Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Anke98 schreef:Ik was gister jarig en een nieuwe cactus en 2 kleuren roosjes gekregen.
Wel beetje moeite met mn muntplantje. Had wortels van zo’n 3 cm dus in de grond gezet en nu hangt ie er slapjes bij. Als het morgen nog zo is gaat ie nog even terug in het water tips zijn ook van harte welkom
Macs schreef:Anke98 schreef:Ik was gister jarig en een nieuwe cactus en 2 kleuren roosjes gekregen.
Wel beetje moeite met mn muntplantje. Had wortels van zo’n 3 cm dus in de grond gezet en nu hangt ie er slapjes bij. Als het morgen nog zo is gaat ie nog even terug in het water tips zijn ook van harte welkom
Dat is normaal, trekt wel bij.
Munt doet het trouwens het beste in de volle grond (buiten).

Ik zou alleen wel zelf zaaien ipv supermarkt kruiden kopen. In mijn ervaring zijn de zelf-geweekte een stuk sterker en gezonder dan die voorgetrokken dingen uit de winkel. 
een zaadje heeft zich genesteld in een voeg tegen de muur. Die heb ik vorige week moeten kortwielen. De ruim 2 meter lange takken hingen over mijn tuinpad. Een basisstam van 5 cm doorsnee
gevvestigd in een voeg van nog geen cm.
maatje tussen de 5 cm en 20 cm hoog. Jonge plantjes 
ze staan er wel bekend om dramaqueens te zijn. Eelmo schreef:Basilicum en ik zijn geen combiIk heb het eigenlijk altijd binnen staan, maar ik krijg ze nooit gelukkig... Dus er is vast iemand anders die je betere basilicum tips kan geven haha. Maar ook die zaai ik altijd zelf.
Mijn moeder plant ze elk jaar in de tuin, maar die overleven het nooit. Ik dacht dat ze binnen een betere kans zouden hebben, maar makkelijk hebben ze me nooit geleken nee haha
snap r niks van