Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 21:45

Ik heb de pasta van Pink stuff bij de Action gehaald en ik moet zeggen dat het zeker wel werkt. Ik heb het gebruikt om mijn airfryer schoon te maken. Ik wil graag de badkamer foam ook nog maar die hadden ze niet bij de Action.

Yummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 21:49

Suzanne F. schreef:
Ik heb de pasta van Pink stuff bij de Action gehaald en ik moet zeggen dat het zeker wel werkt. Ik heb het gebruikt om mijn airfryer schoon te maken. Ik wil graag de badkamer foam ook nog maar die hadden ze niet bij de Action.

Ik heb die bij de big bazaar weg!

Zag ook iets over een toilet cleaner, hebben ze die bij de action?

Suzanne F.

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 21:50

Nee alleen de pasta.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 21:54

Yummy schreef:
Suzanne F. schreef:

Ik heb die bij de big bazaar weg!

Zag ook iets over een toilet cleaner, hebben ze die bij de action?

Ik heb de toiletclainer thuis staan, maar nog niet gebruikt. Dus kan je nog niet vertellen of het wat is.

Als het werkt zoals ze zeggen, dan is het echt een topmiddel.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 21:55

Laatst bijgewerkt door PSvanLot op 18-08-22 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 21:56

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 22:01

Suzanne F. schreef:
PSvanLot schreef:
https://www.123schoon.nl/The-Pink-Stuff ... i9241.html

Hier is de badkamerreiniger niet duur, en volgens mij de sponsjes ook niet?

Nee klopt, maar komt wel weer verzendkosten bij. Ik hoopte het hier in de buurt te kunnen halen.

Ja dat is het fijnste, maar of ze dan ook zo goedkoop zijn? Daar heb ik dan wel 5 euro verzendkosten voor over.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 22:08

Je hebt gelijk. En hier hebben ze ook alles zeg maar. Dan heb ik het in 1 x. Ik wil die allesreiniger en de vloerreiniger ook wel proberen.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 22:14

Die bathroom foam en sponsjes hebben ze bij de wibra (niet online). Beide 3 euro per stuk geloof ik.

Edit: sponsjes zijn 4 euro zie ik nu.
https://www.instagram.com/p/ChXFhiujIYw ... MyMTA2M2Y=

En de pink stuff is wel online te krijgen via de wibra, sponjes kan ik online niet vinden.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 22:31

Wibra heeft ook weer verzendkosten.

Dan heeft 123 meer keuze

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 20:02

haffiefreak schreef:
Welk schoonmaakmiddel gebruiken jullie voor de tegels aan de muur van de badkamer?

Insprayen met HG schimmelreiniger en daarna woest aan de slag met Cif bleek.

Het verdient mij net wat te weinig, maar een z'huis zou heel blij zijn met mijn poetswoede in een O.K. :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 21:40

Ene keer doe ik met kalkreiniger en de andere keer met chloor. Wissel het af. Chloor maakt de voegen wit en kalkreiniger haalt de aanslag van de tegels.

Vandaag trouwens eens mijn putjes/afvoer gedaan met soda en azijn. En daarna kokend water.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 15:08

Trouwens Pink stuff uitgeprobeerd, de bathroom foam en de wc reiniger. Ja ik word wel blij van beide eigenlijk. Al weet ik niet of dat in mijn hoofd zit want ik word altijd wel blij van nieuwe schoonmaakdingen die lekker ruiken. Dus ja, het maakt goed schoon. Maar is het beter dan Dasty? Nou dat weet ik niet. Wel zeker zo goed. De bathroom foam ruikt ook best nice, niet zo’n damp die op je keel slaat zeg maar. Maar had laatst iets van Action wat ook prima was. Dus ja, het is goed spul. Is het een wonder? Nee dat ook niet. Maar ik heb dan ook geen hopeloos vieze dingen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 16:10

Suzanne F. schreef:
Trouwens Pink stuff uitgeprobeerd, de bathroom foam en de wc reiniger. Ja ik word wel blij van beide eigenlijk. Al weet ik niet of dat in mijn hoofd zit want ik word altijd wel blij van nieuwe schoonmaakdingen die lekker ruiken. Dus ja, het maakt goed schoon. Maar is het beter dan Dasty? Nou dat weet ik niet. Wel zeker zo goed. De bathroom foam ruikt ook best nice, niet zo’n damp die op je keel slaat zeg maar. Maar had laatst iets van Action wat ook prima was. Dus ja, het is goed spul. Is het een wonder? Nee dat ook niet. Maar ik heb dan ook geen hopeloos vieze dingen.

