Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 16:11

Als ik het hier alleen over (mijn) interieur mag hebben houdt het gauw op.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 16:17

Jeetje Micha, wat ontzettend knap dat je er zo tegenover staat!

SanderD, eigenlijk is het zonde. Het is een erg leuk topic met leuke mensen die ook allemaal nuttige reacties geven, ondanks dat het misschien af en toe was offtopic gaat. Als je hier een topic van wilt maken waar het alléén over inrichting gaat, ga je een topic krijgen met allemaal dezelfde vragen zoals
"Mijn vensterbank is nu blauw, welke kleur wit moet ik nemen?"
"Moeten er wel of geen opgezette katten in de vensterbank"
"Ik heb een saaie muur. Wat denken jullie: behang of verf?"
"Ik heb een nieuw behangetje *foto*. Gaaf he..."

Denk heel eerlijk gezegd dat het dan echt een dood topic gaat worden, want het ís gewoon niet leuk om alleen maar zulke vragen te beantwoorden. Ook weet ik zeker dat er verwijten gaan komen als iemand dus een mening geeft als diegene iets van een ander niet mooi vindt. Of als diegene onderbouwde tips geeft. Kijk maar naar dat topic over de woningmarkt.. 1 post wat verkeerd begrepen wordt, geef het hele topic een rotsmaak.
Misschien dat de naam van het topic dan veranderd kan worden, iets algemeners?

MerelBormans

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 17:14

Zoals beloofd hier nog wat foto's van mijn interieur: Ik heb snel wat foto's geklikt en ik laat jullie wat van mijn slaapkamer zien en een stukje van de woonkamer (in een linkje).

Hier het beeld wat ik heb vanuit mijn bed. De foto van de vogel heb ik zelf gemaakt en mijn buurman had een drukkerij (volgens mij voor reclame) en heeft toen deze foto voor me afgedrukt op een meter breed. Heb er toen een Ikea lijst omheen gekocht. Ben er heel blij mee, alleen trekt de lijst toch een beetje krom. Als we verhuizen ga ik daar wat aan doen.

Verder heb ik laatst naar aanleiding van een foto die ik tegen kwam op welke.nl (geloof ik?) papieren vlinders op de muur erbij gedaan. Ik ben er nog steeds niet helemaal over uit wat ik er van vind. Overigens komt het op de foto wel heel anders over dan in het echt. (Ik dacht, kan ze er in ieder geval op plakken, als ik ze niet mooi vind zijn ze er zo ook weer vanaf).

<edit> hier een close-up van de vlinders: http://i48.photobucket.com/albums/f238/shadowfax88/DSC_0780.jpg</edit>

Afbeelding

Hier een foto vanaf de andere kant te zien. Het dekbed overtrek zal jullie wellicht bekend voorkomen :o
Boven het bed hebben we een Afrikaans kleed van het broertje van mijn vriend hangen die is er helaas niet meer
Het bed is het welbekende bed van de Ikea (wederom haha) en als nachtkastje gebruiken we de tafeltjes van de ikea :=.
Afbeelding

In de link is een stukje van onze huiskamer te zien. Aan de rechterkant een stukje van het zelf gemaakte hok voor de cavia's (ik zal later wel een betere foto daarvan maken). Overigens, dat masker aan de linkerkant is een compromis tussen mij en mijn vriend. Ik vind het masker niet zo mooi :o. Maar met dit stukje van de inrichting ben ik voor de rest best tevreden. Ik vind die planken ook zo leuk. Toen we in dit huis kwamen wonen hebben we na een paar weken deze spullen bij elkaar uit gezocht en op het kleed staat ook deze: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10065958/#/00104291 salon tafel erbij. Dat maakt het wel dat het allemaal een beetje bij elkaar past. Overigens, aangezien ik pas net ben afgestudeerd en nog geen baan heb, is er nog niet de kans geweest om allemaal mooie spulletjes te kopen. Het plan is om, als ik een leuke baan heb gevonden, rustig rond te gaan kijken naar een huisje en daar wel eens te gaan kijken hoe en wat :).

http://i48.photobucket.com/albums/f238/shadowfax88/DSC_0784.jpg

In een volgende post met foto's laat ik ook een nis zien (waar de vorige bewoners een soort vitrine kast hadden zo te zien) waar ik een soort deur voor heb gemaakt. Het is best prima geworden maar toch heb ik het gevoel dat ik er nog wat mee moet zeg maar :P (maar ik laat binnenkort daar wel een foto van zien).

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 09:50

Morguh allen .

Zo eindelijk zit mijn behangetje op de slaapkamer muur <3
En wederom is het bekende IKEA trapje in beeld . :D

Afbeelding

Nu nog een mooi bijpassend dekbedovertrek gaan scooren .

En bij de kringloop liep ik nog tegen een erg leuk kastje aan .

