Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Speirs

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 09:58

Ik blader al een poosje door dit topic voor inspiratie maar ben hier zooo slecht in. Zouden jullie me willen helpen?

In ons huidige huis is het me niet gelukt om een gezellige eenheid te creëren. Dit vind ik ontzettend jammer. Nu hebben we een ander huis gekocht en zou ik heel graag willen dat het mooi wordt :D

Ik heb nog geen foto's maar het idee is dit:

Rechthoekige woonkamer waar ook de eethoek in komt. De deur is ongeveer in het midden van de lange kant. Dan rechts de voorkant met ramen op de volledige breedte en links openslaande deuren plus een raam over de gehele breedte.

Ik heb een petrol gekleurde 3 zits bank en fouteuil. Zou het leuk zijn om achter de bank de onderste helft van de muur geel te doen en tegenover de bank een lichtgroene kleur op de muur? Om te beginnen?

Oja, de vloer is grijs, aardig druk maar blijft dr eerst wel in. Ik hou heel erg van licht! Heel graag zou ik een lentegevoel creëren.

Zal ondertussen op zoek gaan naar foto's.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 10:05

@amy: daar heb je iets heel gezelligs van gemaakt.
Ook leuk om te zien at je dezelfde bank hebt als ik heb én met meerdere kleine tafeltjes, iets wat ik zelf ook al heb willen doen. Kan ik mooi zien hoe het staat :D

@fleda: met grijs kun je verf een donkerder kleur geven zonder dat het 'groener' wordt.

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 10:06

Zo maar even.
Afbeelding

Afbeelding

Ik weet ook echt niet wat ik moet met die schoorsteen..

@Amy, wat ontzettend gezellig! Heel knap gedaan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 10:08

Als je die kleur vloer wilt kan die kleur op de schoonsteen echt niet meer :D
Maar dat ie met een mooie grijze kleur muurverf heel simpel op te lossen óf betegelen met een mooi donkere steensoort.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 10:09

Oh jee, dat ziet er echt nicht uit. Kan je hem niet met verf voor buitenmuren gewoon mee wit verven? Dan stoort hij al wat minder. Of net voor een kleurtje gaan.

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 10:57

Gewoon wit verven? Das best een goed idee!

Wat vinden jullie van de vloer? Het is eigenlijk wel echt heel druk hè, of zal dat meevallen als de meubels er staan?

Ik houd van echt happy lentegevoel-kleuren. Lastig, want ik zie dat verder weinig. Dan kom je al haast in de mediterrane sfeer. Voor het idee:dit is mijn behang nu en dit vind ik echt fantastisch :D :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 10:59

Ik vind het meevallen, ik heb zelf ook een vrij drukke vloer. Juist wat anders als je de meubels rustig houdt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 11:00

Wat een tof huis! Met wat verf kom je een heel eind.

Kleur vloer vind ik mooi maar dan zou ik geen donker houten meubels plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 11:01

Vraagje, zijn er hier mensen met een ethanol haard? Geeft deze echt warmte of is het meer sier?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 11:11

Afbeelding

Ik heb zelf deze vloer, die komt dus te liggen in een grote woonboerderij compleet met houten balken....
In mijn appartement had ik er echt een soort van beachhouse effect van gemaakt, heel gaaf maar wil nu toch wel wat anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 11:13

Een ethanolhaard geeft amper warmte, is dus vooral voor de sier. Natuurlijk geeft het wel iets warmte, maar ik denk dat als je de temperatuur in de ruimte er 1 graad mee ophoogt, dat dat al veel is.

Ik kan je behang helaas niet zien Speirs, maar wat je wilt doen klinkt mij een beetje als erg onrustig..

Wel een gave vloer Robijntjah!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 11:16

Thanks! Daarom moest ie mee en ligt ie nu in ons huis op zolder te wachten tot we de sleutel krijgen. Moeten hem wel bijbestellen!

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 11:17

Het behang, maar even zo:
Afbeelding

Hier word ik dus al jaren echt blij van :D {:}

EN wat een gave vloer hierboven! Heel stoer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 11:34

Shanna schreef:
Een ethanolhaard geeft amper warmte, is dus vooral voor de sier. Natuurlijk geeft het wel iets warmte, maar ik denk dat als je de temperatuur in de ruimte er 1 graad mee ophoogt, dat dat al veel is.

