Topic telefoonkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:02

Ik moet toch wel een klein beetje om je grinniken hoor Janine :D
Ik snap dat je het goed bedoelt, maar je slaat de plank echt enorm mis met je "zakentelefoon" :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:03

Wendy schreef:
Ik moet toch wel een klein beetje om je grinniken hoor Janine :D
Ik snap dat je het goed bedoelt, maar je slaat de plank echt enorm mis met je "zakentelefoon" :')

Want?

Kijk, leuk dat je dat zegt, je zult vast de allerbeste bedoelingen hebben met je gegrinnik... Maar ik mis een beetje onderbouwing...

Achterom

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:18

Tegenwoordig zijn er veel mensen die een telefoon nodig hebben voor hun werk, dit zijn echter niet allemaal "zakenmensen" (wat zijn dat eigenlijk, ik ken ze namelijk niet? of doel je meer op de fancy consultants en managers?). Er komen ook steeds meer nuttige apps en camera's van de telefoon worden bijvoorbeeld ingezet voor het fotograferen van medicatie, verder worden ze ingezet voor tijdschrijven, bellen via voip, noem het allemaal maar op.
Dit zijn over het algemeen echt geen mensen die een ipad of tablet mee krijgen. Zij hebben behoefte aan een functionele telefoon, voor een functionele prijs (immers, de werkgever betaalt de telefoons en abbonementen) met een fatsoenlijk scherm, mogelijkheden om goed te internetten en een camera die een scherpe foto maakt.
Mijn baas heeft helaas gekozen voor de wildfire S. Toch een redelijk prijzige telefoon, maar die niet de functionaliteit bezit die je er wel van zou verwachten. Als ik bijvoorbeeld mijn status verandert in mijn voip app, heb ik dikke kans dat de telefoon vastloopt :+ Of dat ie het gewoon niet opslaat.
In theorie had die telefoon geschikt moeten zijn voor zakelijk gebruik (want dat is het wel degelijk), maar dat zijn ze niet.
Overigens zijn de specs voor zakelijk gebruik ook niet heel anders dan voor privé gebruik. En daarmee sla je dus in mijn ogen de plank compleet mis.
Het is niet meer zo dat alleen "zakenmensen" een telefoon hebben, en het is ook niet meer zo dat de specs voor zakelijk gebruik heel erg afwijken van de specs voor privegebruik.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:38

Wendy schreef:
Tegenwoordig zijn er veel mensen die een telefoon nodig hebben voor hun werk, dit zijn echter niet allemaal "zakenmensen" (wat zijn dat eigenlijk, ik ken ze namelijk niet? of doel je meer op de fancy consultants en managers?). Er komen ook steeds meer nuttige apps en camera's van de telefoon worden bijvoorbeeld ingezet voor het fotograferen van medicatie, verder worden ze ingezet voor tijdschrijven, bellen via voip, noem het allemaal maar op.
Dit zijn over het algemeen echt geen mensen die een ipad of tablet mee krijgen. Zij hebben behoefte aan een functionele telefoon, voor een functionele prijs (immers, de werkgever betaalt de telefoons en abbonementen) met een fatsoenlijk scherm, mogelijkheden om goed te internetten en een camera die een scherpe foto maakt.
Mijn baas heeft helaas gekozen voor de wildfire S. Toch een redelijk prijzige telefoon, maar die niet de functionaliteit bezit die je er wel van zou verwachten. Als ik bijvoorbeeld mijn status verandert in mijn voip app, heb ik dikke kans dat de telefoon vastloopt :+ Of dat ie het gewoon niet opslaat.
In theorie had die telefoon geschikt moeten zijn voor zakelijk gebruik (want dat is het wel degelijk), maar dat zijn ze niet.
Overigens zijn de specs voor zakelijk gebruik ook niet heel anders dan voor privé gebruik. En daarmee sla je dus in mijn ogen de plank compleet mis.
Het is niet meer zo dat alleen "zakenmensen" een telefoon hebben, en het is ook niet meer zo dat de specs voor zakelijk gebruik heel erg afwijken van de specs voor privegebruik.

