Bezuinigen op boodschappen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

webster543

Re: Bezuinigen op boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 12:10

Ik ga deo, shampoo en douchegel bij de zeeman halen. Wisselt wel telkens van merk, maar scheelt zeker de helft dan in een gewone winkel!

Verder staan hier goeie tips!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 12:11

ik ga zelf wasbare luiers maken, lijkt me leuk werk en dat is pas een bespaarmogelijkheid!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 13:02

Das nou net het risico van zulje extreme acties. 1000 euro aan boodschappen? Belachelijk!
Net als wasmiddel hamsteren in een aanbieding. Onzin. Tegen de tijd dat twee pakken uit een aanbieding op zijn, is er weer een aanbieding van jouw merk. Als je er in 1 aanbieding bijv 10 koopt, geeft je wel 8 pakken meer uit dan nodig, dat gedlt had je ook op je spaarrekening kunnen laten staan en na een jaar pas uitgeven (of uit kunnen geven aan een leuk uitje oid).
Aanbiedingen zorgen ervoor dat je te veel koopt wat je (nog) niet nidig hebt en is zelden écht besparen, tenzij je alléén koopt wat je op dat moment nodig hebt.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 13:07

Ik had als baby ook katoenen luiers, het maken lijkt me best leuk, het wassen wat minder ;), maar wel een enorme besparing inderdaad. Ik vind hamsteren juist nu wel voordelig, de voedselprijzen zijn best flink aan het stijgen en de rente is laag. Bijvoorbeeld de spaghetti bij de lidl was gisteren 49 cent ipv de 35 cent die hij eerst was, en zo kan ik nog wel tig voorbeelden noemen. Maar het moet inderdaad wel met beleid, je moet het wel ooit een keer gaan gebruiken.

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 13:10

Ik merk dat ik door dit topic veel bewuster ben van de prijzen. Word er bijna gierig van ;) Denk veel meer na voordat ik iets koop en merk dat ik ook minder koop. Zoveel heb ik ook niet nodig in mijn eentje. En heb nog een kastje vol met vanalles. Dus ik probeer de komende tijd eerst dat allemaal op te maken. En alleen vers of spul wat ik veel gebruik bij te kopen. (brood, kaas, drinken enzo). Was deze week klaar voor 8 euro :D En had nog 9 statiegeldflessen (verjaardag gehad) dus heb eigenlijk maar 5 euro nogwat betaald. Kijk, dat is pas bezuinigen. :D

Ben trouwens nog teruggegaan met de schoenen die ik gekocht had. Ze hadden geen ander paar maar kreeg toch zo 10 euro terug. Dus het loont echt om de aanbiedingen te bekijken. Anders had ik toch mooi tien euro teveel betaald.

Maar vandaag zal ik toch wel weer een hele hoop geld uit moeten geven. Heb nu een zadel om te proberen want mijn eigen zadel past echt niet meer op mijn paard. En dat wil ik dus kopen. AU. Hopelijk kan ik mijn eigen zadel toch nog wel goed verkopen.

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 13:11

Marije_jiplover schreef:
Das nou net het risico van zulje extreme acties. 1000 euro aan boodschappen? Belachelijk!
Net als wasmiddel hamsteren in een aanbieding. Onzin. Tegen de tijd dat twee pakken uit een aanbieding op zijn, is er weer een aanbieding van jouw merk. Als je er in 1 aanbieding bijv 10 koopt, geeft je wel 8 pakken meer uit dan nodig, dat gedlt had je ook op je spaarrekening kunnen laten staan en na een jaar pas uitgeven (of uit kunnen geven aan een leuk uitje oid).
Aanbiedingen zorgen ervoor dat je te veel koopt wat je (nog) niet nidig hebt en is zelden écht besparen, tenzij je alléén koopt wat je op dat moment nodig hebt.

