[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

minka

Re: Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 16:20

Pff herken het verhaal helemaal Patricia. Ben nog niet eens zover rond als jullie, maar mijn energie begint nu ook een beetje op te raken. Het kan om de een of andere reden inderdaad niet gewoon vlekkenloos gaan..

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 16:24

Alleen in het weekend. Vrijdag rond 17.30 uur is ie thuis, en maandag om 6.00 uur gaat hij weer terug. Dit blijft voorlopig ook zo, en als hij in 2015 bij de luchtmacht blijft werken, dan verhuizen we samen naar de andere kant van het land.

Ken je dit topic?? Heb ik ooit opgestart, we zijn met 5 meiden echt mega gezellig! [HK] [WV#1] Weekend-vriendjes...

Sja bij ons op het werk (werk in de jeugdhulpverlening) is het met de zomervakantie altijd mega druk. Ik draai normaal 28 uur per week (32 is in de zorg fulltime) en op dit moment zijn het weken van ongeveer 48 uur. En dan het onregelmatige wat zorgt dat ik nu vaak 6 dagen in de week bezig ben met werk. Ik merk dat ik het niet zo lekker meer trek op het moment en dat alles veel energie kost wat niet meer aan lijkt te vullen. Mijn merrie staat al ruim 2 weken kreupel dus even lekker verstand op 0 en een ritje maken zit er ook niet in, maak me alleen maar zorgen over dat het goedkomt nadat mijn ruin in april na een bizarre periode is ingeslapen..
Het lijkt opeens altijd zoveel bij elkaar.. Kan niet wachten tot we erin zitten en weer rustig adem kunnen halen..

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 16:31

Kan 't me helemaal voorstellen meid :(:)
Hopelijk kom je een beetje bij als straks het huis af is, de vakantie voorbij is en je paard ook weer in orde komt!

Die van mij was voorheen alleen in het weekend thuis, vrijdagavond t/m zondagavond, maar is sinds juni op een nieuwe functie begonnen en zit nu in Ede (wordt in november Amersfoort). Dus ipv zondagavond gaat hij maandagochtend weg en komt hij woensdagavond lekker naar huis :+:

Oh toevallig, ik wilde net het Army-wives topic aanprijzen hihi, zitten ook allemaal meiden met vriendjes in het leger: [HK] wie zijn mannetje is ook militair??

Moet jouw mannetje trouwens nog op uitzending?

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 16:45

Ja heb wel eens van dat topic gehoord!! Meisje die eerst bij ons zat zit nu bij jullie daar. Zal wel eens komen kijken.

Nou het zit er wel in dat hij een keer op uitzending moet, maar gelukkig niet op korte termijn :o Hij zit bij de helikopters, onderhoud en montage en weet ik veel wat. Jouwes wel??

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 16:53

Als er geen heel gekke dingen gebeuren in de wereld, dan zit een uitzending er tot 2013 sowieso niet in *\o/* In z'n vorige functie is hij 'm net misgelopen, hij was toen sergeant bij de Verbindingsdienst, werken met radiosystemen enzo. Nu is hij sergeant, maar dan zonder manschappen, hij zit nu tot juni 2013 op de School Verbindingsdienst in Ede, dus minimale kans op uitzending. Voor deze functie heeft hij ook echt gekozen omdat het aantal oefeningen minimaal is, hij lekker dichterbij zit en hij zich echt kan gaan ontplooien op ICT gebied. Kans is aanzienlijk dat hij na 2013 stopt bij Defensie en met ICT-kennis en papieren kan hij dan hopelijk goed in de burgerwereld terecht :j

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 17:03

Ah oke!!! Maar ik lees uit jouw post dat hij sowiezo wil stoppen bij Defensie?? Zou wel super zijn als hij met de op dat moment opgedane kennis en papieren zo door kan stromen!

