Dorus schreef:listiglistje schreef:Heb je dan geen slimme meter?
Ik kan alle details bij beide nu zien, hier een slimme meter.
Je vat hem nog steeds niet hè?
Dat ligt dan aan jou want mijn ouders komen er gewoon in bij Eneco.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Muronia schreef:Tweede Kamer: 'ruimhartig' prijsplafond energie, ook voor verduurzaamde huizen (bron RTL Nieuws)
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... duurzaamde
Ik ga heel hard hopen dat ze hier nog aangaan sleutelen. In mijn huis is die 1200 m3 denk ik niet haalbaar, ik probeer wel te besparen maar 500m3 besparen is ongeveer niet te doen vrees ik. En ook voor de mensen die al bijna van het gas af zijn zou dit goed nieuws zijn.
Dorus schreef:Ik kwam vandeweek een (premium) artikel tegen waarbij het voor iemand voordeliger was z'n huis op gas te verwarmen dan met de elektrische warmtepomp. Ik heb het nog niet kunnen lezen, maar het zet me wel aan het denken.
Nu zitten wij qua gemiddeld elektriciteitsverbruik net iets boven het genoemde prijsplafond van 2400 kWh, maar qua gemiddeld gasverbruik ruim onder het prijsplafond van 1200 kuub en ben ik benieuwd waar voor ons het omslagpunt zou liggen. Hoe kom ik erachter of het voor ons interessant is elektrisch te (bij)verwarmen of juist gewoon lekker de kachel te laten draaien?
Overigens probeer ik de details van mijn verbruik van de laatste maand nu binnen te halen via mijn eneco, maar kom er niet door. Meer mensen hier last van? De app doet het al de hele week niet.
MyWishMax schreef:Ja elke dag in bad is echt wel erg luxedat deed ik zelfs vroeger niet. Nu 2 keer per week, maar als ik kon douchen zou dat ook minder zijn. Het is wel heel lekker, maar douchen wel zuiniger.
Telpeva schreef:Zou het misschien nog helpen als je het bad met koud water vult en aanvult met water uit de waterkoker of zeg ik dan iets heel raars? Omslachtig wel, dat absoluut
Cer schreef:Hm, ik zit nu een poosje op de Eneco site dingen bij te houden, maar wat mij opvalt is dat het verbruik wat je op de site ziet (en wellichtin de app, die heb ik niet) anders is dan wanneer je het energierapport download van diezelfde maand...
Bijv:
Mijn verbruik in juli is op de website 75,80 kwh stroom en 6.29 M3 gas'
Dan download ik het energierapp en dan staat er voor juli 81 Kwh en 6 m3 gas
Het gas is wellicht afgerond, maar het kwh stroom verschil snap ik niet.
Wat lees ik dan niet goed?
Mei is op de website 58,69 kwh en 18 m3
en op het energierapp 80kwh en 8m3.
De website geeft een lagere hoeveelheid voor stroom, maar een hogere hoeveelheid voor gas
(en 10m3 is toch even 27 euro hoger zeg maar)
(ik denk dat het energierapport klopt, omdat mn gasverbruik zeer laag geweest is... Ik lees dat ze de getallen voor de website/app schatten.. wat heb je daar dan aan?)