E-reader ervaring gezocht..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 10:51

Nagini

Re: E-reader ervaring gezocht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 12:11

Oehh, ik heb zojuist de Icarus Reader Go gehad voor m'n verjaardag. :D
Straks/morgen eens kijken hoe het allemaal in zn werk gaat!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 15:00

Ik ben even aan't puzzelen, moet je nu boeken per se met Calibre op de e-reader zetten?
Want kan ook ''gewoon'' toch via verkenner? Dan zie ik de toegevoegde waarde van calibre niet zo..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 15:10

Nagini gefeliciteerd. De toegevoegde waarde van Calibre is o.a. het overzicht, de beschrijving van de boeken, het kunnen omzetten van bestanden etc. etc. Maar via verkenner kun je idd boeken op je ereader zetten. :j

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 16:01

Isabonny schreef:
Klopt het dat in de dropbox titels van boeken staan/of schrijvers vermeld staan, maar dat de file erachter leeg is? Of dat er alleen een cover of metadata beschikbaar is maar niet het epub bestand?
Ik zoek me suf op bepaalde schrijvers die ik leuk vind, die dus ook in de lijst staan, maar als je ze aanklikt dan komt er alleen die metadata....of niks uit.

Als ik het dus goed begrepen heb, dan is de metadata alleen de boekbeschrijving?

Ben ook nog een aardige leek, maar het lijkt er inderdaad op dat er alleen de metadata in staat, dus niet het boek. Wel een beetje vreemd?
Weet iemand hoe dit zit?

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 17:23

Isabonny schreef:
Zijn er ook ergens gratis flutromannetjes (Candlelight en Harlequin) te downloaden?
Of SF/Fantasy boeken van Eddings/Julian May etc.

Wel in het Nederlands s.v.p. ;)

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 17:59

Interessante link naar een Belgisch forum, hier staan heel veel boeken op die je kunt downloaden. Heb er al weer een paar mooie vandaan gehaald!

Ga naar een topic, klik op de megaupload link die onder de lijst met boeken staat. Dan opent er een nieuw venster en worden er 45 seconden afgeteld (dit omdat je geen betalend lid van de downloadsite bent). Na 45 seconden klik je op normale download (die vanonder het klokje met 45 seconden verschijnt) en kun je de boeken op je computer opslaan. Voordat je ze in Calibre zet moet je ze nog wel even uitpakken met WinRar.

http://www.webhelpje.be/forum/forum.php ... ad7c9c376c

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 18:13

Hee bedankt martine!

Mijn tante beweerde trouwens dat als er wat zand aan komt oid dat ze haast gelijk kapot gaan bijv op het strand moest ik maar niet meenemen.
Herkennen jullie dit?

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 18:14

Graag gedaan! Ik ben ook niet van plan om hem mee te nemen naar het strand, vind het inderdaad een te groot risico!

Oh, en gefeliciteerd Nagini!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 18:26

Heb m'n e-reader ook nog nooit meegenomen naar het strand.

Caro_Vladi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 19:24

Edit

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 19:40

martinev schreef:
Interessante link naar een Belgisch forum, hier staan heel veel boeken op die je kunt downloaden. Heb er al weer een paar mooie vandaan gehaald!

Ga naar een topic, klik op de megaupload link die onder de lijst met boeken staat. Dan opent er een nieuw venster en worden er 45 seconden afgeteld (dit omdat je geen betalend lid van de downloadsite bent). Na 45 seconden klik je op normale download (die vanonder het klokje met 45 seconden verschijnt) en kun je de boeken op je computer opslaan. Voordat je ze in Calibre zet moet je ze nog wel even uitpakken met WinRar.

http://www.webhelpje.be/forum/forum.php ... ad7c9c376c

Aaaah bedankt *\o/* _/-\o_
Ik heb er al heel veel leuke boeken tussen gezien :)

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 21:23

Op mijn Pocketbook staan een stuk of 1000 boeken in allerlei talen voorgeprogrammeerd, vooral literatuur. Is iemand daar in geïnteresseerd of staan die al in de Dropbox? (of kan ik ze er niet inzetten?)

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 09:58

Kan je vanaf de drop box ook boeken op een iPad zetten?

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:28

tamary schreef:
Isabonny schreef:
Of SF/Fantasy boeken van Eddings/Julian May etc.

