Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mamamier

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 01:45

Deze moet ik ook nog even delen. Vorig jaar zomer gemaakt van pallets, ledikant matrasjes en heel veel ikea kussens. Nog niet helemaal af, ik ga in het voorjaar verder. Nog een rugleuning, alles verven en de tafel op wieltjes, dan is ie echt af. Afbeelding

manon_goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 09:21

mamamier schreef:
Deze moet ik ook nog even delen. Vorig jaar zomer gemaakt van pallets, ledikant matrasjes en heel veel ikea kussens. Nog niet helemaal af, ik ga in het voorjaar verder. Nog een rugleuning, alles verven en de tafel op wieltjes, dan is ie echt af. [ Afbeelding ]

Coool!! <3

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 11:25

Wat gaaf mamamier! Wat een goed idee! Ik ga je na-apen, geweldig! <3

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 23:18

Ontzettend gaaf mamamier!

Nou mijn buikkastje is ook af, zal zo eens een fotootje plaatsen. Nu aan mijn eettafel begonnen.....dat wordt een klusje :o . En Daarnaast bezig met mijn project te slecht voor de kringloop.....maar vind t zo snoezig dat ik ga pogen het te stylen.....

Edit: hier de foto's

buikkastje voor
Afbeelding

Buikkastje na
Afbeelding
Afbeelding

Tafel waar ik nu aan bezig ben
Afbeelding
Afbeelding

Project te slecht voor de kringloop (nu under construction)
Afbeelding
Afbeelding

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 02:11

Buikkastje is mooi geworden!! Ben benieuwd naar de tafel en het andere kastje. Wordt het dezelfde stijl?

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 11:09

De tafel word niet te opzichtig. Beetje in de trant van mijn stoelen (graphite met paris grey). Blad van de tafel moet hout look behouden dus die wash ik en lak ik daarna af. Kastje ga ik voor wit met zacht blauwe details, wel met brocante shabby look (het is een oude wastafel kast, heb er ook de spiegel bij). Ben benieuwd of ik hem straks kwijtraak op mp.....heb in ieder geval als het goed is een brocante lampenpoot verkocht (moet hem alleen wel verzenden dus maximaal in de noppenfolie gaat hij).

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 13:00

Hoi dames! Ik kom hier binnenvallen en als het aan mij ligt blijf ik voorlopig nog wel even plakken ;) Topic 1 heb ik mij ook al eens gemeld, maar te weinig tijd en zo raakte ik jullie kwijt. Ik sta echt te kijken van jullie creaties, wat gaaf allemaal!! <3

Ik heb een nieuw huis gekocht en ben nu op meubeljacht, maar alle nieuwe kasten etc. vind ik eigenlijk helemaal niet zo mooi. De oude kasten wel, maar de houtskleuren weer niet. Wat geven jullie nou zo ongeveer gemiddeld uit aan materiaal per opknapklus? Ik begrijp dat er op een buffetkast meer verf gaat dan een nachtkastje maar aan een ruwe schatting heb ik hopelijk genoeg om vriend te overtuigen dat pimpen leuker is dan nieuw kopen :D

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 13:14

Welkom :D
Ik koop eigenlijk altijd verf van Annie Sloan, een pot kost 30 euro en daar kan je een grote kast mee verven. Voordeel is dat je niet hoeft te schuren voor je kan verven (echte vrouwenverf) Dan moet er wax over dat kost 18 euro per pot en daar kun je meerdere meubels mee doen. Dus ongeveer 50 euro voor een grote kast. Wel geeft het mij veel meer voldoening als ik iets zelf heb gedaan, dan dat je het gewoon koopt. En, als je goed zoekt kom je soms de prachtigste meubels tegen die alleen een likje verf nodig hebben om geweldig te zijn :)

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 13:18

stipje *\o/*

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 13:37

Ik sluit me aan bij liiza. Ik verf ook alleen met annie sloan. Ik maak de meubels vooraf wel schoon en als t nodig is schuur ik! Met eiken en deze verf wel opletten want kan geel of roze doortrekken in de lichte kleuren (eik niet de patina laag afschuren, beetje thinner en schoonmaken, dan goed laten drogen en verven. Onbehandeld eiken een primer erop zetten bij lichte kleuren!) Ik heb met een pot verf mijn 6 stoelen gedaan, grote eettafel nu aan bezig en kleine tafel (heb nog zeker 1/4 in het blik nu). Voordeel is dat je deze verf eenvoudig kan verdunnen (in apart bakje doen) wel meer lagen nodig (laatste laag doe ik altijd minimaal verdunnen, alleen om lekker te kunnen verven zonder klonters). Je kan dan naar mijn idee er veel meer mee doen dan men zegt vaak. Recent kledingkast, bed 1 persoons, buikkastje, vloerlamp en paar kleine staande lampen gedaan.....blik is nu bijna leeg (binnenkant kast niet geverfd). Dus met een blik kom je een heel eind!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 14:44

