[VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 21:43

Gefeliciteerd!

Wij hebben het ook niet zo groots gedaan toen en ik vind klein en intiem ook wat hebben.

Wel al gewend aan het voorstellen? Mijn man, hahaha Dat duurde bij mij wel zeker een jaar. Net als zijn naam gebruiken. ( waar ik nog veel mee wissel )

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 22:38

Gefeliciteerd en ontzettend veel liefde en geluk gewenst! (En weer onder de steen)

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 10:39

Gefeliciteerd! Wat leuk!!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 10:43

Gefeliciteerd!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 17:31

Gefeliciteerd met jullie huwelijk ;)

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 15:01

Hoe staat het ondertussen met de verbouwing? Ik was benieuwd omdat ik al zolang niks meer gelezen had...

Passadena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 19:34

Hoe gaat het inmiddels met de verbouwing :)?

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-19 22:09

Helaas is mijn eigen lijf momenteel even een net zo'n groot bouwval als het huis :+ Alles ligt dus momenteel even volledig stil, ik ben al blij als ik de paarden gevoerd heb op de meeste dagen. Erg balen en frustrerend, want er zijn zó veel dingen die graag op zou willen pakken. Maar het is even niet anders.

Verder is de eerste echt grote stap sowieso het vervangen van het dak, en daarvoor moeten we op de aannemer wachten (laatste plannen die wij hebben gekregen is - afhankelijk van het weer - feb/maart).

Met de enorme regenval steeds maar achter elkaar was de poel zelfs even overstroomd
Afbeelding

Maar gelukkig droogt het met wat redelijker weer ook allemaal snel wel weer. En zelfs op de natste dagen bleef het hoogste deel toch behoorlijk goed

Zonsondergang vandaag
Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 22:51

Wat een prachtige zonsondergang foto <3 Heerlijk, jullie plekje :+:
Heel veel sterkte met je lichamelijke gesteldheid :* Hoop dat je snel duidelijkheid krijgt en je weer sterker mag worden Y;(

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 13:22

Ik nog wat posts teruglezen van wat is er gebeurd met je lijf dan maar kan 't zo niet vinden... Je bent natuurlijk ook niet verplicht het erop te zetten. :(:) Sterkte ermee, hoop dat het gauw over is!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 13:35

Regen is nooit leuk. Wij zijn ook zo hard bezig en als het regent ziet alles er minder mooi uit.

Balen van je lijf. Ik merk ook dat je dingen af wil hebben en dat toch erg veel grenzen verlegd. Maar het deel wat je voor je paarden doet, wordt echt wel gewaardeerd. Ik maak me drukker om een stukje modder dan de paarden.
Rustig aan!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 13:43

Nog gefeliciteerd met jullie huwelijk en wat balen dat je nu niet zoveel kunt, hoop dat je snel opknapt.

FFDP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 18:37

Oh wat een leuk topic! :)

VinandoW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 21:59

Heel benieuwd hoe het uiteindelijk gaat worden. Heb het hele topic in één keer gelezen - oeps!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-19 11:29

Bedankt mensen :*

Wat heerlijk dat het nu even droog is zeg! Hoop dat de weersvoorspelling stand houdt en dat het inderdaad even droog blijft ook nu. Grote voordeel van de zandgrond hier is dat de tracks ook bijna allemaal al weer droog zijn nu. Alleen de zwakkere plekken (stukje van de paddock, rond de voerbakken en laagste stuk bij de poel) zijn nog wat modderig.

Afbeelding

Omdat ik het moment helaas niks kan oppakken voeren we nu met de nattigheid maar in de stallen in netten. Vinden ze overigens wel wat, die verwende knollies. Ze liggen ook beide dagelijks lekker languit in de stallen te slapen. Toch wel heel erg fijn dat dat er dan ook is voor ze!

Ik hoop heel erg dat ik de komende maanden weer wat herstel en hoop dan dat we voor volgend winter de voerplekken kunnen aanpakken met paddockmatten. Vorig winter was het eigenlijk nog wel goed te doen rond de voerbakken. Maar zo de tweede winter in en met deze hoeveelheden water op korte tijd trappen ze de grond toch kapot en dan staan ze tot de onderkant van de kogels in de blub/water. Een beetje blub wordt ik niet heel anders van (meer dan zat track wat altijd droog blijft). Maar rond de voerbakken vind ik waardeloos.