Een beetje reserve hebben staan is wel handig, maar zoveel is inderdaad echt niet nodig. En qua eten hamsteren lijkt me ook niet zo handig. Op een gegeven moment bederft het toch. Of je kunt weken hetzelfde eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 13:18

Dat is net als de moeder van een vriendin van me.. Die zocht naar aanbiedingen in alle foldertje, resultaat.. Ze ging met een boodschappenlijst de hele stad door.. Dat kan dus ook echt niet uit, voor je gewone boodschappen zoveel kilometers maken :n

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 13:36

Ik ga straks even naar de Blokker, daar hebben ze de Leifheit dweil in de aanbieding. Heb nog geen dweil, dus kan wel een goede gebruiken :)

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 13:46

Zo heb m'n rondje winkels weer gehad. Ben dit keer eerst eens begonnen door te verzinnen wat we de hele week gaan eten, moet zeggen scheelt wel in de boodschappen....

- chineese noedelsoep
Dat is een recept wat ik heb gezien bij 24 kitchen, alleen houd ik dan ingredienten over. Wat ik overhoud heb ik ingevoerd op webchef.nl dus we eten deze week ook een keer:
- Varkensreepjes met rode peper
- goulash, rundvlees in de aanbieding bij de slager
- zuurkool stamppot met zeeuws spek
- aardappels, boontjes en een tartaar
- patat (vaste prik elke week op vrijdag)
- en vanavond eten we een zelfgemaakte pizza

moet zeggen _/-\o_ dankzij de tip van een weeklijstje, scheelt toch op de boodschapuitgaven..... Deze week € 75,= uitgegeven. Moet ik alleen straks nog even yoghurt en melk gaan halen.... dus totaal toch een besparing van 40 euro deze week *\o/*
Nooit gedacht dat ik dat zou gaan redden.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 14:21

Relaxed schreef:
Dat is net als de moeder van een vriendin van me.. Die zocht naar aanbiedingen in alle foldertje, resultaat.. Ze ging met een boodschappenlijst de hele stad door.. Dat kan dus ook echt niet uit, voor je gewone boodschappen zoveel kilometers maken :n

Als je dat op de fiets doet, kost het alleen tijd en dan kan het wel uit (afhankelijk van hoe belangrijk tijd voor je is).
Of, als je toch dagelijks boodschappen doet, elke dag een andere winkel te kiezen.

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 14:28

Relaxed schreef:

Nee, dat schiet natuurlijk niet op. Zeker niet als je dat met de auto doet. Daarom houd ik bijna alleen de aanbiedingen in de gaten van de 2 winkels waar ik toch altijd wel kom. Jan linders en de aldi. Die zitten bij mij in het dorp, dus ik hoef er bijna niet voor te rijden. En af en toe kom ik bij de jumbo dat is ook maar een klein stukje rijden.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 14:37

Heb na aanleiding van dit topic mijn boodschappen ook maar eens gehaald bij de Aldi en ik was verbaast over hoe veel het kan schelen. Helemaal trots stalde ik thuis mijn spulletjes uit haha. Ze hebben trouwens toch niet alles veel goedkoper dan in de supermarkt hier op de hoek en ik kon ook niet alles vinden. Ben al een tijdje bezig mijn boodschappen geld omlaag te halen (starten met 45 euro voor 1 persoon per week en nu op de 35! van afgelopen week). Woon pas zins kort op mij zelf dus vind het al prima gaan :). En de Hema ook eens leeg geplunderd. Woon in Parijs op het moment dus de prijzen liggen hier wat hoger en dan is 1euro voor een pak thee heeeel goedkoop!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 14:43

Pcies, wij hebben een AH en Aldi en ik werk vlakbij een Jumbo, dus die houd ik in de gaten.. Maar toch he, als bijvoorbeeld Ariel in de aanbieding is, dan is dat nog vaak duurder dan huismerk. Dus ik houd het vaak maar op huismerk..

@Paix, Aldi is idd prima, er zijn alleen wel dingen die je minder goed of lekker kan vinden. Die kun je dan altijd nog ergens anders halen. Maar bijvoorbeeld de melk en ice tea vinden we beide van de Aldi heerlijk. Als ik daar dan ben neem ik van beide zo'n hele doos mee :j De sinaasappelsap vindt mijn vriend daar bijvoorbeeld niet lekker, die haal ik dan bij AH. Brood van de Aldi vinden wij ook niet te eten, die halen we iedere week bij de bakker. Op dinsdag is het 3 broden voor 5 euro.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 14:48