Afbeelding

Die staat nu in de hal .

Update :broertje moet de plinten nog doen , de lamp boven de eettafel moet nog opgehangen .
De verwarmingen terug geplaatst en nog een paar stopcontactjes .
Dan ...is het helemaal af .

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 10:55

Kgambler ik dacht al wat zit er op je muur. Maar nu ik de close up foto heb gezien is het wel erg leuk!

Ditano gaaf behang! Kastje is niet zo mijn ding.

Zo net bij de formido vandaan, hadden vroege vogel korting. Dus ff de metallic muurverf gescoord en andere verf voor de slaapkamer, latex en een lampenkap voor op Sylvie haar kamer.

Mootje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 12:22

Kgambler, gave muur zo met die pauw en vlinders!!
Ditano, Die kast <3 en dat behang <3 helemaal geweldig!

Ik heb vanochtend de 3 buddha's (zien, horen, zwijgen) bij de Action gekocht :D en nog een lief vaasje en gaaf windlicht. Morgen maak ik foto's!

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 13:47

Ik reageer niet veel. (lees wel alles mee :o )

Maar ik vind dat kastje en dat behang heel gaaf!

Die vlinders trouwens ook een paar Posts daarboven.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 16:22

Die vlinders bij dat schilderij zijn leuk zeg!!
Kom net weer van ons nieuwe huis en heb wat foto's van de nieuwe vloer gemaakt. Ga even kijken of ik ze er weer op krijg :D
Helaas moeten ze volgende week wel even terug komen, want er zitten hier en daar gaatjes in de voegen :P
En de badkamer gaat ook helemaal naar m'n zin zeg!
Vanmorgen bij de praxis toch een paar waanzinnig gave deurklinken gezien, vond m'n vriend het even zonde van het geld.... }:0 (ze waren helaas ook niet heel goedkoop)
Maar misschien krijg ik hem van de week nog zover }>

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 16:27

Gelukkig gaan er nu ook dingen naar je zin Kentaro, is toch een veel prettiger gevoel denk ik :D
En vriend valt vast wel over te halen :)) en anders met housewarming/verjaardag/kerst kadobonnen regelen en het daar op gooien hihi

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 16:37

dat heb je goed!! alleen was het van de week zo stom.... We zitten een bakkie te doen met ook de man van de vloer leggen en de 'badkamerman' Zegt m'n vriend nog 'We zetten een streep onder alles wat mis gegaan is en gaan nu goed beginnen!' Even later gaan we weer aan het werk, rijdt die knul met de kruiwagen met uitstekende plavuizen in m'n voorraadkastdeur...................Toch een diepe jaap erin...... Uiteindelijk hebben we wel wat vergoedt gekregen, maar er blijft toch steeds weer wat mis gaan :P

Die deurklinken waren nu in de aanbieding (en nog waren ze niet goedkoop :+ ) Ze hadden maar 2 sets, dus de kans dat die er volgende week nog zijn, is niet groot ben ik bang :o

http://www.mijnalbum.nl/Foto-YE8DHFVX.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3LNTSYVN.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JSCHH4H3.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-K8QWBUP8.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-UDOS3SMZ.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-D7CUDHKB.jpg
Afbeelding

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 20:23

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 09:07

Thanks allen , tja het kastje ...had er ook eerst mijn twijfels over of ik hem wel leuk vond ,
maar ben heel blij dat ik hem gekocht heb .
Het behang is van Eijfinger , niet goedkoop maar wel een geweldige kwaliteit .
Nu nog bijpassend beddegoed vinden .

Mmm Action ...ben er nog nooit geweest . :o

Echt zichtwerk je foto,s Kentaro , wanneer verwachten jullie erin te kunnen ?

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 12:30

textielhuis.nl en de bijenkorf hebben K&V dekbedovertrekken in de aanbieding :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 13:16

Ditano, action heeft heel veel wannabe riverdale / RM en is spotgoedkoop. Er zitten echt leuke dingen tussen daar!
Mooie vloer Kentaro!

Winddicht: http://i1013.photobucket.com/albums/af2 ... AG0202.jpg
3 buddha's: http://i1013.photobucket.com/albums/af2 ... AG0204.jpg
Pot: http://i1013.photobucket.com/albums/af2 ... AG0205.jpg

Ik geloof dat het windlicht net geen 4 euro was, de pot 2.50 en de buddha's waren 99 cent per stuk!

Gisteren en vandaag de hele keuken uitgesopt en de kasten gereorganiseerd. Verder heb ik de berging opgeruimd... Ik moet alleen nog 1 kast uit elkaar halen in de berging. Daar zaten al mijn paardenspullen in en aangezien ik toch geen paard meer heb :)

MerelBormans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:46

Ditano, wat leuk dat behang. Zou het zelf nooit op de muur hebben gedaan, maar het ziet er wel leuk uit! :)

Mootje, bedankt! Die pauw is trouwens een grote duif :P. Een scheepmakerskroonduif, maar dat maakt niet uit ;). Ben nog steeds erg blij met die foto. Veel mensen denken ook dat ik hem niet zelf heb gemaakt haha.

