Ik snap dat je het goed bedoelt, maar je slaat de plank echt enorm mis met je "zakentelefoon"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wendy schreef:Ik moet toch wel een klein beetje om je grinniken hoor Janine
Ik snap dat je het goed bedoelt, maar je slaat de plank echt enorm mis met je "zakentelefoon"
Wendy schreef:Tegenwoordig zijn er veel mensen die een telefoon nodig hebben voor hun werk, dit zijn echter niet allemaal "zakenmensen" (wat zijn dat eigenlijk, ik ken ze namelijk niet? of doel je meer op de fancy consultants en managers?). Er komen ook steeds meer nuttige apps en camera's van de telefoon worden bijvoorbeeld ingezet voor het fotograferen van medicatie, verder worden ze ingezet voor tijdschrijven, bellen via voip, noem het allemaal maar op.
Dit zijn over het algemeen echt geen mensen die een ipad of tablet mee krijgen. Zij hebben behoefte aan een functionele telefoon, voor een functionele prijs (immers, de werkgever betaalt de telefoons en abbonementen) met een fatsoenlijk scherm, mogelijkheden om goed te internetten en een camera die een scherpe foto maakt.
Mijn baas heeft helaas gekozen voor de wildfire S. Toch een redelijk prijzige telefoon, maar die niet de functionaliteit bezit die je er wel van zou verwachten. Als ik bijvoorbeeld mijn status verandert in mijn voip app, heb ik dikke kans dat de telefoon vastlooptOf dat ie het gewoon niet opslaat.
In theorie had die telefoon geschikt moeten zijn voor zakelijk gebruik (want dat is het wel degelijk), maar dat zijn ze niet.
Overigens zijn de specs voor zakelijk gebruik ook niet heel anders dan voor privé gebruik. En daarmee sla je dus in mijn ogen de plank compleet mis.
Het is niet meer zo dat alleen "zakenmensen" een telefoon hebben, en het is ook niet meer zo dat de specs voor zakelijk gebruik heel erg afwijken van de specs voor privegebruik.
_Marinke_ schreef:Dus eigenlijk zou ik met de Sony Experia P beetje op het vergelijkbare toestel zitten als mijn HTC Desire Z? Maar is hij toch beduidend goedkoper met abbo dan wanneer je voor een HTC zou gaan.
Moet nu bv. ook elke nacht mijn toestel opladen, foto's vind ik niet het belangrijkste punt (leuk als je ze kan maken maar voor echt goede foto's pak ik mijn spiegelreflex). Filmpjes maak ik nog wel keer met telefoon, maar ook niet gek veel. Stoor mij wel weer aan dat je in de zomer echt in de schaduw moet staan om je telefoon te kunnen lezen, maar begrijp dat dat met Experia P totaal geen probleem is. Pluspuntje en ga je dus mee op voorruit. Geheugen heb ik nu zat aan (moet wel zeggen dat ik een extern kaartje met 8gb erin heb zitten, maar die kan dus bij de Experia P weer niet). Tja en verder werkt internet goed, het toetsenbord is me wel heilig en ga ik enorm missen.Ben vooral aan het internetten, appen, fb'en en bellen met de telefoon. Rest doe ik niet veel (foto's maken, spelletjes, muziek luisteren etc.).
Wendy schreef:@janine: wat betreft mijn telefoon: er is onze organisatie door de IT-mensen een aanbod gedaan van geloof ik 3 geschikte modellen ivm de voip app. Daarbij is afgegaan op wat de IT'ers er over zeiden, dus ja: er is zeker naar gekeken. Dat artikel wat je aanhaalt is trouwens wel grappig, ze halen namelijk in de laatste zinnen hun eigen betoog onderuit. Want in de praktijk kiest een bedrijf altijd voor een heel beperkt aantal modellen die worden gebruikt door hun mensen. Dus is er meteen geen reden meer om niet voor android te gaan. Apple/iphone is daarvoor simpelweg te duur.
Maar goed, mijn punt is dat de "zakelijke" markt veel breder is dan jij hem interpreteert, jouw beeld is echt ingehaald door de tijd.
Mijn punt is trouwens ook dat de Wildfire S nooit aangeprezen is als een budget model, en daar was hij ook veel te duur voor. En dat is mijn probleem dan ook met HTC.