Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 00:36

Enkele keer nemen mensen vloeren wel mee, maar daar heb je de lijst van zaken voor. Staat het netjes in wat achter blijft of niet. In de meeste gevallen blijft hij gewoon achter.

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 01:18

Mag ik mij hier ook melden.

Wij zijn nu sinds 6 maanden opzoek naar onze eerste koopwoning. Bij voorkeur een 2 onder 1 kap. En zo goed als af. Maar het valt nog niet mee.
Inmiddels 18 bezichtigingen gehad en vanavond ons 7e bod uitgebracht.
99% van de woningen tot de 4 ton gaan hier weg door middel van eenmalige beste bieding. Morgen avond krijgen we dan ook weer bericht of het iets geworden is. Maar we verwachten er inmiddels niet veel meer van.
Veel huizen gaan hier ruim over de vraagprijs weg. Wat het natuurlijk niet makkelijk maakt.

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 08:04

We zijn op zoek naar een goede en betaalbare aannemer in de omgeving van etten-leur voor ons nieuwe huis. Heeft iemand suggesties?

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 16:27

Welkom perdjes! Ik herken je verhaal enorm. Hier ook tegen de 15 woningen bezichtigd, waarvan 5 keer zonder resultaat een bod uitgebracht. Heeft het 7e bod jullie inmiddels een huis opgeleverd? Of nog steeds op zoek?

Wij zijn vorige week ons (tot nu toe) droomhuisje misgelopen. Dat deed wel even pijn, deze wilden we heel graag hebben. We boden 30K boven de vraagprijs, maar iemand anders ging 45K boven vraagprijs zitten -O-

Wij zoeken dus weer rustig verder en gaan morgen weer wat leuks bezichtigen. Het appartement voldoet aan alle eisen, wensen en lijkt in technisch goede staat. Als het morgen goed voelt, brengen we meteen een bod uit. Fingers crossed :D

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 16:50

Succes leeslampje!! Wat een drama van een huizenmarkt bij jullie!
Wij mogen maandag onze compromis gaan tekenen. Dan wordt het toch weer beetje meer definitief.

Wij hebben uiteindelijk trouwens 10K onder de vraagprijs betaald (en die vraagprijs was door het afgelopen jaar al 50K gezakt)

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 17:31

Wat is een compromis precies? Een soort koopcontract? Een stapje dichter bij de definitieve koop is altijd leuk :D Het is bij jullie best heel snel gegaan toch?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 17:38

Ik ben afgelopen woensdag weer even in mijn nieuwe huis geweest. Ik mocht van de huidige eigenaren naar binnen met de aannemer en de man die de zonnepanelen in kwam meten, zodat ik dingen kon plannen.

Met de aannemer hebben we het hele huis bekeken, alles aangetekend wat er moest gebeuren. De huidige eigenaren waren een beetje verbaasd dat ik het bad eruit ga meppen, maar ik krijg er een regendouche voor terug <3 . Verder kunnen al mijn plannen gewoon doorgaan, want ook financieel viel het me mee (of eigenlijk viel het niet nog meer tegen :D )

Verder heeft de zonnepanelen man bevestigd dat ik 10 panelen kwijt kan op het dak, wat ik echt fantastisch vind, want dat gaat meer opleveren dan dat ik nu per jaar verbruik.

Over 19 dagen krijg ik de sleutel en vanmorgen heb ik een afspraak gemaakt met hun makelaar voor de opleverinspectie. De huidige eigenaren gaan er denk ik nog een flinke kluif aan krijgen om alles er op tijd uit te hebben. Ze gaan 900m verderop wonen, dus ze gaan verhuizen met hun eigen auto, maar ze hebben nogal wat spullen en ze konden er pas begin deze week in.

Ze vertelden dat ze nog heel veel vraag naar het huis hebben gehad. Ik ben de enige die bezichtigd heeft, en er hebben nadat ze het bod geaccepteerd hebben nog heel veel mensen gebeld dat ze toch graag wilden komen kijken, of het echt al verkocht was ect. Tot op het punt dat ze op de dag dat mijn financieringstermijn afliep, nog gebeld werden of ik de financiering wel rond had gekregen :=
Voor mij dik mazzel dus. Ze hadden hun nieuwe huis al gekocht maar het oude nog niet verkocht en dat vonden ze reuze spannend. Maar als ze gedaan hadden wat zo veel mensen tegenwoordig doen (5 mensen laten kijken en dan allemaal een eindbod laten doen) dan had het vast veel meer opgeleverd, maar had ik het niet kunnen betalen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 17:57

En zo kun je dus ook gewoon eens mazzel hebben :)

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 18:23

compromis is voorlopig koopcontract. In belgie bied je idd nog onder de vraagprijs een enkele keer meestal als de prijs heel laag is gaan mensen meer bieden maar zo"n huis is dan ook gelijk weg

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 18:34

leeslampje schreef:
Wat is een compromis precies? Een soort koopcontract? Een stapje dichter bij de definitieve koop is altijd leuk :D Het is bij jullie best heel snel gegaan toch?