Ik kan je behang helaas niet zien Speirs, maar wat je wilt doen klinkt mij een beetje als erg onrustig..

Wel een gave vloer Robijntjah!

Op zich hoeft hij ook geen warmte te geven. Heb overal in huis vloerverwarming. Een mooie strakke haard past mooi in ons huis en makkelijk als je geen rookkanaal hoeft te maken.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 11:34

Speirs: In combinatie met de toch wel drukke vloer zou ik voor witte muren gaan en dan gaan combineren met leuke kleurrijke accessoires. Dat heeft ook nog eens het voordeel dat je makkelijk kan veranderen als je toch liever andere kleuren of kleurencombinaties hebt.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 11:46

Amyyy, geweldig hoe jij dat appartement hebt ingericht. Heel smaakvol, efficiënt en gezellig!

Spiers, ik zou de schoorsteen grijs maken, een kleur die ook in de vloer zit. Inderdaad witte meubels en verder gewoon gekke kleuren in je aankleding en eventueel een frisse kleur op een deel van de muur.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 12:19

@speirs: ik vind de vloer vrij druk en meubels kunnen daar alleen positief aan bijdragen als je het rustig houdt en niet al te veel frutsels (die het vaak juist gezellig maken).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 12:45

Speirs, wat je ook zou kunnen doen is de vloer breken met een effen kleurig kleed (dus geen printjes/ motiefjes), de muur achter de bank, een petrolkleurige geverfde lambrisering geven (zodat de bank eigenlijk opgaat in de kleur). Eventueel de muur daartegenover een kek behangetje?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 12:51

Amy, wat is je kamer prachtig geworden zeg! Kan mij de vraag nog voor de geest halen en de getekende plattegrond, het resultaat is top!

Spiers ik zou bij die vloer geen geel nemen op de muren.
Alle tinten worden door de grijs best heftig denk ik en snel donker.

Ik zou gaan voor vergrijsde tinten, zachte muisgrijs of grijs/groen, grijs/blauw

En dan met frisse elementen in je huis de kleur er in brengen, mooie wand elementen of krukjes ed.

Wat voor meubels heb je nu?

Wij hebben eindelijk (begin november besteld) onze nieuwe stoelen en banken binnen, niet de mooiste foto's maar het was al donker buiten toen ik thuis kwam:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu nog een nieuwe eethoek, salontafel en kleed en dan is het af, maar dat duurt nog even. Voor nu laten we het zo en gaan we alleen eerst het bureau schilderen, die kleurt totaal niet bij de bank.

Maar welke kleur, grijs?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 12:53

Ik vind dat okergeel toch ook wel fantastisch hoor, ik ga eens fotoshoppen om te kijken hoe dat bij mijn vloer zou staan :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 12:55

Haha bij jou vloer zou ik dan weer pastelkleurtjes doen, oud roze met koperen/ rose-gouden accesoires bijvoorbeeld <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 12:56

Ja, dat had ik in mijn appartement ook, samen met bijvoorbeeld houten pallets aan de wand voor leuk prul enzo.

Hmmmm, gelukkig hebben we nog 4 maanden en een verbouwing te gaan _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 13:02

Haha daar nodigt de vloer ook wel echt voor uit..!
Als je het minder zoet wilt/ wat stoerder kan je natuurlijk ook een grijze/ groene/ blauwige muur doen, of zo’n mooie zwartwit tekening als behang, en het rose/ koperkleurtje vervangen voor zwart/ wit/ zilver.

Pallets aan de wand vind ik nooit zo mooi.. :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 13:14

Mooi, Marlies! Wat heb je lang moeten wachten. Op de foto waar jouw banken op staan, wordt mijn aandacht meteen naar de gele muur getrokken, echt heel mooi <3

Eigenlijk heb ik liever een gele muur en een andere vloer dan andersom. Misschien is een niet te dure vloer budget-gewijs toch nog wel te overwegen *D

Stel, we denken deze vloer even weg. Wat zou er dan passen bij de petrol bank en stoel, witte meubels en vrolijke kleurtjes op de muur?

Of witte muren en gele gordijnen! En dan de schoorsteen en een stukje ernaast licht muisgrijs?
Laatst bijgewerkt door Speirs op 13-02-19 13:32, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 13:16

We hebben al een grijze grote stoere bank, blauw/groenig (licht turquoise) stoel dus die kant neigen we nu wel op inderdaad.

Wel fijn zo'n topic om even lekker te sparren haha!