[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Re: Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 20:00

Oef Josefien, boktor, da's balen!

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 20:19

we gaan nu een tweede offerte laten maken, weten nu dat het geen houtworm is zoals eerst gedacht werd..
de CV ketel was maar 8 jaar oud en loopt op propaangas, we hebben daar nl geen gas, maar een gastank. Maar we gaan in het huis op aardwarmte verwarmen en deze ketel verwarmde de ruimte waar het zwembad ligt (ja kan er ook niks aan doen het ligt er nu eenmaal.. :o ) en de luchtverwarming, die in die ruimte is.. en we kunnen dus niet anders dan een nieuwe plaatsen anders hebben we a. een koud zwembad en b. een koude ruimte..dus het moet en is gewoonweg duurder (2500 euro) omdat het op propaangas moet..

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 20:38

Dat is een tegenvaller zeg Josefien... Hopelijk krijgen ze het, tegen een redelijke prijs, een beetje goed..

Pfff ik ben zo verschrikkelijk moe :o
M'n bed is verkocht, die is net opgehaald (ben meegegaan om te vervoeren en om weer in elkaar te zetten) en ik slaap nu even in m'n zus der bed (die is al uit huis) maar er staat een meter spullen op -O-
En ik wil zó graag slapen... *mijn streven is om er om 9 uur in te liggen.. moet er om 8 uur uit dus dan kan ik 11 uur slapen :o *

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 20:40

Boktor of houtworm schijnt niet anders bestreden te worden. Wij hebben in de kap actieve houtworm, dit laten we hopelijk binnen een paar weken behandelen. Eerst even de offertes afwachten.

Wij hebben de sleutel en zijn hard bezig schrootjes te verwijderen. Jammer genoeg zit er achter de schrootjes een enorm mooi gestuct plafond waardoor er tig balkes zitten omdat daar het raamwerk van de schrootjes aanhing. Er is dus niks over van het mooie plafond. De naaste buren hebben we ook al ontmoet. Die kwamen beide naar buiten om gedag te zeggen. Erg leuk.

vlooike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 20:57

Josefien, is het al een ouder huis? En heb je geen bouwkundige inspectie laten doen? Wat een pech. Kost altijd weer geld.
In het huis waar wij mee bezig zijn is een CV ketel met water terugwin installatie.
Heeft iemand daar ervaring mee?

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:24

nee geen ervaring met water terugwin installatie..
huis is van 1972 en hebben wel inspectie laten doen op de isolatie maar net hierop helaas..

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:38

Is vaak ook lastig te zien, omdat je toch op de houtbalken moet kijken en die zitten vaak achter isolatie materiaal.

Oud huis of nieuw huis schijnt niet heel veel uit te maken.

Het is balen maar je kan het beter nu verhelpen dan straks als je huis afgeklust is.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:46

ja maar was makkelijker geweest als het ontdekt was toen het dak eraf was, maar niks meer aan te doen..

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 13:52

Pff, ik krijg wat van makelaars! Had 2x appartementje gezien, toch besloten het niet te doen. Nette mail gestuurd naar verkopende makelaar. Klaar. Lijkt mij.
Krijg ik hem gistermiddag op mn voicemail, heel amicaal, of ik even wil bellen. Geen idee waarom, ook geen tijd, dus had nog niet gebeld. Vanmorgen, 5 voor 9 weer. Geen reden, maar of ik kan bellen. Leek me heel belangrijk, gezien hoe vaak hij belt, dus ik bel terug. “heeee *voornaam*, Jaa, waarom niet (nou, zie mail) en alles was bespreekbaar, kan zo nieuwe keuken in enz enz enz. Dat ik dacht: welk gedeelte van geen interesse snap je niet?
Maargoed, het is zijn werk om te proberen natuurlijk, de manier waarop bevalt me alleen totaal niet. uiteindelijk kwam de boodschap door. Vraagt hij mijn email adres. Ik zeg hoezo? Ja, dan kan ik je nog leuke dingen doorsturen als ik wat binnenkrijg, ik ga wel een paleisje vinden voor jou *voornaam*.

Ehm… Wij hebben het hier over de makelaar van de tegenpartij!! Mevrouw voor hem dus! En ik heb helemaal niet gevraagd om een aankoop makelaar, dus wat denk je nou?!?! Heb dus ook gezegd dat funda voldoet voor mij. Benieuwd of ik nog mail krijg. Vind dit eigenlijk echt belachelijk, hoe opdringerig kan iemand zijn. Via hem dus wat mij betreft geen bezichtigingen meer, ik krijg echt compleet de kriebels van die makelaar.
Ligt dat nou aan mij, of..?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 13:58

Tja, het is zijn brood he! En dat ben ik ook wel vaker tegengekomen, je bent niet zo'n truusje trut dus denken ze je wel bij je voornaam te kunnen aanspreken en je en jij te mogen zeggen. Dat kun je rustig zeggen hoor, dat je daar niet van gediend bent.