Dankjulliewel voor de goede tips! Vooral het niet schuren spreekt mij wel aan haha. € 50 voor een grote kast is natuurlijk geen geld als je kijkt naar wat een nieuwe kast kost!

Bedankt nog voor de eiken-tips, had ik zelf nooit bedacht.

Vanavond vriend even vertellen dat we het zo gaan doen :P

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 16:37

Hahaha selka, overtuig hem maar. En anders Google maar op het merk verf.....veel lovende reacties! We zijn benieuwd!

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 18:31

Hier nog een Annie Sloan fan! Super verf echt. Ik maak alles inderdaad wel ook heel goed schoon en soms schuur ik het licht op.

Bugpluisje, bij mij gaat de wax best hard (werd me ook altijd verteld om er genoeg op te doen. Ik heb een stoel waar ik een minder dikke laag wax op heb gedaan en ik moet zeggen dat daar de verf wel op een paar plekken af is gechipt. Dat is bij de kast en andere stoel niet (waar meer wax op zit). Wat is jouw ervaring daarmee? Hoeveel lagen verf gebruik jij meestal als je de verf verdunt? Ik heb beide geprobeerd (1 laag onverdund, of meerdere lagen verdund) en allebei werkte goed. Al moet ik wel zeggen dat de kleur duck egg blue (1:1 verdund met old white) wel heel goed dekte met 1 laag, kan me voorstellen dat dat niet met alle kleuren zo is.

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 18:33

Ja Annie Sloan is ideaal, zeker voor ongeduldige mensen :D Wij krijgen misschien binnenkort een ander huis waar op 2 plekken wat schrootjes in zitten en die wil ik ook aanpakken met Annie Sloan en dan doorschuren voor een beetje een brocante effect.

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 19:09

Ja mirjammie, genoeg wax inderdaad. Ik zet het met een kwast op en haal overtollig weg met een schone doek. Ik deed in het begin veel te zuinig omdat ze overal zeiden niet teveel te gebruiken. Nu minder zuinig en dan gaat het goed. Alhoewel bij spullen waar kinderen mee spelen, stoel, tafel ed het nog lastig is. Ik wax dan goed af, laat daar drogen en heb blanke spuitlak voor houten speelgoed die ik nog in 2 lagen er overheen spray. Dan gaat het redelijk goed moet ik zeggen (bed van de kleine man heeft nog geen enkele kras tot nu toe en zijn buikkastje ook niet terwijl haar daar fanatiek spullen in en op smijt). Als ik de verf te dik vind verdun ik hem (met name de old white had dat extreem en zo ook french lilinnen) dan doe ik een laag verdund en de tweede sop ik af en toe mijn kwast tussendoor in het water ipv volledig te verdunnen. Ik zet meestal 2 lagen op en dat gaat goed is mijn ervaring. Wat ik wel weer geleerd heb met de dark wax is hem te mengen met de blanke wax. Dan smeert hij veel fijner uit en laat zich makkelijker verwijderen.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 22:02

Nou jullie hebben mij helemaal geïnspireerd! Net mijn eerste bestelling geplaatst, het is de country grey geworden incl. de soft wax :) Ik ga mijn nu DVD kast (donkerbruin) verven in het country grey en die is in het nieuwe huis bedoeld als kast voor mijn pumps :D

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 22:05

Nou selka, we zijn heel benieuwd!

