Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 18:50

@leeslampje: voor alles is een oplossing te vinden. Als er gaten zitten in de zichtzijkant van de kastjes kun je er altijd een zijpaneel voor zetten. Bij Ikea zijn die in soorten en maten te koop.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 18:55

Het verplaatsen van een keuken zal in bijna alle gevallen goedkoper zijn als het kopen van een nieuwe keuken :P

Als de rest van het huis ge bevalt, zou ik wel serieus naar die optie kijken, om de keuken te verplaatsen.

Maar als het maar 1 kamer is, is het dan niet makkelijker om een muur weg te halen zodat je een open keuken krijgt? Ik ken natuurlijk de plattegrond niet hè ;)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 00:11

Dat klinkt inderdaad als een logischere optie, leeslampje.

Zoe, spannend!

Ik heb het gefixt vandaag, ik krijg 2 weken eerder de sleutel *\o/* Zin in!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 07:44

Wij zijn gisteren naar het huis gaan kijken. Er zijn wel wat werken aan. Er staat bijvoorbeeld een oude mazoutton en ketel die we zouden vervangen door aardgas. 1 deur en raam zouden nog door dubbele beglazing vervangen moeten worden. Maar voor de rest eigenlijk volledig in orde en naar onze wens.
We hebben deze week nog met 2 banken een afspraak voor een overbruggingskrediet (want ons huis moet nog verkocht worden dan). En als die groen licht geven gaan we bieden :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 09:31

Heb je die tijd in België?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 09:55

Ja hoor. Het huis staat blijkbaar al van juni te koop. Hier is sinds januari de Woonbonus afgeschaft. Dus heel veel is er voor nieuwjaar verkocht. Huizenmarkt is nu heel erg rustig. Daarbij is het huis door de indeling (die voor ons een voordeel is) niet echt gewild.
Er zijn in het hoofdhuis maar 2 slaapkamers en geen directe doorgang naar de studio. Daar is er nog een slaapkamer/keuken/badkamer. Ik woon samen met mijn moeder en grootmoeder. Dus ik zou in de studio gaan wonen. Voor ons dus een ideale indeling, voor een gezin veel minder.
Laatst bijgewerkt door Zoe_97 op 29-01-20 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 10:07

@Zoe_97: als er nu toch iets nieuws mbt gas aangelegd moet worden zou ik me eens beramen op 'wonen zonder gas', want dat gaat in de toekomst toch gebeuren

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 10:10

Ik zal dat eens bekijken Dankje! De aardgas leiding ligt er wel. De mazout moet er gewoon uit en ketel er in :p

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 12:02

Ik heb net een huis gekocht *\%/*
Het huis waar ik eerst over schreef bleek toch een hele reeks gebreken te hebben. Toen enkele huizen bekeken. Woensdag verliefd geworden op een huis. Vanochtend om kwart na 10 een bod gedaan. Om half 11 tegen bod en om kwart voor 11 was de deal rond *\%/*

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 12:03

Zó dat gaat lekker snel. Gefeliciteerd !!

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 12:30

Gefeliciteerd!

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 12:43

Nou, ik ben eens benieuwd naar die biedingsoorlog. Wij hebben 2 maanden geleden een huis bestaande uit 2 woon-units gekocht, waardoor mijn moeder terug naar België zou verhuizen en heerlijk langs ons zou kunnen gaan wonen. Nu is deze ochtend haar huis te koop gezet: https://www.vangelremakelaardij.nl/huis ... 41-renkum/ Ben eens benieuwd of het snel gaat gaan! Spannend!

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 12:58

Cowgirltjuh schreef:
Nou, ik ben eens benieuwd naar die biedingsoorlog. Wij hebben 2 maanden geleden een huis bestaande uit 2 woon-units gekocht, waardoor mijn moeder terug naar België zou verhuizen en heerlijk langs ons zou kunnen gaan wonen. Nu is deze ochtend haar huis te koop gezet: https://www.vangelremakelaardij.nl/huis ... 41-renkum/ Ben eens benieuwd of het snel gaat gaan! Spannend!

O wow, leuk huis. In mijn regio. Net boven budget helaas, zeker als ze er over gaan. 205 mak mik ik op. Anders was ik er zeker gaan kijken.
Hier in de regio is het echt drama. Denk dat ik over 10 jaar nog bij mijn ouders woon.