Ik ben nu in onderhandeling over de prijs van een huis, maar ik heb zware vermoedens dat we er niet uit gaan komen. Ik weet wat het huis waard is en hij zit er gewoon 15000 euro boven. Maar we wachten nog even af...

vlooike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 14:04

Noukie, wat een engerd zeg. Ik ben er ook achter dat er heel veel verschillende soorten makelaars zijn. Met een bezichtiging zo'n bal meegemaakt die de verkopers van de te bezichtigen woning niet eens had meegedeeld dat wij kwamen kijken. En dan maar alles afdoen met dat hij alles wel even gaat regelen en alle bezwaren die wij hadden afdeed dat het allemaal wel op te lossen is.
Ben erg blij met onze eigen makelaar. Heeft echt heel erg zijn best gedaan om ons huis te verkopen. Is toch erg correct en gewoon een prettig mens in de omgang. Ik ben er wel achter dat ik bij verkoop van onze woning een mannelijke makelaar prettiger vind dan een vrouwelijke. Als een mannelijke makelaar wat over de technische staat van de woning vertelt komt dat geloofwaardiger over dan een vrouwelijke makelaar.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 14:06

Noukie, Dat is niet normaal hoor :n Vriendin van mij is ook makelaar en is best volhoudend, maar niet op deze manier!
GC, Dat zou balen zijn!

vlooike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 14:08

GamblersCup schreef:
Ik ben nu in onderhandeling over de prijs van een huis, maar ik heb zware vermoedens dat we er niet uit gaan komen. Ik weet wat het huis waard is en hij zit er gewoon 15000 euro boven. Maar we wachten nog even af...

Heb je al eens naar het huis gekeken op http://www.miljoenhuizen.nl?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 14:32

Eh nee, daar heb ik geloof ik ook niets te zoeken ;)

vlooike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 14:47

GamblersCup schreef:
Eh nee, daar heb ik geloof ik ook niets te zoeken ;)

hahaha, op http://www.miljoenhuizen.nl vind je de geschiedenis (prijs) van een huis. Dus je kun vaak zien wat het huis de bewoners zelf heeft gekost of wat de waarde is van huizen in dezelfde straat.
En het zijn echt niet alleen huizen die een miljoen kosten hoor. ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 14:48

Floortje, je moet eens naar GC haar woonplaats kijken ;)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 18:22

Meiden, help :P
Ik zoek een geweldige zin voor op onze verhuiskaartjes :')

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 18:52

Ik ben nog niet bezig met verhuiskaartjes. Weet ook zo niet leuke teksten. Het duurt nog wel even voordat we officieel verhuizen.

Miljoenenhuizen is inderdaad erg interessant voor prijswijzigingen.

Vanmorgen vonden we wel goed verstopte foto's van de vorige eigenaar, ergens onder een kast weggestopt := Hij genoot in ieder geval van de privacy in de tuin.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 19:03

:wow: :=

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 19:17

Marjolein schreef:
Vanmorgen vonden we wel goed verstopte foto's van de vorige eigenaar, ergens onder een kast weggestopt := Hij genoot in ieder geval van de privacy in de tuin.

wahahahahahaha lachen zeg!
ik weet zo ook geen tekst voor verhuiskaartje maar als je een leuke hebt kan ik die later jatten haha!
Vandaag weer geschuurd en voorgestreken, morgen laatste voorstrijk en dan sausen.
Eerste offerte van boktorbestrijding is 3500 euro :(
Weet iemand of dit onder een verborgen gebrek valt?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 19:19

Nee, dat had je moeten laten checken voordat je kocht. Zo is mij dat verteld door een makelaar.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 19:47

t is gelukt hoor, met een leuke tekst :D

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 19:48

nou vertel!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 19:50

GC, Dat weet ik zo net nog niet! *Linkje*
Josefien, Heb je een rechtsbijstandverzekering?

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 19:51

blij dat jullie t ook raar vinden. Ik snap dat een makelaar vasthoudend kan zijn, snap dat het hun werk is mij over de streep te trekken. Maar hij gaat echt ver en ook op een manier waar ik een beetje van walg. Ohwell, hoop dat de boodschap nu duidelijk is en ik bezichtig niks meer bij hem. Gemiste kans zou ik zo zeggen.

Leuke tekst op verhuiskaartje... ben benieuwd wat t geworden is!