Motorrijbewijs, wie ook?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 15:59

Ja goed idee inderdaad, als ik er aan toe ben zal ik zeker even rondkijken wat er tweedehands te krijgen is. Was toen dat ik mijn pak kocht ook al aan het rondkijken, maar ik heb echt maat die slecht tweedehands te vinden is :')

Mijn les ging vandaag helemaal niet zo lekker, naja de oefeningen dan... Kan ineens m'n halve draai links niet meer := en dat wegrijden... tja ik weet niet hoe jullie dat voor elkaar krijgen hoor :=
Ik was er sowieso niet helemaal bij... Het ging heel slecht met onze kat, daarna hebben we de beslissing moeten maken om hem in te laten slapen...

Y;(
Afbeelding

Liselot

Re: Motorrijbewijs, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 16:53

Welke maat heb je Goldie? Ik heb nog een leren jas liggen die ik nooit aan heb. Maar 3x gedragen of zo. Is grijs met zwart, mooi getailleerd modelletje
Heb ook nog een zwarte leren broek, heb ik ook nooit aan :D

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 17:23

Ik heb ook textiel. Schijnt dat leer koeler is volgens mijn instructeur maar heb er zelf geen ervaring mee.
Voor een helm zou ik zeggen ga passen. Goede helm is belangrijk met de juiste pasvorm zodat je geen hoofdpijn krijg. Ikzelf heb meerdere merken geprobeerd en kwam uit bij een zilveren shoei. Stik duur maar zat gelijk lekker.

Wil ook rijden, maar mijn motor ligt nog half uit elkaar. Vriendlief was begonnen aan het verder opbouwen van accessoires maar halverwege geen tijd meer, dus even wachten tot het weer wat rustiger is met werk en dan kan ie weer verder. En wacht zoiezo nog op meer accessoires dus dan kan die er gelijk erachteraan opgebouwd worden.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 17:56

He Goldie, wat naar van het poezebeest! Gecondoleerd.
Jammer dat je les niet zo heel denderend ging, die oefening heb ik nog niet gehad (wat wil ik, na pas 2 uur les :D )

Liselot nog lekker gereden?

Blackstar: balen dat je motor nog half uit elkaar ligt, dat rijdt ietwat beroerd :D Welke accessoires komen erbij?

Mijn textiele pak ziet er echt niet lomp uit (vind ik zelf!) Het heeft niet het sexappel als leer, maar dat wil ik ook helemaal niet. Ik heb er zeker wel over getwijfeld maar ik wil niet graag in de kijker staan en een meid in leer op een motor laat al snel de koppen draaien (niks mis mee als je daar geen ''last'' van hebt)

http://i12.photobucket.com/albums/a224/ ... EAD7E5.jpg

http://i12.photobucket.com/albums/a224/ ... 20BA25.jpg

EvelynZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 18:13

Ik heb een leren pak van Revit en als het niet te warm is heb ik er altijd een dunne spijkerbroek onder. Met het lessen in de winter had ik daar zelfs nog weer een thermolegging onder, en boven 2 thermoshirts en een dunne trui en dat past prima :D Maargoed, ook dan had ik het nog wel flink koud.

plieza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 18:16

Hopelijk heeft iedereen zijn rijbewijs en de motoren in elkaar voor het ritje! Zou leuk zijn als we met dit groepje een stukje kunnen rijden.

Ik heb leer, backprotector en Sidi laarzen voor extra bescherming. Mijn vader heeft mij alles omgehangen waar hij ooit wat gebroken heeft :')

Vanwege de 'blikken' rij ik eigenlijk altijd met mijn vlecht in mijn pak. Jonge opgefokte heren in golfjes naast me bij het stoplicht laat ik ook altijd lekker winnen. Doei, ga ik niet aan beginnen. Als ik wil ben ik allang weg, maar ik wil geen wedstrijdjes op de openbare weg.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik een absolute mooi weer rijder ben, dus waterdicht was niet echt een overweging. En zoals DAMWolf al zegt, met een beetje liefde is leer redelijk waterdicht.

