Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Irisje_x

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 10:19

Bij ons is het bieden tot morgen 12:00...
Zijn helaas nog geen biedingen binnen

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 10:24

x_Irisje_x schreef:

Was bij mij ook pas laat, wees gerust :o

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 10:24

x_Irisje_x schreef:

Komen vaak op het laatste uur van bieden binnen. Geen stress :)

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 10:28

I know... maar heb wel stress haha

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 10:38

x_Irisje_x schreef:
I know... maar heb wel stress haha

snap het wel, had ik ook....

en eerlijk gezegd nu nog :') mijn kopers hebben vandaag een afspraak met hun hypotheekadviseur,
daarna komen ze bij mij thuis de koopakte tekenen.
Als het getekend is voel ik mij iets geruster en zeker als ze de hypotheek rond krijgen :o
Verkopen is spannender dan kopen vind ik!

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 10:41

Snap ik! Het blijft natuurlijk spannend.... nog geen zekerheid met een mooi bod.

Makelaar gaf aan dat kopers idd vaak bang zijn dat er al over hun bod 'gepraat wordt' zodat andere eventueel geïnteresseerde nog net erboven kunnen gaan bieden.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 10:43

Dat zijn zeker spannende tijden.

Wij gaan vanmiddag weer bij een huis kijken

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 10:48

Biedingen lijken me super spannend. Maar het komt vast goed.

Ik kan misschien wat bij mensen in de buurt kwijt. Dus fingers crossed. Heb beloofd dat ik voor leuke buren zal kijken.

Dozen zijn het probleem niet. Ik heb een berg Lego (Corona hobby). Grote dozen, dus niet zomaar buiten laten staan. En spullen van de katten zoals de krabpaal, extra kattenbak, kapstok etc. Spul met raar formaat dus.

Normaal heb ik oppas aan huis als ik weg ga, nu geen optie helaas. Pension waar ze twee keer geweest zijn zit vol vanwege Hemelvaart. Daar had ik totaal niet over nagedacht. Verklaard overigens wel waarom de huisjes volgeboekt of schreeuwend duur zijn. Een collega heeft misschien plek waar ze twee dagen terecht kunnen.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 10:52

Herkenbaar hoor Luxorvalkje... Wij hebben 4 dagen bezichtigingen gehad. Dan moest de box weer naar de overburen gesjouwd worden. De kinderwagen, maxi cosi, hondenmanden etc propten we in de auto's en de hond ging uit logeren. En we hebben 18 verhuisdozen met spullen alvast opgeslagen zodat alles er netjes opgeruimd uitzag... :o

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-22 11:40

Ik heb de hondenmand en de box gewoon laten staan hoor. Wel de wipstoel en baby gym etc naar de berging.

Succes emptywords

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 11:52

Net gesprek gehad met de hypotheek adviseur. Kansloos :') .
Dus dat wordt dan toch geld door een putje spoelen voor een huurwoning. Had gehoopt dat mijn eigen bedrijf nog wat kon toevoegen, maar ze hebben natuurlijk meer cijfers nodig dan van 1 kwartaal. En er zit een grens aan hoe lang ik hier blijf wonen.

Naja, er zijn mogelijkheden, in noord Groningen :') maar dat is niet de regio waar ik zou willen wonen ivm werk/ privé etc.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-22 11:53

eilleen333 schreef:
Net gesprek gehad met de hypotheek adviseur. Kansloos :') .
Dus dat wordt dan toch geld door een putje spoelen voor een huurwoning. Had gehoopt dat mijn eigen bedrijf nog wat kon toevoegen, maar ze hebben natuurlijk meer cijfers nodig dan van 1 kwartaal. En er zit een grens aan hoe lang ik hier blijf wonen.

Naja, er zijn mogelijkheden, in noord Groningen :') maar dat is niet de regio waar ik zou willen wonen ivm werk/ privé etc.