VinandoW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 11:42

Als ik wist dat jullie zo'n geweldige plek hadden, had ik mijn veulen naar jullie gebracht om op te groeien! Deze staat nu in de opfok inmiddels, maar vind ik niet ideaal.

Balen dat je zelf niks kan oppakken, hier is alles heel nat (kleigrond). Merries staan hier ook flink in de blub helaas.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 11:51

Hier voldoet een stuk oude vloerbedekking heel goed rond de voerplek

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 12:23

Idd een stuk vloerbedekking werkt erg goed.

Hopelijk ben je snel weer 'de oude' :(:)

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-19 12:30

Die vloerbedekking is inderdaad ook nog een goede back-up optie!

Wat ik nu zou willen doen is klein stukje van de bovenlaag wegscheppen, wit zand, die kunststof pallets (en goed vullen met wit zand) en daar dan weer een laag wit zand op. Wellicht is het ook dan een goed idee om er nog een stuk tapijt weer op te leggen zodat het zand niet van de pallets wordt gelopen. Goedkope oplossing ten opzichte van paddockmatten en heb nog zoveel pallets liggen (1,20 * 1,20, kunnen 1.000kg per stuk hebben) dat het wel de moeite waard is om te proberen. En moet sowieso toch nog een vracht zand erbij hebben.

Als het weer zoveel beter gaat dat ik weer veilig kan autorijden, zou ik wel vast eens ergens een stuk tapijt kunnen gaan halen!

@Vinando, dankje! Wat jammer dat je nu toch een plek hebt die je eigenlijk niet ideaal vind.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 16:24

De boel iets verhogen met kunststof pallets is een goede, maar dan geen zand er op (dat wordt glad) maar een stuk laagpolige vloerbedekking er op.
Zolang de bovenlaag redelijk vlak is hoef je ook niets weg te scheppen. Wél de pallets aan elkaar vast zetten tegen 'weglopen'.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-19 18:00

DubbelDun schreef:
De boel iets verhogen met kunststof pallets is een goede, maar dan geen zand er op (dat wordt glad) maar een stuk laagpolige vloerbedekking er op.
Zolang de bovenlaag redelijk vlak is hoef je ook niets weg te scheppen. Wél de pallets aan elkaar vast zetten tegen 'weglopen'.

Ahja ik had het meer bedacht als 'ondergrond verstevigen' dan echt 'ophogen' en dan als bovenste laag zand dus ook niet een banketstaaf laagje van een paar cm, maar iets van 20/30 cm. Gezien hoe onstuimig mijn merrie nogal eens op vloerbakken af komt denderen gaat 'gewoon' vloerbedekking op pallets ook zeker weten glijden. Maar flinke laag zand en dan vloerbedekking erop is denk ik wel een prima combi.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 19:00

Als je de vloerbedekking ruim meet dan kun je het er aan een aantal kanten onder stoppen zodat het niet kan gaan glijden. Desnoods schroef je het (verzonken) vast of lijmen.
Met 20/30 cm zand heb je dat het alsnog nat/modderig kan worden omdat het stuk erg aangelopen zal worden.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 19:04

Ik heb gewoon vloerbedekking neergelegd. Modder/ zond lopen ze er zelf wel op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 19:07

YvonneV schreef:
Ik heb gewoon vloerbedekking neergelegd. Modder/ zond lopen ze er zelf wel op

Even een stille meelezer, maar ik kan me hier eerlijk gezegd heel slecht een beeld bij vormen. Iemand een foto van vloerbedekking in soortgelijkig situatie?

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 20:13

Ik heb je hele topic in 1 ruk uitgelezen, wat een droomplekkie! Jullie zijn goed bezig hoor! Ik kom graag een keer een dagje helpen bramen knippen, draad trekken, zand scheppen etc. Dus als je een keer een dagje een paar handen nodig bent dan roep je maar. Ik mis het lekker buiten bezig zijn bij de paarden enorm namelijk.