[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 00:32

Jorinda__ schreef:
Hoe werkt zo'n jailbreak? Ik kan nergens een duidelijke uitleg vinden. := Of zoek ik gewoon niet goed genoeg?

Een jailbreak voor welk toestel? :)

Jorinda

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 00:35

4s!

Bedankt voor de link trouwens, die zoekterm had ik nog niet gebruikt. :)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 00:36

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 02:33

Nou dat was één keer proberen en nooit weer proberen. Alles weg, heb niets aan mijn reservekopie want hoewel ik zeker ben van mijn wachtwoord, blijft iTunes zeggen dat hij verkeerd is.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 12:20

Had je geen iCloud reservekopie? Als dat wachtwoord niet meer wil werken kan je deze resetten.
Overigens is de iPhone 4S momenteel alleen op iOS 5 (alle versies) te jailbreaken. Op iOS 6 is die er niet en ik vraag me zo langzamerhand af of die ooit nog gaat komen nu 2 of 3 grote jailbreakmakers inmiddels zijn ingelijfd door Apple. Zit al een hele tijd noodgedwongen op iOS 6 en ben al m'n handige toevoegingen kwijt :(

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 13:13

Nee alleen iTunes reservekopie... :\ Maar mijn nummers heb ik nog, die stonden blijkbaar op de simkaart opgeslagen. Alleen baal wel dat ik heel veel van mijn foto's en filmpjes kwijt ben, heb namelijk het risico genomen om die niet eerst op mijn laptop te zetten. Baal baal baal baal. :(

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 13:15

Ik meld mij!
Ik heb een ipod 3de generatie.
En we krijgen over 2maandjes een ipad,
Maar mijn ipod kocht ik op marktplaats, ze zeiden dat jij gejailbreakt was, wat kan ik daarmee? xd

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 13:20

Echt serieus, die vraag is 8 posts geleden of zo gesteld.

Daarnaast staat er ook zoiets als google: http://lmgtfy.com/?q=wat+is+jailbreaken

Uiteraard ben je elkom in dit topic hoor nikkialex. Mijn frustratie is niet perse naar jou gericht, maar langzaam aan word ik een beetje moe dat er constant dezelfde vragen worden gesteld, die met een heel klein beetje moeite zo op google te vinden zijn.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 13:27

Ok, ik wil gaan veranderen van abonnement en om te kijken welk abonnement ik nodig heb, wilde ik dus inzicht hebben in mijn dataverbruik. Ik zit bij t-mobile en nu blijkt dat voor mijn abonnement (i-150 met onbeperkt internet) geen mogelijkheden zijn dit via T-mobile te zien. Dus werd mij geadviseerd een app op de iPhone te zetten. Dat heb ik gedaan, data usage. Hierin wordt onderscheid gemaakt tussen WiFi en datagebruik via het mobiele netwerk.

Hier komt het probleem; ik zit dus thuis, op de Wifi en terwijl ik thuis zit, heb ik gewoon ook datagebruik via het mobiele netwerk. Vandaag "al" 0,22mb. Ik weet het, het is niet veel, en zal voor een hele dag misschien maximaal op 1 mb uitkomen, maar ik snap het gewoon niet. Wie weet wat dit kan veroorzaken en belangrijker nog, wat zou ik er aan kunnen doen?

Edit: het is een iPhone 4S

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 15:55

Waarschijnlijk gewoon zoiets als dat je tijdelijk verbinding met de wifi bent verloren en dat in de tussentijd je telefoon verbinding heeft gemaakt om dingen als email binnen te halen.

Daar hoef je je geen zorgen om te maken hoor. De hoeveelheid data die je telefoon uit zichzelf binnen haalt in de vorm van whatsapp/email is enorm laag. Websites browsen en filmpjes kijken en dergelijken, is wat de meeste data opslokt, en daarbij ben je je wel bewust of je verbinding hebt met de wifi of niet (merk je gelijk aan de snelheid, bovendien zie je het tekentje in je scherm) en dat is niet iets wat de telefoon plots uit zichzelf gaat doen.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 16:02

FlyAway schreef:
Ok, ik wil gaan veranderen van abonnement en om te kijken welk abonnement ik nodig heb, wilde ik dus inzicht hebben in mijn dataverbruik. Ik zit bij t-mobile en nu blijkt dat voor mijn abonnement (i-150 met onbeperkt internet) geen mogelijkheden zijn dit via T-mobile te zien. Dus werd mij geadviseerd een app op de iPhone te zetten. Dat heb ik gedaan, data usage. Hierin wordt onderscheid gemaakt tussen WiFi en datagebruik via het mobiele netwerk.

Hier komt het probleem; ik zit dus thuis, op de Wifi en terwijl ik thuis zit, heb ik gewoon ook datagebruik via het mobiele netwerk. Vandaag "al" 0,22mb. Ik weet het, het is niet veel, en zal voor een hele dag misschien maximaal op 1 mb uitkomen, maar ik snap het gewoon niet. Wie weet wat dit kan veroorzaken en belangrijker nog, wat zou ik er aan kunnen doen?