Link nog een keer (al weet ik zo even niet welke schrijvers)
Baen free library:
http://www.webscription.net/c-1-free-library.aspx

De gratis boeken van Baen zijn voornamelijk boeken waar al geen auteursrechten meer op rusten, dus het oudere werk uit de jaren 50 e.d. Niet onaardig als je graag leest over klassieke marsmannetjes 8-)

Ik heb wel de nodige boeken van David Eddings en Julian May. Helaas niet alles, dus zeg maar welke je zoekt.
Ook van een aantal andere schrijvers als Raymond E Feist, Jack Vance, Robert Jordan e.d heb ik het nodige liggen. Dus zeg het maar en ik zal eens kijken. En dan graag even vertellen waar ik de inbox van de dropbox kan vinden :D

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:43

Siamsmeesje schreef:
tamary schreef:
Link nog een keer (al weet ik zo even niet welke schrijvers)
Baen free library:
http://www.webscription.net/c-1-free-library.aspx

De gratis boeken van Baen zijn voornamelijk boeken waar al geen auteursrechten meer op rusten, dus het oudere werk uit de jaren 50 e.d. Niet onaardig als je graag leest over klassieke marsmannetjes 8-)

Fout, wat Baen gedaan heeft is van een aantal series het 1e boek (of eerste paar) in de free library gezet. Wil je de rest van de serie lezen zal je inderdaad moeten betalen. ong. 4-6 dollar of 15 voor arc versie (geen drm en veel bestandsformaten beschikbaar). Is hun manier om ebooks te promoten en het werkt in elk geval nog het beste tegen piraterij, de betaalde boeken van deze uitgever zijn het minst en moeilijkst te vinden via gratis downloads.

Denk dat je in de war bent met the Gutenberg project, dat is inderdaad voor het electronisch krijgen van klassiekers.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:13

@MartineV bedankt voor die belgische link!
Jeetje, heb nu die 3000 boeken.. ben wel ff aan't selecteren een beetje op hoe de titel me aanspreekt. :') Hoop dat ik daar goed aan doe.. :P

Wel leuk, bijv schrijvers zoals Baldacci of Dan Brown zou ik normaal niet lezen, nu laat ik ze er toch bij staan..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:16

wie heeft er links voor Engelstalige boeken? Die Baen site ken ik, maar verder heb ik nog niet echt iets gevonden.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:22

Nee, ik ben zeker niet in de war met Gutenberg. Dat is zelfs ultra-klassiek wat die hebben voorlopig _O-

Maar als ik gratis ebooks zoek, wil ik ook echt gratis. Dus niet een deel gratis en voor de rest moeten dokken. Ik vind dat nogal eh...... Supermarkt techniek... Je mag even proeven, maar verder moet je geld ophoesten...
Is natuurlijk heel leuk bedacht door Baen, en ik snap dat ze zo geld willen verdienen. Maar aan mij is het niet besteed op die manier :n

Dus ja, wat ik nu in de aanbieding heb, heb ik helemaal gratis gekregen/gevonden :j

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:41

ik vind het eigenlijk heel normaal om voor e-boeken te betalen, dat doe je voor gewone boeken ook. Alles wat ik nu op mijn kindle heb staan was of copyrightvrij of ik heb het gekocht. Vrijwel alles is 10/12 dollar, en dat vind ik een prima bedrag. Als ik die boeken fysiek wil kopen (als ze er al zijn) ben ik rond de 20 euro kwijt.

/add
mss dat ik er een of twee uit de dropbox heb, maar zelfs dat betwijfel ik.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:55

Lielle schreef:
ik vind het eigenlijk heel normaal om voor e-boeken te betalen, dat doe je voor gewone boeken ook. Alles wat ik nu op mijn kindle heb staan was of copyrightvrij of ik heb het gekocht. Vrijwel alles is 10/12 dollar, en dat vind ik een prima bedrag. Als ik die boeken fysiek wil kopen (als ze er al zijn) ben ik rond de 20 euro kwijt.

Als ik de paperback koop betaal ik iets van 6/7 euro (engels via amazon.de).

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:57

echt waar? Dat is de moeite waard om eens verder te bekijken, wat overigens mijn mening over betalen voor e-boeken niet verandert.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:19

Ik betaal idd eigenlijk ooit nooit meer dan 7 euro voor een papieren boek, ik ben dan ook zeker niet van plan om een soortgelijk bedrag uit te geven aan een digitaal boek :) .

Lielle, ik weet niet wat voor genres jij graag leest, maar ik kijk ook regelmatig op www.smashwords.com , een site waar auteurs zelf hun digitale boeken publiceren waardoor ze heel goedkoop zijn. Ik ben nog steeds bizar blij met While The Savage Sleeps waar ik $ 2,99 voor betaald heb :D . (Een vriendin -en mede auteur- heeft hem geholpen en zijn boek toegevoegd op Smashwords, ze was alleen vergeten de titel en auteurnaam aan te passen waardoor in de metadata de titel en auteur van het voorbeeldboek staan...hahaha... Vandaar dat ik het boek niet kon vinden op mijn ereader)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:43

Hoe houden jullie eigenlijk je e-reader overzichtelijk?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:07

Ik zet er steeds maar een paar boeken op.