Topic telefoonkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meganproperx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 17:20

zijn er ook al speculaties over de prijs van de s4? ziet er erg mooi uit hihi

Janine1990

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 17:23

Persoonlijk heb ik nooit moeite gehad met een tweejarig abonnement.

Ik heb wel het idee dat alles van Samsung behalve de S serie, het B-model binnen het A-merk is.

Maargoed, ik kan me voorstellen dat je regelmatiger een nieuwe telefoon wilt en dan voor een B-model wilt gaan.

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 17:24

sallandval schreef:
Als je bekend bent met een merk moet je vaak even wennen aan de andere indeling van een ander merk.
En wat betreft de verschillen; je kunt beter kijken naar de verschillen tussen toestellen dan tussen merken aangezien er veel verschillende types zijn met allemaal verschillende specificaties.

het gaat erom wat jij belangrijk vind; zo hecht ik weinig waarde aan een goede camera, een ander juist veel. De één wil een querty toetsenbord, de ander een pennetje om mee te tekenen... de één wil snelheid, de ander dat de batterij langer meegaat dan een dag. Dus bedenk wat je belangrijk vind, dan wordt het makkelijker kiezen :)

ik heb zelf overigens de samsung note 1. Ik ga in mei denk ik voor de S4, of de note 3.

Bedankt voor je antwoord!

Zoals ik al zei, zit ik echt in de beginnende fase en heb ik dus eigenlijk nog helemaal geen idee wat ik wil. Ik wil gewoon dat ' ie het doet! Haha!
Maar dan ga ik mij eerst daar even op oriënteren!

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 17:26

Janine1990 schreef:
Persoonlijk heb ik nooit moeite gehad met een tweejarig abonnement.

Ik heb wel het idee dat alles van Samsung behalve de S serie, het B-model binnen het A-merk is.

Maargoed, ik kan me voorstellen dat je regelmatiger een nieuwe telefoon wilt en dan voor een B-model wilt gaan.

Ja klopt, maar mijn vorige waren miskopen :o Dus dat speelt ook erg mee, maarja als de S3 erg fijn is en hij is nu eigenlijk de 'beste' telefoon kan ik er ook wel langer mee denk ik.

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 17:29

Ik kan trouwens ook met 'schade' doen. Straks valt hij, en hij is toch redelijk prijzig.
Dan komt hij op 33 euro p/m

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 17:33

glenstorm schreef:
Ik kan trouwens ook met 'schade' doen. Straks valt hij, en hij is toch redelijk prijzig.
Dan komt hij op 33 euro p/m

Ik heb apart een verzekering voor mobiele apparatuur buitenshuis. Binnenshuis kan je veel verhalen op inboedel.
Gaat er zeg maar om dat ik een laptop mee neem naar school of werk en die onderweg kapot gaat.
Daarvoor betaal ik 48 euro per jaar.
Natuurlijk ben je dan niet verzekerd als je zelf je telefoon laat vallen etc.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 00:00

Ashley5 schreef:
Bedankt voor je antwoord!

Zoals ik al zei, zit ik echt in de beginnende fase en heb ik dus eigenlijk nog helemaal geen idee wat ik wil. Ik wil gewoon dat ' ie het doet! Haha!
Maar dan ga ik mij eerst daar even op oriënteren!

waarschijnlijk weet je meer dan je denkt; maak je bijvoorbeeld vaak en graag foto's met je telefoon, en wil je foto's gebruiken voor bewerken 'voor de mooi' of meer als handigheidje? Wil je graag internetten (facebook, whatsapp, twitter)? Wil je kunnen 'schrijven' en tekenen of typ je liever? Heb je een apple computer of windows? Moet ie lang mee met de batterij of vind je het geen probleem om elke nacht op te laden?

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 09:42

Haha! Het is zoveel allemaal!
Maar als ik mij zo bedenk, kom ik op het volgende uit:

- Ik maak vaak genoeg foto's of filmpjes, maar niet om te bewerken. De foto's heb ik natuurlijk wel liever enigszins zonder ruis en dus van toch wel goede kwaliteit.
- Iedere dag zit ik wel even op mijn mobiel op internet, maar het is geen vervanging voor mijn laptop. Meer dus om snel even iets op te zoeken of te regelen. In mijn abbonement zit dan ook geen internet. Ik maak alleen gebruik van WiFi punten.
- Wat ik zeker wil, is dat ik kan typen. Niet in de zin van een uitschuifbaar toetsenbord, maar een toetsenbord in het scherm. Met dingen als 'swypen' kom ik totaal niet uit de voeten :') Tekenen doe ik ook niet op mijn mobiel.
- Mijn laptop loopt op een Windows systeem.
- Ik vind dat een nieuwe telefoon toch echt wel langer dan een dag mee moet gaan, maar iedere nacht moeten opladen, is geen heel groot probleem. Als hij maar zeker een volle dag mee gaat!