Mijn vriend heeft een of andere speciale opleiding gedaan mbt Chinooks. Bij hem is juist de kans groot dat hij blijft, of op Woensdrecht waar hij nu zit of op Gilze Rijen. Er zit in Leeuwarden ook een vliegbasis maar dat hoeft van mij niet zo en van hem gelukkig ook niet, maar je weet maar nooit. Ik wil zelf over een niet al te lange tijd overstappen naar Bureau Jeugdzorg, wat door het hele land zit. Op die manier hoef ik dan zelf geen andere baan te zoeken maar kan ik worden overgeplaatst, dat geeft wel een fijn gevoel.
Hij zal echt nog wel een keer worden uitgezonden, maar aangezien hij dus bij reparatie/onderhoud en weet ik veel van die helikopters zit, zal hij ws op de basis blijven (tenzij er een met pech ergens staat :P ) dus redelijk veilig :o

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 21:34

jeetje wel wennen zo dat je de hele week alleen zit, mijn man was toen we net een kleine hadden 5 dagen per week weg en ik vond het wel wennen hoor!
vandaag geklust, muren afgedaan met st Marc, pffff ben kapot, nog een heleboel te gaan...

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:34

Flink druk bezig dus Josefien!!

Wij hebben gisteren ook nog wat dingen geregeld.. eigenlijk wil ik voor het weekend met het meeste klaar zijn :o
Nuon en Vitens (water, gas, electriciteit) zijn geregeld, we hebben beide digitaal het formulier van de gemeente ingevuld (van verhuizing) en we zijn nog even bezig met Tele2, die pas 27 aug. wil komen maar wij willen dat eerder :Y)

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 13:04

Wanneer moet je eigelijk beginnen met het aanvragen van tv enzo. Ik heb al getekend, maar de hypotheek moet nog geregeld worden.
Dus moet ik dan wachten tot dat rond is? Of kan ik dat beter nu al doen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 13:12

Nou , het is wel lekker als je weet wanneer je erin gaat , en op die dag (of de dag erna) zorg je dat alles "werkt" :)

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:06

Mag ik me ook aansluiten bij dit topic? :wave: Ik lees al een tijdje mee en vind jullie verhalen ontzettend herkenbaar.

Mijn vriend en ik zijn niet heel fanatiek op zoek naar een nieuw huis, maar kijken toch een beetje rond. We hebben echter wel wat eisen en lijken erop gebrand het onszelf niet makkelijk te maken :=

We hebben nu een klein (ruim 100m2), oud (bj 1902) arbeidershuisje met een bijzondere inrichting. Het is min of meer ingericht als een loft: hoge ruimten, grote ramen en een groot gat in het plafond waardoor je overloop en slaapkamer in kunt kijken. Geeft een enorm gevoel van ruimte. Het huis lijkt veel groter dan dat het is <3

We willen graag iets groters, zo'n open ruimte is leuk, maar geeft ook een beperkte opbergruimte. Het hoeft niet heel veel groter te zijn, maar twee slaapkamers zou toch wel fijn zijn en ik wil graag een studeer/werkkamer. Onze voornaamste eis is dat het net zo bijzonder moet zijn als wat we nu hebben. En laat dat nu net niet te vinden zijn. We hebben tot 300.000 euro (liever minder natuurlijk) te besteden en wat je voor dat geld in deze omgeving (even boven Haarlem) krijgt is niet groter dan wat we nu hebben en vaak hokkerig.

Onze tweede eis is dat het niet verder dan 10 km van het strand mag zijn. We zijn beiden verknocht aan het strand en de zee en willen daar echt geen afscheid van nemen. Ivm ons werk en studie moet het ook nog in de Randstad zijn.