Dasty word ik op lange termijn niet blij van. Je materialen worden er zeker niet beter van.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 21:55

Dat heb ik nog niet gemerkt. Maar dat is misschien met Pink stuff ook maar afwachten.
Sowieso slijt je spul vaak meer van het schoonmaken dan van het gebruiken.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 21:57

Suzanne F. schreef:
Dat heb ik nog niet gemerkt. Maar dat is misschien met Pink stuff ook maar afwachten.
Sowieso slijt je spul vaak meer van het schoonmaken dan van het gebruiken.

Dasty is een behoorlijk agressief spul, advies is ook om goed na te doen met een natte doek. Dan ben ik het al beu haha, duurt me te lang.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 20:22

Gebruikt iemand de Jemako doeken voor de ramen?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 20:50

Heb ik ook :')
Werkt perfect, heb alleen erg last van mijn schouders dus voor nu is de Hara raamwisser even fijner.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 21:33

Charaz schreef:
Gebruikt iemand de Jemako doeken voor de ramen?

Ja, ik. Ideaal! Met weinig gedoe schone ramen en spiegels

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 22:53

Ik gebruik de glasdoeken van de action, werkt ook perfect!

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 23:06

Ik gebruik Betsy's Wonderdoekenm vergelijkbaar idee. Echt super fijn!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 13:06

Even een hele stomme vraag hoor, maar ik kom er zelf niet uit haha.

Ik heb dus hulp in huis voor schoonmaken omdat ik het zelf niet kan. Er is nu al een maand niemand geweest en die maand daarvoor ook maar 2 keer. Je kan je voorstellen dat er wat achterstallig schoonmaakwerk is. (En niet slecht bedoeld, maar de vorige was een student die zelf geen dingen zag en vooral deed wat ik aangaf en ik geef eerlijk toe dat ik ook niet alles zie, maar bepaalde dingen zullen echt al langerebtijd niet gedaan zijn) ik kan zelf in principe een doekje door de badkamer halen, maar niet echt schoonmaken. Net als swiffer over de grond, maar niet stofzuigen en dweilen. Echt de klusjes die bijna geen inspanning vragen en binnen paar minuten klaar zijn dus en hoe langer er geen hulp is geweest hoe zwaarder die simpele klussen zijn, want niet goed genoeg bijgehouden. Met elke week hulp is het hier gewoon netjes, maar nu zie je dat er te weinig gedaan is de laatste tijd.

Nu komt er morgen een vervanger en volgende week weer een ander. Morgen heb ik geen idee hoe lang ik hulp krijg, volgende week is het 3 uur. Wat moet ik nu doorgeven dat gedaan moet worden? Wat kunnen ze in 3 uur?
Kijk, standaard is het bed verschonen, stofzuigen boven en beneden en dweilen. Natuurlijk ook stoffen, maar dat gebeurde altijd alleen beneden. De badkamer en wc, maar dan was vaak alleen bad en wc schoonmaken en niet echt uitgebreid?
Maar voor de rest ben ik het overzicht kwijt en weet ik niet wat handig is, vooral omdat het niet zeker is dat ik na deze 2 keer weer hulp krijg. Als ik nu een vaste hulp zou hebben is het veel makkelijker, want dan bespreek je dat.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 13:10

Ik zou ze vooral de dingen laten doen die je opnoemt. Badkamer, toilet en keuken goed en daarbij de standaard dingen als stofzuigen, dweilen, bedden.

Ramen zemen kan ook, maar dat is qua hygiene natuurlijk niet perse nodig.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 13:20

Ja, daarom lees ik hier ook graag mee. Vorige keer hadden jullie het over deuren enzo en dan bedenk ik me dat die voor het laatst schoongemaakt zijn met schilderen vorig jaar :+ Ik vergeet dat zelf en oude hulp zag zulke dingen niet, maar meer de standaard klusjes.

Of dat blijkbaar de kast al lang niet gestofd is als ik naar de hoeveelheid stof kijk die er ligt.

Ilsje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 13:48

Wij gaan ons huis verbouwen en herinrichten en ik vraag me af of jullie tips hebben om het geheel wat makkelijker te maken wbt het poetsen/schoonmaken.
Ik heb bijv al bedacht om de sierplinten met leuke randjes te vervangen door een rechte plint (minder stof), te kijken naar een bank waar de robotstofzuiger onderdoor kan en er komt een tegelvloer.
We wonen landelijk met paarden aan huis en 4 katten die in en uit lopen, dus vies wordt het sowieso makkelijk....
Hebben jullie nog tips en tricks?