Wat ik mij zo ook nog bedenk, is dat ik het geheugen ook belangrijk vind. Met mijn huidige mobiel heb ik ook al de problemen gehad dat ik niks meer kon downloaden, terwijl er eigenlijk al nauwelijks iets op stond.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 12:15

Ashley5 schreef:
Haha! Het is zoveel allemaal!
Maar als ik mij zo bedenk, kom ik op het volgende uit:

- Ik maak vaak genoeg foto's of filmpjes, maar niet om te bewerken. De foto's heb ik natuurlijk wel liever enigszins zonder ruis en dus van toch wel goede kwaliteit.
- Iedere dag zit ik wel even op mijn mobiel op internet, maar het is geen vervanging voor mijn laptop. Meer dus om snel even iets op te zoeken of te regelen. In mijn abbonement zit dan ook geen internet. Ik maak alleen gebruik van WiFi punten.
- Wat ik zeker wil, is dat ik kan typen. Niet in de zin van een uitschuifbaar toetsenbord, maar een toetsenbord in het scherm. Met dingen als 'swypen' kom ik totaal niet uit de voeten :') Tekenen doe ik ook niet op mijn mobiel.
- Mijn laptop loopt op een Windows systeem.
- Ik vind dat een nieuwe telefoon toch echt wel langer dan een dag mee moet gaan, maar iedere nacht moeten opladen, is geen heel groot probleem. Als hij maar zeker een volle dag mee gaat!

Wat ik mij zo ook nog bedenk, is dat ik het geheugen ook belangrijk vind. Met mijn huidige mobiel heb ik ook al de problemen gehad dat ik niks meer kon downloaden, terwijl er eigenlijk al nauwelijks iets op stond.

HTC 8S of 8X, draait op Windows Phone 8, simpel en een erg goede batterij (de 8S).
Het typt heel erg eenvoudig en je hebt geen autocorrect _/-\o_ behalve wanneer een woord overduidelijk fout is, dan corrigeert hij automatisch.
En goede foto's... Ik heb de 8S en dit is een foto van mijn telefoon:
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 0024_n.jpg

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 12:32

Janine1990 schreef:
HTC 8S of 8X, draait op Windows Phone 8, simpel en een erg goede batterij (de 8S).
Het typt heel erg eenvoudig en je hebt geen autocorrect _/-\o_ behalve wanneer een woord overduidelijk fout is, dan corrigeert hij automatisch.

Ik ga even de telefoon op internet op zoeken!
En ik denk dat jij de verkeerde foto heb geplaatst... Anders heb je wel een hele milieu vriendelijke telefoon! :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 12:33

Ashley5 schreef:
Janine1990 schreef:

Ik ga even de telefoon op internet op zoeken!
En ik denk dat jij de verkeerde foto heb geplaatst... Anders heb je wel een hele milieu vriendelijke telefoon! :')

Ik snap het niet? :o?
Het is een foto van een kamperfoelie die begint te bloeien?

Oooooh ik snap het al _O-

Dit is een foto die ik met de telefoon heb gemaakt :P
Niet een foto van mijn telefoon.
Stom heel slecht opgeschreven _O-

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 12:37

Oooh, nu snap ik het! _O-
In ieder geval dus van goede kwaliteit, zoals ik inderdaad net al op diverse site's las!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 12:38

Nog in aanvulling op de merken discussie: ik heb weleens eerder beschreven dat ik zowel een HTC als een samsung telefoon heb. Mijn moeder en zus hebben ook een samsung, mijn man heeft een HTC.
Het grootste verschil tussen de merken vind ik de prijs/kwaliteit verhouding. HTC is in verhouding echt duurder dan samsung.
Mijn man's HTC gaat ondertussen alweer heel wat jaartjes mee en hij is er heel tevreden over. Mijn werktelefoon (HTC) is echt een budget modelletje: scherm is erg klein, touch werkt niet prettig, weinig geheugen, traag, loopt regelmatig vast. En dat is niet omdat die van mij een maandagmorgen modelletje is; mijn collega's hebben hetzelfde en soms nog erger.
Mijn samsung is echt fijner vind ik zelf. Mijn moeder en zus hebben ook fijne samsung telefoons, alhoewel mijn zus wel veel gedoe heeft gehad met haar vorige galaxy Y.

