Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mamamier schreef:Deze moet ik ook nog even delen. Vorig jaar zomer gemaakt van pallets, ledikant matrasjes en heel veel ikea kussens. Nog niet helemaal af, ik ga in het voorjaar verder. Nog een rugleuning, alles verven en de tafel op wieltjes, dan is ie echt af. [ Afbeelding ]
bugpluisje schreef:Ja mirjammie, genoeg wax inderdaad. Ik zet het met een kwast op en haal overtollig weg met een schone doek. Ik deed in het begin veel te zuinig omdat ze overal zeiden niet teveel te gebruiken. Nu minder zuinig en dan gaat het goed. Alhoewel bij spullen waar kinderen mee spelen, stoel, tafel ed het nog lastig is. Ik wax dan goed af, laat daar drogen en heb blanke spuitlak voor houten speelgoed die ik nog in 2 lagen er overheen spray. Dan gaat het redelijk goed moet ik zeggen (bed van de kleine man heeft nog geen enkele kras tot nu toe en zijn buikkastje ook niet terwijl haar daar fanatiek spullen in en op smijt). Als ik de verf te dik vind verdun ik hem (met name de old white had dat extreem en zo ook french lilinnen) dan doe ik een laag verdund en de tweede sop ik af en toe mijn kwast tussendoor in het water ipv volledig te verdunnen. Ik zet meestal 2 lagen op en dat gaat goed is mijn ervaring. Wat ik wel weer geleerd heb met de dark wax is hem te mengen met de blanke wax. Dan smeert hij veel fijner uit en laat zich makkelijker verwijderen.
Mirjammie schreef:Welk merk blanke lak is dat? Onze kleine meid heeft af en toe ook nogal sloopdrang namelijk.
Ik ben heel benieuwd naar je tafel, het wordt vast heel gaaf! Dat gevoel van bang dat het fout gaat ken ik zo goed haha. Succes!
Selka schreef:Succes bugpluisje!
Zijn er hier ook dames die zelf meubels maken? Ik zou voor mijn inloopkast gewoon zelf een geraamte willen maken omdat kant en klaar niks naar mijn zin is en op maat gemaakt nogal duur. Zou je qua materiaal nou zoveel duurder uit zijn dan een ikea kast te pimpen bijvoorbeeld?