Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 08:21

Heb eigenlijk alles op stal liggen. Heerlijk grote zadelvasten en dekenrekken!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 08:24

ik heb heel lang geen auto gehad alleen brommer (45km). Die gebruik ik nu echt te weinig. Alles is te ver weg voor de brommer en ik rijd vaak ook gelijk door vanuit me werk ed. Conclussie, brommer word vrijwel niet meer gebruikt. Hij start wel altijd, ook als ik 3 4 maanden niet gereden heb. Ideaal, maar zonde van de maandelijkse kosten als ik er maar 10 x per jaar ofzo mee rijd.
Maar toen ging alles op de brommer mee. Zak muesli, sjabrakken, dekens, boodschappen. Alles.

Mijn zadelkast is ook wat aan de kleine kant helaas(voor mijn hoeveelheid spullen dan). Past wel alles in als ik het op de juiste manier erin leg, maar schone sjabrakken ed past ook echt niet. Dus neem om de zoveel dagen een schone mee en dan neem ik de vuile mee. Wel grote dekenrekken dus dat is wel fijn!

Anoniem

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 08:33

Hier kan echt veel in. Laarzen, dekjes, zadel, hoofdstellen etc etc. Maar ook voor de stal aan de deur een dekenrek. Daar kan je ook mooi dekjes etc kwijt.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 08:38

Fleurtje, hoe vaak ga je weg met de trailer? Ik ging 3 keer in de week met de trailer weg, dus huren van een auto kon niet uit... Ik betaal alleen al aan wegenbelasting 140 euro per maand :+ Als je 1x per twee weken ofzo met de trailer op pad gaat, is huren echt voordeliger!

Ik heb 5 supermarkten op loopafstand, maar ik doe alles met de auto. Ik heb het 1x op de fiets gedaan, maar toen kon ik de boodschappen weer niet kwijt in de fietstassen :')

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 08:41

haha ja ik heb denk ik gewoon te veel spullen.
Voor de grap:
Op de grond:
Kastje met 3 lades van de blokker met daarin reserve tuig, leeronderhoud spullen, wedstrijd oppimp spullen (draad, shampoo, elastiekjes, zulke dingen)
Laarzen in laarzentas
Longeerzweep en 2 dressuur zweepjes.
Poetskist.
Aan de haakjes:
Hoofdstel, reserve teugels, 3 halsters, 3 touwen, 2 slofteugels (lange en een korte), longeerhulp, longeerlijn.
Op de 2 zadelsteunen:
1 zadel.
1 bareback zadel,
longeersingel
pesoateugel
dubbele longeerlijn,
Bontje
1 sjabrak over het zadel.
Plankje bovenin:
4 sets peesbeschermers
3 sets strijklappen
2 paar springschoenen
1 stoffige cap :D

Dus uhm zo klein is mijn kast niet. Hij zit nu wel echt ramvol :D. Kwestie van alles inde juiste volgorde erin en eruit. Verder heb ik nog 2 grote voertonnen staan, al me fleesdekens aan de stal, alle buiten dekens aan het gezammelijke rek. En de rest staat thuis (nog 2 opslag boxen vol ahum).

Ongelooflijk hoeveel spullen je spaart in al die jaren paarden hebben.

Ik heb een suzuki vitara. Kost 38 euro per maand aan belasting geloof ik (weegt 1050 leeg) en trekt de trailer (1,5 paards) ook prima. Hij loopt wel 1 op 10/11 helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 08:52

Ik heb echt geen 4 sets peesbeschermers en 3 halsters liggen. Geen idee wat ik daarmee moet...
Gewoon functioneel spullen erin.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 08:56

Uhm nou ja 1 trainingsset, 1 voor als ik ga lessen ed (die is wel netjes). 1 voor op wedstrijd (witte set) en 1 paar peesbeschermers van leer. Beetje miskoop want ze zijn te klein. Die zouden me kast wel uit mogen :P

Halsters, hij heeft 1 stalhaster aan aan de stal, 1 leren voor op wedstrijd en 1 nette voor te lessen en 1 reserve :D. Zoals ik al zei, ik heb teveel spullen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 08:58

Ik eet liever iets gezonder ipv goedkoop dan dat ik zoveel troep voor mijn paard zou hebben :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 08:59

Concours spullen bewaar ik thuis. Sonde voor op stal. Voor lessen gebruik ik hetzelfde spul als voor training. Ben super zuinig dus alles ziet er top uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 08:59

Mootje schreef:
Ik eet liever iets gezonder ipv goedkoop dan dat ik zoveel troep voor mijn paard zou hebben :+

Hihi helemaal gelijk!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 09:03

Ik ben ook super zuinig, maar dingen slijten. Waar ik thuis mee train die peesbeschermers zijn al zeker 6 jaar oud. Maar ja ik heb ze om omdat mijn paard zich raakt dus krassen en deuken kan je niet echt voorkomen.