Dingen als kwaliteit van de camera, hoeveelheid geheugen etc zijn echt niet merkgebonden, maar veel meer modelgebonden.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 12:41

Ik zoek een nieuwe telefoon, heb mn abbonement nog een jaar en kan het echt niet uithouden met deze.
Ik heb een HTC Wildfire S, wát valt het geheugen tegen zeg. Alle standaard apps staan erop, whatsapp en 1 spelletje en hij zeurt constant
over een te kort aan geheugen... zeeeeer irritant als je ook een nieuw spel wilt spelen, maar je oude niet wil verwijderen.

Dus ik zoek een telefoon die;
a. een goed geheugen heeft
b. niet te groot, liefst ong net zo groot ivm in mn broekzak stoppen :')
c. beetje goede camera, viel bij deze ook wel tegen
d. op Android draait

Iemand de ideale telefoon voor mij? :)

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 12:42

Hoe zit het eigenlijk met de HTC 8X en 8S die Windows 8 als besturingsysteem hebben.
Valt dat makkelijk te koppelen aan computers met oudere besturingsystemen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 12:45

Ashley5 schreef:
Hoe zit het eigenlijk met de HTC 8X en 8S die Windows 8 als besturingsysteem hebben.
Valt dat makkelijk te koppelen aan computers met oudere besturingsystemen?

Ik heb windows 7 op de laptop en het werkt gewoon... Eventueel kan ik voor je kijken of het ook werkt op een vista computer?
Maar volgens mij is het net als android en maakt het totaal niet uit hoe je computer in elkaar zit.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 12:49

Wendy schreef:
Nog in aanvulling op de merken discussie: ik heb weleens eerder beschreven dat ik zowel een HTC als een samsung telefoon heb. Mijn moeder en zus hebben ook een samsung, mijn man heeft een HTC.
Het grootste verschil tussen de merken vind ik de prijs/kwaliteit verhouding. HTC is in verhouding echt duurder dan samsung.
Mijn man's HTC gaat ondertussen alweer heel wat jaartjes mee en hij is er heel tevreden over. Mijn werktelefoon (HTC) is echt een budget modelletje: scherm is erg klein, touch werkt niet prettig, weinig geheugen, traag, loopt regelmatig vast. En dat is niet omdat die van mij een maandagmorgen modelletje is; mijn collega's hebben hetzelfde en soms nog erger.
Mijn samsung is echt fijner vind ik zelf. Mijn moeder en zus hebben ook fijne samsung telefoons, alhoewel mijn zus wel veel gedoe heeft gehad met haar vorige galaxy Y.

Dingen als kwaliteit van de camera, hoeveelheid geheugen etc zijn echt niet merkgebonden, maar veel meer modelgebonden.

Ik heb weliswaar geen Samsung ter vergelijking... Maar mijn HTC's (een Desire en 8S) hebben allebei een prima scherm en werkten naar behoren.
Het scherm van mijn 8S ligt momenteel in 1000 stukjes, als het er niet meer zijn :( Maar hij werkt nog perfect.

Weinig geheugen en traag liggen aan intern geheugen en processor en ja, op budgetmodellen lever je daar het eerste op in natuurlijk.

M'n moeder heeft en LG L3 geloof ik en m'n zusje een HTC Wildfire (beide budgetmodellen), maar die zijn ook allebei hartstikke traag. Vergeleken met mijn Desire zelfs... :7 En de Desire is 2 jaar oud, volgens mij zelfs een model dat al meer dan 2 jaar oud is....

Over het algemeen kan je zeggen (volgens mij) dat een budget model gewoon een B-model van een A merk is en dat je daar gewoon geen kwaliteit voor kunt kopen. Omdat intern geheugen en processor de belangrijkste dingen in een telefoon zijn en ook nog de onderdelen die het meeste verschil kunnen maken in prijs.

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 12:50

Mijn laptop draait op Windows 7, dus dat scheelt!
Gaat dit dan net als bijvoorbeeld Samsung dat je een programma (Kies in het geval van Samsung) moet installeren als je bijvoorbeeld foto's op de computer wilt plaatsen?