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 19:49

Wat naar Goldie :( Sterkte ermee. Logisch dat je les niet lekker ging.. Wat voor maat heb je dan? Hier een 38 met korte pootjes, dus de broek is vaak te lang :')

Ik heb teveel haar om het in mijn pak te stoppen. Los kan ik er mn billen mee afvegen :Y) :+ Vind het ook niet lekker rijden en vind best dat mensen mogen weten dat er een vrouw op het bakbeest rijd :) Maar die wedstrijdjes inderdaad... Een beetje revven wil ik nog wel aan mee doen als mn motor goed warm is, hij klinkt lekker dus dat vind ik niet erg :)) Maar racen doen we op het circuit :) Of ik trek snel op tot de maximum snelheid en dan laat ik het daarbij.

Ik merk het al niet eens meer als ik wordt nagestaard, ben d'r zo aan gewend de afgelopen zomer. Als ik kindjes op de snelweg zie die achterin zitten en die kijken wil ik nog wel eens zwaaien O:)

@Krissis, dat textielen pak ziet er inderdaad erg netjes uit!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 20:17

Bedankt...

Krissis jou pakt lijkt op de mijne, heb ook dat geel enzo van difi is de mijne. Wat een hoop al gedaan zeg zo voor de eerste keer! Netjes! Jij hebt je rijbewijs nog eerder dan mij :+
Ik heb ook sidi laarzen, vind ze erg fijn :j
Van kleding meestal maat 32/34. Motorpak is m'n jas dan wel weer een 36 :)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 20:34

De jas die ik heb liggen is een 36 en de broek een 34. Kan je zo een paar foto's sturen mocht je interesse hebben :)

Sterkte met het inslapen van je kat. Moet er niet aan denken als ik één van mijn monstertjes moest missen.

Heb heerlijk gereden vanmiddag, rondje van 150km gedaan om er weer even in te komen. Wil de komende tijd veel langere ritten rijden als voorbereiding op Noorwegen. Rondjes Eiffel, Teutoburgerwald enz. Kan ik ook meteen oefenen met bergjes

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 20:35

Goldie, wat verdrietig, sterkte :(:)

ReJo, ik heb een mat zwarte systeemhelm van LS2, deze zat gewoon lekker bij mij. Met korting was ie €149,- ik heb er wel voor €25,- een pinlock bij gekocht. *edit*en er zit een ingebouwd zonnevizier in.

Ik heb vandaag m'n eerste AVD-les gehad, dat is even wennen, maar wel heel leuk. Ik moet nu weer een week wachten tot ik weer ga...balen!

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 21:08

ReJo schreef:
Gaaf anneert, mijn instructeur had mij die toen ook aangeraadde!

Ik heb zelf textiel, maar ik vind een leren pak wel gaaf om te zien. Alleen geen idee hoe het rijd/zit!

Iemand tips voor een helm? Is het enige wat ik nog mis, wil het liefst een mat zwarte, maar wil er geen 700 euro voor betalen :=

Ik heb zelf een HJC, vind hem persoonlijk erg fijn. Ik heb hem op de Engelse eBay gekocht, dat scheelde aanzienlijk!
Met ingebouwd zonnevizier, ideaal!

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 21:11

DAMWolf schreef:
Ik heb wel leer! Ik vind textiel altijd zo lomp ogen en maakt me vaak dikker dan ik werkelijk ben. Het zit als een tweede huid terwijl ik er nog steeds een spijkerbroek en een shirt onder aan kan :) Vaak gewoon thermo ondergoed eronder, maar toen ik regelmatig met de motor naar mijn werk ging (en te lui was voor een rugzak :') ) trok ik gewoon mijn kleding eronderaan. Zat prima :D Tuurlijk is textiel vaak beter waterdicht dan leer, maar als ik mijn pakkie gewoon goed verzorg en soms een beetje ledervet erover uitsmeer blijft de miezerregen/lichte regen er buiten.

Edit: ik heb trouwens een Arai chaser-V in rood/grijs/zwart/wit. Nu ben ik echt een powerranger :')

Zelfde hier! Kan trouwens wel een (hele strakke) spijkerbroek aan onder de broek, echt prettig is dat niet :').
Het enige is dat er in de elleboogholten, bij je kruis, etc, vaak toch stof zit en dat lekt al gauw door. Ik vind het wel erg prettig zitten, het wappert niet, die kans is bij textiel wat groter. Als je echt regelmatig normale kleding er onderaan wil trekken, dan is textiel een betere keuze. Ook als je verwacht vaker in de regen te rijden, beter textiel.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 21:12

Krissis schreef:
He Goldie, wat naar van het poezebeest! Gecondoleerd.
Jammer dat je les niet zo heel denderend ging, die oefening heb ik nog niet gehad (wat wil ik, na pas 2 uur les :D )

Liselot nog lekker gereden?

