Fun-da deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 09:10

Ja, vind ik ook. Het gebeurt zo vaak dat je een pand zie waarvan het historisch uiterlijk mooi bewaard is maar zodra je binnenkijkt zie je de inrichting van een doorsnee eengezinswoning.

Sowieso, zijn er zo veel fantasieloze inrichtingen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 09:28

Als de mensen zelf zich maar thuisvoelen ;) Je richt je huis voor jezelf in, niet voor een ander. En als jij van eenvoudig houdt zonder tierelantijnen, is dat toch helemaal prima.

Ik gruwel van die VT-wonen interieurs, maar als het merendeel van de mensen dat graag wil...

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 09:47

Op één of andere manier zijn de niet VT-wonen interieurs voor mij allemaal 'extreem'. Zo apart dat het voor mij zou voelen als een bezienswaardigheid, niet als een (t)huis. Daarom heb ik geen enkel bezwaar tegen een VT-wonen huis. Maar misschien ligt het probleem bij mij, omdat ik nu alle nette woningen met een voor mij neutrale of aantrekkelijke inrichting onder de VT-wonen stijl schaar. :)
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 08-03-21 10:06, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 09:52

Ik hou van rustige aarde kleuren en niet teveel frutsels in huis.
Is dat vt-wonen?

Van die drukke inrichtingen zou ik binnen een half uur bek af zijn denk ik, dat komt zo op je af.
Ik geloof dat visgraat vloer ook vt-wonen is? Dat zou ik zelf dan absoluut niet willen, vind ik echt te druk.

Maar interieur is het problemen niet bij bezichtigen, dat gaat er toch uit :)
Al wens ik sommige wel erg veel succes met verhuizen, wat een werk als je soms ziet hoe vol het staat :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 10:05

VT wonen hoeft niet per sé een negatieve term te zijn hoor!
Ik vind een visgraat vloer en een rustige inrichting namelijk best heel mooi!
Maar wanneer je VT wonen kijkt of leest, kom je gewoon heel vaak dezelfde kenmerken tegen en dat verklaart dus de term.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 10:07

Ik vind het ook zeker niet lelijk, maar alles bij elkaar is het niet mijn stijl. Ik ben meer van de ongeorganiseerde chaos :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 10:21

Ik ben juist niet van het strakke. Ik kijk soms zo'n make over programma en denk dan, waarom? Was toch prima voor de make over.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 10:33

Het hoeft van mij ook niet strak, maar sommige elementen kan ik wel waarderen.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 10:36

Strak of niet, wat ik jammer vind, maar wat iedereen natuurlijk zelf moet weten, is dat zo veel interieurs op elkaar lijken. Weinig verrassend, zeg maar.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 10:36

Maar dat geldt ook voor nieuwbouwwijken :D

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 10:56

Ja %) rijen en rijen identieke huizen %)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 10:58

Ik raak altijd verdwaald in nieuwbouwwijken, omdat ik me niet goed kan oriënteren door de identieke huizen. :=

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 11:08

mysa schreef:
Strak of niet, wat ik jammer vind, maar wat iedereen natuurlijk zelf moet weten, is dat zo veel interieurs op elkaar lijken. Weinig verrassend, zeg maar.

Maar dat komt ook door de trends in de interieurs. Ik heb bv wel iets afwijkends, maar dan moet je echt talloze winkels af om het bij elkaar te zoeken. Terwijl als je je aan de trend houdt, je zo klaar bent bij 1 winkel.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 11:53

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 12:08

_Lorette_ schreef:
Ik raak altijd verdwaald in nieuwbouwwijken, omdat ik me niet goed kan oriënteren door de identieke huizen. :=

Hier nog iemand :')
Ik heb normaal gesproken al geen bijster goed richtingsgevoel, maar in nieuwbouwwijken raak ik al helemaal snel verdwaald :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 13:58

Hm ik ben raar dan denk ik. Ik vind nieuwbouwhuizen mooi, zeker de vrijstaande. En ik houd wel van de VT wonen stijl. Al zou ik het wel meer eigen maken. Ik ben bijvoorbeeld gek op roze dus er zouden al snel lichtroze details komen in de vorm van kussens, kaarsjes of bloemen.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 14:49

Ik ben ook niet van dat strakke. Mijn schoonzus is stylist. Maar als ik haar foto's zie dan denk ik steeds dat het van hetzelfde huis is terwijl het toch allemaal andere projecten zijn...