Kijk, nu komen we ergens!
Onder zakenmensen versta ik inderdaad die fancy consultants en managers (al vind ik die laatste nogal twijfelachtig, maar dat komt meer omdat het zo'n breed veld is).

Maargoed, wat betreft jouw telefoon... Die zal vast en zeker in theorie geschikt zijn. Maar is er voorafgaand aan de keuze voor die telefoon ook gekeken naar de processor en de grootte van de voip app? Was de telefoon ook geschikt voor de app na enkele updates en verbeteringen/aanpassingen die meer geheugen nemen? Is dat van te voren goed uitgezocht?
Want dat is een probleem waar je met budgetmodellen (althans, dat is de ervaring hier thuis) wel tegenaan loopt. Regelmatige updates zorgen ervoor dat er meer wordt opgeslagen in je telefoon, waardoor je op den duur de app moet verwijderen en opnieuw installeren, zodat je de app weer kleiner terug krijgt.

Wat betreft specs, heb ik ook niet gezegd dat die voor zakelijk en privé verschillen?
Ik heb het alleen over het gebruik gehad. En dan is een android telefoon eentje die heel erg veel gebruikt wordt voor spelletjes.
Bovendien is Android virusgevoeliger en zul je in het topsegment van bedrijven minder snel android telefoons zien, eerder Apple, want dat communiceert vrij waardeloos met niet-apple producten. En dat is een plus- en minpunt voor Apple.

In 2010 werd dit artikel geplaatst:
http://computerworld.nl/article/12237/a ... bruik.html

Op internet lees je nu zelfs reacties waarin wordt gezegd dat Windows Phone zakelijk gezien ver op iOS en Android uit loopt...

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:52

Hier voornamelijk HTC gehad, toen ik begon met abbonementen al begonnen met HTC als eerste de Touch Diamond 2 en de gene die ik nu heb is de Desire Z. Waar ik enorm veel gebruik van maak is het 'uitschuifbare' toetsenbord. Ik zit veel op bv. bokt op mijn telefoon en typ gerust hele verhalen op mijn tel. Maar ook voor korte berichtjes via wa en fb gebruik ik dat 'externe' toetsenbord.

Enigste nadeel wat ik ondervind aan mijn Desire Z is het regelmatige uitvallen, moet dan ook echt de batterij eruit halen en weer opnieuw in doen voor ik hem weer opgestart krijg. Zwaar irritant. Voor de rest ben ik echt super tevreden en zal ik dus qua specificaties e.d. zo'n zelfde soort toestel willen, maar niet meer dat uitvallen. _O-

Nu was ik laatst naar de Hi winkel gegaan waar ik altijd mijn abbo's afsluit (en ik mag weer verlengen) om is informatie te vragen en te kijken naar de verschillende toestellen. Ze even vast te kunnen houden en aan voelen zegma. :P De verkoper adviseerde mij om naar de Sony Experia P te kijken of de Samsung Galaxy S3 mini. Nu vond ik de mini niet heel degelijk aanvoelen (en aangezien ik nog wel eens wat laat vallen uit mijn handen..) de Experia P voelde wat dat betreft een stuk steviger aan. De verkoper gaf ook aan dat ik wel bij HTC kan blijven maar dat HTC de draad een beetje kwijt lijkt te zijn op het moment, ze waren heel goed maar eigenlijk gaan ze langzaam een beetje 'achteruit'. Beetje hetzelfde als we bij Nokia gezien hebben, stond super goed bekend maar toen het naar de smartphones ging werd Nokia toch wel duidelijk minder. Samsung word sowieso al meer verkocht (naast HTC en Iphone) en staat wat dat betreft naar mijn mening ook wel als 'goed' bekend. Sony werd volgens verkoper nog erg ondergeschat op het moment, ze komen tegenwoordige met erg mooie en goede toestellen aan maar zijn nog niet zo heel bekend. Heb ook geen idee hoe Sony's het over het algemeen doen. :n

Mijn broertje heeft ooit een Sony Ericson gehad, prepaidje, was toen een toestel van ong. 100 euro en al echt een aantal jaar geleden. Hij zei toen dat het vooral een muziektoestel was, daar erg op gericht. Nu ben ik juist absoluut helemaal geen muziek mens (luister geen muziek op de telefoon eigenlijk) en vroeg ik mij af of dat met Sony Experia P ook nog zo is?

