Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 23:59

TheJokerr schreef:
De ruimte is krap 3m en als hij gelijk staat aan de koel/diepvries combinatie dan hebben we welgeteld 30 cm over haha.

Het is een lastige inrichting vooral i.v.m. de gaskachel die midden in de kamer staat; die in de zomer dus niet gebruikt wordt en dus echt een obstakel is :P Plus de dierenkooien.

De salontafel hadden we genomen omdat er echt heeel veel inpast :') dus als die er niet meer zou zijn; dan moet er echt wel 1 (of 2 kleine) waarin veel kwijt kan zonder dat het rommelig oogt.

Die kast waar de kooi voor staat? Gebruik je die aangezien je één deur al niet meer kan openen? Ik zou je koelkast, als het past, op de muur zetten waar de kattenklimpaal staat. Je bank zou ik een kwartslag draaien zodat je met je rug naar de keuken zit. Inderdaad een andere salontafel.
Dat bureautje naast de Kallaxkast onder de tv, hoe nodig is die? Je kan ook van die vierkante kallaxkasten aan de muur bevestigen om extra spulletjes in op te bergen.

Best lastig zo'n kleine ruimte.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 02:13

TheJokerr schreef:
Keell94 schreef:
hmm lastig, wonen jullie toevallig in een chalet?

wij hebben ongeveer dezelfde ruimte maar wel een stuk dieper, wij hebben juist de bank tegen de muur gezet en een kleine smalle kast voor de schuifdeuren met de tv erop, zodat we nog een beetje loopruimte hebben zegmaar.

de caviakooien nemen ook onwijs veel ruimte in anders had je daar een kast of iets neer kunnen zetten voor je troepjes, zal even kijken of ik zo een foto kan maken van hoe wij het hebben :)

Klopt wij wonen in een chalet inderdaad.

ben benieuwd naar de foto!

Dacht ik al te zien. Wij ook. Maak moregen even een foto al ik opgeruimd heb haha

TheJokerr

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 11:10

Inmiddels heb ik vriendin al overgehaald de TV van de muur te halen en daar ons schilderij over heen te hangen, zodat je de beugel op de muur niet ziet.

De bank staat nu waar de TV hing en de TV staat nu in het hoekje van de gordijnen aan de zijde van de tuindeuren. Het staat sowieso al ruimer, de caviakooi staat naast de bank want het bureau pastte daar niet meer; en die is wel belangrijk met 2 studenten. dus die staat nu gezellig naast de vogelkooi tegenover de keuken.

Vanmiddag maar is shoppen voor een ander tafeltje, ik wil sowieso iets als draadstaal, vriendin eistte nog een voetenbankje :') maar wat past daar goed bij?

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 13:12

Bij diverse winkels kan je zo'n opbergmand kopen van draadstaal met een houten blad. Zijn ook geschikt als voetenbankje. Eventueel is zo'n Kallaxkubus met wielen eronder nog een optie?

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 15:08

TheJokerr: hier mijn beloofde foto's van hoe wij het hebben staan. Indeling is hetzelfde maar onze ruimte is denk ik iets dieper.

Heb je een foto van hoe je het nu hebt staan? Denk dat dat al een hoop scheelt.
Wij hebben ook een vrij groffe bank.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De bruine stoel staat niet echt bij de rest maar is van mijn overleden opa geweest, beetje emotionele waarde zegmaar :p

Dit is zegmaar de kant bij ons tegenover de keuken waar jij de cavia kooien hebt staan
Afbeelding

Openslaande deuren
Afbeelding

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 17:39

Jullie hebben wel een iets luxere ruimere chalet, ik zal morgen even foto's maken en plaatsen!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 17:41

Ik vraag me toch af hoe jullie in een chalet te wonen zijn gekomen... zijn er parken waar je permanent mag wonen? Lijkt me namelijk zó gezellig, zo'n chalet... op een park in de natuur... (behalve dan met hoogseizoen met 80.000 kinderen :') )