Opknapper mag. We hebben dit huis ook zelf (met hulp van een handige vader) opgeknapt en denken dat we zo'n project nog wel een keer aankunnen (relatie is er niet aan onderdoor gegaan de vorige keer :P )

We hebben al aardig wat huizen gezien, maar het juiste project voor ons zit er nog niet tussen. Dan is de prijs leuk, maar moet het complete dak vernieuwd worden, dan staat in de advertentie dat het huis 120 m2 meet, maar is het maar 90. Dan weer is het huis 'opgeknapt' door een hobbyklusser met twee linker handen die onherstelbare schade aangericht heeft, dan weer blijkt dat er plannen zijn een woonwijk in de achtertuin te bouwen wat de makelaar niet gemeld heeft. Life's though als huizenzoeker :D :')

Nu scheelt het dat we geen haast hebben, op zich zitten we prima waar we zitten, we hebben onze humor dus nog niet verloren.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:11

@Kaka: heel herkenbaar, je weet wat je wilt, maar je weet ook wat je hebt... Is erg lastig en heel teleurstellend die bezichtigingen, telkens weer. De aanhouder wint! Wij hebben echt ook jaren gezocht en moeten nu ook heel wat werk gaan verrichten, maar het heeft potentie en desondanks nemen we met pijn in ons hart straks afscheid van dit fijne, bijzondere en warme huis.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:28

Ik neem aan dat je er geen dicht plafond van kunt / wilt maken , waardoor je een doorlopende bovenverdieping met meer ruimte krijgt dan alleen die ene slaapkamer...? :)

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:35

pmarena schreef:
Ik neem aan dat je er geen dicht plafond van kunt / wilt maken , waardoor je een doorlopende bovenverdieping met meer ruimte krijgt dan alleen die ene slaapkamer...? :)

Kan wel, zou een hele mooie oplossing zijn om meer ruimte te creëren, maar willen we niet. Das leuk voor een volgende eigenaar. We zijn verliefd op ons gat in het plafond <3 en ik kan me dit huis niet voorstellen zonder.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:37

Heb ik ook hoor , mijn huis heeft dan gelukkig nog wel 2 slaapkamers op de vide :)

Maar bij een nieuw huis zul je ook snel een dicht plafond hebben ben ik bang , als je 3 slaapkamers wilt :)

Mijn huis moet ook 280.000 euro opleveren....

Het is een hartstikke gaaf huis , maar die open vide kost je wel een 3e slaapkamertje en daardoor is het toch wel wat moeilijker te verkopen.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:42

Wij hebben één hele grote slaapkamer op de vide en op de tweede vide (we hebben er twee schuin boven elkaar) zou ook nog een klein slaapkamertje kunnen, maar daar kun je alleen komen met een vliso-achtig trapje).

Een nieuw huis hoeft geen gat in het plafond te hebben, maar we zoeken wel iets waarbij we meteen het wauw gevoel hebben en dat hebben we niet bij standaard huizen. Ik mis daarbij vooral dat gevoel van ruimte.

Oostvoorne is wel een eind weg, anders was ik graag naar het huis wat jij te koop hebt komen kijken :D

vlooike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 15:14

Ik heb inmiddels ook veel huizen bekeken. Heel jammer is dat als de verkopers hun huis zelf nog snel opgeknapt of geschilderd hebben voordat ze het in de verkoop hebben gedaan. Ik houd van secuurheid maar klussers zijn vaak zo ontzettend slordig met de afwerking.
Inmiddels is ons huis zo goed als verkocht. Er moet alleen nog getekend worden. Het heeft een jaar te koop gestaan er er zijn zeker 25 kijkers geweest. Zelf hebben wij een enorm leuk jong huis op het oog. Alles super afgewerkt met erg mooie details. Ook is alles van hoogwaardig materiaal en er is niet op de prijs gekeken. Verder een heel luxe huis. De badkamer is helemaal top. En verder is er ook nog een relaxruimte met jacuzzi enz. Ben er helemaal weg van.

Ik ben benieuwd hoe de zoektocht naar een woning van MoniqueT in Spanje is afgelopen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 15:17

Je nieuwe huis klinkt wel super zeg, ben benieuwd naar foto's!

@ kaka: wat klinkt dat mooi met dat gat in het plafond. Kan me er alleen totaal geen voorstelling van maken :+ Hopelijk vind je op korte termijn iets moois wat helemaal jullie smaak is!

vlooike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 15:22

rowo schreef:
Je nieuwe huis klinkt wel super zeg, ben benieuwd naar foto's!