Had gisteren ook echt veel voor weinig bij de lidl. Twee grote tassen vol en een hele tray frito voor €46. Voorlopig hoeven we dus niet meer naar de lidl, en dat is fijn want die is best ver. Wel het budget flink overschreden door vandaag ook nog naar de ah te gaan, maar de vriezer ligt nu wel vol met biologisch gehakt, beefburgers en rookworsten in de voorraadkast, allemaal in de bonus. En vanavond eters en dat scheelt natuurlijk ook. Meestal als ik net als nu bijna 100 euro in een week uitgeef, heb ik wel de week erna alleen nog wat verse dingen nodig en ben ik maar 25-30 euro kwijt, hopelijk compenseert het deze keer ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 14:51

Fleurtje100 schreef:
Had gisteren ook echt veel voor weinig bij de lidl. Twee grote tassen vol en een hele tray frito voor €46. Voorlopig hoeven we dus niet meer naar de lidl, en dat is fijn want die is best ver. Wel het budget flink overschreden door vandaag ook nog naar de ah te gaan, maar de vriezer ligt nu wel vol met biologisch gehakt, beefburgers en rookworsten in de voorraadkast, allemaal in de bonus. En vanavond eters en dat scheelt natuurlijk ook. Meestal als ik net als nu bijna 100 euro in een week uitgeef, heb ik wel de week erna alleen nog wat verse dingen nodig en ben ik maar 25-30 euro kwijt, hopelijk compenseert het deze keer ook.

Ik zou de boodschappen ook niet over 1 week bekijken, maar het gemiddelde per week over een maand nemen. Je hebt nu eenmaal de ene week veel en de andere week minder. Vorige week was ik bij Aldi 70 euro kwijt (kar vol) en vandaag bij de AH maar 20 (had wel voor 10 euro statiegeld)..

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 14:53

Ik kijk ook alleen naar de aanbiedingen van de AH en de C1000, die zitten hieronder
de rest zit verder weg en kom ik nooit, wil dus ook niet weten wat zij heel goedkoop hebben ;)

vandaag weer even bij de boer geweest, een hele berg fruit, groente en kaas ingeslagen. Was 30 euro kwijt maar heb wel weer lekkere verse producten in huis :)
van fruit wat nog over was heb ik net een lekkere smoothie gemaakt en dat kan ik morgen nog een keertje doen :9

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 15:12

Mijn ouders hebben katoenen luiers voor twee weken uitgeprobeerd en toen waren ze er zat van :')

Ik heb erg netjes boodschappen gedaan, maar ik had vorige week teveel gehaald....
Ik was 30 euro kwijt incl. Schoonmaakmiddel.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 15:26

mijn ouders hadden geen katoenen luiers en ik zou ze ook nooit voor toekomstige baby's gebruiken :') laat mij die dingen maar gewoon weggooien en weer nieuwe pakken.....

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 15:27

paix schreef:
Heb na aanleiding van dit topic mijn boodschappen ook maar eens gehaald bij de Aldi en ik was verbaast over hoe veel het kan schelen. Helemaal trots stalde ik thuis mijn spulletjes uit haha. Ze hebben trouwens toch niet alles veel goedkoper dan in de supermarkt hier op de hoek en ik kon ook niet alles vinden. Ben al een tijdje bezig mijn boodschappen geld omlaag te halen (starten met 45 euro voor 1 persoon per week en nu op de 35! van afgelopen week). Woon pas zins kort op mij zelf dus vind het al prima gaan :). En de Hema ook eens leeg geplunderd. Woon in Parijs op het moment dus de prijzen liggen hier wat hoger en dan is 1euro voor een pak thee heeeel goedkoop!

Waar deed je eerst de boodschappen? In Rouen vond ik op een gegeven moment ook een Lidl _/-\o_ en dat scheelde zo enorm veel. Supermarkten in Frankrijk vond ik echt enorm duur, ik was daar veel meer kwijt voor mijn dagelijks leven dan hier.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 15:35

De leclerc. Niet meteen de duurste supermarkt, het huismerk is niet zo duur maar ik schrik nog steeds van de prijzen voor vlees. zelfs bij de Aldi. Ook vind ik het een verschrikkelijk nadeel dat je hier iedere dag een stokbrood moet kopen. eet je hem niet op dan is hij de volgende dag zo hard dat je er iemands schedel mee in kan slaan. Ik heb in Nederland nooit op mij zelf gewoond dus ik heb geen idee of het veel duurder is. Mijn vriend woont hier ook op kamers dus zo delen we het eten altijd met elkaar. Als ik iets groots moet kopen wat ik alleen niet op krijg dat heeft hij de helft en andersom.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 15:38

Ik vind het knap dat je het met 35 euro redt in Frankrijk. Ik krijg altijd een hartverzakking in de franse supermarkten!

