Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sallandval schreef:Als je bekend bent met een merk moet je vaak even wennen aan de andere indeling van een ander merk.
En wat betreft de verschillen; je kunt beter kijken naar de verschillen tussen toestellen dan tussen merken aangezien er veel verschillende types zijn met allemaal verschillende specificaties.
het gaat erom wat jij belangrijk vind; zo hecht ik weinig waarde aan een goede camera, een ander juist veel. De één wil een querty toetsenbord, de ander een pennetje om mee te tekenen... de één wil snelheid, de ander dat de batterij langer meegaat dan een dag. Dus bedenk wat je belangrijk vind, dan wordt het makkelijker kiezen
ik heb zelf overigens de samsung note 1. Ik ga in mei denk ik voor de S4, of de note 3.
Janine1990 schreef:Persoonlijk heb ik nooit moeite gehad met een tweejarig abonnement.
Ik heb wel het idee dat alles van Samsung behalve de S serie, het B-model binnen het A-merk is.
Maargoed, ik kan me voorstellen dat je regelmatiger een nieuwe telefoon wilt en dan voor een B-model wilt gaan.
glenstorm schreef:Ik kan trouwens ook met 'schade' doen. Straks valt hij, en hij is toch redelijk prijzig.
Dan komt hij op 33 euro p/m
Ashley5 schreef:Bedankt voor je antwoord!
Zoals ik al zei, zit ik echt in de beginnende fase en heb ik dus eigenlijk nog helemaal geen idee wat ik wil. Ik wil gewoon dat ' ie het doet! Haha!
Maar dan ga ik mij eerst daar even op oriënteren!
Ashley5 schreef:Haha! Het is zoveel allemaal!
Maar als ik mij zo bedenk, kom ik op het volgende uit:
- Ik maak vaak genoeg foto's of filmpjes, maar niet om te bewerken. De foto's heb ik natuurlijk wel liever enigszins zonder ruis en dus van toch wel goede kwaliteit.
- Iedere dag zit ik wel even op mijn mobiel op internet, maar het is geen vervanging voor mijn laptop. Meer dus om snel even iets op te zoeken of te regelen. In mijn abbonement zit dan ook geen internet. Ik maak alleen gebruik van WiFi punten.
- Wat ik zeker wil, is dat ik kan typen. Niet in de zin van een uitschuifbaar toetsenbord, maar een toetsenbord in het scherm. Met dingen als 'swypen' kom ik totaal niet uit de voetenTekenen doe ik ook niet op mijn mobiel.
- Mijn laptop loopt op een Windows systeem.
- Ik vind dat een nieuwe telefoon toch echt wel langer dan een dag mee moet gaan, maar iedere nacht moeten opladen, is geen heel groot probleem. Als hij maar zeker een volle dag mee gaat!
Wat ik mij zo ook nog bedenk, is dat ik het geheugen ook belangrijk vind. Met mijn huidige mobiel heb ik ook al de problemen gehad dat ik niks meer kon downloaden, terwijl er eigenlijk al nauwelijks iets op stond.
Janine1990 schreef:HTC 8S of 8X, draait op Windows Phone 8, simpel en een erg goede batterij (de 8S).
Het typt heel erg eenvoudig en je hebt geen autocorrectbehalve wanneer een woord overduidelijk fout is, dan corrigeert hij automatisch.
En goede foto's... Ik heb de 8S en dit is een foto van mijn telefoon:
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 0024_n.jpg
Ashley5 schreef:Janine1990 schreef:HTC 8S of 8X, draait op Windows Phone 8, simpel en een erg goede batterij (de 8S).
Het typt heel erg eenvoudig en je hebt geen autocorrectbehalve wanneer een woord overduidelijk fout is, dan corrigeert hij automatisch.
En goede foto's... Ik heb de 8S en dit is een foto van mijn telefoon:
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 0024_n.jpg
Ik ga even de telefoon op internet op zoeken!
En ik denk dat jij de verkeerde foto heb geplaatst... Anders heb je wel een hele milieu vriendelijke telefoon!
Ashley5 schreef:Hoe zit het eigenlijk met de HTC 8X en 8S die Windows 8 als besturingsysteem hebben.
Valt dat makkelijk te koppelen aan computers met oudere besturingsystemen?
Wendy schreef:Nog in aanvulling op de merken discussie: ik heb weleens eerder beschreven dat ik zowel een HTC als een samsung telefoon heb. Mijn moeder en zus hebben ook een samsung, mijn man heeft een HTC.
Het grootste verschil tussen de merken vind ik de prijs/kwaliteit verhouding. HTC is in verhouding echt duurder dan samsung.
Mijn man's HTC gaat ondertussen alweer heel wat jaartjes mee en hij is er heel tevreden over. Mijn werktelefoon (HTC) is echt een budget modelletje: scherm is erg klein, touch werkt niet prettig, weinig geheugen, traag, loopt regelmatig vast. En dat is niet omdat die van mij een maandagmorgen modelletje is; mijn collega's hebben hetzelfde en soms nog erger.
Mijn samsung is echt fijner vind ik zelf. Mijn moeder en zus hebben ook fijne samsung telefoons, alhoewel mijn zus wel veel gedoe heeft gehad met haar vorige galaxy Y.
Dingen als kwaliteit van de camera, hoeveelheid geheugen etc zijn echt niet merkgebonden, maar veel meer modelgebonden.
Ashley5 schreef:Mijn laptop draait op Windows 7, dus dat scheelt!
Gaat dit dan net als bijvoorbeeld Samsung dat je een programma (Kies in het geval van Samsung) moet installeren als je bijvoorbeeld foto's op de computer wilt plaatsen?
Loiz schreef:Helaas werd mijn Wildfire S als goed model benoemd en zat hij, met mijn abbonement, in de middenklasse. Dan neem ik aan dat zo'n
toestel het bij gewoon gebruik goed zou doen. De dure klasse lijkt mij meer gericht op zakenmensen die alles op hun telefoon doen, agenda,
mailen, zeer vaak internetten, bestanden downloaden, adressenboeken synchroniseren enz.
Wendy schreef:@janine: maar het probleem is dat de HTC budgetmodellen dit qua prijs bepaald niet zijn. De wildfire S (dat is mijn werktelefoon) bijvoorbeeld was duurder dan een heel behoorlijke samsung. Vandaar ook dat ik de prijs/kwaliteitverhouding aanhaal als het grootste verschil.
Even heel plat gezegd: bij samsung krijg je in verhouding meer kwaliteit voor minder geld.