Interieur tips gevraagd, hoe ziet jouw woonkamer eruit?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 21:56

we zijn nog niet klaar he :D
We nemen voorlopig geen bank, zijn maar met zn tweeen en hebben veel eetkamer stoelen die we erbij kunnen trekken als er visite is. Deze stoelen kun je op vele manieren inzitten (twee van deze stoelen zijn minstens net zo breed als een 3 zits bank :D ) en met een voetenbankje erbij zitten ze dus zalig!
We gaan gekleurde stopcontacten/verlichtingsknopjes plaatsen op de witte muren om wat meer kleur in huis aan te brengen en in een ander deel van de kamer komt misschien nog een open kast waar een leuke vaas etc in kan komen.
Maar meer kleur zal er niet echt bijkomen denk ik, we willen het echt leeg houden, dat vinden wij juist mooi.
Komt op den duur nog zat kleur in, als er kids komen straks ;)

Margriet_

Re: Interieur tips gevraagd, hoe ziet jouw woonkamer eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 22:01

Gerbenfroh wow mooie kleur blauw in je slaapkamer! Welke kleur is dat??

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 22:11

en daar gaat het om, dat jullie het mooi vinden :)
smaken verschillen gelukkig

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 02:26

Zo, hèhè, poepoeh, nounou... nog 1 dagje en dan is dat f*cking muurtje in de slaapkamer klaar := ...
Ik had al verteld dat ik bij het verwijderen van de schilderstape, bij bijna alle banen een hoop verf mee trok!
Ik moest natuurlijk na iedere baan weer afplakken om een mooi strak lijntje voor de volgende baan te krijgen. Het lag gewoon aan dat kalote afplakband, dat plakt gewoon té goed :x ! Ik heb vanavond tot 1 uur alles met een klein penseeltje bijgewerkt 8)7 ...
Nu wilde ik morgen nog de laatste banen wit schilderen, maar dat ga ik nu maar uit de losse hand doen, want ik ben als de dood dat ik anders weer verf met het schilderstape er af trek |o !
Waarom heb ik toch ook altijd van die "goede" ideeen :roll: !
Mijn volgende project is een muurtje in de gang verfen; ook weer strepen, maar dit keer vertikaal :P !

*Opisop, je keuken is prachtig :j , maar idd, ik zou het ook opfleuren met een paar accesoires in een knal kleur (iets van turkuoise hand- en theedoeken oid lijkt me er super bij passen!).
Verder moest ik wel lachen om jullie stoelen; ik zie jullie ´s avonds al helemaal zo naast elkaar zitten :D !
Ik hou ook van leeg, maar het moet voor mij wél gezelligheid uitstralen :+ . Maar net wat er al eerder gezegd is: ieder heeft z´n eigen smaak en dat is maar goed ook, want anders zag het er overal hetzelfde uit ;) !

Zo, mijn schouders doen zeer en ik ben kapot, dus ik ga lekker :z !
:evaw:

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 02:55

vonneke schreef:
Ik zag vanmiddag bij huizenjacht een erg leuk ding voor aan de muur. Een simpel houten kapstokje, wit geschilderd met daaraan allerlei verschillende harten aan lint

Zoiets hebben wij ook, is erg leuk :j

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 10:36

Hier het resultaat waar het topic om begon!! Boven het dressoir komt nog een grote spiegel en verder zat ik te denken aan grote witte fotolijsten/barok waar ik zwart wit foto's in ga doen. (let niet op de zooi/rommel)

Radiator muur:
Afbeelding
Afbeelding

Radiator Erker
Afbeelding
Afbeelding

Overzicht
Afbeelding
Afbeelding

Schouw
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Nieuw schilderproject als tvkastje
Dit wordt wit geschilderd.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 09-10-10 10:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 10:40

wat ontzettend leuk zeg,helemaal mijn stijl!!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 10:49

Wat is het leuk geworden Zonnetje, complimenten +:)+ !
Die grijze muren zien er super uit en ook je radiatorombouw is erg mooi geworden :j !!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 11:05

mooi zeg, die ombouw!
Was dat moeilijk om te doen?
Scheelt dat veel geld als je het zelf doet of kant en klaar koopt?
Willen wij ook nog doen :)

De tinten die jullie hebben gebruikt vind ik ook echt mooi, echt mijn smaak!

snowbunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 11:16

Hele verbetering!! Geeft meer sfeer!

