E-reader ervaringen - deel 2

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ShilohJarig

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 08:32

Dat doet me denken aan toen ik in een verzorgingshuis een weekend baantje had. Stond toen af en toe eens in het winkeltje en toen was er een oma (minimaal 80 ook) en die vroeg
"zit jij ook op facebook?"
ik zo "ja ik zit wel op facebook."
"speel je dan ook farmville?"
ik "nee, dat niet..."
"oooh, wat jammer, ik zoek nog buren, vind dat zo'n leuk spel he, al mijn kleinkinderen zijn buren en ik heb al de grootste boerderij en...... en .... en.."

Haha, vond dat zo mooi. Vind het echt leuk als oude mensen met de tijd mee gaan.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 08:40

Mijn moeder heeft een e-reader, en ik moet haar helpen om 'het boek naar voren te halen" .
Ze kon de bibliotheek op haar Kobo niet meer vinden, dus ik moest het boek dat ze wilde lezen voor haar openen, zodat het op de openingspagina bij recent gelezen boeken kwam te staan.
:D
Ik had haar dat al een keer uitgelegd, maar het blijft niet hangen.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 23:30

Hahahah ja geweldig. Mijn tante is ook zo'n digibeet. Ze belde van de week mijn broer; " kan je even komen kijken mijn koekel is kwijt, ik denk dat mijn computer die heeft verwijderd. Vertaling; ze had Google als startpagina en dat had ze door op duizend dingen tegelijk te drukken veranderd. Mijn broer en ik lagen in een deuk!

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 07:33

Hi, ik kom even binnenvallen. ik heb van de week de kobo aura gekocht en ben er heel blij mee.
Maar nu de vraag, kan je ook van een boek die je er op heb staan het stukje lezen waar het boek over gaat ? . kom daar nog niet lekker uit. ben nu bezig in een boek van steven king , christine.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 08:16

Gister mijn Sony binnen gekregen. Ik lees voor het slapen gaan nooit op bed (heb nu ook geen nachtlampje), dus denk het licht niet te gaan missen. Ik had software al op mn computef gezet met een aantal gekochte boeken en kon deze in no-time probleemloos op mijn computer zetten. Ben er blij mee!

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 09:53

onne schreef:
Hi, ik kom even binnenvallen. ik heb van de week de kobo aura gekocht en ben er heel blij mee.
Maar nu de vraag, kan je ook van een boek die je er op heb staan het stukje lezen waar het boek over gaat ? . kom daar nog niet lekker uit. ben nu bezig in een boek van steven king , christine.

Dat mis ik ook heel erg. Bij een gewoon boek lees je de achterkant even. Nu moet ik steeds naar Bol.com om te kijken waar het ook alweer over gaat.
Ik zet ze er natuurlijk wel zelf op maar na een aantal dagen weet ik niet meer welke titel bij welk verhaal hoort....

Ben nu op vakantie en na een week startte hij niet meer op... PANIEK.... was de batterij al bijna leeg....
Die gaat toch echt achteruit nu!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 18:54

Bij de glow kun je de achterkant gewoon lezen hoor, zelfde stukje wat je ook bij calibre te zien krijgt.
Alleen niet alle boeken hebben dat, maar meeste wel.
Dan zal het bij de aura toch ook wel kunnen?

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 16:07

Heb dat probleem ook met mijn Glo, bij sommige boeken staan er geen beschrijving. Op zich niet zo'n wereldramp, maar wel onhandig. Geloof niet dat daar een oplossing voor is....

Probleem waar ik op het moment tegenaan loop is dat de boeken niet goed getoond worden. Ik zie geen plaatje van welk boek het is, alleen een groot zwart vlak. Als ik de boeken die niet goed tonen verwijder en ze weer erop zet doen ze het soms wel. Maar na verloop van tijd wordt het weer zwart. Irritant.....

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 16:20

De oplossing die ik gebruik voor de beschrijving is simpel. Ik kijk op bol.com naar de omschrijving en besluit dan wat te lezen.

ShilohJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 16:43

Welke ereader heb je sharmilla?

Ik weet dat bij de Sony de plaatjes de minimale maar van 500pixels moeten hebben om goed getoond te worden. Misschien is dat bij die van jou ook wel zoiets.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 19:48

De Kobo Glo, staat erboven haha.

Sharmila schreef:
mijn Glo

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 07:08

ShilohJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 07:16

Ik kijk altijd gewoon op goodreads. Die heb ik ook als app op mijn iPad dus dat heb ik zo gevonden.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 10:02

Mag ik vragen naar ervaringen en tips voor een e-reader?
Mijn schoonmoeder wil graag een afstudeercadeau geven aan me en ik dacht aan een e-reader maar ik zie door de bomen het bos niet :=
Ik lees nu mijn e-books op de tv en dat is qua grootte niet prettig. Ik hoef op de e-reader geen internet maar het moet prettig lezen zijn. Daarnaast verschillende bestandsformaten kunnen gebruiken of deze moeten makkelijk omgezet kunnen worden. Verder ben ik nog niet uit over een backlight, de een zweert erbij, de ander vindt het niet fijn. Ik lees weleens in het donker maar ik hoorde dat een backlight 25% vermoeiender is dus wat dat betreft geen must.
De BeBook Touch spreekt me op internet aan maar ik ken het merk niet. Kunnen jullie me helpen?

