Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Winged schreef:Denk dat je de maximalen moet bepalen op de hoeveelheid bewoners per adres.
Ik zit met mijn rijtjeswoning dit jaar waarschijnlijk op 900m3 aan gas. De vorige bewoner zat op ruim 1450... Mijn doel voor de komende ronde is om onder de 800 te komen.
Winged schreef:Denk dat je de maximalen moet bepalen op de hoeveelheid bewoners per adres.
Ik zit met mijn rijtjeswoning dit jaar waarschijnlijk op 900m3 aan gas. De vorige bewoner zat op ruim 1450... Mijn doel voor de komende ronde is om onder de 800 te komen.
BigOne schreef:Wanneer de regering echt in wil grijpen laten ze dan de eerste 1500 kuub gas en de eerste 2500 mw electriciteit tegen lage prijs leveren en alles erboven tegen geldende prijzen. Dan is er nog steeds grote noodzaak om verstandig met energie om te gaan maar komen mensen niet zo snel in de problemen.
DuoPenotti schreef:Winged schreef:Denk dat je de maximalen moet bepalen op de hoeveelheid bewoners per adres.
Oh dan ook kijken of een huis vrijstaand is of hoek?
En als je dan heel zuinig bent krijg je dan ook een beloning?
per jaar is ons gasverbruik per jaar 600m3
Vrijstaand oud huis uit 63
ik de hele dag thuis dus niet alleen de avond warm willen zitten...
Spenk schreef:Winged schreef:Denk dat je de maximalen moet bepalen op de hoeveelheid bewoners per adres.
Niet perse alleen op hoeveelheid bewoners maar ook op het huis.
Als ik een tussenwoning verwarmen moet dan kost mij dat een stuk minder dan onze grote 2 onder 1 kap of een vrijstaande.
Spenk schreef:Echwel schreef:1500 kuub dat is wel veel toch
Ik bv gebruik max 150 per jaar.
Dan heb jij zeker geen verwarming op gas? 1500 is een gemiddeld normaal verbruik.
150 per jaar lijkt me zeer onwaarschijnlijk als je doucht en verwarmt op gas.
elnienjo schreef:Winged schreef:Denk dat je de maximalen moet bepalen op de hoeveelheid bewoners per adres.
Nee het huis moet verwarmt of je daar nu alleen of met 4 personen woont. Verwarmen is de grootste kostenpost, douchen en koken valt daarbij in het niet.
Winged schreef:DuoPenotti schreef:Oh dan ook kijken of een huis vrijstaand is of hoek?
En als je dan heel zuinig bent krijg je dan ook een beloning?
Hoezo moet er direct een beloning aanhangen?
Je kan het ook zo doen: Basisbedrag per M3 tot maximale hoeveelheid. Zit je boven die maximaal? Dan betaal je extra.
DuoPenotti schreef:Waarom niet?
Dat geeft toch een extra stimulans?
Waarom alleen maar beboeten?
Winged schreef:DuoPenotti schreef:Waarom niet?
Dat geeft toch een extra stimulans?
Waarom alleen maar beboeten?
Omdat die beloning linksom of rechtsom ook weer betaald moet gaan worden. Dus die beloning betaal je wel weer via een andere weg weer terug. Sigaar uit eigen doos.
edit: beloning zit hem ook al in het niet over de max te gaan, Waardoor je dus een lager tarief betaalt.
mvdende schreef:Vorig jaar in m'n eentje, 2 onder 1 kap, maar grotendeels aanbouw dus vrijstaand 770m3 gas verbruikt en 2700kwh aan elektra. De kwh is vrij hoog voor één persoon, maar hem meerdere terraria die natuurlijk verbruiken.
Dus met 1500m3 en 2500kwh zit ik aardig safe.
De laatste slangen nakweekjes van dit jaar ga ik maar verkopen, dan kan er 1 terra compleet uit. Dat scheelt z'n 2kwh per dag ongeveer.
Echwel schreef:Echwel schreef:1500 kuub dat is wel veel toch
Ik bv gebruik max 150 per jaar.
Ja hoor gewoon een ketel op gas maar douchen en af en toe verwarmen dus gewoon op gas
Elektra gebruiken we rond de 2500kWh
MyWishMax schreef:Echwel schreef:
Ja hoor gewoon een ketel op gas maar douchen en af en toe verwarmen dus gewoon op gas
Elektra gebruiken we rond de 2500kWh
Maar appartement toch waar de anderen ook flink stoken?
Ik woon in een hoekhuis en zit op 900m3 per jaar maximaal. Daarvan wordt gezegd dat het vergelijkbaar is met het verbruik van een flat. En dat is dus met af en toe een uurtje de verwarming aan en 2 tot 3 keer per week in bad omdat douchen niet kan.
150 zou ik zonder die 19 graden alsnog niet aankomen, want verwarming moet op 15 graden blijven en die springt in de winter alsnog regelmatig aan. Maar anders slecht voor het huis en krijg ik problemen met verhuurder. Zelfs met alleen douchen kom ik hoger uit.
Rondje lopen om op te warmen werkt hier isd ook niet, want in rolstoel is het niet zo warmjuist nog kouder
Echwel schreef:MwM idd appartement en 2 personen
Ik heb het altijd rond de 18 of 19 graden en duik lekker onder deken op de bank.
En snachts altijd slaapkamer raam open.
Terwijl ik heel kostelijk ben, maar red het prima zo