Interieur tips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? deel 2

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ir111

Re: Interieur tips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 20:14

Oh, wat is daar mis mee, doorleggen in gang en keuken!? :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 20:18

@ Mooitje daar ben ik ook benieuwd naar want ik zit ook in dubio om de keuken een andere soort vloer te geven.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 20:23

In de gang is het onhandig met natte jassen, vieze schoenen e.d. Aangezien ik parket heb in hoogglans zie je elk watervlekje.
In de keuken is het hetzelfde, maar dan met jusspetters en eten wat per ongeluk op de grond valt. Ik blijf aan 't afnemen met een vochtige doek, terwijl mijn vloer daar toch niet echt voor is gemaakt!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 20:32

Naath86 schreef:
Ja klopt dat ben ik! Zal proberen morgenavond even foto's te plaatsen!!

Boven schiet het ook wel heel hard op!! Het lijkt er een beetje op dat we de laatste loodjes aan het doen zijn.. Ik kan de planning nu ook niet zo goed meer plannen zeg maar.. Mijn vader vroeg vanavond of die zaterdag nog moest helpen omdat ie anders wat anders had, maar ik weet gewoon nog niet wat we zaterdag gaan doen!! Ik hoop dat al het schilderwerk klaar is en dat we dan zaterdag laminaat kunnen leggen, maar dat lijkt al zo snel om te gaan doen.. Dus ik laat het geloof ik allemaal maar op me af komen!!

Heerlijk toch, dat de planning zo vlot gaat!

Ben benieuwd naar de foto's morgen!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 20:39

pullaar schreef:
De muren bij ons in de woonkamer zijn gebroken wit geschilderd en de accentmuur in taupe.
De vloer is eiken parket, en is super makkelijk in onderhoud, ik zou niets anders meer willen.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HQ67ROTK.jpg

De vouwgordijntjes zijn met een fijn verticaal streepje maar dit is niet zo duidelijk op de foto,
de gordijnen zijn in licht beige/taupe , 100% linnen.

Heel mooi :j ben benieuwd naar de rest....

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 20:47

Die sierlijsten voor het plafond vind ik wel errug mooi, iemand een idee wat dat kost en waar te kopen? Heeft iemand een foto van de sierlijsten in een modern huis?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 20:52

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 21:01

parouscha schreef:
Naath86 schreef:
Ja klopt dat ben ik! Zal proberen morgenavond even foto's te plaatsen!!

Boven schiet het ook wel heel hard op!! Het lijkt er een beetje op dat we de laatste loodjes aan het doen zijn.. Ik kan de planning nu ook niet zo goed meer plannen zeg maar.. Mijn vader vroeg vanavond of die zaterdag nog moest helpen omdat ie anders wat anders had, maar ik weet gewoon nog niet wat we zaterdag gaan doen!! Ik hoop dat al het schilderwerk klaar is en dat we dan zaterdag laminaat kunnen leggen, maar dat lijkt al zo snel om te gaan doen.. Dus ik laat het geloof ik allemaal maar op me af komen!!

Heerlijk toch, dat de planning zo vlot gaat!

Ben benieuwd naar de foto's morgen!

Is ook wel heel fijn, maar ik heb graag overal overzicht op en dat ben ik voor de komende week even kwijt... Laat mijn moeder en schoonouders druk schilderen deze week en andere dingen als dat nodig is en dan zien we van het weekend wel weer.. Maar ik heb graag overal controle op, dus wil graag weten wanneer we er bv in kunnen! :)

Wij hebben het parket ook doorlaten leggen in de gang, vind ik juist wel heel mooi. En dan moeten we ons maar aanleren dat we natte schoenen in de bijkeuken uit moeten doen.. Keuken lijkt me idd wel onhandig met koken en afwassen enzo.. Wij krijgen in de keuken waarschijnlijk vinyl, vind het niet heel mooi, maar dat is meer met het oog op de toekomst. Als er weer geld over is willen we daar een paar meter bij aan bouwen en komen er tegels met vloerverwarming in! Dus de keuken heeft bij ons weinig prioriteit!

pullaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 21:26

Bedankt voor de leuke reacties, tot nu toe zijn we ook heel tevreden van het resultaat,
beetje bij beetje komt alles in orde.