Sorry, foto's plaats ik niet i.v.m. privacy. ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 15:24

Kaka schreef:
Wij hebben één hele grote slaapkamer op de vide en op de tweede vide (we hebben er twee schuin boven elkaar) zou ook nog een klein slaapkamertje kunnen, maar daar kun je alleen komen met een vliso-achtig trapje).

Een nieuw huis hoeft geen gat in het plafond te hebben, maar we zoeken wel iets waarbij we meteen het wauw gevoel hebben en dat hebben we niet bij standaard huizen. Ik mis daarbij vooral dat gevoel van ruimte.

Oostvoorne is wel een eind weg, anders was ik graag naar het huis wat jij te koop hebt komen kijken :D

Ik ken het probleem , dat had ik dus ook :P

Mijn huis heeft een kamer van 8 x 5 meter met een mooie hardhouten vloer , die open vide , schuifpui naar de tuin , dan nog een superdeluxe keuken met alles erop-en-eraan , boven 2 slaapkamers en een super-de-luxe badkamer....het geheel heeft echt een hoge wauw-factor , heel veel karakter door die vide en de aparte vorm van 8 x 8 meter qua vloeroppervlakte , normale huizen zijn meestal rond de 4-6 meter breed :)

Meestal zijn andere huizen ook echt van die blokkendozen....

Maargoed , 2 slaapkamers is wel wat lastig om te verkopen.... al hebben mensen maar 1 kind dan willen ze toch nog graag een logeerkamer , of een kantoortje , of een bergruimte / inloopkast / hobbyruimte waar ze 1 kamertje voor gebruiken.....

Bij 2 slaapkamers heb je toch al snel kopers nodig die geen kinderen (meer) hebben / willen , maar ze moeten ook weer niet te oud zijn want er is geen slaapkamer beneden (meer) , dus tja , dan wordt de groep van potentiële "klanten" al klein :P

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 16:51

Ben ik ook weer :wave:

Vriend en ik hebben afgelopen zaterdag de 2e bezichtiging gehad bij een huis wat we erg mooi vonden :j .
het sprak ons nogsteeds erg aan want het is een heerlijk ruim huis en er zijn niet heel veel dingen die we moeten aanpakken (verfwerk, tuin en wc beneden) we gaan nu dus alles op een rijtje zetten en willen een bod gaan uitbrengen :D .

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 16:59

Ook ik kom mij hier melden. Mijn vriend en ik wonen nu in een huurhuis in het centrum van Haarlem. Een mooi 3 kamer appartement met alles wat we maar wilden. Helaas wordt het houden van een auto steeds lastiger in de stad met het gevolg dat we soms 3 kwartier op zoek zijn naar en plek. En dan hebben we een vergunning!! Dit begint mij nu echt op te breken. We zijn dan ook op zoek naar een leuk huis in de omgeving. In haarlem hoeven we niet te blijven. We willen eigenlijk naar het plaatsje ernaast, Heemstede. Hier beginnen de 'nette' huizen alleen bij 4 ton. Tja, dat kunnen we niet betalen.
We hebben al meerdere huizen gezien maar telkens wat het, het net niet.
Op funda is er nu al dagen niks meer bijgekomen....moeeloos ben ik ervan. Maar gelukkig ben ik niet de enige en kan ik zo nu en dan nu dus even mijn hart bij jullie luchten!

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 19:29

egopost: er zit boktor in de nieuwe woning (balken op dak en eerste verdieping) en CV ketel bijgebouw is ernstig overleden, dipje dus.. -:(- |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 19:54

he balen Josefien :(:) en wat nu?

FloortjeS, dat is mijn ervaring ook. De verkopende partij van mijn huis had ook een kamer snel geverfd. Met als gevolg dat er strepen op het glas zaten, het hout en het aluminium ook meegenomen hebben (met muurverf!) en het er dus echt niet veel beter op is geworden... Inmiddels is dat hersteld maar dat kost gewoon meer werk dan het in eerste instantie goed doen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 19:58

Boktor , dat is vrij kalote..... :(:)

CV-ketel : kan gebeuren , kun je wellicht meteen een betere / zuinigere kopen ? :)