Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LynnDenise

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 21:29

Mri, toevallig de Hoogvliet volkoren? Die met een harde korst? Die is hier ook favoriet :9 en voor 1 euro zeker een lekkere brood :9

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 21:51

Op dingen die we echt heel erg lekker vinden, ben ik wel bereid om wat meer te betalen. Maar ik let toch ook echt wel op de kleintjes. Zaterdag avond nog even vlees gehaald bij de AH. Dingen met 35% korting. Gaat bij ons toch direct de vriezer in, maar scheelt toch weer wat. En op de markt weer 10 heerlijke rookworsten gehaald voor bij de stamppotten. Die vinden wij het lekkerst en zijn maar € 1,25 per stuk. Vanavond geen eentje door de snert gedaan. Echt heerlijk.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 21:56

Ik eet wel brood wat ik lekker vind, maar probeer dit in de aanbieding te kopen voor 99 cent, zal beter gaan nu ik een grotere vriezer heb.
Normaal 1,39 voor Mokum's knip (t donkerste volkoren wat ze hebben :9 ) en gewoon boerenwit voor 99 cent?
Ik kan echt genieten van brood, maar t moet wel of spierwit, of bijna zwart zijn, en beide soorten brood eet ik met verschillende soorten beleg :Y) (bruin brood: boterhamworst, salami, nutella,kaas, kruidenroomkaas, wit brood: filet americain, gebakken ei, rosbief, kaastosti).

Maar zo heb ik wel lekker afwisseling, eet ongeveer 2 bruine broden per 1 wit brood, ik vries het in en pak per maaltijd.

La_Rouge

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 22:00

Ik eet haast nooit brood, maar ik vind het zelfgebaken brood van de supermarkt het lekkerste. Wit tijgerbrood dan voornamelijk, of volkoren.

Ik ontbijt altijd met yoghurt en tussen de middag crackers of beschuit.

Overigens even een andere vraag, hoe staan jullie tegenover hulp van familie of vrienden. Ik bedoel dat ze je geld of boodschappen geven of kleding. Nemen jullie dit aan, of maar van bepaalde personen. En wat doen jullie dan als tegen prestatie of juist niks?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 22:15

Ik eet alleen 1 luxe broodje per dag op het werk. Thuis eet ik wel eens knackebrod, maar brood-brood nooit.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 22:24

LynnDenise schreef:
Mri, toevallig de Hoogvliet volkoren? Die met een harde korst? Die is hier ook favoriet :9 en voor 1 euro zeker een lekkere brood :9

Jups, die ja :9 :9
En dan op zaterdag middag samen 2 broden weg smeren en per portie in de vriezer :D
Hoef ik smorgens alleen nog maar via de vriezer in de berging naar mn auto te lopen. Voordeeltje is dat ik dan meteen het vlees voor savonds naast de vriezer kan leggen (en als ik het vergeet doet vriendlief het :+: ). Dan vergeet ik dat ook minder snel.

Ik drink kwa thee alleen zonnatura thee, die is vanaf woensdag weer in de aanbieding bij de hoogvliet, 1+1 gratis :D :D

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 22:57

Roxyi schreef:
Ik eet haast nooit brood, maar ik vind het zelfgebaken brood van de supermarkt het lekkerste. Wit tijgerbrood dan voornamelijk, of volkoren.

Ik ontbijt altijd met yoghurt en tussen de middag crackers of beschuit.

Overigens even een andere vraag, hoe staan jullie tegenover hulp van familie of vrienden. Ik bedoel dat ze je geld of boodschappen geven of kleding. Nemen jullie dit aan, of maar van bepaalde personen. En wat doen jullie dan als tegen prestatie of juist niks?