Jou opmerking vind ik nogal kort door de bocht Mootje. Ten eerste noem je mijn spullen waar ik trots op ben troep en ten 2de suggereer je dat ik mijn geld liever in die "troep" steek dan in mijn gezondheid. Maar misschien heb ik veel van deze dingen wel gekregen of hard voor gespaard omdat ik het belangrijk vind?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 09:04

Meningen verschillen :)

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 09:07

Jazeker meningen verschillen. Dat is maar goed ook. Maar een mening kan wel met respect voor de ander naar buiten word gebracht. Maar goed terug on topic lijkt me zinvoller.

Weet iemand ook een app die ALLE prijzen vergelijkt? Deze doet allen de aanbiedingen. Maar bv ik wil bananen en geef aan welke winkels ik in de buurt heb en dan kijkt hij waar ze het goedkoopste zijn? Bestaat zoiets?

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 09:19

annastasia schreef:
Waarom geen hooi bij de boer vandaan?
Is nog goedkoper
Ik haalde ook altijd een groot pak zaagsel bij de welkoop of een pak stro en hooi bij de boer

Ik weet niet of dit voor mij bedoelt was, maar ik heb geen ruimte om grote balen op te slaan en ik voer kuilgras aan mijn paarden en dat vind ik niks voor m'n konijn ivm diarree.

Heb dit weekend overigens gewassen met wasmiddel en schoonmaakazijn ipv wasverzachter en ik ben blij verrast!
Was lijkt zelfs wel schoner en ruikt gewoon fris! :j

Weet iemand hier overigens of je spinazie licht kan blancheren en vervolgens in kan vriezen?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 09:26

Wat eten jullie vandaag? Echt koos inspiratieloos..

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 09:30

Ik eet slecht.. Broodje hamburger..
Weinig tijd om echt te koken aangezien ik rond 18.00 uur klaar ben met werken, dan snel langs mijn eigen huis moet om m'n dieren te verzorgen en vervolgens door moet naar de boerderij van m'n ouders om daar alle dieren te verzorgen en daar slaap ik. Pas na dat alles kan ik eten, dus het word makkelijk en ongezond..

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 09:31

Ik eet waarschijnlijk op mijn werk.... zal een maaltijdsalade van de AH zijn ofzo vermoed ik :)
als ik toch nog snel heen en weer naar huis kan zal het ook de maaltijdsalade worden haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 09:35

Ik vind het gewoon sonde om zoveel spullen te hebben liggen. Een trainer maakt het echt niet uit wat er allemaal aan hangt. Voor de wedstrijden kan ik het begrijpen dat je speciale spullen hebt.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 09:36

Nasi hier. Gister vanalles uit de vriezer gehaald en daar nasi van gemaakt :)

Geen idee hoe en of je spinazie moet blancheren. Google?

Ook ik had er wat azijn bij gedaan (bij de wasverzachter 50/50) en vond het prima ruiken en voelen.
Laatst bijgewerkt door leonie87 op 10-09-12 09:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 09:40

Mmm hier rijstgerecht vanavond

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 09:54

Von, zzzzonde :P

Hier vanavond het laatstje restje uit de koelkast, morgen gaan we op vakantie. Sperciebonen met aardappels en karbonade.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 09:56

saroanda schreef:
Von, zzzzonde :P

Hier vanavond het laatstje restje uit de koelkast, morgen gaan we op vakantie. Sperciebonen met aardappels en karbonade.

Klopt! Maar *#*%>~ iPhone veranderd dat steeds naar een s.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 09:57

hihi viel mij ook al op en leek me niet een fout voor jou :)) maar Iphone is inderdaad vervelend met woorden veranderen....

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 09:57

Fijne vakantie alvast, Saroanda :)
Ik eet bloemkoolcurry met een salade vanavond. Bloemkool was vorige week in de aanbieding, patak kwam ook uit de aanbieding, kip ook (en uit de vriezer) :) Salade wordt denk ik veldsla, aardbeien en geitenkaas!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 09:58

Oe lekkere salade!!