Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Marije_jiplover schreef:Das nou net het risico van zulje extreme acties. 1000 euro aan boodschappen? Belachelijk!
Net als wasmiddel hamsteren in een aanbieding. Onzin. Tegen de tijd dat twee pakken uit een aanbieding op zijn, is er weer een aanbieding van jouw merk. Als je er in 1 aanbieding bijv 10 koopt, geeft je wel 8 pakken meer uit dan nodig, dat gedlt had je ook op je spaarrekening kunnen laten staan en na een jaar pas uitgeven (of uit kunnen geven aan een leuk uitje oid).
Aanbiedingen zorgen ervoor dat je te veel koopt wat je (nog) niet nidig hebt en is zelden écht besparen, tenzij je alléén koopt wat je op dat moment nodig hebt.
Relaxed schreef:Dat is net als de moeder van een vriendin van me.. Die zocht naar aanbiedingen in alle foldertje, resultaat.. Ze ging met een boodschappenlijst de hele stad door.. Dat kan dus ook echt niet uit, voor je gewone boodschappen zoveel kilometers maken
Relaxed schreef:Dat is net als de moeder van een vriendin van me.. Die zocht naar aanbiedingen in alle foldertje, resultaat.. Ze ging met een boodschappenlijst de hele stad door.. Dat kan dus ook echt niet uit, voor je gewone boodschappen zoveel kilometers maken
Fleurtje100 schreef:Had gisteren ook echt veel voor weinig bij de lidl. Twee grote tassen vol en een hele tray frito voor €46. Voorlopig hoeven we dus niet meer naar de lidl, en dat is fijn want die is best ver. Wel het budget flink overschreden door vandaag ook nog naar de ah te gaan, maar de vriezer ligt nu wel vol met biologisch gehakt, beefburgers en rookworsten in de voorraadkast, allemaal in de bonus. En vanavond eters en dat scheelt natuurlijk ook. Meestal als ik net als nu bijna 100 euro in een week uitgeef, heb ik wel de week erna alleen nog wat verse dingen nodig en ben ik maar 25-30 euro kwijt, hopelijk compenseert het deze keer ook.
paix schreef:Heb na aanleiding van dit topic mijn boodschappen ook maar eens gehaald bij de Aldi en ik was verbaast over hoe veel het kan schelen. Helemaal trots stalde ik thuis mijn spulletjes uit haha. Ze hebben trouwens toch niet alles veel goedkoper dan in de supermarkt hier op de hoek en ik kon ook niet alles vinden. Ben al een tijdje bezig mijn boodschappen geld omlaag te halen (starten met 45 euro voor 1 persoon per week en nu op de 35! van afgelopen week). Woon pas zins kort op mij zelf dus vind het al prima gaan. En de Hema ook eens leeg geplunderd. Woon in Parijs op het moment dus de prijzen liggen hier wat hoger en dan is 1euro voor een pak thee heeeel goedkoop!
webster543 schreef:Ik ga deo, shampoo en douchegel bij de zeeman halen. Wisselt wel telkens van merk, maar scheelt zeker de helft dan in een gewone winkel!
Verder staan hier goeie tips!
paix schreef:De leclerc. Niet meteen de duurste supermarkt, het huismerk is niet zo duur maar ik schrik nog steeds van de prijzen voor vlees. zelfs bij de Aldi. Ook vind ik het een verschrikkelijk nadeel dat je hier iedere dag een stokbrood moet kopen. eet je hem niet op dan is hij de volgende dag zo hard dat je er iemands schedel mee in kan slaan. Ik heb in Nederland nooit op mij zelf gewoond dus ik heb geen idee of het veel duurder is. Mijn vriend woont hier ook op kamers dus zo delen we het eten altijd met elkaar. Als ik iets groots moet kopen wat ik alleen niet op krijg dat heeft hij de helft en andersom.