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 11:23

Zo dat is zeker heel mooi geworden zeg!
mijn complimenten!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 11:31

zit er echt heel veel mooier uit :D

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 12:19

Heeel mooi!
Mag ik vragen waar je die canvas met orchidee vandaan hebt? Ben al eeuwen op zoek naar een mooie afbeelding voor in de slaapkamer :)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 12:53

opisop_shop schreef:
mooi zeg, die ombouw!
Was dat moeilijk om te doen?
Scheelt dat veel geld als je het zelf doet of kant en klaar koopt?
Willen wij ook nog doen :)

De tinten die jullie hebben gebruikt vind ik ook echt mooi, echt mijn smaak!

Vriendlief heeft dat zelf gemaakt van MDF, hij heeft er 5 dagen aan gewerkt om ze allebei te maken. Dus je moet wel handig zijn en het materiaal ervoor hebben. Het is vele malen goedkoper als je het zelf doet. Want bij de bouwmarkt moet je een paneel (1x1 ofzo) kopen en dan allerlei andere stukken erbij, dan ben jer per m2 echt heel veel meer kwijt. Zeker die bij de erker vergt wat werk ivm de hoeken.

Ik ben er erg blij mee, ineens begint het steeds meer 'af' eruit te zien en indd wat meer sfeer/contrast met de shouw. Ik kwam gisteren thuis en deed de deur open en ineens was het geschilderd :D, vriendlief wilde mij verrassen!!! Was goed gelukt. De ombouw bij de muur komt zooo mooi uit tegen dat grijs!!! De schouw is ook zo goed gelukt.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 12:54

WillemYntJee schreef:
Heeel mooi!
Mag ik vragen waar je die canvas met orchidee vandaan hebt? Ben al eeuwen op zoek naar een mooie afbeelding voor in de slaapkamer :)

Die heb ik bij IKEA gekocht maar die was toen in de afgeprijst (die dingen zijn schijtduur), dus kan zijn dat hij misschien uit de collectie gaat? Ik heb hem gekocht als 'tijdelijke' muurbedekking en ik wilde iets rustigs tegen de (toen nog) witte muur.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 13:02

errug mooi geworden Zonnetje! het wordt een mooi geheel zo!
ook die cv ombouw is heel mooi!

mijn vader heeft vorige week ook zelf een ombouw voor onze verwarming in de hal gemaakt, is ook zo mooi gelukt!
En is stukken goedkoper dan bij de bouwmarkt.... daar hadden we voor een aanbieding gekeken en daar kostte alleen de voorkant 45euro, daar kwam dan nog 25euro voor de zijpanelen bij en bij ons zit er geen vensterbank dus er moest ook nog een bovenplaat op. Daar komt dan nog je verf bij..... en toen heb ik mijn paps maar even lief aangekeken :D

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 13:03

Ja klopt Marley normaal kost het 50/60 euro heb je ALLEEN de voorkant nog maar....en dat is ook MDF.... We hebben gekeken en toen besloten zelf te maken.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 13:13

Volgens mij ben ik de enige die deze radiator-ombouwen lelijk vind :o Zeker de oude radiatoren vind ik prachtig, zonde om ze te verstoppen!
Opisop, De keuken is echt opgeknapt :j Zijn de tegels toevallig dezelfde maat, of heb je ze geschilderd? Die panelen voor de ramen vind ik erg mooi!
Lindy, Jammer dat er een spelfout in het doek zit. Had je hem gekocht of zelf gemaakt?
Verder zag ik een mooie collage van een huisje, echt gezellig!

