Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

petra8

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 15:12

Hebben jullie nog tips voor tiktok filmpjes of waar ik op moet zoeken? Ik heb al veel gezien over het schoonmaken van de wc maar zoek voor de rest van het huis nog wat inspiratie.

Heb wel vandaag bij de Wibra Scrub Daddy en Mommy sponzen gehaald, ben heel benieuwd of dat prettig is om mee te werken.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 15:17

Ik kijk nooit op Tiktok :o?

Yummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 15:18

petra8 schreef:
Hebben jullie nog tips voor tiktok filmpjes of waar ik op moet zoeken? Ik heb al veel gezien over het schoonmaken van de wc maar zoek voor de rest van het huis nog wat inspiratie.

Heb wel vandaag bij de Wibra Scrub Daddy en Mommy sponzen gehaald, ben heel benieuwd of dat prettig is om mee te werken.

Denk dat de bekendste hashtag #cleantok is

fjordjesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 15:29

Yummy schreef:
petra8 schreef:

Denk dat de bekendste hashtag #cleantok is

Idd, tot je van die mafkezen krijgt die 100 soorten schoonmaakmiddel in een wc gooien, alles voor tiktok _-:(

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 15:46

Ja, die tiktok filmpjes werd ik niet vrolijk van.

Ach, het zit hem niet in de spullen, maar in of en hoe vaak je ze gebruikt :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 15:59

Morrie schreef:
chanicha schreef:
Dank je voor de tip Rien!
Ik zal eens kijken want heb ook al de Jemako doeken maar als dit beter is :o?

ik heb beide en vind Jemako doeken prettiger.

Ik week ze nooit meer, alleen wassen is een dingetje, want ik was alleen met een volle machine en gebruik voor mijn gewone was wasverzachter (keihard water hier, anders staan de handdoeken rechtop) en die doeken mogen niet in de wasverzachter

Ik doe dus alle schoonmaakdoekjes bij elkaar 1 keer per week. Helaas geen volle was, want dan moet ik ze te lang laten liggen. Maar heb ook doeken voor gezicht die niet met wasverzachter mogen, alleen moeten die weer kouder gewassen worden... dat zijn al 2 kleine wasjes, hoewel ik die laatste doe met kleding die niet met wasverzachter mag dus die kan soms wel vol.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 16:00

Ik heb door een blessure heel lang niet zelf mijn huis schoon kunnen maken. En nu het weer mag, weet ik niet zo goed waar en hoe te beginnen. En dan is tiktok wel inspirerend.

Niet dat ik 100 soorten schoonmaakmiddel in de toiletpot gooi. Maar het is wel prettig om te zien hoe anderen het doen. Ook de tip van bicarbonaat en azijn om de gootsteen weer goed te laten doorlopen, heeft bij mij geholpen. Omdat ik zo lang niet heb kunnen schoonmaken, ben ik nu een echte beginner :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 16:04

Ik zoek wel eens hoe je bepaalde dingen zo makkelijk mogelijk en min mogelijk inspanning kan doen :+ Ik kan ook niet schoonmaken zelf, maar mijn hulp is gestopt en organisatie heeft voorlopig geen vervanging. Dat merk je nu na 2 weken al enorm, van elke week 3 uur hulp en dus zelf maar hele kleine klusjes doen naar 0 hulp... Die 3 uur red ik niet eens over de hele week, dus ik beperk het echt tot het hoognodige. Bezem door het huis, heel soms stofzuigen, badkamer en wc. De rest red ik niet. Ja, bed verschonen met hulp van omgeving. :+

Durf dus ook niemand langs te laten komen tot er weer hulp is geweest maar dat kan nog wel weken tot maanden duren

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 16:04

Suzanne F. schreef:
Het werkt het beste als je de doeken eerst een kwartier weekt in lauwwarm water. En dan heel heel goed uitwringt. Dan zijn ze op hun best.

Dus niet alleen bij eerste gebruik. Duidelijk. Thanks.

Yummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 16:28

Je moet wel een beetje gezond verstand gebruiken bij tiktok idd :')

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 18:37

Tiktok ben ik ook op afgehaakt door die imo heel rare filmpjes van verspilling van schoonmaakmiddelen :o dat vind ik niks met schoonmaken te maken hebben, maar vooral... Tja, een beetje raar :+
MyWishMax schreef:
Ik zoek wel eens hoe je bepaalde dingen zo makkelijk mogelijk en min mogelijk inspanning kan doen :+ Ik kan ook niet schoonmaken zelf, maar mijn hulp is gestopt en organisatie heeft voorlopig geen vervanging. Dat merk je nu na 2 weken al enorm, van elke week 3 uur hulp en dus zelf maar hele kleine klusjes doen naar 0 hulp... Die 3 uur red ik niet eens over de hele week, dus ik beperk het echt tot het hoognodige. Bezem door het huis, heel soms stofzuigen, badkamer en wc. De rest red ik niet. Ja, bed verschonen met hulp van omgeving. :+

Durf dus ook niemand langs te laten komen tot er weer hulp is geweest maar dat kan nog wel weken tot maanden duren

Highfive :')
Bij mij alleen sowieso geen hulp want ik probeer het zonder nog zo veel mogelijk te redden, en er zit nog kans in dat ik genees dus of ik het ook vergoed zou krijgen weet ik niet.

