Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 12:19

Gaaf Malih! En het stucwerk ook al bijna klaar?! :oo

Mooi huis YankeeBoy! Welke is van jullie?

Balen Esther, hopelijk kunnen jullie een andere dag gaan kijken.

YankeeBoy

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 12:22

Zuur Esther, hopelijk kunnen jullie inderdaad op een andere dag gaan kijken.

De woning rechts van die met de punt is van ons. Met dakkapel op tekening, maar wij nemen geen dakkapel :Y)

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 12:24

noviceh schreef:
Gaaf Malih! En het stucwerk ook al bijna klaar?! :oo

.

Ja, die lopen gewoon door het hele huis terwijl de aanemer van de badkamer nog bezig is :-p. M'n vriend is daar nu t schijnt nog al gezellig te zijn mannen onder elkaar. Ik zit lekker thuis met ons zoontje. Morgen gaan we verder met vloeren leggen :-D

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 12:24

Vaak kan dat wel hoor Esther op een andere dag kijken.

Malih heel mooi! Het word al helemaal wat zo :)

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 12:27

Ik vind het snel gaan hoor Malih :D Heel ander huis dan gelijk?

Wij gaan donderdag bij een chalet kijken waar we voor 6 maanden met onze 3 kinderen en grote hond moeten bivakkeren. Ik ben benieuwd!!!

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 12:31

Spannend noviceh hopelijk is het geschikt voor jullie!!!

T huis is in eens veel lichter. Ben even wezen kijken daarstraks maar had ons zoontje mee en alles was nog nat dus heb even vluchtig gekeken :-p

Ik had juist het gevoel dat het allemaal vet langzaam ging bij ons. Maar als ik nu kijk bij buren dan gaan we best vlot :-D

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 12:39

Gaat volgens mij toch echt wel snel! Haha, hoelang hebben jullie nu de sleutel?

Noviceh spannend! Hopelijk is het wat, scheelt weer zorgen

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 12:43

Pittig lijkt me dat Noviceh. Hopelijk is het iets voor jullie.

Benieuwd naar meer foto's Malih

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 12:48

collendoorn schreef:

Sinds vorige week dinsdagochtend :-D

Yankee ik zal nog even foto's maken van onze slaapkamer morgen die is namelijk al helemaal klaar

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 14:31

Welkom Liesje en YankeeBoy
Allebei erg leuke huizen.

Liesje hopen dat alles zo voorspoedig mag verlopen, zodat jullie snel een eigen stekkie hebben.

Dakraam hebben wij 1 laten vergroten en extra genomen, zodat we er later 2 kamers van kunnen maken.
Wij hebben het ook gedaan met oog op garantie.
Net zoals zonnepanelen doen we ook gelijk vanwege deze reden.

Noviceh: ik heb sowieso een hekel aan badkamers schoonmaken dus een bad is extra schoonmaakwerk }:0

Ziet er goed uit Malih!
Laatst bijgewerkt door Natasja22 op 24-05-16 14:47, in het totaal 2 keer bewerkt

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 14:34

malih schreef:
collendoorn schreef:

Sinds vorige week dinsdagochtend :-D

Yankee ik zal nog even foto's maken van onze slaapkamer morgen die is namelijk al helemaal klaar

:') en dan denken dat het niet snel gaat haha.

Ben benieuwd naar de slaapkamer !

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 17:51

Yankeeboy mooi huis!

Malih dat ziet er goed uit. Gaat snel bij jullie!

Wij hebben voor douchen in bad gekozen. Ik wilde graag een bad omdat ik dat zelf soms toch mis en met oog op de toekomst. Maar bad en douche apart werd zo een geprop dat we de douche in bad doen. Niet helemaal ideaal maar prima te doen

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 18:05

Yankeeboy gaaf huis zeg! Jullie moeten ook nog een aardige tijd wachten. Lastig he?

Malih wat ziet de badkamer er al mooi uit zeg, gave tegel! Jullie gaan wel vlot hoor, je bent pas een weekje verder!

Esther dat is echt balen! Komt vast goed :)

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 18:27

Yankeeboy leuk huis, jullie oplevering zal ongeveer gelijk met die van mij zijn denk ik :D
Malih, jullie gaan ook al snel, haha als het gezellig is doen de mannen harder hun best alles vlot en netjes te maken zegt mijn ma altijd :P

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 19:47

Mooie huizen Yankeeboy en Liesje!
Ik ben van thuis uit gewend om te douchen in bad, vind dat echt geen probleem hoor. Maar ik zit misschien eens per jaar in bad dus daarom in het nieuwe huis maar niet voor gekozen.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 21:19

Judith_H schreef:
Ruime badkamer inderdaad! Ik wilde in eerste instantie ook een bad, tot ik hoorde dat die kaal (zonder tegels en kraan), 2000 euro kostte bij de sanitairzaak waar wij heen moesten van de bouw :oo .. Dat hebben we toch maar niet gedaan.
Nu hebben we een inloop douche van 90 x 1,05 en kunnen we een dubbele wastafel kwijt. Ook prima!

En inderdaad, het is veel schoonmaakwerk. Had het leuk gevonden voor kindjes, maar ach ze kunnen ook in zo'n flexibele wasmand van de action (doet vriendin wel eens :') ), en wij gingen zelf vroeger ook zelden in bad..
Wat je niet hebt, kan je ook niet missen.

Mintgroen, douche in het bad zou ook echt geen optie voor mij zijn nee..
Wc boven vind ik wel echt een must inderdaad, gelukkig hoefde we daar niet extra voor te betalen, die zat er al in! Wij nemen dus nu ook een dubbele wastafel en een grote kast voor de handdoeken.