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 13:48

Sterre schreef:
Zo, hèhè, poepoeh, nounou... nog 1 dagje en dan is dat f*cking muurtje in de slaapkamer klaar := ...
Ik had al verteld dat ik bij het verwijderen van de schilderstape, bij bijna alle banen een hoop verf mee trok!
Ik moest natuurlijk na iedere baan weer afplakken om een mooi strak lijntje voor de volgende baan te krijgen. Het lag gewoon aan dat kalote afplakband, dat plakt gewoon té goed :x ! Ik heb vanavond tot 1 uur alles met een klein penseeltje bijgewerkt 8)7 ...
Nu wilde ik morgen nog de laatste banen wit schilderen, maar dat ga ik nu maar uit de losse hand doen, want ik ben als de dood dat ik anders weer verf met het schilderstape er af trek |o !
Waarom heb ik toch ook altijd van die "goede" ideeen :roll: !
Mijn volgende project is een muurtje in de gang verfen; ook weer strepen, maar dit keer vertikaal :P !

Even een kleine tip; er zijn verschillende soorten afplakband, met verschillende 'plaksterktes'. Ik heb ook ooit die fout gemaakt om het verkeerde te kopen en de helft van m'n verf weer mee te trekken, maar er bestaat dus ook afplakband die maar héél licht plakt en die je perfect voor dit soort dingen kunt gebruiken.

Wij gaan hopelijk binnenkort ook verhuizen! Als het goed is kunnen we komende week het contract tekenen en krijgen we de sleutel. Nu gaan we eerst flink behang krabben en dan kijken wat er onder uit komt, maar ik heb ook nog een hele praktische vraag.
De woonkamer is in een z-vorm, en ik ben vrij inspiratieloos over de indeling. Ik had bedacht om het stuk naast de keuken de 'eetkamer' te maken, en het andere stuk de woonkamer, maar ik heb geen idee hoe ik daar een eenheid van kan maken. Het echt helemaal apart inrichten lijkt me dan ook wel leuk, dat je dan echt een tweedeling hebt.
Ook is er een enorme hal, waar we nog niet uit zijn wat we daarmee gaan doen. Alle opties liggen nog open :D

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 16:06

Wauw Marieke, dat is mooi geworden!
Erg mooie kleur op je muren ook. Welke kleur is dat?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 16:10

Het is grijs/antraciet. Kleurnummer: IG PS-1025

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 16:22

Ik heb steeds stiekem meegelezen en gekeken naar de prachtige inrichtingen van iedereen, zo leuk!

TS wat is het er op vooruit gegaan zeg! Echt heel mooi!

Wij zijn onlangs ook verhuisd, we wonen nu samen in een mini huisje maar zijn er erg blij mee en vinden het erg knus :D

Afbeelding

Bij daglicht, toen zaten we er net 2 dagen in en hadden we nog geen gordijnen en plantjes etc :P
Afbeelding

En onze slaapkamer := je moet er van houden :P
Afbeelding

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 16:33

Minihuisje? Die woonkamer lijkt anders behoorlijk groot :P Kan natuurlijk niet zien hoever je keuken e.d. er vanaf zitten maar t is behoorlijk breed of niet? Slaapkamer lijkt dan weer niet zo groot, wel gedurfd!

Wij zitten te twijfelen, wilden eerst nieuwe bank kopen maar een nieuw bed is ook nodig. Dus wat is nou wijsheid om eerst te kopen? Bank staat t geld voor op de spaarrekening, bed zal eerst nog even doorgespaard moeten worden..

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 16:36

Slaapkamer is opzich wel ruim, we hebben alleen een vrij grote kledingkast, zie je niet op de foto maar die neemt wel veel ruimte in.

We hebben een heel klein keukentje en geen eettafel, moeten we nog steeds een oplossing voor bedenken want dat mis ik wel ontzettend!
(mist nog een keukenkastje en er hangen nu plankjes boven het aanrecht naast het keukenkastje)
http://94.100.124.150/1102700001-110275 ... _z4iB.jpeg

Ik zou eerder voor een nieuwe bank dan voor een nieuw bed gaan, tenzij je in je huidige bed ontzettend beroerd slaapt..

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 18:03