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 15:41

Hier ook absoluut geen katoenen luiers. moet er niet aan denken. alleen maar extra werk en een hoop ergenissen. als je een beetje klein woont als ik moet je het zeker niet hebben. je moet ze na gebruik toch even kwijt in een emmer of iets dergelijks voordat je ze in de was doet. gaat lekker ruiken en je moet het ook kwijt kunnen. je moet toch een 60 graden of hoger was hebben en dat heb je ook niet iedere dag. tenminste, als je het een beetje fris wilt houden, doe je het bij een hete was.
ken wel een aantal mensen die eraan begonnen zijn en er heeeeel snel weer mee gestopt zijn :D
hoop gedoe, doorlekken, kindjes met rode billen enz.
en echt besparen schijnt ook aardig tegen te vallen. extra wassen en als je een droger hebt doe je het al gauw daarin. vreet ook stroom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 15:42

webster543 schreef:
Ik ga deo, shampoo en douchegel bij de zeeman halen. Wisselt wel telkens van merk, maar scheelt zeker de helft dan in een gewone winkel!

Verder staan hier goeie tips!

Oh ja! Die verkopen ook gewoon FA en zo. En bij action hebben ze ook dove en alles!

Wij kopen trouwens op de markt ook vaak. Vandaag 3 flessen amandel douchegel van het melkmeisje voor maar 2.50. <3

Wij hebben trouwens ook geluk met 'connecties' op de markt :o. Broertje werkt bij de vis dus daar krijgen we het eea gratis mee of echt heel goedkoop. :D En heeft ook bij de groente gewerkt dus fruit en groenten krijgen we daar ook altijd voor belachelijk weinig mee. O:) Sneller bespaard kan niet!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 15:54

katoenen luiers zijn wel degelijk een hele besparing, zelfs met waskosten erbij gerekend.
Ze zijn tegenwoordig goed van pasvorm, dus geen lekkerij (dan heb je een verkeerd merk/maat/soort geprobeerd wellicht, ook niet alle wegwerpluiers zijn voor ieder kind geschikt toch?) en door een wegwerpinlegger -rol van 100stuks voor een paar euro- heb je alleen plasluiers om te wassen. Maak je er nog een luier van met extra inlegger die je eruit kunt halen, heb je haast alleen de inleggers nat.
We zullen zien of het bevalt, ik zal zeker voor aan het begin ook wegwerpluiers in huis halen, moet toch de handigheid nog krijgen dan he :P en als je ze zelf maakt of via MP koopt kun je je er geen buil aan vallen.
Buiten het geld, vindt ik het ook nogal een milieubelasting.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 17:16

paix schreef:
De leclerc. Niet meteen de duurste supermarkt, het huismerk is niet zo duur maar ik schrik nog steeds van de prijzen voor vlees. zelfs bij de Aldi. Ook vind ik het een verschrikkelijk nadeel dat je hier iedere dag een stokbrood moet kopen. eet je hem niet op dan is hij de volgende dag zo hard dat je er iemands schedel mee in kan slaan. Ik heb in Nederland nooit op mij zelf gewoond dus ik heb geen idee of het veel duurder is. Mijn vriend woont hier ook op kamers dus zo delen we het eten altijd met elkaar. Als ik iets groots moet kopen wat ik alleen niet op krijg dat heeft hij de helft en andersom.

LeClerc is niet meteen de duurste inderdaad maar je moet er ook niet je stokbrood vandaan halen :=. Stokbrood haalde ik toch maar altijd bij de bakker, dan was het de volgende dag ook nog te eten. Er zat een kleine bakker bij mij in de buurt die ze voor 70 cent verkocht. In mijn waar-koop-ik-mijn-stokbrood-lijst eindigde LeClerc zelfs onder de Lidl :')