Mijn ouders stoppen me regelmatig wat fruit, eieren of groente ofzo toe. En als ik bijv ga winkelen met mijn moeder dan betaalt zij wat drinken en eten tussendoor. Dat accepteer ik graag. Heb ik ook een keer wat extra. Maar andersom sta ik ook altijd klaar voor mijn ouders. Probeer ze ook af en toe wat terug te geven of bijv komende kerst maak ik ook een gerecht.
En toen mijn oma nog leefde deed ik altijd haar boodschappen, dan mocht ik ook vaak wat uitzoeken of ze stopte me wat extra geld toe. Kei lief.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 23:33

Wij eten (Nouja vriend en dochter) brood van de aldi meestal. Vriend vindt dit het lekkerst en dochterlief klaagt ook niet.
Wb geld; mijn ouders geven me vaker wel wat. Zo haalt mijn moeder wel eens kleding voor dochterlief, of als we samen boodschappen doen in duitsland betaalt zij meestal. Of laatst had ik de auto laten keuren, en omdat ik met mijn dochter zat was ik naar mijn ouders gegaan zodat ik niet ergens een uur ofzo met haar hoefde te zitten en toen hebben ze ook de helft van de apk betaalt. Ik kan wel zeggen hoeft niet wil ik niet, maar dat lukt toch niet.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 23:42

Ik heb wel een vriezer, maar vries eten zelden in eigenlijk. Ja soms vlees ofzo. Maar ligt vooral ijs in en snacks.

La_Rouge

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 00:41

Ik krijg van mij vader ook geregeld boodschappen, en mijn moeder helpt mij om mee voor mijn dochter te zorgen. Zodat ik kan studeren en werken. Mama heeft het ook niet zo breed, dus soms kook ik voor haar, me dochter en broertje en zusje.
Papa daarin tegen, wil absoluut niks terug hebben voor wat hij voor mij doet en mij geeft. Vind ik soms best lastig, kan niks terug doen.
En dan krijg ik nog geregeld van me broertje boodschappen of geld. Hij staat ook altijd voor me klaar, en kan alles missen.
Ga ongeveer 2x in de week langs bij zijn zaak, en neem altijd iets lekkers mee.. Kan zijn een pak koekjes tot een maaltijd.

Toch voel ik me soms rot tegenover hun, omdat ik het gevoel krijg dat ze voor mij aan het zorgen zijn..

Sorry, beetje offtopic, maar vroeg me dus gewoon af hoe jullie met zo'n situatie omgaan

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 09:54

Ik krijg echt ontzettend veel van mijn ouders. Mijn ouders hebben het ook heel erg goed. Mijn vader heeft een hoge functie bij de Shell in Koeweit. Daar wonen ze ook, op dit moment even niet. Ze zitten nu een paar maanden in Dubai omdat mijn vader daar het een en ander moet doen. Voor de kerst komt hij weer gezellig naar Nederland. Mijn moeder is nu net een weekje weer terug. Ze kwam ook met een koffer vol cadeautjes voor de hele familie en mijn beste vriendin. Tja zo zijn mijn ouders. Bepaalde dingen bestel ik bij mijn ouders omdat ik die veel lekkerder of fijner vind in Koeweit, zoals kruidenmix voor vlees of maskers voor mijn haar. Die hoeven we nooit terug te betalen. Mijn ouders zijn niet de types die ik hou van je zeggen. Zo af en toe stort mijn vader ineens een paar honderd euro op mijn rekening. Mijn man en ik maken dan altijd het grapje ach kijk nou hij zegt ik hou van jullie hihi.

We krijgen ook een paar keer per jaar tickets om langs te komen. Ook niet vanzelfsprekend, het is ook gelijk een beetje vakantie natuurlijk. Niet alleen visite.

Wij hebben het niet slecht hoor. We houden over om te sparen. Maar uit principe probeer ik gewoon te besparen op mijn boodschappen. Geld verspillen vind ik gewoon zonde.