Hier in België doe je een bod. Als dat geaccepteerd is wordt het door beide getekend is het een akkoord.
Dan kan je een compromis gaan gekeken. Dat is dat je er beide aan vast zit eigenlijk. Dit heb je nodig om je financiering aan te vragen. Als je financiering rond is en de notarissen hebben de paparassen afgehandeld (duurt meestal 6 weken) dan ga je de akte tekenen en krijg je de sleutel :D

Inderdaad heel snel gegaan. 2 weken geleden beginnen kijken ongeveer. Vorige woensdag het huis gevonden dat we wilde. Maandagochtend geboden, half uur later was de deal rond :p

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 17:27

Ik kom ook meelezen/posten. Wij zijn ons huis klaar aan het maken voor de verkoop. We hebben enkele bezichtigingen gedaan en vorige week zelfs geboden op een huis. Helaas waren we niet de enige en is het niet door gegaan. Overigens lag ons bod boven de vraagprijs, het betreffende huis was dan ook binnen een dag verkocht. Er komt vast iets anders op ons pad dat wel door gaat. :)

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 17:55

Het huis wat we gisteren bekeken hebben, wordt ‘m niet. Hij was heel leuk, maar de VVE staat er niet lekker voor (blijkt uit vandaag gekregen stukken).

Vandaag meteen een ander huis bekeken, maar daar zat veel herstelwerk bij. Wij vinden klussen niet erg, maar kunnen er niks van :D Dus zoiets slaan wij over. We zouden veel moeten uitbesteden en dat loopt aardig in de papieren.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 17:59

Jammer leeslampje!

Wij willen wel graag (veel) kluswerk, zeker geen huis dat helemaal af is.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 18:06

Snap ik Nadir. Het heeft ook veel voordelen: je kunt het helemaal naar eigen smaak maken als je aan het huis klust.

Verwachten jullie je huis snel te verkopen?

Als ik een pot geld en tijd over had, zou ik wel een klushuis willen. Maar met ons gebrek aan skills is dat binnen ons budget (door eventueel veel uitbesteden) helaas geen optie.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 18:10

Snap ik ook hoor. Tien jaar geleden zag ik dat ook totaal niet zitten.

Ik verwacht ons huis wel snel kwijt te zijn ja. Hier in de wijk gaan ze als warme broodjes over de toonbank. We hebben dan ook een flinke overwaarde. Ik ben heel benieuwd!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 18:11

Klussen leer je het best door het gewoon te gaan doen, gewoon klein beginnen en voor je het weet zit je een keuken te betegelen :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 18:11

In welke regio zoeken jullie en wat?

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 18:20

@ DD: is zo. Maar ik zit er nu niet op te wachten. Misschien bij een volgend huis.

@ karuna: weet niet aan wie je het precies vroeg. Maar ik zoek een appartement in Den Haag, in de buurt waar ik nu ook woon.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 18:23

Aan zowel jou als nadir

Maar den haag en niet willen klussen lastig

Maar ik weet nu wel dat er verschillende ideeen over een klushuis zijn. :+ Voor mij is dat echt lekke badkamers, wiebelende vloeren, rotte kozijnen enz. Voor een ander is dat een wc bril vervangen of de muur behangen, :P

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 19:52

Haha, voor ons is een klushuis wel iets meer dan dat idd. Bij het huis waar we op geboden hebben moesten we bijv een uitbouw doen op zowel de begane grond als de verdieping. De badkamer en keuken moesten vernieuwd worden. Er moest een vaste trap naar zolder komen, alle vloeren en muren moesten gedaan worden. De wc moest verplaatst worden en alles moest nog geïsoleerd worden. Maar het mag ook minder extreem hoor. :D

Wij zoeken in het midden van het land. Een 2 onder 1 kap of vrijstaande woning met een perceel van minimaal 300m2, liefst meer. Boven minimaal 3 slaapkamers of de mogelijkheid om dit te realiseren. Een extra kamer bijv op zolder of begane grond die we als kantoortje kunnen gebruiken. En beneden voldoende ruimte voor een mooie woonkeuken. Uiteraard in de juiste wijk.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 20:00

@nadir: wat wil/kun je er ongeveer voor kwijt ??

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 20:14

Nadir denk dat huis waar ik nu inzit aan je wensen voldoet, hoewel wat oostelijker dan je zoekt vermoed ik. Genoeg te klussen :+ }> slaapkamer en badkamer beneden en een douche boven en twee slaapkamers en nog drie "bergingen" waarvan er van twee met dakkapel een grote slaapkamer gemaakt kan worden en nog een grote garage en 600 m2 plus grond. :P maar ja eerst moet ik hypotheek krijgen, dan pas komt hij vrij. Maar die hypotheek gaat helaas onverwachts weer een klus worden door veranderende omstandigheden zeg maar, -O- ;(

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 21:21

Ik lees al een tijdje mee in het topic en vraag me af of we dan toch zoveel 'geluk' hebben gehad met ons huis.

We hebben 1-2 weken huizen bezichtigd, bij 1 huis hebben we een bod uitgebracht, 1000 euro boven de vraagprijs, vraagprijs stond best pittig voor de staat van het huis, foto's zagen er stukken beter uit dan het huis uiteindelijk was.. misschien dat dat toch mensen een beetje afschrok?

We waren de eerste met een serieus goed bod en inmiddels trots eigenaar van het huis.. Maar ook merendeels van de huizen die we hebben bekeken was het kijken met nog 60 andere, tot vrijdag 16:00 mag je bieden en maandag moet je komen tekenen.. en dan gingen huizen voor 35 000 meer dan de vraagprijs, bizar..

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 23:47

Klinkt goed Karuna, maar ik wil idd in de plaats blijven waar we nu wonen. Ook ivm school van de kinderen. Hopelijk krijg je je hypotheek snel rond!

Aartrox, gefeliciteerd met de koop van jullie huis! Fijn dat het zo snel gelukt is.

DubbelDun, ik pb je even.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 00:29

Leuk dat jullie ook op zoek zijn Nadir! Wel een uitdaging in het dorp. Wij zijn ook rustig op zoek binnen het dorp. Ons huis is verkocht maar we hebben nog een paar jaar de tijd om iets anders te vinden. Iets vergelijkbaars vinden is nog best lastig.