Interieur tips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? deel 2

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Interieur tips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 00:10

@ Marquez wat vervelend! Hopelijk komt het allemaal op de pootjes terecht.

Van het voorjaar met een vriend een keuken voor hem gekocht bij Ikea, daar werd het gat niet in het blad gemaakt, dat noest hij zelf doen!
Maakte hem niets uit, maar dan kan het bijna niet mis.

Mijn papa is zo schattig!! Hij heeft al allerlei papieren uitgeprint over het kopen van een eerste huis.

Weet iemand of er in 2011 weer een nieuwe koopsubsidie komt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 09:15

Wat rot Marquez :\ Hopelijk helpen ze je goed!

Beccz: Succes met die plankjes van de ikea! Ik heb ze ook, maar die krengen gingen steeds iets meer zakken. Dus ik hoop dat jullie een héle stevige muur hebben :=
& die foto met taupe muren + witte lijsten/deur... :~

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 09:40

marquez1 schreef:
Ik zit er nu he-le-maal door heen ;( .

Ik kom net terug van het huis. Gister is mijn broer ontzettend druk geweest om de keuken tussen de twee muren te laten passen, dat was harstikke mooi gelukt. Dus vanavand ra-pa-pa-pa-pa!!! moest het blad erop *\o/*
Helemaal mooi pas gemaakt en al, en toen zag ik tot mijn grote schrik dat de uitsparing voor de kookplaat op de verkeerde plaats is uitgevreesd :( -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- _-:( _-:( _-:( _-:( Ik heb echt alles bij elkaar gevloekt. De ikea heeft gewoon het verkeerde blad geleverd!!!!!! Ik heb het goed op de tekening staan.

Ik ben in tranen uitgebarsten, dit is de zoveelste tegenslag. Eerst mijn zzpér die een verkeerde planning heeft gemaakt en daardoor zijn werk niet bij mij heeft afgemaakt, toen de loodgieter die mij niet serieus neemt en de helft van de tijd niet komt opdagen en zijn afspraken niet nakomt, dan de voordeur die verkeerd geleverd is, en dan dit!!! Nou werkelijk ik heb het echt zo ontzettend gehad op dit moment :r

Nu komt er weer een heel heisa aan dat stomme regelwerk. Je zult zien dat ze me weer met een kluitje in het riet gaan sturen en dat het puntje bij paaltje mij weer geld gaat kosten terwijl het hun schuld is.

Arrrrrrggg -:(-

Jeetje wat balen zeg!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 09:43

vonneke schreef:
@ Marquez wat vervelend! Hopelijk komt het allemaal op de pootjes terecht.

Van het voorjaar met een vriend een keuken voor hem gekocht bij Ikea, daar werd het gat niet in het blad gemaakt, dat noest hij zelf doen!
Maakte hem niets uit, maar dan kan het bijna niet mis.

Mijn papa is zo schattig!! Hij heeft al allerlei papieren uitgeprint over het kopen van een eerste huis.

Weet iemand of er in 2011 weer een nieuwe koopsubsidie komt?

Leuk is dat he! mijn vader is ook zo hoor :j

Had hij het hele bouwkundige rapport uitgewerkt voor me, als je weet hoe boekwerkje dat is :))

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 09:43

Wij gaan vanmiddag met de aannemer erdoor heen. Iemand enig idee hoe lang het duurt voor zo'n offerte uitgewerkt is?

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 10:43

He gatver Marquez, dat is vervelend!! Hopelijk kunnen ze snel een ander blad regelen voor je.

Mijn papa is ook al zo lief, helpt echt met alles, denkt overal over na. Maakt hele tijdsplanningen en budgetplanningen voor de verbouwing :D

Ik ga mijn parketvloer ook helemaal doorleggen door heel het huis. Vind een andere vloer in gang of keuken zelf niet zo mooi :) Vrijdag wordt hij trouwens geleverd!

Pullaar, dat ziet er mooi uit zeg!

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 10:49

Ligt er aan hoeveel werk de aannemer momenteel heeft Parousha :+

Wat een narigheid Marquez! Goed voor je relatie he? Zo'n verbouwing :=

Mijn papa heeft twee linkerhanden dus ik heb alles zelf uit moeten zoeken. Gelukkig heb ik veel vrienden en vriendinnen in de bouw-en makelaarswereld dus die hebben me fantastisch geholpen.

Verder zijn ze nu lekker druk met mijn trap. Aan het schuren dus...
Was erg leuk toen ik net een conference call had :+

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 11:26

@ kriel; ik ben single dus ik doe alles eigenlijk alleen, en helaas heb ik ook geen vader meer, die was timmerman die had het allemaal prachtig gevonden en me (net als jullie vaders) overal mee geholpen.
Ik moet het dus doen met een handige broer, collega's, familie en vrienden ;) .

Ik ben vandaag iets rustiger, maar ik heb nu al buikpijn om vanavond naar de Ikea te gaan. Ik heb alle papieren mee (ook de AV), neem mijn broer mee voor alle technische details, ik schrijf de naam op van degene die mij gaat helpen en als ik er met hem niet uitkom ga ik vragen naar zijn leidinggevende, ik ben helemaal in the mood (lees oorlogspad }:) )

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 11:35

marquez1 schreef:
@ kriel; ik ben single dus ik doe alles eigenlijk alleen, en helaas heb ik ook geen vader meer, die was timmerman die had het allemaal prachtig gevonden en me (net als jullie vaders) overal mee geholpen.
Ik moet het dus doen met een handige broer, collega's, familie en vrienden ;) .