400 euro voor badkamer groter maken! Dat is echt geen geld. Als ik naga dat bij ons 1 wandje in de douche door tegelen met de tegels van de vloer al 600 euro kost...

Bij ons is het zo dat als je de douche 90x90 houd, je 15 cm loze ruimte krijgt tot aan waar de koof van de wc-pot begint.... Dat is natuurlijk lekker nutteloze ruimte, dus die hebben wij bij de douche getrokken, muurtje tot aan het plafond gemaakt en je zit ook nog beetje beschut op de wc :D

Hahah, echt he estherme, het houd ergens eens op....

Lucifertje, weet je ongeveer je meters van je tuin? Ik ben gisteren bij een collega geweest, die heeft (na uitbouw) nog 8 meter tuin over.
Wij krijgen 15 meter tuin, zal ook 2 meter vanaf gaan voor de uitbouw. Vind het zulke grote verschillen.

Even snel, 7 breed en 13 lang.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 05:29

Vriendlief heeft net de vloer in de woonkamer afgemaakt dus die is nu ook klaar. Morgen gaan we boven verder *D
Afbeelding

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 07:55

Jullie zijn lekker bezig zeg, Malih.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 08:23

Jullie zijn goed bezig, malih!

En voor wie denkt lang bezig te zijn.. Mijn directe buren zijn nog steeds bezig (nou ja, bezig??) En de huizen zijn in februari opgeleverd!

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 08:25

Wow! Doen ze dan zo weinig of passen ze alsnog alles aan mintgroen?

Malih mooi!! Jullie zijn echt lekker bezig

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 09:29

Wat goed Malih! Ziet er mooi uit.

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 10:46

Weer een mooi resultaat Malih!

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 17:49

Mintgroen schreef:
Jullie zijn goed bezig, malih!

En voor wie denkt lang bezig te zijn.. Mijn directe buren zijn nog steeds bezig (nou ja, bezig??) En de huizen zijn in februari opgeleverd!

Hier hetzelfde. Staan nog 2 huizen 'leeg' sinds februari. Geen idee wat ze toch allemaal aan het doen zijn. Heb het vermoeden van 1 huis dat dat rolstoelklaar gemaakt wordt.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 18:31

Afbeelding
Dankjulliewel. Voor mijn gevoel niet echt veel gedaan vandaag. Heb aan een kant de knie schotten gewit. Straks de andere kant. Vriendlief is nu de vloer verder aan het leggen.

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 18:35

Oh als het omdraaien niks kost, snap ik niet goed waarom dat dan niet al standaard omgedraaid is nee...
Poeh, heftig hoor zo, als ik het zo hoor bij je schoonouders in huis! Nouja, vanaf nu kan het alleen maar beter worden toch :D

Wij hebben er ook voor gekozen om het in de bouw te doen, scheelt later een hoop zooi en dan zitten ze er alvast maar in :D ..
Net als de uitbouw, ook om die reden gedaan. Later aanbouwen is best een heftig iets, zeker omdat de vloerverwarming dan doorgetrokken moet gaan worden en je dus ook je hele vloer moet aanpassen/vervangen.

De dakkapel zou bij ons in het midden van het huis komen (aan de voorkant van het huis, maar dan gecentreerd in het midden), waardoor die zolder in 2en delen wel erg lastig werd. In de lengte kan niet, dan zit je midden in die dakkapel met je muur, maar in de breedte kon ook niet, want dan heb je achter geen licht.
Dus vandaar dat we daar niet voor gekozen hebben, vonden we erg onhandig.

De dakramen zitten een stuk meer naar links, dus dan kan je wel in de lengte van het huis een muur maken en er dus een kamer van maken.

Yankeeboy, nog een jaar wachten dus! lang he... Wij zitten nu gelukkig over de helft, maar vind het soms best lang duren. Mooie stijl ook, ik hou ervan!

Hier kopen we ook de thermostaat kraan zelf, laten de standaard kraan installeren (niet laten installeren kostte geld :roll: ) en vervangen die dus later door de thermostaat. Het zelfde geld ook voor de wastafel, die word ook geinstalleerd en daarna weer vervangen.

Hetzelfde geld voor de deur in de woonkamer, die laten we ook standaard erin hangen, maar word in de loop van de tijd vervangen voor 1 met glas.

Echt krom dat je voor zulke dingen dus moet betalen als je het niet wilt laten installeren. Ook in de keuken, je vloerverwarming niet onder de kastjes door laten lopen, kost geld. Terwijl er dan minder materiaal en arbeidstijd word gebruikt :roll: ...

Mooi malih :D , jullie gaan hard nu!!!

Noviceh, ben benieuwd of het wat is donderdag! Zou wel fijn zijn, dan is dat in ieder geval geregeld toch?! Ook al is het niet echt ideaal...

Lucifertje, dat is dus best een grote tuin ja, wij krijgen ook 13 meter, kan mij er zo moeilijk een voorstelling van maken :D

En huppakee, volgende ding is alweer klaar bij malih +:)+ , gaat lekker zo!

Mintgroen, dat is wel erg lang zeg, vanaf februari :oo , die maken er wel wat bijzonders van zo te horen...

Huis rolstoel klaar maken, kan ik mij van voorstellen dat het langer duurt. Moet je ook wachten denk op akkoord van gemeente en dergelijke?!

Zondag dus bij collega wezen kijken, indeling aan de binnenkant is bijna identiek aan de onze, verhoudingen zijn net even anders, maar heb wel een erg goed beeld gekregen van hoe ons huis gaat worden :D.
Word het een beetje echter van ;) ...