We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ghostattack

Berichten: 11280
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 22:24

Hier ook inderdaad :j

atilla

Berichten: 657
Geregistreerd: 06-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 22:28

Oké, dat is wel een prettig idee dat je dan bij DNB zelf moet zijn

Mailtje van Bunq inderdaad ook ontvangen. Ze lijken de blije emoticons eens achterwege te laten. Het leest alsof ze nu wel wakker zijn geworden.

Fitzroy

Berichten: 25231
Geregistreerd: 11-01-01

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 23:11

Ik ben benieuwd hoeveel geld er de afgelopen dagen bij hen weggehaald is. :=

xIrlijn

Berichten: 1712
Geregistreerd: 31-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 00:28

Dat mailtje was voor mij juist de druppel. Zo'n bank wil ik niet steunen, ook niet voor 2,5% rente :+ Binnen twee tellen stond al mijn spaargeld weer op mijn oude rekening. Kortom: als ik per ongeluk op een sms /whatsapp bericht / mail klik dan kan een oplichter ook in twee tellen mijn geld op zijn (of haar) rekening zetten.

Dan toch liever mijn vaste bank waar je een paar uur moet wachten voor je limiet omhoog kan.

Ghostattack

Berichten: 11280
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 14:00

Afbeelding

Collega van mij krijgt net precies zo'n fraude SMS binnen

Fitzroy

Berichten: 25231
Geregistreerd: 11-01-01

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 14:02

Ik kreeg verleden week ook een mail binnen die er verdacht echt uit zag.
Je moet echt uitkijken.

xTammyy

Berichten: 4422
Geregistreerd: 20-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 14:09

Ghostattack schreef:
[ [url=m/SZUM4U.jpg]Afbeelding[/url] ]

Collega van mij krijgt net precies zo'n fraude SMS binnen


Ik heb deze begin mei ook gehad, maar gezien ik geen bunq heb heb ik dit genegeerd _O-

henshem
Berichten: 1139
Geregistreerd: 20-09-10

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 15:31

Van allerlei banken, waar ik geen rekeningen heb lopen, krijg ik dit soort berichten. Alleen is het bij Bunq beter opletten.

paars

Berichten: 5656
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 08:33

xTammyy schreef:
Ik heb deze begin mei ook gehad, maar gezien ik geen bunq heb heb ik dit genegeerd _O-

Zo krijg ik ook wel sms-jes van mijn kinderen (die ik niet heb :-)) beginnen met mama en gaan over geld.
Ze moeten die lamlui streng aanpakken…als ze ze vinden wat het grootste probleem is…

jestop
Berichten: 701
Geregistreerd: 19-02-05

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 11:15

Ik heb ook alles bij Bunq weggehaald gelijk. met name dat ze niet bereikbaar zijn bij spoed en fraude geeft een heel onveilig gevoel

foxy80

Berichten: 8021
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 14:40

Hier ook een SMS uit de toekomst: "mama, dit is mijn nieuwe nr, het oude mag weg, voeg je me toe op whatsapp?" (kind is nog niet eens op een leeftijd met 2 cijfers en gsmloos...)

8nnemiek

Berichten: 43536
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 15:37

Mijn schoonmoeder is daar een tijdje geleden eens ingetrapt :=
Ik snap niet dat zo'n oplichters daar telkens weer mee weg komen.

Ghostattack

Berichten: 11280
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 16:21

Ik kreeg een tijdje terug andersom een appje met "Hoi ik heb een nieuw nummer" van m'n moeder.

Ik ben heel suspicious dus ik dacht dat het spam was

Maar het was echt mn moeder _O-

Sky

Berichten: 5073
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Utrecht

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 17:27

Ik ga ook mijn rekening bij Bunq weghalen, vooral omdat ze inderdaad schijnbaar niet bereikbaar zijn wanneer nodig.

Charaz

Berichten: 24385
Geregistreerd: 12-04-02

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 18:12

Dat is toch wel kwalijk dat ze dan niet bereikbaar zijn, ik zit bij de ING en Rabobank en heb daar altijd wel een vertrouwd gevoel bij.

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 09:06

Ghostattack schreef:
Ik kreeg een tijdje terug andersom een appje met "Hoi ik heb een nieuw nummer" van m'n moeder.

Ik ben heel suspicious dus ik dacht dat het spam was

Maar het was echt mn moeder _O-


Ik heb met m’n ouders afgesproken dat als ze zo’n app krijgen ze me naar m’n eerste huisdier moeten vragen. Die had een nogal uitzonderlijk geschreven naam.

Fitzroy

Berichten: 25231
Geregistreerd: 11-01-01

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 09:28

Mijn bejaarde vader was gelukkig wel zo slim om me te bellen op mijn zgn oude nummer of het klopte. Niet dus.