Onze kroonlijsten zijn van dit merk :
http://www.oracdecor.com/index.html

De prijs kan ik zo direct niet meer zeggen, maar ze waren niet goedkoop,
en zijn ook niet zo gemakkelijk om te plaatsen,
vooral om te lijsten onzichtbaar op elkaar aan te sluiten.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 21:42

wow pullaar echt super mooi, helemaal mijn stijl. als je meer foto's hebt qua inrichting en accessoires.. ik ben benieuwd.
Ik heb vandaag een tijdelijk (studenten)kamer gekregen/gehuurd, vanaf januari. Aangezien het voor 4 maanden is en niet van mij kan ik niet gaan verven enzo, maar wil het met leuke accessoires wel tot 'mijn' plekje maken.

Beccz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 22:32

Hierbij de fotos van ons huisje...
Het is bij lage na nog niet af maar het begint echt wat te worden..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat als eerste op d lijst staat is een mooie lcd televisie.
En een nieuw bankstel, zelf vind ik de woonkamer nog wat kaal, en er moeten nog wat dingtjes afgewerkt worden.

Al met al zijn we heel blij met wat het al geworden is ( vergeleken bij hoe het eruit zag toen we er net in kwamen ).
We hebben zelf alles geverfd en de vloeren gedaan.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden hihi

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 22:53

Ik zit er nu he-le-maal door heen ;( .

Ik kom net terug van het huis. Gister is mijn broer ontzettend druk geweest om de keuken tussen de twee muren te laten passen, dat was harstikke mooi gelukt. Dus vanavand ra-pa-pa-pa-pa!!! moest het blad erop *\o/*
Helemaal mooi pas gemaakt en al, en toen zag ik tot mijn grote schrik dat de uitsparing voor de kookplaat op de verkeerde plaats is uitgevreesd :( -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- _-:( _-:( _-:( _-:( Ik heb echt alles bij elkaar gevloekt. De ikea heeft gewoon het verkeerde blad geleverd!!!!!! Ik heb het goed op de tekening staan.

Ik ben in tranen uitgebarsten, dit is de zoveelste tegenslag. Eerst mijn zzpér die een verkeerde planning heeft gemaakt en daardoor zijn werk niet bij mij heeft afgemaakt, toen de loodgieter die mij niet serieus neemt en de helft van de tijd niet komt opdagen en zijn afspraken niet nakomt, dan de voordeur die verkeerd geleverd is, en dan dit!!! Nou werkelijk ik heb het echt zo ontzettend gehad op dit moment :r

Nu komt er weer een heel heisa aan dat stomme regelwerk. Je zult zien dat ze me weer met een kluitje in het riet gaan sturen en dat het puntje bij paaltje mij weer geld gaat kosten terwijl het hun schuld is.

Arrrrrrggg -:(-

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 22:56

:(:) voor Marquez! En nu moet je weer terug naar de ikea?

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 23:06

Marquez wat ontzettend balen... :(:) :(:) :(:)

Vond dat wij al een tegenslag hadden met die stucadoor.. Maar als ik jou zo hoor!! Wat klote zeg.. Maar je hebt toch wel het bewijs van de tekening en het aanrechtblad? Dan zouden ze dat toch opnieuw moeten doen? Probleem is zeker wel, dat je hem al zo'n tijd geleden besteld hebt en al die tijd gewoon in de schuur hebt laten staan? Zeggen ze: Had je er maar eerder mee moeten komen...

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 23:16

daar ben ik ook bang voor naat. Maargoed ik heb de aankoopbon, tekening en bon van levering, dus ja morgen maar eens een hartig woordje met die mensen spreken

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 23:20

Heel veel succes!!!