Ik snap het ook niet. Redelijk hoog inkomen maar al die beleggers bieden gewoon duizenden over en daar kan ik niet overheen als starter. Hoop dat ons kabinet eindelijk zijn fouten gaat inzien

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 15:13

Oh _xManadisx_, dat is nog redelijk in de buurt qua budget, toch? Ik vind het ook een heel leuk huis ja, heel gezellig als je er binnen komt ook! Ik vind het zo raar om me dat overbieden voor te stellen, want in België bestaat zoiets echt niet. Maarja, er zijn in NL wel meer rare gewoontes... Hier in België wordt een huis gewoon met vloer erin verkocht haha! Bij mijn moeder ligt zelfs echte parket en die blijft er ook gewoon mooi inliggen :)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 15:18

Ik snap de huizenmarkt in Nederland ook zo niet. Dat overbieden inderdaad. Maar hoezo ga je alle vloeren uit een huis breken voor je verhuisd? Hier blijft ook gewoon alles liggen :p

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 15:25

Cowgirltjuh schreef:
Oh _xManadisx_, dat is nog redelijk in de buurt qua budget, toch? Ik vind het ook een heel leuk huis ja, heel gezellig als je er binnen komt ook! Ik vind het zo raar om me dat overbieden voor te stellen, want in België bestaat zoiets echt niet. Maarja, er zijn in NL wel meer rare gewoontes... Hier in België wordt een huis gewoon met vloer erin verkocht haha! Bij mijn moeder ligt zelfs echte parket en die blijft er ook gewoon mooi inliggen :)

Ja het is precies de regio. Mijn hypotheek is max 204.000 en met weinig spaargeld gaat 209 me niet lukken helaas :(

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 15:26

Maar het is vast een vraagprijs en staat altijd open voor biedingen... en 'niet geschoten is altijd mis' :)

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 15:30

Het is echt niet zo dat in Nederland de vloeren eruit gehaald worden hoor. Meestal koop je een huis gewoon met de bestaande vloer.
Het is dan aan jezelf of je deze vloer laat liggen of dat je wat anders wil hebben.

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 15:33

Ah oke Temeraire, ik zie best veel huizen die zonder vloer aangeboden worden, dus dat vind ik heel vreemd als Belg! Inderdaad DubbelDun, wij zijn zelfs naar huizen gaan kijken die 10% boven ons budget lagen... Soms willen mensen snel verkopen, of staat het al lang te koop, of is er weinig animo voor, of of ... Niet geschoten is altijd mis idd =)

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 15:34

Ik ken het ook niet anders dan dat vloeren gewoon blijven liggen. Alleen in huurhuizen is dat soms anders en moet je het weer opleveren zoals je het kreeg.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 22:43

Vloer zit er altijd bij in, in principe. Alleen bij (ex), huurwoningen vaak niet.

Ikzelf zou ook in de huidige tijd best durven kijken bij een woning die iets boven budget is. Als jouw voorwaarden verder net wat gunstiger zijn (bijv. Soepel oplevering termijn of geen bouwtechnische keuring oid) kan het zomaar zijn dat de verkoper liever voor jou kiest dan voor degene met een complete voorwaardenlijst die 7k extra bied.

Wij hebben ons nieuwe huis ook 40k onder de vraagprijs gekocht (wel zonder enig voorbehoud dus dat drukt de prijs vaak flink omdat verkopers direct zekerheid hebben en de woning na het tekenen van de voorlopige koopakte direct offline kan).
Bij alle 4 de woningen die ik eerder heb aangekocht alle keren tussen de 10 en 25% vd prijs af gekregen.

Gewoon kijken, je weet nooit :)

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 22:48

Misschien ga ik maar eens een kijkje wagen dan :)
Zonder voorbehouden heb je toch ook na tekenen voorlopig koopcontract nog de wettelijke 3 dagen bedenktijd?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 23:29

Ik denk persoonlijk dat het in die prijsklasse en in die regio niet mee gaat vallen om eronder te bieden. Maar ik kan er naast zitten natuurlijk.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 23:38

Fitzroy schreef:
Ik denk persoonlijk dat het in die prijsklasse en in die regio niet mee gaat vallen om eronder te bieden. Maar ik kan er naast zitten natuurlijk.

Ja weet ik eigenlijk wel zeker

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 23:46

_xManadisx_ schreef:
Misschien ga ik maar eens een kijkje wagen dan :)
Zonder voorbehouden heb je toch ook na tekenen voorlopig koopcontract nog de wettelijke 3 dagen bedenktijd?

De 3 dagen wettelijke bedenktijd heb je altijd :) (als particuliere koper tenminste)

Ik lees zo af en toe mee hier. Eigenlijk van 2 kanten :+ Ik werk zelf op een makelaarskantoor dus zit dagelijks in de woningmarkt. Maar wil zelf ook graag een eerste huis kopen wat op dit moment redelijk onmogelijk lijkt :') Hoewel het hier in Friesland nog lang niet zo' 'n gekte is als op andere plekken in het land zijn de prijzen toch flink gestegen en is het in je eentje erg lastig om iets te vinden (wat ook nog staat in het dorp naar keuze :o)