Over de Samsung Galaxy S3 mini kan ik genoeg vinden, maar over de Sony Experia P maar bar weinig.

Wie kan me helpen? :+

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:56

Ik kwam op de Hi site ook de Sony Xperia U tegen.
Iemand hier al ervaringen mee?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:58

Marinke, ik heb nog niets negatiefs gehoord over Sony, inderdaad een beetje gelijk aan wat die verkoper jou heeft verteld.

Volgens mij is Nokia nu weer heel aardig terug met de Lumia.

Ik denk dat HTC qua vernieuwing van modellen een stuk achter loopt bij Samsung, Samsung was natuurlijk altijd al een dingetje met telefoons. Die hebben gewoon een hele goede merkenmarketing. Het merk verkoopt zichzelf als het ware. Dat mist HTC gewoon.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 14:33

Dus eigenlijk zou ik met de Sony Experia P beetje op het vergelijkbare toestel zitten als mijn HTC Desire Z? Maar is hij toch beduidend goedkoper met abbo dan wanneer je voor een HTC zou gaan. :+

Moet nu bv. ook elke nacht mijn toestel opladen, foto's vind ik niet het belangrijkste punt (leuk als je ze kan maken maar voor echt goede foto's pak ik mijn spiegelreflex). Filmpjes maak ik nog wel keer met telefoon, maar ook niet gek veel. Stoor mij wel weer aan dat je in de zomer echt in de schaduw moet staan om je telefoon te kunnen lezen, maar begrijp dat dat met Experia P totaal geen probleem is. Pluspuntje en ga je dus mee op voorruit. Geheugen heb ik nu zat aan (moet wel zeggen dat ik een extern kaartje met 8gb erin heb zitten, maar die kan dus bij de Experia P weer niet). Tja en verder werkt internet goed, het toetsenbord is me wel heilig en ga ik enorm missen. :o Ben vooral aan het internetten, appen, fb'en en bellen met de telefoon. Rest doe ik niet veel (foto's maken, spelletjes, muziek luisteren etc.).

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 14:41

_Marinke_ schreef:
Dus eigenlijk zou ik met de Sony Experia P beetje op het vergelijkbare toestel zitten als mijn HTC Desire Z? Maar is hij toch beduidend goedkoper met abbo dan wanneer je voor een HTC zou gaan. :+

Moet nu bv. ook elke nacht mijn toestel opladen, foto's vind ik niet het belangrijkste punt (leuk als je ze kan maken maar voor echt goede foto's pak ik mijn spiegelreflex). Filmpjes maak ik nog wel keer met telefoon, maar ook niet gek veel. Stoor mij wel weer aan dat je in de zomer echt in de schaduw moet staan om je telefoon te kunnen lezen, maar begrijp dat dat met Experia P totaal geen probleem is. Pluspuntje en ga je dus mee op voorruit. Geheugen heb ik nu zat aan (moet wel zeggen dat ik een extern kaartje met 8gb erin heb zitten, maar die kan dus bij de Experia P weer niet). Tja en verder werkt internet goed, het toetsenbord is me wel heilig en ga ik enorm missen. :o Ben vooral aan het internetten, appen, fb'en en bellen met de telefoon. Rest doe ik niet veel (foto's maken, spelletjes, muziek luisteren etc.).

Dat weet ik niet uit m'n hoofd. Even de specs bekijken.
Vooral belangrijk zijn intern geheugen en de processor. Hoe meer Hz of GHz (gigahertz) hoe beter.
De reden dat je goedkoper bent is waarschijnlijk dat het merk wat aan marktaandeel is verloren en dat terug wil winnen.