Het kan inderdaad zo zijn dat je wifi-verbinding soms even wegvalt (als je je telefoon net unlocked en direct internet gebruikt, dan moet 'ie het wifi-signaal nog vinden) en dan pakt 'ie automatisch je mobiele netwerk. :)

Als je echt alleen wifi wilt gebruiken kun je het best je mobiele netwerk uitzetten als je thuis bent, dan kan je iPhone ook niet zelf overschakelen naar je netwerk.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 16:11

Saskiaatje schreef:
FlyAway schreef:

Het kan inderdaad zo zijn dat je wifi-verbinding soms even wegvalt (als je je telefoon net unlocked en direct internet gebruikt, dan moet 'ie het wifi-signaal nog vinden) en dan pakt 'ie automatisch je mobiele netwerk. :)

Als je echt alleen wifi wilt gebruiken kun je het best je mobiele netwerk uitzetten als je thuis bent, dan kan je iPhone ook niet zelf overschakelen naar je netwerk.

Ok, ehm :o? Als ik dan m`n mobiele netwerk uitzet, ben ik dan nog wel gewoon mobiel bereikbaar? En hoe zet ik dan m`n mobiele netwerk uit?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 16:15

Instellingen. Algemeen. Mobiel netwerk. En dan mobiele data en 3G uitzetten.

Dat gaat puur over internet op je telefoon, via iets anders dan wifi. Dus niet over gebeld of gesust worde

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 16:16

Jazeker. :))
Dat betekent alleen maar dat je mobiele netwerk (=internetverbinding via je provider) uitstaat. Dan kun je internetten over je wifi en ben je wel gewoon telefonisch en via sms (en dus ook via whatsapp -> wifi) bereikbaar. :j

Je kunt je mobiele netwerk uitzetten via Instellingen - Algemeen - Mobiel netwerk en dan Mobiele data en 3G uit.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 16:18

Grrrrr. Zo irritant dit! Weet iemand hoe het kan dat als je in een app zegt dat een app je GEEN pushberichten mag sturen, een dergelijke app dan toch in je berichtencentrum terecht komt en je die toch weer hand,Arib moet gaan uitzetten? ZO irritant

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 16:32

Ok, dank voor de hulp!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 18:05

Zo, accu laten vervangen.. en dan kom je erachter dat de accu dus niet het probleem is!
Stomme telefoon is nogsteeds binnen de kortste keren ineens leeg. Ik vind dit doodeng, vooral omdat ik komende week mogelijk 8 tot 5 diensten heb in Amsterdam (in ruimtes waar ik verder geen telefoon heb) en ook bereikbaar moet zijn :\ Ik hoef maar 1x m'n oplader tevergeten en ik ben de sjaak. Aangezien van uit/aanzetten ie ook al aardig leeg gaat, dus ik dat ook niet kan blijven doen..

Dan toch maar opsturen naar de fabriek :\

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 10:17

Hoe stuur je op de I phone een.... ja.... hoe zal ik het noemen :D Apple sms? Dat is een gratis sms tussen I phones. Ik krijg er wel eens 1 binnen, die komt dan bij de gewone sms berichten, maar is dan blauw ipv groen.

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 10:18

IKbenEllen schreef:
Hoe stuur je op de I phone een.... ja.... hoe zal ik het noemen :D Apple sms? Dat is een gratis sms tussen I phones. Ik krijg er wel eens 1 binnen, die komt dan bij de gewone sms berichten, maar is dan blauw ipv groen.

Gewoon beantwoorden en dan is het Imessage :)

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 11:06

Ja maar een nieuwe maken? voor iemand die me nog geen i message gestuurd heeft dus.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 11:09

Gewoon een bericht sturen, t wordt vanzelf een iMessage als je beide internetverbinding hebt ( en beide iPhone natuurlijk)

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 11:10

Als diegene een Iphone heeft en jullie hebben dat beiden geactiveerd, stuurt hij het automatisch als een Imessage.
Je hebt schijnbaar dit al geactiveerd aangezien je al Imessage krijgt, maar dit kan je zien als je naar instellingen gaat en dan naar berichten.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 11:22

ok, dat staat bij mij inderdaad aan, wil dus zeggen dat die ander het niet aan heeft staan als ik het goed begrijp?

WillemYntJee schreef:
Gewoon een bericht sturen, t wordt vanzelf een iMessage als je beide internetverbinding hebt ( en beide iPhone natuurlijk)

Nee dit klopt niet.

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 11:24

Dan heeft de ander het inderdaad niet aan staan, of geen dataverbinding.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 11:37

Hoe kan je nou zeggen dat t niet klopt, terwijl je zelf vraagt hoe t werkt?!
We leggen je t toch uit hoe t werkt. Je moet beide Imessage aan hebben staan en dataverbinding (dus internet) hebben, dan wordt je berichtje automatisch een Imessage.