Kentaro, mooie tegels zo. Fijn te horen dat het naar je zin gaat. Nu maar hopen dat je de klinken voor elkaar krijgt :P.

Ik weet trouwens niet zeker of dit hier thuishoort. Zo niet dan excuses ervoor.

In het computer gedeelte van de woonkamer (de kamer bestaat uit twee gedeeltes die vroeger door klapdeuren oid gescheiden waren, staat zo'n open stellingskast van de Ikea. Die ziet er daardoor vrij rommelig uit. Ik heb er even over nagedacht hoe ik een gedeelte van de kast dicht kan krijgen en ik ben eruit. Ik ga een frame van houten latten maken en daar overheen span ik dan stof. Daardoor kan ik een gedeelte van de kast afsluiten zodat er daar lekker troep achter kan liggen (of mappen enzo, die zijn ook niet zo interessant om te zien).

Het idee is om het een beetje zo te maken (ik heb zomaar wat kleuren gepakt in photoshop hoor ook moet ik kijken welke vakken ik bedek en welke niet):
Van de week ga ik ermee aan de slag. Ik zal wel een "before" foto maken van de kast en als het lukt een mooie "after" foto.

Afbeelding

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:57

Kunstig idee :j

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 18:15

Pffff ben kapot!!
Hele weekend verhuizen, dozen inpakken en weer uitpakken zucht!!
Zal snel paar leuke foto's plaatsen! De blauwe muur is onwijs gaaf geworden met de panelen. :)

Dat windlicht van de action is gaaf!! Zijn die andere 2 potten daar ook van?
Groetjes

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 18:25

Kgambler, Ik ben benieuwd hoe dat er in het echt gaat uitzien!
Niene, je bent dus nu helemaal over? Nee, de roze komt bij de Intratuin vandaan en de ander bij de Trendhopper, maar die verkoopt de Intratuin ook.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 18:27

Ja mootje we zijn helemaal over. Morgen de sleutel van het andere huid inleveren. Er zijn nog wel veel dingen die moeten gebeuren maar geen grote werkzaamheden meer

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 18:31

Leuk :D

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 18:32

Zeker maar was wel even zwoegen en zweten om alles over te krijgen

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 18:37

je hebt er idd wel weer voor uitgekozen ;)
wij vorig jaar ook, ga je verhuizen, is het bloedheet :roll:

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 18:55

ditano, ons streven is om er eind augustus in te gaan!
mootje, zijn dat foto's van bij jou thuis?? Vind die 3 dingen bij elkaar super leuk!! Waren dat die boeddha's die uitverkocht waren??
niene, ik zie er ook zó tegenop!! Denk dat bij ons de meeste tijd in het verhuizen gaat zitten... :o
kgambler, vind de roomdivider een super leuk idee, maar die van de foto vind ik persoonlijk meer een stelling en minder mooi voor in huis :o Vind het idee wel heel gaaf!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 19:04

Ja, alledrie zijn foto's van mij thuis :j
Die buddha's waren inderdaad de buddha's die iemand hier met een foto bovenop haar TV had geplaatst, waardoor iedereen ze wilde, maar uitverkocht waren :D Ik had mazzel, want van 1 van de drie was er nog maar 1. Ik snap eerlijk gezegd niet dat sommige mensen er maar 1 of 2 nemen (ervanuitgaande dat er gelijk geleverd was)

MerelBormans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 19:05

Kentaro schreef:
ditano, ons streven is om er eind augustus in te gaan!
mootje, zijn dat foto's van bij jou thuis?? Vind die 3 dingen bij elkaar super leuk!! Waren dat die boeddha's die uitverkocht waren??
niene, ik zie er ook zó tegenop!! Denk dat bij ons de meeste tijd in het verhuizen gaat zitten... :o
kgambler, vind de roomdivider een super leuk idee, maar die van de foto vind ik persoonlijk meer een stelling en minder mooi voor in huis :o Vind het idee wel heel gaaf!

Ik gebruik hem ook niet als roomdevider. Ik heb een foto van internet geplukt om het idee wat duidelijker te maken ipv alle troep in mijn kast te showcasen :=. De kast staat tegen de muur aan en het is ook niet mijn favoriete meubel uit het huis. Maar ik denk dat ik er op zo'n manier nog wel iets leuks van kan maken. Ik vind het namelijk wel leuk dat er een aantal dingen wel te zien zijn in de kast. Alleen alle planken open geeft al snel een rommelige indruk.... :)