Blackstar: balen dat je motor nog half uit elkaar ligt, dat rijdt ietwat beroerd :D Welke accessoires komen erbij?

Mijn textiele pak ziet er echt niet lomp uit (vind ik zelf!) Het heeft niet het sexappel als leer, maar dat wil ik ook helemaal niet. Ik heb er zeker wel over getwijfeld maar ik wil niet graag in de kijker staan en een meid in leer op een motor laat al snel de koppen draaien (niks mis mee als je daar geen ''last'' van hebt)

http://i12.photobucket.com/albums/a224/ ... EAD7E5.jpg

http://i12.photobucket.com/albums/a224/ ... 20BA25.jpg

Zeker geen lelijk pak! En dat 'functionele' geel hebben ze wel heel tof gedaan, mooie belijning!

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 10:44

Sterkte Goldie.

Krissis, mooi pak!!

Bij mij op de motor komen nog extra lampjes voor op mijn valbeugels (bullbar noem ik het altijd) en de koffers, witte knipperlichtglaasjes, carterbescherming en middenbok die moeten nog binnen komen.
Lampjes liggen er al een jaar, had toen al gedaan moeten worden maar nog geen tijd voor gehad.
Als dit er allemaal opzit dan denk ik dat ik zo'n beetje alle accessoires er wel op heb zitten die verkrijgbaar zijn.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 10:58

Lekker bezig blackstar!

Ik doe er niet zoveel op, alleen een ander windscherm (evt met spoilertje), andere banden en voorpootbeschermers
Vind zo'n koplampbeschermer ook wel stoer staan, maar zijn wel weer 60 euro

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 10:59

Goldie schreef:
Ja goed idee inderdaad, als ik er aan toe ben zal ik zeker even rondkijken wat er tweedehands te krijgen is. Was toen dat ik mijn pak kocht ook al aan het rondkijken, maar ik heb echt maat die slecht tweedehands te vinden is :')

Mijn les ging vandaag helemaal niet zo lekker, naja de oefeningen dan... Kan ineens m'n halve draai links niet meer := en dat wegrijden... tja ik weet niet hoe jullie dat voor elkaar krijgen hoor :=
Ik was er sowieso niet helemaal bij... Het ging heel slecht met onze kat, daarna hebben we de beslissing moeten maken om hem in te laten slapen...

Y;(
[ Afbeelding ]

Oh nee, arme poezel! Ziet eruit als een lief dier. Heel veel sterkte Y;(.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 11:36

Blackstar: klinkt als een mooie uitbreiding, zeker die lampjes voor. Uiteraaaaaard komt er een foto als ie klaar is, toch? O:)

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 12:18

:(:) veel sterkte Goldie met poes inslapen. Zijn hele nare dingen. Ik hoop gewoon dat mijn katten (in totaal 4 :o gewoon nooit doodgaan) -O-

Ik heb textiel & leer, textiel knal roze jas en zwarte broek. Leer gewoon zwart leer. Moet nog losse backprotector kopen, is er nog steeds niet van gekomen :o

Lekker bezig black star, altijd leuk motor aankleden :)

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 15:07

Tuurlijk. Zal als ik thuis ben even foto's opzoeken van hoe ik hem kocht tot nu.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 16:31

Ik ben ook enorm met mijn textiel pak aan, net een Michelin vrouwtje, haha. Ik heb maat 40 qua kleding.

Ik heb onwijs zin om zelf straks de weg op te gaan als ik geslaagd ben. Ik heb al een paar gave motoren gezien en toegestuurd gekregen.

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 16:59

pluche_pluus schreef:
pluche_pluus schreef:
http://doodle.com/2xhu3q6ky7f2a8pg

Ik heb de maand april de weekenden gedaan als mogelijke data. Kans op mooi weer is redelijk groot dan natuurlijk :D
Waar we nu al over na kunnen denken is wie rijdt er voor/achter? dit is handig als dit een ervaren rijder met groepen is waardoor er een continu tempo is. Ik rij vaker voorop maar heb geen navigatie en ben niet bekend in Utrecht. :')

Onderstaand is gekopieerd van MF topic (daar zit ik ook):