Heel herkenbaar. Gelukkig genoeg slimme mensen in mijn omgeving die meedenken en handige mannen zijn gelukkig in te huren. Kost wat meer maar ja, je moet wat... :=

edit: ik heb overigens echt wel vertrouwen in Ikea hoor, ik hoop echt voor je dat je buikpijn voor niets blijkt te zijn. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 12:01

__Laura schreef:

Beccz: Succes met die plankjes van de ikea! Ik heb ze ook, maar die krengen gingen steeds iets meer zakken. Dus ik hoop dat jullie een héle stevige muur hebben :=

Zijn dat die plankjes die je ' onzichtbaar' kunt hangen?

De lange bleven bij ons goed zitten, de kleinere (vierkante) voor geen meter. kwamen met plug en al uit de muur!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 13:18

:j die kleine vierkante.
Wat een hel zeg, heel m'n muur was naar de klote!
nu ik verhuisd ben liggen ze mooi op het bureau :')

Beccz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 14:16

Ow die kleine vierkante die je op de foto ziet hanen bij mij juist heel goed

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 22:27

vonneke schreef:
__Laura schreef:

Zijn dat die plankjes die je ' onzichtbaar' kunt hangen?

De lange bleven bij ons goed zitten, de kleinere (vierkante) voor geen meter. kwamen met plug en al uit de muur!

Ik heb soorgelijke planken, lange, maar dan niet van de Ikea.
Mijn muur is blijkbaar ook niet stevig genoeg.... Heb er nu alsnog steunen onder gemaakt :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 22:30

klote plankjes dus haha :P

je moet echt een goede muur hebben willen ze blijven hangen.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 22:39

Marquez: Hoe was het bij de Ikea??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 22:41

Vriendlief verteld net dat het ophangsysteem van de kleine plankjes ook heel anders is. Hij zegt: logisch dat die dingen eraf vallen!

de grote zitten veel beter vast, of om het goed te zeggen, die kun je veel beter bevestigen aan de muur

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 22:43

Wat hebben jullie erop staan dan?
Ik heb een kleintje voor m'n tv en dat is geen probleem.

Ik denk dat het wel goed komt met je keukenblad, ikea is over het algemeen niet zo moeilijk met dat soort dingen.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 23:01

Ik ben heel vriendelijk behandeld bij de Ikea. De dame leefde erg met me mee. Ze kon er zelf helaas niets aan doen, omdat dit soort meer complexe klachten naar de klachtencentrale in Groningen gaan.

Ik heb niet gesproken over de aankoopdatum, alleen dat we nu een keuken aan het monteren zijn en dat we er nu achterkomen dat het blad verkeerd is ingevreesd. Ik heb haar de pakbon laten zien van het aanrecht en niet de bon, op die manier heeft ze de aankoopdatum niet kunnen zien. Ze was heel vriendelijk en ik heb nog een schepje zieligheid er boven opgedaan om haar emphatie nog wat meer te verhogen :P . Heb aangegeven dat er al héél veel dingen mis zijn gelopen op de bouw en dat dit er dan óók nog bij komt. Ze heeft dit in de klacht overgenomen, misschien helpt het, je weet nooit :+

Met een beetje geluk wordt ik deze week nog terug gebeld door Groningen, maar een nieuw blad zit er dit jaar niet meer in ;( maargoe daar had ik al enigzins rekening mee gehouden. Dus nu afwachten wanneer ze bellen en wat ze dan te zeggen hebben.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 23:05

Volgens mij heb je sowieso een x aantal jaar garantie op de keuken, toch?
Goed om te horen iig dat het goed is gegaan en je kunt vast zsm een nieuw blad verwachten! :)

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 23:06

Wat fijn Marquez, zou in ieder geval mooi zijn als je gewoon een nieuwe krijgt, wel heel balen dat je daardoor nu vertraging op loopt..

Ik heb zometeen foto's van de vloer!!! Hij is aan het uploaden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 23:09

xManon_ schreef:
Wat hebben jullie erop staan dan?
Ik heb een kleintje voor m'n tv en dat is geen probleem.

Ik denk dat het wel goed komt met je keukenblad, ikea is over het algemeen niet zo moeilijk met dat soort dingen.

op zo'n kleintje je tv? das een klein tvtje dan :)

wij 2 nachtlampjes en ieder een boek en thats it. Dat blijft dus al niet hangen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 23:10

ben benieuwd Naath!!

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 23:12

Ja het is in m'n slaapkamer, een klein platje, die voet is niet zo groot.
Maar wat raar dat dat niet blijft hangen, dat weegt toch ook niks..
Stomme muur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 23:17

Mijn vriend zegt dat de manier van ophangen van dat plankje al niet goed is.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 23:21

Komt ie dan!!

De vloer, vanuit de keuken kijk je naar de hal en de woonkamer

Afbeelding

De hal
http://94.100.121.34/1183650001-1183700 ... _ek8y.jpeg

En van dichtbij de vloer
http://94.100.120.136/1183650001-118370 ... _j6RR.jpeg

En de badkamer!! Dat blauwe moet er nog van af hoor! :P En tussen de wastafel en de douche komt een glazen wand. Die zit nu nog in de doos, maar eerst komt het plafond er nog in voordat de glazen wand wordt geplaatst.
Afbeelding

http://94.100.118.72/1183650001-1183700 ... _rAqg.jpeg

Hier zie je de vloertegel nog goed op de foto. Nog wel een beetje vies, maar het is dezelfde kleur als de strook in de wanden.
http://94.100.120.172/1183650001-118370 ... _bN-b.jpeg

Dat was weer even een update!!