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 12:52

Helaas werd mijn Wildfire S als goed model benoemd en zat hij, met mijn abbonement, in de middenklasse. Dan neem ik aan dat zo'n
toestel het bij gewoon gebruik goed zou doen. De dure klasse lijkt mij meer gericht op zakenmensen die alles op hun telefoon doen, agenda,
mailen, zeer vaak internetten, bestanden downloaden, adressenboeken synchroniseren enz.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 12:53

ik mag 22 april een nieuw toestel + abbo.
Momenteel heb ik een blackberry bold 9700.

Lees al een tijdtje mee.
Maar ik zit te twijfelen om straks de Iphone 5 of de samsung s4 te nemen.
Of totaal iets anders.

Mijn zusje heeft de Iphone 4S. Maar al dat glas is voor mij niet 'hufter'proof. Mijn BB kan tegen een stootje :o

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 12:53

Ashley5 schreef:
Mijn laptop draait op Windows 7, dus dat scheelt!
Gaat dit dan net als bijvoorbeeld Samsung dat je een programma (Kies in het geval van Samsung) moet installeren als je bijvoorbeeld foto's op de computer wilt plaatsen?

Ik heb niets hoeven te installeren. De foto's slaan automatisch op op de SD kaart en als ik m'n telefoon aansluit op de computer wordt het een verwisselbare schijf (volgens mij moet je dat nog wel ff uit zo'n menutje kiezen, als diskdrive gebruiken, of alleen gegevensoverdracht). En dan kan ik in m'n telefoon de foto's opzoeken.
Overigens zit ik dan niet alleen in de SD, maar kan ik in de hele telefoon kijken.
Alleen heb ik daar niet zo vreselijk veel verstand van. :P

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 12:55

@janine: maar het probleem is dat de HTC budgetmodellen dit qua prijs bepaald niet zijn. De wildfire S (dat is mijn werktelefoon) bijvoorbeeld was duurder dan een heel behoorlijke samsung. Vandaar ook dat ik de prijs/kwaliteitverhouding aanhaal als het grootste verschil.
Even heel plat gezegd: bij samsung krijg je in verhouding meer kwaliteit voor minder geld.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 12:57

Loiz schreef:
Helaas werd mijn Wildfire S als goed model benoemd en zat hij, met mijn abbonement, in de middenklasse. Dan neem ik aan dat zo'n
toestel het bij gewoon gebruik goed zou doen. De dure klasse lijkt mij meer gericht op zakenmensen die alles op hun telefoon doen, agenda,
mailen, zeer vaak internetten, bestanden downloaden, adressenboeken synchroniseren enz.

Wildfire S lijkt me een upgrade van de Wildfire en dat vind ik een budgetmodel.

Wat betreft zakenmensen... Denk dat je dan eerder aan Apple moet denken of Blackberry. Dat vind ik echte zakentelefoons.
Samsung en HTC zijn toch vaak spelletjes telefoons.
Hoewel ik mijn HTC 8S door windows ook een heel eind als zakentelefoon zou kunnen gebruiken.

Maar een echt zakenmens heeft denk ik liever een tablet voor de zaken die jij noemt. Want veel opzoeken op internet vind ik niet veel waard op een telefoon.

Ik kijk bij aanschaf van een nieuwe telefoon allereerst naar het interne geheugen en de processor. Net als bij de aanschaf van een computer. Al die andere features zijn onnodig als dit niet in orde is.

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 12:57

@Janine1990
Dat is wel erg makkelijk dan!

Bedankt allemaal! In ieder geval weet ik nu meer en ga ik eens goed rondkijken!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:01

Wendy schreef:
@janine: maar het probleem is dat de HTC budgetmodellen dit qua prijs bepaald niet zijn. De wildfire S (dat is mijn werktelefoon) bijvoorbeeld was duurder dan een heel behoorlijke samsung. Vandaar ook dat ik de prijs/kwaliteitverhouding aanhaal als het grootste verschil.
Even heel plat gezegd: bij samsung krijg je in verhouding meer kwaliteit voor minder geld.

Hangt er ook vanaf wanneer de telefoon is uitgebracht ;)

De HTC 8X is bijvoorbeeld nu maar ietsje duurder dan de Samsung S3, terwijl de S3 al bijna een jaar uit is. Misschien zelfs langer....

Maargoed, ik heb geen ervaring met Samsung en ga dat voorlopig ook niet opdoen :P