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 19:13

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 02:06

GamblersCup schreef:
Ik vraag me toch af hoe jullie in een chalet te wonen zijn gekomen... zijn er parken waar je permanent mag wonen? Lijkt me namelijk zó gezellig, zo'n chalet... op een park in de natuur... (behalve dan met hoogseizoen met 80.000 kinderen :') )

Waar ik woon is het gedoogd, sommige mensen wonen er al jaren. Eigenaren van wie we het chalet huren hebben er zelf ook 7 jaar gewoond. Wij zitten gelukkig op een rustig stuk waar veel oudere mensen wonen, er is ook nog een stuk met huisjes voor de verhuur.

TheJokerr: het was 1 puinhoop dat we erin kwamen :p alles was vies, geel en goor. We hebben alles opnieuw geschilderd en de kozijnen gewit want die waren donkergroen. Vorige bewoner had het super slordig geschilderd, gewoon een stuk van het plafond meegenomen (krijgen het niet overal weg) badkamer is zo vergeeld dat we het niet meer wit krijgen echt heel erg. Vergeleken wat er op het park staat hebben wij een klein en oud chalet haha :p

Ben benieuwd naar je foto's :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 09:51

Lijkt me voor tijdelijk best prima in een chalet, maar voor langere tijd niet mijn ding.

Gisteren de badkamer gepoetst in het nieuwe huis. Je kunt je niet voorstellen hoe goor... Ik heb zoiets nog nooit gezien, ik zal jullie de details besparen.... Heb met pure chloor gepoetst. Nu is het gelukkig schoon.

Ook gisteren de zolder(speel)kamer geschilderd. Die is nu heerlijk fris. Bij het ramen wassen kwam er zwart water van de ramen... Onvoorstelbaar.

Beneden ook begonnen, stonden de elektriciens op de stoep. Een dag vroeger dan gepland. Prima!

Het ziet er naar uit dat zaterdag/zondag over huizen moet lukken!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 10:07

dat schiet echt goed op yvon! lekker joh! en schoonmaken is een rot klus, maar ik weet dat jij er van kan genieten als het dan weer glimt en blinkt.
Lekker veel foto's maken hoor, kan je zaterdag tijdens de sushi even bijkomen en alles laten zien :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 10:11

Heb inderdaad al veel foto's gemaakt.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 12:08

Oh wat erg zo'n vieze badkamer... ik had toen we gingen verhuizen twee dagen vrijgehouden om alles schoon te maken. Bij bezichtigingen was het huis al brandschoon. Maar toen we de sleutel kregen was het huis echt spik en span, blinkend schoon. Waren zulke nette mensen. Heel erg fijn. Hoefden dus niet meer schoon te maken

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 12:28

Maar Keel94 en TheJoker jullie wonen dus beide voor vast in chalets begrijp ik? Is dat niet heel klein? Vind die van Keel94 wel erg mooi ingericht!

Verschrikkelijk van die gore badkamers Vonneke! Gelukkig is het nu een stuk beter :)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 12:30

Toen wij in ons oude huis kwamen was het ook ongelooflijk goor.
Het vet droop van de keuken en alle kozijnen en muren waren geel van de rook.
Ook had de vorige bewoner de thermostaat van de muur gerukt en een gat in een muurtje getrapt :(
Toen wij dit huis vorig jaar verkocht hadden heb ik voor de overdracht ook alles netjes schoon gemaakt.