Zo heb ik met de HTC 8S (op Windows) ook een redelijk goedkope telefoon, vergeleken met andere toestellen met Android en gelijk intern geheugen en processor. Omdat Windows ook niet zo'n groot marktaandeel heeft.
Hoe het met Nokia zit weet ik niet op dit moment, maar ik denk dat die een betere merkenstrategie hebben en zichzelf makkelijk verkopen dan HTC, ook al is het met Windows.

Wat betreft je telefoon lezen denk ik dat de schermen beter zijn geworden hoor. Mijn scherm is donker in het donker maar in het ligt wordt het scherm sterker verlicht.

Een smartphone is meer dan alleen een telefoon, dus zul je die ook vaker moeten opladen. Mij werd aangeraden om de telefoon elke nacht aan de lading te leggen, ongeacht hoe ver de batterij heen is. Schijnt beter te zijn voor de telefoon.
Maargoed, ik ben niet zo technisch dat ik uit kan leggen waarom :P

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 14:51

@janine: wat betreft mijn telefoon: er is onze organisatie door de IT-mensen een aanbod gedaan van geloof ik 3 geschikte modellen ivm de voip app. Daarbij is afgegaan op wat de IT'ers er over zeiden, dus ja: er is zeker naar gekeken. Dat artikel wat je aanhaalt is trouwens wel grappig, ze halen namelijk in de laatste zinnen hun eigen betoog onderuit. Want in de praktijk kiest een bedrijf altijd voor een heel beperkt aantal modellen die worden gebruikt door hun mensen. Dus is er meteen geen reden meer om niet voor android te gaan. Apple/iphone is daarvoor simpelweg te duur.
Maar goed, mijn punt is dat de "zakelijke" markt veel breder is dan jij hem interpreteert, jouw beeld is echt ingehaald door de tijd.
Mijn punt is trouwens ook dat de Wildfire S nooit aangeprezen is als een budget model, en daar was hij ook veel te duur voor. En dat is mijn probleem dan ook met HTC.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 15:20

Wendy schreef:
@janine: wat betreft mijn telefoon: er is onze organisatie door de IT-mensen een aanbod gedaan van geloof ik 3 geschikte modellen ivm de voip app. Daarbij is afgegaan op wat de IT'ers er over zeiden, dus ja: er is zeker naar gekeken. Dat artikel wat je aanhaalt is trouwens wel grappig, ze halen namelijk in de laatste zinnen hun eigen betoog onderuit. Want in de praktijk kiest een bedrijf altijd voor een heel beperkt aantal modellen die worden gebruikt door hun mensen. Dus is er meteen geen reden meer om niet voor android te gaan. Apple/iphone is daarvoor simpelweg te duur.
Maar goed, mijn punt is dat de "zakelijke" markt veel breder is dan jij hem interpreteert, jouw beeld is echt ingehaald door de tijd.
Mijn punt is trouwens ook dat de Wildfire S nooit aangeprezen is als een budget model, en daar was hij ook veel te duur voor. En dat is mijn probleem dan ook met HTC.

Geschikt voor de VOIP app, of geschikt voor de VOIP app binnen een bepaald budget... Dat is nogal een verschil.
En het lijkt me wel logisch dat een bedrijf van te voren aangeeft wat ze willen uitgeven aan een telefoon.

Volgens mij is het door mij genoemde artikel geen betoog, althans, zo lees ik het niet. Het is een redelijk objectief (voor zover een mens dat kan zijn) artikel over android als zakelijke telefoon.
Ik heb bij een groot bedrijf in de zorg gewerkt (ook zorg aan huis) waar ze bewust nog geen smartphones wilden gebruiken, omdat smartphones vaak nog niet volledig waterdicht zijn of te waterdicht. En daarom de kostprijs te hoog is, want ja, ook hier geldt: Goedkoop is duurkoop.

Overigens is mijn beeld van zakelijke markt niet echt ingehaald door de tijd, ik weet niet beter dan dat m'n vader een telefoon van de zaak heeft. En dat is echt geen hoge pief in het zakenleven. Ik denk dat het meer ligt aan de ervaring die ik zelf heb met medewerkers die een telefoon van de zaak hebben en waarvoor ze die telefoon hebben.