Ik koop mijn brood meestal bij de bakker hier in de buurt. Het brood wat in de aanbieding is is vaak even duur als bij de supermarkt. En veel lekkerder! Van luxeproducten neem ik altijd het c-merk. Zoals chocolade, je hebt die voor 1 euro maar ook voor 30 cent. Net zo lekker.
Ik let wel op met koffie, de goedkope vind ik vaak niet te drinken. Dus daar neem ik dan weer gewoon DE van. Met cola precies hetzelfde, we drinken alleen coca cola. Ik houd de aanbiedingen wel in de gaten. Ik neem vaak voor doordeweeks de lang houdbare worst tegenwoordig. En in het weekend dan wat luxere worst, vers verpakt. Dat loopt wel snel op. In het weekend neem ik ook afbakbroodjes. Goedkope kaiserbroodjes, ook een c-merk. Toevallig vindt mijn man die ook het lekkerst. Groente haal ik bij de boer, en dan alleen de seizoensproducten. Scheelt echt heel veel geld!

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 09:57

Sharmila wat lief van je ouders! Lijkt me wel moeilijk dat je ze bijna nooit ziet en dat de prijs is die je ervoor betaald

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 10:18

Ja dat is zeker wel lastig op dit moment vooral. We zijn bezig om zwanger te worden. Tja en als je zwanger bent wil je toch graag je moeder in de buurt hebben.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 10:26

Sharmila, niet generaliseren aub.... Niet iedereen is zoals jij :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 10:34

Lief van je ouders Sharmilla! Kan me voorstellen dat je ze op dit moment dan liever om de hoek hebt wonen.

Ik krijg van m'n ouders ook best vaak wat. M'n ma heeft op zondag meestal teveel in de koelkast van vlees&groente wat ik dan meekrijg. En straks op eind van de kerstvakantie gaan we boodschappen doen en die krijg ik dan. Ze wil ook graag kerstcadeautjes voor me kopen, omdat ik een arme student ben haha. En zoals van de zomer toen we naar Oslo gingen (weekend bij m'n nicht & Bruce Springsteen concert) betalen ze ook alles voor mij. Echt iets terug doen kan ik niet, ik maak wel de badkamer thuis schoon want ze houden niet van schoonmaken. Maar daar geven ze dan ook weer geld voor :') Voor kerst ga ik wel lekkere chocolaatjes halen denk voor ze. Alleen momenteel heb ik maar €20 euro dus moet niet te enthousiast doen. Vorige week had ik de bioscoop betaald (maar dan krijg ik m'n Springsteen kaartje voor deze zomer weer van hun). Vind het soms wel vervelend om weer iets aan te pakken, maar ze weten hoe blij ik er mee ben.

Ze vragen weleens of ik m'n paard niet beter kan verkopen. Scheelt €125 in de maand aan stallingskosten tenslotte. En ik heb niet veel tijd voor hem. Dit zeggen ze meestal als ik weer eens 3 weken niet kon. Maar ondertussen is het meer als grap bedoelt. Want ze weten heel goed dat hij nooit weggaat. Heb het heel duidelijk gemaakt. Ik stop nog liever met deze opleiding, dan dat ik hem verkoop. Dan maar in een lab gaan werken en studieschuld afbetalen die voor niks dan zo hoog is geworden.

Deze week m'n eten hier beetje opeten. Ga ook geen boodschappen doen. Vanavond eet ik erwtensoep bij een vriendin. En heb nog allerlei potten bonen om iets van te maken voor woensdag/donderdag. Voor ontbijt en middag eten nog beschuit en wat stukken Turks brood in de vriezer. Moet lukken dus!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 10:42

Ik krijg van m'n ouders ook wel eens wat. Van de week nog soep gekregen, kon er mooi 2 keer van eten :)

Balen, ik zie dat m'n speklappen nog maar tot gisteren goed waren :\ Wat zouden jullie doen? Gewoon snel invriezen of vanavond opbakken of echt weg gooien?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 10:47

mmm, ik zou even kijken , als je de verpakking openmaakt en er lijkt niets mis mee te zijn, zou ik ze gewoon bakken denk ik ... als je tijdens het bakken nog steeds denkt, niks mis mee, gewoon opeten :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 11:14