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 10:17

Kobo Glo natuurlijk! :D
Voldoet aan al je eisen en heeft een lampje. Maar dat is geen Backlight hoor, juist niet. Het licht schijnt juist op het scherm, niet achter de letters.
Enige is dat de laagste stand al best licht is, dus helemaal in het donker lezen vind ik niet prettig, maar als je een bedlampje aan doet dan is het prima.

Boeken eropzetten gaat heel makkelijk (doe ik met calibre, maar kan ook via verkenner op de pc) en boeken kopen bij Kobo gaat ook heel simpel.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 10:26

Ik hoef geen e-reader met apart lampje, dan doe ik liever mijn bedlampje aan, aangezien die een dimmer heeft :)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 10:29

Nou als je geen licht hoeft kan je voor de Kobo Touch gaan. :)
Edit: toch kan ik je aanraden om met licht te kopen... het is zoveel fijner vind ik dan. Als je het even niet goed ziet even het licht aan.... Ideaal.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 10:30

of gewoon de sony (volgens mij is de t2 de laatste nieuwe)
Voldoet aan al je eissen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 10:38

Kobo, en lampje *\o/* Ook handig als je wilt lezen in de tuin, vliegtuig, er iemand naast je ligt, je slagschaduw over je reader hebt etc.

Maar anders mogelijk de touch. (Maar echt, ik ben zo gelukkig met het lampje :+: )

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 10:41

Maar is het lampje niet hinderlijk wanneer je ook een gewoon schemerlampje aan kunt doen? En met een e-Ink scherm kun je gewoon buiten lezen.
arabella2000; daar dacht ik ook aan maar volgens consumentenbond kun je niet verschillende bestandsformaten erop zetten of de lettergrootte aanpassen waardoor ik twijfel.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 10:42

Ja kan het licht aan en uitzetten hea :D

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 10:44

Oh ok, ik zie trouwens op de consumentenbond dat het traag is, nu heb ik een hekel aan apparaten die traag zijn en lees ik zelf best snel. Hebben jullie hier last van? Want als ik de reviews van de consumentenbond lees word ik niet blij..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 10:47

Ik heb geen seconde spijt van mijn Aura.

Heb altijd het lampje op de laagste stand staan (andere readers kunnen niet zo laag) en dat leest geweldig.
Zowel overdag als in het donker leest dat het fijnste, duidelijkste en met de minste inspanning.

Doe ik het lampje uit dan leest het echt veel minder prettig doordat het contrast een stuk minder wordt.
Terwijl ik echt heel slecht tegen te veel licht / wit kan, bvb. zonlicht op een papieren boek of een hele verlichte kamer...ik wil echt een grot zeg maar :P .... maar dat lampje maakt juist een ideale lichte achtergrond die niet storend is maar wel de letters heel duidelijk uit laat komen onder alle omstandigheden zoals Shadow hierboven ook al zegt :j

Je kan gaan zitten waar je wilt en hebt nergens last van met dat lampje aan, ideaal +:)+

Traag...mja je ziet even flikkeren als je een bladzijde omslaat, maar dat heb je ook met een echt boek :P

En dat is ook weer een voordeel van de Aura: die is maar een heel klein stukje groter maar toch nog heel handzaam en er past veel meer tekst op 1 "bladzijde" waardoor je veel minder vaak om hoeft te slaan.

Het is gewoon net een echt boek.

Als ik in het donker lees dan zie ik natuurlijk alleen het scherm dat er uit ziet alsof ik gewoon een boek bij daglicht vast heb.
Maar behalve het scherm zie je verder niets. En ik merk dat ik dan regelmatig in een automatisme probeer een blz om te slaan op de gewone boeken manier, en dan grijp ik in de lucht :')

Zo echt als een gewoon boek ziet het er dus uit met dat lichtje aan :P
Laatst bijgewerkt door pmarena op 02-09-13 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt

ShilohJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 10:48

Dat is altijd zo met ereaders. Althans die met een e-ink scherm. De pixels werken met inkt, dat is nu eenmaal trager dan licht pixels. Als je van bladzijde wisselt moet de pagina even inverteren (zwart wordt wit en wit wordt zwart) voordat je op de nieuwe pagina komt. Als dit niet gebeurd blijft de vorige pagina een beetje hangen in je scherm. Maar daar wen je echt zo aan.

heb kwa snelheid geen ervaring met de kobo.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 10:50

Aan de Aura dacht ik ook, alleen ligt het wat boven het budget, heeft dit een touchscreen en is het sneller dan de Glo?
@Shiloh, dat heb ik inderdaad gehoord maar dan schijnt de Glo nog erg traag te zijn, ik denk dat ik daar gefrustreerd van word terwijl lezen juist ontspannend hoort te zijn imo :)