Budgetmodellen worden het hier genoemd, een fabrikant zal nooit een model een budgetmodel noemen. Althans, ik heb het nog nooit gehoord.
HTC heeft in december de 8X en de 8S uitgebracht. Daar zit zo'n 200 verschil in prijs in. Ik heb de 8S, dat is gewoon het budgetmodel van de 8X. Zo simpel is het. En de 8S heeft mij toch wel 330 euro gekost. (inmiddels verkrijgbaar voor 270)

Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 22:24

iemand ervaringen met de Samsung Galaxy txt?

Elastiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 22:28

Gistria schreef:

Yep, niet doen. Ik heb er echt problemen mee (gehad). Valt steeds plotseling uit en hangt vaak vast.
Laatst bijgewerkt door Elastiek op 01-03-13 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 22:36

Gistria schreef:

Inderdaad niet doen!
Heb begin vorig jaar ook dat domme ding gehad...
Ook heel veel problemen, heb hem van narigheid weggedaan.. en een goedkoop ding gekocht...

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 11:15

Niet doen inderdaad.
Constant foutmeldingen, geheugen snel vol, steeds melding dat het opslagkaatyje verwijderd was, batterij snel leeg (in 1uur!) zondt er wat mee te doen.

Blij dat ik nu een iphone5 heb!

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 14:04

Twee vrienden van me hebben die galaxy txt ook.
Relatief weinig problemen mee eigenlijk. Eentje loopt soms vast maar als je er even de batterij uithaalt en terug opstart doet hij het weer zoals vroeger. Maar die gsm is toch al een jaar oud.

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 14:19

Gistria schreef:

Ik ken wel een aantal mensen die erin hebben , bevalt goed ;)

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 21:14

Vandaag de Sony Xperia P binnen gekregen! Fijne telefoon, moet alleen nog wel aan het typen wennen is echt totaal anders dan mijn uitklapbare toetsenbordje van mijn HTC... :P

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:41

Marinke: fijn om te horen dat ie goed bevalt..
Ik zit nog steeds te twijfelen.. tussen de Sony Experia U en de Samsung S3.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:24

Ik krijg morgen mijn nieuwe Samsung Galaxy S3 mini binnen. Nu lees ik allerlei tegenstrijdige verhalen op internet. Moet daar nu wel of geen micro-sim kaartje in? Ik heb nu namelijk een gewone simkaart (die in mijn HTC desire S zit) en ik moet even weten of ik morgen een andere simkaart moet regelen (voor de winkels dicht zijn :D )

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:26

De Sony Xperia Z is inmiddels ook uit, dat is ook een prachtig ding zeg <3

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:29

Dacht dat er een microsimkaart in moest auk.
Vriendin van me heeft de S3 die grote, en zij moest een kleine simkaart erin. Was op 5 minuten gefixt in de winkel

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:49

s3 mini heeft gewone simkaart! :)

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:53

Okido! Dank je wel! _mexx_lady_ het is inderdaad zo gepiept, maar het probleem is dat ik dan pas zaterdag tijd heb :D

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:13

Vriendlief heeft inmiddels de Iphone 5 ingeruild voor een S3, bevalt hem stukken beter.
Hij moest wel wennen a.d grote.. maar had laatst mijn mobiel in de handen en dat was toch maar "klein" :D verder beetje moeite dat het scherm zo gevoelig is, op fb bvb kan hij amper scrollen zonder dat ie perongeluk een foto aanklikt... maar ikzelf vind het wel prettig als ze wat gevoeliger zijn en je niet 10x moet drukken.
Maar kon zelf gelijk ook al mooi even bekijken en proberen hoe die telefoon is, lijkt goed, mooie telefoon! Denk dat ik daar ook voor ga in mei. Of ik moet tegen die tijd nog wat anders leuks tegenkomen.

Mijn desire S is het ongeveer aan het begeven en loopt steeds meer vast en foutmeldingen.... vreselijk hij moet het nog even tot half mei volhouden!