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 15:54

bugpluisje schreef:
Ja mirjammie, genoeg wax inderdaad. Ik zet het met een kwast op en haal overtollig weg met een schone doek. Ik deed in het begin veel te zuinig omdat ze overal zeiden niet teveel te gebruiken. Nu minder zuinig en dan gaat het goed. Alhoewel bij spullen waar kinderen mee spelen, stoel, tafel ed het nog lastig is. Ik wax dan goed af, laat daar drogen en heb blanke spuitlak voor houten speelgoed die ik nog in 2 lagen er overheen spray. Dan gaat het redelijk goed moet ik zeggen (bed van de kleine man heeft nog geen enkele kras tot nu toe en zijn buikkastje ook niet terwijl haar daar fanatiek spullen in en op smijt). Als ik de verf te dik vind verdun ik hem (met name de old white had dat extreem en zo ook french lilinnen) dan doe ik een laag verdund en de tweede sop ik af en toe mijn kwast tussendoor in het water ipv volledig te verdunnen. Ik zet meestal 2 lagen op en dat gaat goed is mijn ervaring. Wat ik wel weer geleerd heb met de dark wax is hem te mengen met de blanke wax. Dan smeert hij veel fijner uit en laat zich makkelijker verwijderen.

Ik had dus precies hetzelfde met de wax, deed eerst dus ook te weinig en smeer het nu idd ook op met een kwast om het dan vervolgens uit te wrijven. Goede tip van die blanke lak! Dat blijft dus wel goed zitten over de wax heen? Ik heb altijd het gevoel dat daar niks anders goed op hecht.
Dark wax heb ik nog niet gebruikt, maar als ik dat doe ga ik hem zeker ook mengen, goede tip!

Selka, ik ben benieuwd! Veel plezier :D

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 01:14

Ja blanke lak kan mits het de spray is uit de spuitbus. Staat op speciaal voor houten speelgoed, meubels ed. Heb het er in 2 a 3 lagen over gespoten en tussendoor laten drogen. Ik doe dat wel pas na een week (heeft de wax kunnen uitharden). Die laquer van annie sloan moet je er niet over doen, dat gaat blijkbaar niet goed. Het onderstel van mijn tafel is klaar, morgen aan het blad beginnen. Krijg het al warm als ik er aan denk....pppffff. Bang dat het fout gaat maar als ik het niet probeer komt het er ook niet op, hahahaha.

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:41

Welk merk blanke lak is dat? Onze kleine meid heeft af en toe ook nogal sloopdrang namelijk :+.
Ik ben heel benieuwd naar je tafel, het wordt vast heel gaaf! Dat gevoel van bang dat het fout gaat ken ik zo goed haha. Succes!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:51

Succes bugpluisje!

Zijn er hier ook dames die zelf meubels maken? Ik zou voor mijn inloopkast gewoon zelf een geraamte willen maken omdat kant en klaar niks naar mijn zin is en op maat gemaakt nogal duur. Zou je qua materiaal nou zoveel duurder uit zijn dan een ikea kast te pimpen bijvoorbeeld?

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 17:17

Mirjammie schreef:
Welk merk blanke lak is dat? Onze kleine meid heeft af en toe ook nogal sloopdrang namelijk :+.
Ik ben heel benieuwd naar je tafel, het wordt vast heel gaaf! Dat gevoel van bang dat het fout gaat ken ik zo goed haha. Succes!

Duplo color aqua gebruik ik. Onderstel is klaar, nu het blad nog......toch maar uitgeweken naar white wash want met de krijtverf was het toch niet wat ik wilde. Ondertussen 2 nachtkastjes gepimpt en een oude wastafel kast/kaptafel. De laatste is ook al weer weg, had hem binnen 3 uur verkocht. Straks nog even een orgel/buikkastje halen en gister een dressoir, 2 rookstoelen en planten tafeltje gescoord.......hoef me weer niet te vervelen hahahaha

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 17:19

Selka schreef:
Succes bugpluisje!

Zijn er hier ook dames die zelf meubels maken? Ik zou voor mijn inloopkast gewoon zelf een geraamte willen maken omdat kant en klaar niks naar mijn zin is en op maat gemaakt nogal duur. Zou je qua materiaal nou zoveel duurder uit zijn dan een ikea kast te pimpen bijvoorbeeld?

Oeh dat is een lastige selka. Ligt erg aan wat voor hout je neemt (hout is redelijk aan de prijs bij de bouwmarkt) even goed doorrekenen en via internet naar hout kijken. Scheelt geld volgens mij, bouwmarkt verdiend er goed aan :-)

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 17:19

heb je een foto van het wastafelkastje?(die je al verkocht hebt?)
Ik ben ook nog op zoek naar iets leuks, maar heb geen inspriratie

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 20:03

Zal zo weer wat before en after fotos plaatsen :-)