Vuistregels rijden in groepsverband:
    - De volgorde die bij het vertrek of na een stop ontstaat is de volgorde waarin we rijden, er word niet ingehaald, deze afspraak is kei en kei hard.
    - Weet wie er voor je rijd maar ook wie er achter je rijd, wacht op ieder punt in de route waar twijfel kan zijn over de te volgen richting (kruisingen, splitsingen, rotondes) op de rijder achter je. Ga zo wachten dat je zeker weet dat degene die achter je rijdt jou ziet. Rijd pas verder als je zeker weet dat je gezien bent. De rijder achter je zet zijn knipperlicht aan waardoor je weet dat hij ook die richting op gaat. Op deze manier raken we niemand kwijt.
    - Rijdt je eigen tempo. Laat je niet verleiden om de rijder voor je bij te sloffen want voor je het weet rij je boven je kunnen en vlieg je eraf... Vertrouw erop dat men wel op je wacht.
    - Laat je niet verleiden nét zo hard door de bocht te gaan als de rijder vóór je, rij je eigen snelheid.
    - Rij voor jezelf. Bepaal zelf wanneer je kunt inhalen of oversteken, volg niet zomaar de rijder vóór je.
    - Rijdt baksteensgewijs (behalve in bochten), maar let op de onderlinge afstand en ga niet op de wegbelijning rijden want dat wordt door de sterke arm niet gewaardeerd.
    - Iedereen die meerijdt in de toerritten gedraagt zich als een nette motorrijder.
    - Extra: zorg ervoor dat je motor in orde is voordat je vertrekt, dit voorkomt onnodig ophoud van de groep.

Weet iemand een leuke route? *\o/*
Wil iemand deze voorrijden (met navigatie)?
Weet iemand een leuk lunchadres met parkeer mogelijk in de buurt van Utrecht?

Heb er nu al zin in *\o/*

Reminder!
Heeft iedereen deze ingevuld? Voor diegene die niet willen rijden kunnen we afspreken bij de lunch?

Laatste Reminder, hebben iedereen die interesse heeft deze ingevuld? Eventueel ook de mensen die alleen mee willen lunchen/meeten?
Dan ga ik volgende week een datum prikken *\o/*

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 19:14

Jullie gaan hard, of ik bokt te weinig de laatste tijd. Datumprikker heb ik ingevuld maar vrees dat ik niet mee kan als ik naar het aantal stemmen kijk.
Aan alle nieuwkomers, welkom in het topic. Ik reageer niet zo heel vaak maar lees wel trouw mee.
Wij gaan hier op zaterdag naar de motorbeurs. Maarlas al dat we allemaal verspreid gingen dus geen bokt merting. Al is dat misschien ook wel lastig op een beurs waar je ook met vrienden heen gaat.
Verder iedereen succes met lessen. Jullie gaan voor de zomer gewoon je papiertje halen!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 21:40

Vandaag weer lekker maar erg koud rondje achterop. Moesten halverwege echt even ergens opwarmen :D was wel weer genieten, want kan zo'n twee cilinder motor toch heerlijk klappen!

Mijn pak is alles behalve charmant. Wel getailleerd maar ben behoorlijk michelin poppetje. Ooit komt er wel wat anders maar voor nu meer dan prima. :j

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 21:50

Leo: ik heb het idee dat achterop kouder is dan zelf rijden. Iets met adrenaline? :D

De motorbeurs, ik ben aan het twijfelen om ook te gaan want ik merk dat mijn handschoenen voor achterop goed passen, maar als ik zelf rij, zijn ze duidelijk te klein. De duimpositie goed houden is na een half uur pijnlijk doordat er zo'n spanning op het leer staat. Jammer, want ze zijn heerlijk warm...

Mootjuhh: das wel het doel, voor de zomer. :):)

Ik heb de rijschool gemaild om de vervolglessen in te plannen, hopelijk komen ze morgen met een paar data's want ik kan niet wachten :D Ik heb een pakket zonder theorie dus ik denk dat ik daar maar alvast mee aan de bak ga, dan maak ik me in ieder geval nog nutting rondom mijn rijbewijs (in september een proefexamen gedaan. Er mochten 7 fouten zijn, ik had vooraf geschat dat ik 10 fout zou hebben, maar het waren er 13 := Er ligt dus nog wat werk...)

Kleine impressie van m'n eerste les (en het textiele pak)

Afbeelding

Afbeelding

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 09:16

Krissis, je mag maar 6 fouten in je theorie maken, van de 50 vragen moet je er 44 goed hebben ;)
Ik ga woensdag weer een poging wagen, vorige keer had ik er 43 goed -O-