Zelf ben ik ook al meerdere keren benaderd door mijn niet bestaande kinderen :))

VanHuisUit

Berichten: 6694
Geregistreerd: 06-01-08
Woonplaats: Fiere Noarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-24 19:16

Ik ook, heb volgens mijn telefoon een dochter. Echter heb 'slechts' een zoon :P wel twee bonusdochters en nog een bonuszoon maar die zouden hun vader appen als er iets is, niet mij, zeker niet met zo'n appje :7
Maarrrrr zoonlief (22) had een aantal weken terug een paar berichtjes die er verdacht goed uitzagen, zo goed dat hij mij in redelijke paniek belde. Wat zeer uitzonderlijk is. Zowel de paniek (hij is type: schiet er een kanon naast af en hij merkt het niet eens) als het bellen (waarom bellen als je kunt appen :)) ).
Mijn ouders zijn gelukkig ook redelijk bij de tijd maar ik kan me voorstellen dat ze er ooit in zullen stappen en trouwens, ikzelf ook :o? :o

Zo zit lekker in een hotelletje met een aanbieding waarbij ik alleen toeristenbelasting plus 10 Euro moest betalen (is Fletcher in Zeist, dus best OK hotel en prima locatie). Moest vandaag in Utrecht, morgen in Rotterdam zijn, had geen zin op en neer te rijden (we wonen sinds een maand in ... Friesland *\%/* ).
Kijk je kunt het minder treffen :D

foxy80

Berichten: 8021
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 19:57

En uitgespaarde benzine komt daar ook nog bij, top gedaan!

Mando

Berichten: 15776
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 20:20

Friesland is mooi.
Wij wonen hier nu 16 jaar nooit meer terug naar Rotterdam. Veel plezier in het mooie noorden.

foxy80

Berichten: 8021
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 09:10

Nog een tip voor hen die op Vinted verkopen: ga eens kritisch door je huis, wat kan je missen en gooi dat op Vinted. Verkoop je het, kassa. Verkoop je het niet, dan kan je het nog laten staan/hangen.

Ik heb bv een dure merk schoenendoos die ik bij de consignatiewinkel kreeg verkocht voor 9 euro. Fancy kapstokken die ik bij een H&M collab kreeg staan er nu ook op (wat ben ik met 2 roze kapstokken in een zee van gewone zwarte). Echt van die kleine dingen die voor jou misschien nutteloos/ geen extra waarde hebben zijn voor een ander misschien wel een kleine schat waar jij 5 euro of meer voor krijgt.

Prairy
Berichten: 9266
Geregistreerd: 28-12-03

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 09:42

Maar dan moet je nog wel voor die 5€ inpakken, naar het postkantoor etc. Prima als je daar dichtbij woont, ik doe het niet meer, 10 minuten enkele reis, daar heb ik geen zin meer in.

foxy80

Berichten: 8021
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 09:48

Prairy schreef:
Maar dan moet je nog wel voor die 5€ inpakken, naar het postkantoor etc. Prima als je daar dichtbij woont, ik doe het niet meer, 10 minuten enkele reis, daar heb ik geen zin meer in.


- ik hergebruik inpakspul. Dus geen kosten - alleen plakband, ik kocht bij de Euroshop ooit een paar brede rollen tape, doe je jaren mee.
- ik heb alle verzendpunten in de buurt opgezocht, en als het niet lukt met werk combineren dan wel met boodschappen of ik geef het met mijn man mee

Het zijn de kleintjes die ook tellen!

De jaarafrekening van het water was nu ook een blijde verrassing: we verbruiken mooi 1/3 van het gemiddelde hier! Wasmachine en WC' s lopen op regenwater, dat tikt dus duidelijk aan (of in dit geval: af).

Prairy
Berichten: 9266
Geregistreerd: 28-12-03

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 09:52

Wij kregen de 'vraag' om de grondwater put nu nog gratis te registreren, later zou er een boete kunnen volgen. Vooruit, gedaan.

Zie ik op de afrekening ineens gebruik grondwater staan als kostenpost. Het is maar een paar cent maar ik voelde me wel enigzins genaaid :+

Ons waterverbruik is (veel te) hoog, ik denk nog steeds ergens een lek maar beginnen te zoeken is onbegonnen werk met een paar honderd meter aan leiding in de grond...

Suzanne F.

Berichten: 49659
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 10:13

Nou dat zou ik toch zeker willen weten. Een lek is niet alleen zonde van het geld maar ook gewoon zonde van het water. Er zijn manieren om zo’n lek op te sporen. Er wordt zelfs soms met getrainde ratten gewerkt voor lekdetectie. Zeker geen onbegonnen werk. Waterbedrijven moeten dit veel vaker doen.