groenten hadden we nog. Of ik bak wel alles op om het vervolgens weer weg te gooien. Het is ook gemakzucht hoor, zowel van mijn vriend als van mij. Ligt veel vlees in de vriezer maar s ochtends vergeten we het uit de vriezer te halen. Wanneer we huis komen stikken van de honger, oh ik haal wel even een pak nieuw gehakt.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 10:58

I love groupon, heb er veel koopjes door!

Afgelopen zaterdag nog onbeperkt pannekoeken wezen eten met 4 volwassenen en 1 kind voor 22 euro.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 11:14

batje schreef:
Bij groupon.nl kan je voor 10 euro 30,- tegoed bij ZooPlus kopen. Enige addertje is dat je minimaal 40 moet besteden. Heb dus net voor 20 euro totaal aan 40 euro kattenvoer binnen!

Ahh toevallig gister voor 30 euro daar besteld. Jammer :(

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 11:23

Hallo !
Ik heb vorig topic geloof ik meegepost en wil me graag weer aansluiten, want de kosten voor de boodschappen kunnen echt nog veel minder ! En alleen kan ik dat niet. Kan wel wat tips en trucs gebruiken. :+

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 11:35

Ik moet straks ook weer kattenvoer halen.. Gelukkig 7,50 korting op royal canin door eerdere aankopen dus dat scheelt weer. Heb alleen ook halsband en kattengras nodig.. Dus daar ging mn spaarrekening

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 11:40

Ik heb net wasmiddel gehaald bij action.
eens kijken hoe die wast.
3,55 voor 3L

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 11:54

Dat ga ik ook nog proberen. Heb nu robijn maar dat komt de ene keer stinkend eruit en dan weer fris.. Betaal er alleen veel voor dus ga eens wat anders proberen.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 11:56

Ik lees hier ook al een tijdje mee om wat ideeën op te doen!

Ingedebruijn: Ik gebruikte eerder ook altijd Robijn, de was kwam er ook wel eens stinkend uit.. Nu een keer AH geprobeerd en ben er erg tevreden over! Ruikt iig heerlijk!

_Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 11:57

Ik lees ook even mee. Wij doen het al best aardig met z'n tweeen qua boodschappen. Ben €50,- per week kwijt en wij eten op zich best 'luxe'. Het scheelt alleen dat ik in de slagerij werk en wekelijks een vleespakket meeneem. Dat kost mij €5,- en eten er een dikke anderhalf week van. Vlees verschilt van biefstuk tot aan gehakt en scheelt zoveel geld! Verder heb ik de hele vriezer vol liggen met boontjes en worteltjes. De opa van mijn vriend verbouwd dat zelf dus super handig! En ik kook weinig tot niets uit pakjes! Het inslaan van kruiden kost eerst wat meer maar je hebt altijd wat in huis wat je kan maken!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 12:07

Naath86 schreef:
Ik lees hier ook al een tijdje mee om wat ideeën op te doen!

Ingedebruijn: Ik gebruikte eerder ook altijd Robijn, de was kwam er ook wel eens stinkend uit.. Nu een keer AH geprobeerd en ben er erg tevreden over! Ruikt iig heerlijk!

Oh okee! Is dat huismerk van AH dan?

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 12:10

Ja gewoon huismerk!

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 12:12

De lunch was voor 4 personen , 3x 7,50 voor volwassenen , en 1x 5,00 voor kind , (onze oudste werd als volwassen gerekent) en verder 2 ice tea ,2 fristi , 2 hoegaarden ,1 rosebier en 1 cola.
De drank bleek best prijzig te zijn , lunch op zich viel nog mee, het was onbeperkt en zat vanalles bij , soep/omelet/kroket/gebakken ei/gekookt ei/koffiebroodjes en allerlei soorten beleg.
We hebben savonds ook alleen nog maar een broodje op ,want zaten alle 4 nog behoorlijk vol.
Voor de komende 5 dagen heb ik alleen nog maar aardappels nodig en beleg , de rest is al in huis, dus dat scheelt weer.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 12:46

Qua wasmiddel gebruik ik Ecover, een biologisch wasmiddel dat extra geconcentreerd is. Misschien op het eerste gezicht niet het allergoedkoopste, maar het is super geconcentreerd waardoor ik er erg lang mee doe. Daarnaast is het goed voor het milieu en dat vind ik ook belangrijk...

Wasverzachter gebruik ik niet! Zie er het nut echt niet van in. Voor wie dat wel gebruikt lijkt me dat dus een ideale manier om te besparen :+