Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Elin_ schreef:eilleen333 schreef:Vooral omdat ik echt het perfecte huis had gezien. Is vandaag onder bod gegaan, maar ik ga het wrs niet redden. Stond al wel een tijdje te koop, dus ik waag toch een belletje aan de makelaar. Je weet het niet. Voor hetzelfde geld biedt iemand zwaar onder de vraagprijs en maak ik toch nog een kansje. Maar het gat is wel vrij groot. Te groot vrees ik
BalenWat ik me dan afvraag, wanneer weet je wanneer het 'jouw' huis is? Ik zie nu huizen en dan denk ik.. dit vind ik wel tof, maar dat komt meer omdat het aanbod niet groot is en ik persoonlijk merk dat je dan wat sneller het oke genoeg vind.
Hoe doet de rest dat? Ik merk dat een zoektocht vaak door ervaring beter wordt (met paarden in ieder geval en met huurhuizen keek ik ook heel anders. tegen aanbod 1 aan tov aanbod 5 na periode)
Elin_ schreef:Bedankt voor alle reacties! Hier gaat het om een starterswoning. Mijn "echte" wooneisen zijn nog niet te betalen(bij het bos, met ruimte voor de paarden, vrijstaand)
Voor nu heb ik vooral qua huurwoningen gemerkt dat ik geen tussenwoning wil. Ik wil graag achterom kunnen lopen. Eigen inrit of genoeg parkeerplaatsen. 2, liefst 3 slaapkamers. En een tuintje voor de hond. Ik moet elke dag naar het paard dus ook niet tever van stal is ook wel prettig
Elin_ schreef:Voor nu heb ik vooral qua huurwoningen gemerkt dat ik geen tussenwoning wil. Ik wil graag achterom kunnen lopen. Eigen inrit of genoeg parkeerplaatsen. 2, liefst 3 slaapkamers. En een tuintje voor de hond. Ik moet elke dag naar het paard dus ook niet tever van stal is ook wel prettig
EmptyWords schreef:Wij hebben gisteren na het bezichtigen gelijk een bod gedaan. Er waren maar 5 geïnteresseerd, waarvan 1 iemand voor de 2e keer kwam. Er is geen uiterste biedingsdatum en ruimte om te onderhandelen.
We denken dat we een goed bod gedaan hebben. dus nu afwachten
Winged schreef:Elin_ schreef:Bedankt voor alle reacties! Hier gaat het om een starterswoning. Mijn "echte" wooneisen zijn nog niet te betalen(bij het bos, met ruimte voor de paarden, vrijstaand)
Voor nu heb ik vooral qua huurwoningen gemerkt dat ik geen tussenwoning wil. Ik wil graag achterom kunnen lopen. Eigen inrit of genoeg parkeerplaatsen. 2, liefst 3 slaapkamers. En een tuintje voor de hond. Ik moet elke dag naar het paard dus ook niet tever van stal is ook wel prettig
Herkenbaar hoorOoit heb ik mijn kleine woonboerderijtje
Ik ben mijn zoektocht ook met andere eisen begonnen. Uiteindelijk voor mijn huidige (75m2, rijtjeswoning) gevallen vanwege deze redenen
- Locatie 1: Ik zit aan de rand van het wijkje en heb geen overburen, maar een groenstrook en daarachter begint een nieuw wijkje. Die woning zie ik alleen het dak van.
- Locatie 2: ik zit 500 meter van het bosje af hier. En 10 minuten lopen van het stadscentrum.
- Locatie 3: Goed te bereiken en gemakkelijk uit te rijden
- Tuin: Ruime tuin op het zuiden
- Auto: voor de deur
- Ruime voortuin, dus mensen lopen niet recht voor het raam langs
- Privacy: Geen tot minimale inkijk in de achtertuin, dus heel veel privacy
Verder waren de badkamer en keuken al verbouwd, dat scheelde ook veel.
Elin_ schreef:Jouw plekje klinkt perfect (alleen wil ik dan perse een hoekwoning in het geval van een rijtjeswoning), maar voor de rest exact wat ik ook prettig vind. Ik heb geen idee wat reeel is. Aanstaande maandag hoor ik wat ik maximaal erbij kan lenen wbt garantstelling ouders, dus dat geeft ook meer perspectief waar ik naar mag / kan kijken.