Ah balen zeg. Dat is echt zuur

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 13:01

Vooral omdat ik echt het perfecte huis had gezien. Is vandaag onder bod gegaan, maar ik ga het wrs niet redden. Stond al wel een tijdje te koop, dus ik waag toch een belletje aan de makelaar. Je weet het niet. Voor hetzelfde geld biedt iemand zwaar onder de vraagprijs en maak ik toch nog een kansje. Maar het gat is wel vrij groot. Te groot vrees ik

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 13:29

eilleen333 schreef:
Vooral omdat ik echt het perfecte huis had gezien. Is vandaag onder bod gegaan, maar ik ga het wrs niet redden. Stond al wel een tijdje te koop, dus ik waag toch een belletje aan de makelaar. Je weet het niet. Voor hetzelfde geld biedt iemand zwaar onder de vraagprijs en maak ik toch nog een kansje. Maar het gat is wel vrij groot. Te groot vrees ik

Balen :( Wat ik me dan afvraag, wanneer weet je wanneer het 'jouw' huis is? Ik zie nu huizen en dan denk ik.. dit vind ik wel tof, maar dat komt meer omdat het aanbod niet groot is en ik persoonlijk merk dat je dan wat sneller het oke genoeg vind.

Hoe doet de rest dat? Ik merk dat een zoektocht vaak door ervaring beter wordt (met paarden in ieder geval en met huurhuizen keek ik ook heel anders. tegen aanbod 1 aan tov aanbod 5 na periode)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 13:51

Elin_ schreef:
eilleen333 schreef:

Balen :( Wat ik me dan afvraag, wanneer weet je wanneer het 'jouw' huis is? Ik zie nu huizen en dan denk ik.. dit vind ik wel tof, maar dat komt meer omdat het aanbod niet groot is en ik persoonlijk merk dat je dan wat sneller het oke genoeg vind.

Hoe doet de rest dat? Ik merk dat een zoektocht vaak door ervaring beter wordt (met paarden in ieder geval en met huurhuizen keek ik ook heel anders. tegen aanbod 1 aan tov aanbod 5 na periode)

Locatie en formaat. Klein, wel een extra slaapkamer. Tuin voor de hond en de kat. En dicht genoeg bij het werk en de stal. Ook qua uitstraling gewoon een heel schattig huisje.
Ik zoek vrij specifiek, dus 99% “valt” alleen al af door de locatie (woonwijk).
Het is mogelijk, alleen niet zolang ik niet meer cijfers van de zaak heb. Dus nog 2-3 jaar geduld. Maar ondertussen hou ik het natuurlijk in de gaten.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 13:55

Elin_ schreef:
Wat ik me dan afvraag, wanneer weet je wanneer het 'jouw' huis is?

Als het voldoet aan de minimumeisen die vaststaan (zoals locatie, oppervlakte, tuin) en potentie heeft om er iets heel moois van te maken. Ik vind het makkelijk worden om ergens doorheen te kijken nu ik in verschillende appartementen en huizen gewoond heb (beetje ervaring opdoen).

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-22 13:59

Hier moest het voldoen aan een aantal eisen: minimaal 2500 M2 grond
Minimaal drie slaapkamers of mogelijkheid tot realiseren
School en supermarkt binnen vijf km
Minimaal 90m2 of uitbreidingsmogelijkheden
Niet direct langs spoor of drukke weg.
Nu een klus woning maar het voldoet verder aan alles dus gaan een tijd in de zooi leven en dan is het helemaal naar ons zin.
Eerst het huis aanpakken, dan het paardenstuk en daarna kippen verblijf maken.
Oja en we wouden een garage of mogelijkheid tot grote schuur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 14:58

Elin_ schreef:
eilleen333 schreef:

Toch vergelijken denk ik. Op een gegeven moment weet je wat je kunt krijgen voor je geld, en wil je het maximale daarvan natuurlijk. Onze eis was zo dicht mogelijk een natuurgebied. Nu hebben we een huis wat ietsje verder is (10 minuten lopen), maar wel heel groen en het ruimste huis wat we bezichtigd hebben én dichtbij de stad. Dat was meer dan we hadden durven hopen.

Scheelt wel dat onze eisen betrekkelijk laag lagen omdat we randstad-prijzen gewend waren. Dus toen bleek dat we in Brabant ineens gewoon fatsoenlijk eensgezinswoningen in leuke wijken konden krijgen ging er een wereld voor ons open :D Maar werden de eisen wel meteen wat strenger. Zo vonden we 80 m2 toch echt te weinig en wilden we wel minimaal 100 m2 (of extra inpandige ruimte).
Denk dat het in dat opzicht altijd wat ervaring op doen is en kijken hoe en wat mogelijk is met je budget en wat een spark in je oproept. En dan op basis daarvan prioriteiten stellen. Vind je locatie belangrijk en hoe zie je het voor je? Instapklaar belangrijk? Vrienden die wel of niet in de buurt wonen? Afstand werk? Maar ook de gekke dingen waar je opvalt. Ruimte voor kookeiland? Ruimte voor een washok? Een lekker grote of kleine hal? Een leuk tuinhuis waar je zelf nooit (renovatie)budget in gestoken zou hebben etc.