Goed ruiken en als er niks mis mee is gewoon opbakken. Desnoods daarna invriezen als je het nog niet nodig hebt. Maar dan weet je iig dat wat je invriest gewoon nog goed is.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 11:17

Iig nu niet zo invriezen. Idd eerst kijken of ze nog goed zijn en dan vanavond eten ofzo.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 12:09

Ze stonden inderdaad al op de planning voor vanavond, maar meestal kunnen we 2 keer eten uit zo'n pakje. Ach, ik bak ze gewoon allemaal en dan zie ik wel of het nog goed is. Een extra stuk vlees vind vriendje vast niet erg :D

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 12:20

Sharmilla, spannend hoor, klussen :D

Davinia, ik zou even ruiken en dan gewoon bakken hoor :j

Wij hebben heel erg geluk met zo wel mijn ouders, als zijn ouders. Mijn ouders springen altijd wel bij als het kan, of ze gaan boodschappen doen of zo. Vaak vraagt mijn vader aan Marko of hij even mee gaat als ie naar de winkel moet. Hij zit in de rolstoel, en dan is het net even makkelijker winkelen natuurlijk. Meestal zeg ik Marko dan ook, dat ie voor ons zelf geen boodschappen moet doen, want die betaald mijn vader dan standaard :+ Wel lief hoor, maar ergens ben ik ook wel heel erg eigenwijs, en wil ik het graag zelf doen :=
Schoonouders hebben ook vaak produkten in de koeling of vriezer liggen die we mee kregen. Ook heb ik een aantal positie kledingstukken van hun gehad. Amber kan daar altijd terecht, en schoonvadertje is altijd wel bereid om me te komen halen (kan zelf nu niet meer uit de voeten ivm bekken), of om ergens heen te rijden.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 12:40

Mootje schreef:
Sharmila, niet generaliseren aub.... Niet iedereen is zoals jij :)

Snap even niet wat je bedoelt. Had het over mijn eigen gevoel en ideeeen. Over welke opmerking bedoel je dit?

Lekker goedkoop deze week! Gister bij mijn schoonouders mee gegeten. Vandaag bij mijn moeder. Morgen een restje nasi wat ik in de vriezer heb. Donderdag kerstdiner met partner op mijn werk. Vrijdag gaat mijn man uit eten met zijn baas. Dan neem ik een restje pompoensoep. Zaterdag eten we bij een vriendin van mijn man. Zondag nog even bedenken.

Dus alleen brood en beleg halen deze week.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 12:49

Dat is een heul goedkope week Sharmilla!

wij gaan vrijdag naar de bios, even zien wat we met eten doen (ik denk uit eten)
zaterdag eten we bij mijn vader

nog even een keertje bij mijn schoonouders eten denk ik en verder veel uit de koeling/vriezer :)

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 12:56

Lekker zo Sharmila!

Overigens, ik las hier laatst iemand die vertelde dat ze een vrouw kende, die ging haar wc rol een soort van dubbel vouwen voor ze het ophing, omdat je dan minder wc papier zou gebruiken. Mijn dochter gaat nu zelfstandig naar de wc, en je raad het al, meters wc papier in een keer zo ongeveer :+
Nu toch eens een rol dubbel geduwd en het werkt ook nog :D

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 13:27

Lekker goedkoop Sharmila!

Hier ook, gisteren at vriendje bij collega en ik bij mijn ouders, vanavond eten we bietjes uit de vriezer en een speklap. Morgen eten we pasta uit de vriezer, donderdag eet ik bij een vriendin, vrijdag gaan we uit eten (worden mee genomen, dus kost ons geen geld) en zaterdag kook ik wel gewoon.
Lekker goedkoop dus :D