In dat weekend vertrokken we naar ons nieuwe huis.
En die stond nog bijna helemaal vol met meubels.
Gore oude banken. Op 3 slk stonden nog bedden en kastjes.
In de gang lag een uit elkaar gevallen kast die ze waarschijnlijk toch mee wilden nemen, maar die kregen ze denk ik niet uit elkaar dus dan laat maar liggen toch 8)7
Schoon was het ook niet.
Schuur waar de paarden moesten komen lag helemaal van boven tot onder vol met puin.
Dus oude eigenaar opgebeld en gevraagd van HALLO wat moeten wij met die zooi?
Uiteindelijk heeft hij 2 hele grote containers moeten huren om alle puin hier weg te krijgen.
En hij durfde de rekening ook nog eens naar ons te sturen.
Die heb ik dus heel netjes retour afzender gedaan ~~}>
Nooit meer wat van weer gehoord

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 12:33

ClaudiaHS wat erg!
Echt aso om zoveel ongevraagd achter te laten.
Snap sowieso niet dat mensen in van die vieze huizen kunnen wonen..bah!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 12:35

Ik snap vieze huizen ook niet zo goed, gelukkig is niet opgeruimd en vies niet
met elkaar te vergelijken :+

Wij hebben de oud bewoners gevraagd helemaal niets te doen voor de oplevering, zonde van hun tijd, want niets bleef staan :+

Heb je al foto's Vonneke, ben benieuwd.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 13:12

ClaudiaHS schreef:
Toen wij in ons oude huis kwamen was het ook ongelooflijk goor.
Het vet droop van de keuken en alle kozijnen en muren waren geel van de rook.
Ook had de vorige bewoner de thermostaat van de muur gerukt en een gat in een muurtje getrapt :(
Toen wij dit huis vorig jaar verkocht hadden heb ik voor de overdracht ook alles netjes schoon gemaakt.

In dat weekend vertrokken we naar ons nieuwe huis.
En die stond nog bijna helemaal vol met meubels.
Gore oude banken. Op 3 slk stonden nog bedden en kastjes.
In de gang lag een uit elkaar gevallen kast die ze waarschijnlijk toch mee wilden nemen, maar die kregen ze denk ik niet uit elkaar dus dan laat maar liggen toch 8)7
Schoon was het ook niet.
Schuur waar de paarden moesten komen lag helemaal van boven tot onder vol met puin.
Dus oude eigenaar opgebeld en gevraagd van HALLO wat moeten wij met die zooi?
Uiteindelijk heeft hij 2 hele grote containers moeten huren om alle puin hier weg te krijgen.
En hij durfde de rekening ook nog eens naar ons te sturen.
Die heb ik dus heel netjes retour afzender gedaan ~~}>
Nooit meer wat van weer gehoord

Zo die had lef! Bizar!!

Mijn vorige huis was ook echt goor toen ik hem kreeg, voor mij hadden al 14 mensen hem laten gaan door de erbarmelijke staat, en dat is echt een unicum hier :=

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 13:45

ClaudiaHS, wat erg!!!!! Echt het lef wat sommige mensen hebben.... -O-

Ons koeienkleed ligt eindelijk :D Niet hele duidelijke foto's, maar voor het idee :P

Afbeelding

Afbeelding

We hadden eerst deze boomstammen als salontafeltjes, maar waren toch weg van het drijfhout, dus nu staan ze zo :D

Afbeelding

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 13:58

voor degenen met een echt dierenvel; ik hoor vaak dat ze heel lang nog stinken, herkennen jullie dat?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 13:59

:j Koeienvacht in het ieder geval zeker.
Heb ook een geitenvacht en een paar schapenvachten, maar daar herken ik het dan weer niet van.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 14:09

Leuke salontafel Kentaro.
Valt ie niet heel makkelijk om. :o
Volgens mij zou die bij mij met 3 kids zo om liggen haha.

Oh ik heb hier ook nog 1000 weckpotten, ook achtergelaten.
We komen ze overal tegen :=

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 14:11

Leuke salontafel Kentaro!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 14:32

Dank jullie wel!!
Nu hebben wij geen kinderen, dus dat durf ik niet te zeggen wat hij dan doet, maar hij staat wel heel stevig :D

Afbeelding

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 14:49

Is dat hout aan de muur een lamp Kentaro ?

*\o/* Ik word net gebeld dat mijn op maat gemaakt kloostertafel én hocker onderweg zijn!!!!! Spannend :#