Je komt onderwijl ook achter wat arbitraire eisen waar je in het begin niet bij stilstaat :D Zoals ook het horeca en thuisbezorgd aanbod etc. :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 15:08

Wij wilden vooral geen klushuis :+

Verder vooral een mooie plek en grond, dat is wel gelukt

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 15:12

Hier hadden we twee hoofd eisen die voldoende privacy tov elkaar kon realiseren.

1: grote slaapkamer die als tweede woonkamer kan dienen.
2: daarnaast ieder een slaapkamer die bij voorkeur geen muren deelt.

Het huis wat we nu hebben gekocht is werkelijk perfect wat dat betreft. En dan hebben we ook ieder nog een eigen werkkamer toe.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 15:13

Nou ik zie dit topic echt nu pas weer.
Was leuk geweest om mee te praten! Na heel veel misgeboden te hebben of gewoon te laat waren, hebben wij na 5 jaar zoeken eindelijk een huis gekocht. Flink erboven moeten bieden, en dat voelt heel dom omdat je vroeger wat eronder bood.
Maar we hebben het eindelijk, na 30 jaar dromen de paarden aan huis. De aanhouder wint zullen we maar zeggen. En nu hopen dat alles snel rond is voordat de rente nog hoger wordt. :=

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 15:41

Ik heb zeker mijn droomhuis gevonden!

Eisen hier:

- Woonboerderij of landelijk gelegen woning
- Meer dan 1500m2 grond
- Meer dan 160m2 woonoppervlakte
- Leuke omgeving, mooie natuur.
- weinig grote boerenbedrijven ivm stank
- Goedkopere regio / lage prijzen
- Max 50 km of 3 kwartier in de auto naar mijn werk.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 16:04

Ik had eisen:

- Groter huis met logische indeling voor de dieren.
- Extra kamer op de begane grond voor kittens.
- Apart bijgebouw met eigen ingang voor mijn bedrijfje.
- Grotere tuin onderhoudsvriendelijk. Liefst een recht perceel zonder tierelantijn.
- Eigen oprit.
- Rustige omgeving en groener.
- Niet te afgelegen.
- Niet rondom veehouderij bedrijven.
- Geen klushuis en onderhoudsvriendelijk.
- Geen tochthuis uit het jaar nul.
- in de buurt van mijn ouders/paarden.
- Goede aansluiting tov snelweg, niet dus in de rimboe.

Dit is het bijna allemaal geworden. Meer dan een groter huis (misschien veel te groot). Totale nieuwbouw uit 2013.

Minpunten:
- Ligt aan een vrij drukke weg, heb je geen last van alleen met de weg op/af rijden.
- Staat in het verkeerde dorp. Ipv 3 minuten moet ik nu 15-20 minuten rijden naar stal. Een groot offer voor een prachtig huis zullen we maar zeggen!

Het stond al lang te koop. Waarschijnlijk ivm de drukke weg en dat het een heel groot huis is. Ik denk dat mensen zich verkeken hebben op de weg want je hebt in en om het huis hier totaaaaal geen last van. Goed geisoleerd met geluidswerend glas. En ik ben een zeikzak.

Edit:
Het mocht niet onder de vliegroute van Eindhoven airport liggen.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 17:58

Hier iets andere situatie ivm beëindiging relatie :Y)

Vandaag weer wat druk gezet op de verzekering die ik moest overhandigen vanuit de vve, gezegd dat alles van mezelf goedgekeurd is en zonder de polis ik niet verder kan met de hypotheek |o

Binnen 2 uur zat ie in mn mailbox :')
Ze kunnen het dus wel haha

Maarrr nu dus alles ingeleverd bij de financier voor akkoord *\o/*

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 19:50

MarjanB schreef:
Wij wilden vooral geen klushuis :+

Verder vooral een mooie plek en grond, dat is wel gelukt

hoe dan :') dat wat jullie nu hebben is heel erg drastisch