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 14:59

Bij binnenstebuiten kijk ik ook altijd naar het gedeelte over huizen....

Ik haal altijd opgelucht adem als het een beetje 'persoonlijk' is...
Bij veel huizen zie je niets dat refereert aan de bewoner: boeken, foto's, kunst, unieke vondsten, etc...
Dat kan dan ook een wachtkamer of koffieshop oid zijn.... zo neutraal, daar kan ik niks mee...

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 15:07

Zo ken ik ook een stel. Mooi (aan de buitenkant nog redelijk sfeervol) nieuwbouwhuis gekocht, kom je binnen: balzaal van een woonkamer/keuken waar dan 1 hoekbank, het tv-meubel met dan een paar fotootjes en nog een tafeltje met een plant in staat. Oh, en 1 smalle boekenkast, maar die kon het geheel ook niet echt meer sfeer geven. Aan de muur zo'n trendy slagersposter van een koe en dat was het wel qua decoratie.

Dan is het misschien wel strak en rustig en modern, maar echt gezellig vond ik het ook niet te noemen :=

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 15:59

Fitzroy schreef:
mysa schreef:

Maar dat komt ook door de trends in de interieurs. Ik heb bv wel iets afwijkends, maar dan moet je echt talloze winkels af om het bij elkaar te zoeken. Terwijl als je je aan de trend houdt, je zo klaar bent bij 1 winkel.

Ja, dat klopt ook wel. Ik heb een aantal meubels die al lang in de familie zijn en de zelfgekochte meubels zijn ook al weer 'oud'.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 18:18

In het begin moest ik zo wennen aan die nieuwbouw wijken in NL, net centerparks XL :+ dat zie je in België helemaal ni zo op die manier.

VT wonen inrichtingen vind ik wel echt mooi en ook passend zeker in nieuwbouw. Wij nemen straks ook gewoon de typische zwarte steellook deur voor ons nieuwe huis. En ik vind die glazen flessen met van die stengels erin ook gewoon kei tof dus die nemen wij ook haha. Ik koop dan wel weer vaak zo een dingen in de kringloop ipv nieuw. Nu heb ik ook wel een kastje van mijn overleden oma gepimpt, en een geel tapijtje gekocht voor in de woonkamer. Dus het wordt niet al te saai hopelijk!

Spoiler:
Afbeelding

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 20:26

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 20:26

Umm, ik dacht bij de foto van de buitenkant serieus dat dit een bedrijfspand of showroom was.. := :=
https://www.funda.nl/koop/assen/huis-41 ... lsahout-4/
Maar nee, het is echt een woning :+ Ik kan me daar echt weinig bij voorstellen :o
En die prijs.. Voorheen 450.000 en nu 470.000 euro. Waarom heeft de makelaar dat zo neer gezet? :?

Die in Renkum is een paar pagina's geleden nog voorbij gekomen :P Ik vind hem ook erg leuk idd!
Echt een fijn sfeertje.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 08-03-21 20:29, in het totaal 2 keer bewerkt

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 20:28

Heel erg leuk, die in Renkum! Doet een beetje Frans aan.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 20:30

Cayenne schreef:
Umm, ik dacht bij de foto van de buitenkant serieus dat dit een bedrijfspand of showroom was.. := :=
https://www.funda.nl/koop/assen/huis-41 ... lsahout-4/
Maar nee, het is echt een woning :+ Ik kan me daar echt weinig bij voorstellen :o
En die prijs.. Voorheen 450.000 en nu 470.000 euro. Waarom heeft de makelaar dat zo neer gezet? :?

Die in Renkum is een paar pagina's geleden nog voorbij gekomen :P Ik vind hem ook erg leuk idd!
Echt een fijn sfeertje.

Misschien foutje gemaakt met aanmelden qua prijs. Altijd jammer....