Echter! Wat voor mij redelijk werkt zijn korte bursts, maximaal 10 minuten. Ik zet leuke muziek op, zet de timer aan... En na die 10 minuten mag ik een kop koffie, neerploffen en uitrusten, tot die tijd ben ik 'verplicht' aan het opruimen en schoonmaken. Ik probeer dat elke dag minimaal 1x te doen, soms gaat dat helemaal niet, en op dagen dat het beter gaat en ik (met rustpauzes) meerdere bursts per dag kan doen, dan kan ik soms weer wat achtergebleven klusjes inhalen. Dat werkt heerlijk motiverend als je je huis zo ziet opknappen!
Voor de echt donkere, nare pijnlijke dagen gebruik ik ook de app Tody, niet met het idee dat ik alles kan inhalen wat ik achter loop (want ik loop al standaard achter :')) maar ook om eens rustig door de app te scrollen, zoeken naar een nuttig maar niet te moeilijk klusje om te doen. Dat geeft ook al voldoening, gewoon iets kunnen doen, ook als het maar iets kleins is.

Het schoonmaakwerk wat ik nog kan is niet voldoende om het huis echt schoon te houden, daarom vraag ik toch af en toe familie om te helpen met een deep clean en met klusjes die ik echt niet meer zelf kan.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 18:39

Morrie schreef:
chanicha schreef:
Dank je voor de tip Rien!
Ik zal eens kijken want heb ook al de Jemako doeken maar als dit beter is :o?

ik heb beide en vind Jemako doeken prettiger.

Ik week ze nooit meer, alleen wassen is een dingetje, want ik was alleen met een volle machine en gebruik voor mijn gewone was wasverzachter (keihard water hier, anders staan de handdoeken rechtop) en die doeken mogen niet in de wasverzachter

Een beetje azijn i.p.v. wasverzachter gebruiken, kan geen kwaad voor de doeken maar maakt je wasgoed wel zachter

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 19:54

Voor de dames die zonder hulp zitten en dit wel nodig hebben... De tip val Telpeva is er eentje die die Rotterdamse op TikTok ook gaf, zij had ook heel veel slimme poetshacks zeg maar... Alleen ik weet niet meer hoe ze heet. Geen verspilling van schoonmaakmiddelen bij haar te bespeuren en wellicht hebben jullie er wat aan... Mits iemand anders nu een lichtje gaat branden want ik weet haar naam niet meer :')

fjordjesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 19:58

Rotterdamse poetsqueen heet zij. Ze heeft ook op instagram en YouTube een account, en tiktok. Zij heeft idd goede tips voor het schoonmaken.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 20:19

Oh wat goed! bedankt voor de tip, die ga ik meteen opzoeken :D

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 20:19

fjordjes schreef:
Rotterdamse poetsqueen heet zij. Ze heeft ook op instagram en YouTube een account, en tiktok. Zij heeft idd goede tips voor het schoonmaken.

Ik ga der eens volgen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 20:58

Heerlijk ik ga al heel goed op dat Rotterdamse accent _O-

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 15:38

Welk schoonmaakmiddel gebruiken jullie voor de tegels aan de muur van de badkamer?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 15:40

Schoonmaak azijn

Yummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 15:49

haffiefreak schreef:
Welk schoonmaakmiddel gebruiken jullie voor de tegels aan de muur van de badkamer?

Pink stuff :D

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 15:50

Frosch allesreiniger

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 15:53

Sanitair schoon van ZO

Ik heb ook het spul voor de keuken, alle oppervlakten en glas/
Perfect spul, navulbaar en aardig voor het milieu

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 16:04

Yummy schreef:
haffiefreak schreef:

Pink stuff :D

En dan de badkamerreiniger?

Yummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 16:07

haffiefreak schreef:
En dan de badkamerreiniger?

Voor de tegels gebruik ik zelf de paste of de cream cleaner. maar de badkamerreiniger moet denk ik ook makkelijk lukken als ik zie hoe hij de wasbak en wc doet

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 19:28

Late reactie, maar hier erg blij met Sweepy. Elke donderdagavond staat in de agenda 'Sweepy blij maken' en dan kijken we even wat we moeten doen. Vriend en ik zijn beiden geen fanatieke schoonmakers, maar dit werkt al bijna een jaar top. Nu in de vakantie wat lak eraan gehad en Sweepy is dan ook echt niet blij met ons. Maar zal zo eens wat dingen afstrepen *D