Beccz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 23:21

Iemand tips wat ik kan doen met dat hoekje naast de deur waar zeg maar dat opstapje zit ?

Beccz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 23:24

Oh handig dat heb ik niet op de foto gezet ;)

Beccz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 23:25

Afbeelding

deze dus

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 23:27

Tjeee wat balen van het keukenblad, kan me voorstellen dat je het even helemaal gehad hebt.

Ik weet niet hoe het met keukens zit, maar als je zo'n Ikea-familyvpas hebt kun je nog na 90 ruilen of teruggaan als het niet naar wens is.

@Becz, een spiegel of plankjes zodat je soort boekenkast creeert?

Beccz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 23:31

Ja dat klinkt wel leuk met die planken, alleen lees eigenlijk geen boeken ;)
Dus wat zal ik er dan op zetten

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 23:38

Naath86 schreef:
Wij hebben het parket ook doorlaten leggen in de gang, vind ik juist wel heel mooi. En dan moeten we ons maar aanleren dat we natte schoenen in de bijkeuken uit moeten doen.. Keuken lijkt me idd wel onhandig met koken en afwassen enzo..

Ik heb mijn vloer door het hele huis liggen. Heel mooi vind ik en eigenlijk niet onhandig. In de keuken idd even afnemen als er wat valt maar dat gebeurd niet zo heel vaak. In de gang ligt een grote kokosmat in t eerste stuk dus daar trek ik de paarden schoenen uit.

Nu is mijn huis vrij klein dus daarom heb ik bewust er voor gekozen de vloer door het hele huis te leggen, meer eenheid, rust en ruimte zo. :j

marquez1 schreef:
De ikea heeft gewoon het verkeerde blad geleverd!!!!!! Ik heb het goed op de tekening staan.

Oh wat ontzettend rot voor je zeg!! :(:)

Mss een troost dat ik tot op heden hele goede ervaringen met de service van Ikea heb. Tot op heden hebben ze me service verleend die mijn verwachtigen overtroffen. Ik hoop dat dat voor jou ook zo werkt. :(:)

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 23:41

Jee Marquez wat ongelovelijk balen zeg! Hoop dat Ikea je goed helpt, meestal doen ze niet heel moeilijk met ruilen ed. Heel veel succes iig!

Beccz, wat fotolijstjes, een plant, (aparte) tafellamp, wijnglazen/servies, blad met kaarsen, lantaarn, andere tierelantijntjes..

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 23:45

Ow wat balen zeg! Ikea is heel goed met ruilen ed, maar dit is wel op maat gemaakt, dus ik hoop dat ze niet moeilijk gaan doen.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 23:48

marquez1 schreef:
daar ben ik ook bang voor naat. Maargoed ik heb de aankoopbon, tekening en bon van levering, dus ja morgen maar eens een hartig woordje met die mensen spreken

pak ook even de algemene voorwaarden erbij, vermoedelijk staat daar of ze al dan niet aansprakelijk zijn (vermoed van wel). Even printen en meenemen. Laat je niet afpoeieren! als je laat blijken dat je enige juridische kennis van de zaak hebt zijn ze al een koppie korter. Maar lijkt me dat ze hier niet moeilijk over gaan doen, ze hebben het zelf fout gedaan tenslotte := Hiervoor hoef je echt geen cent te betalen! hadden ze maar goed moeten zagen!

als het op de tekening nou verkeerd was dan had je wel een probleem denk ik. maar lijkt mij dat je in deze situatie juridisch gezien geen probleem hebt! sla nog even de AV erop na en kom dan goed beslagen ten ijs en laat je niet met iets afwimpelen. Dit is zo'n grote keten, dit soort "verlies" is echt wel ingecalculeerd! ze zijn de overeenkomst nog niet correct nagekomen dus kan je nakoming verlangen, klaar punt uit, moeten ze niet over zeuren! op maat of niet, hun fout want het staat goed op de tekening!