Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 19:01

Weet iemand nog een winkel app waarmee je punten/producten spaart?

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 19:52

Shaggy09 schreef:
Weet iemand nog een winkel app waarmee je punten/producten spaart?

Kruidvat hema en sommige winkels piggy points

Shaggy09

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 19:54

Kruidvat heb ik al maar die vind ik zo duur! Heb nu 200 punten (200 Euro aan punten dus) en de gratis producten zijn nogal miniem. Kon nu kiezen uit een flesje water, een granenreep of een goedkoop nagellakje dacht ik.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 19:57

Shaggy09 schreef:
Kruidvat heb ik al maar die vind ik zo duur! Heb nu 200 punten (200 Euro aan punten dus) en de gratis producten zijn nogal miniem. Kon nu kiezen uit een flesje water, een granenreep of een goedkoop nagellakje dacht ik.

Dit heb ik idd ook met de kruidvat je kan er niet echt bijzondere spullen mee kopen

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 20:00

Nee terwijl je met lopen bij de Etos al een gratis crème krijgt bijvoorbeeld. Hoef je niet eens geld uit te geven :')

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 20:20

Heb nog nooit mijn punten van het Kruidvat gebruikt. Heel af en toe de weekaanbieding. Heb meer dan 1500 punten. Met fotoalbums gaat dat wel lekker.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 21:07

Volgens mij heb ik een tijd terug bij het Kruidvat gratis vitamine D kunnen kopen van de punten.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 23:12

[quote="Frummels
Citaat:
Ik kom even onder mijn meeleessteen vandaan, maar kun je niet bestellen via Picnic? Daar is het minimale bestelbedrag geloof ik maar 25 euro en ze zetten het bij ons altijd netjes in de keuken neer. :) Wij moesten even wachten voor we aan de beurt waren na onze aanmelding en kregen enorm veel Wacht Verzachters zoals zij dat noemen. Ik geloof een grote tros bananen, pak koekjes, 2 doosjes thee en een pak hagelslag. Wij bestellen er nu elke week en het scheelt zoveel geldt t.o.v. naar de supermarkt gaan. (Ik ben een slechte shopper, wil alles kopen wat ik dan zie).
[/quote]

Maar dan zit ik dus ook weer aan een " minimaal" bedrag. Soms doe ik boodschappen voor 50,00, soms voor nog geen tientje. Daarbij ben ik bijna nooit thuis voor de bezorger, en vind ik boodschappen doen veel te leuk. En leuk die gratis dingen, maar dat zijn meestal de producten die ik toch niet gebruik.

Lief dat er gereageerd wordt dat ik dan mijn boodschappen beter kan laten bezorgen, maar het ging er eigenlijk om dat iemand een komkommer van een euro duur vond, terwijl ik niet beter weet. En dat ik zei dat er nu eenmaal een prijsverschil is met oa NoordHolland en het zuiden van het land. Hoe het er ineens op gekomen is dat ik dan beter mijn boodschappen kan laten bezorgen vind ik best grappig..

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 08:38

Hier een slecht weekje qua voedselverspilling. Net een iets andere planning en teveel eten op voorraad, dus geen ruimte in de vriezer. Vergeten dat mn fruit lag te vergaan, dus 2 peren weg kunnen gooien omdat ze helemaal melig waren. Daarnaast 1,5 courgette die de schimmel erop had. Hou ik echt niet van, maar deze week even door de vingers geglipt, teveel aan mijn hoofd.

Nu eerst de vriezer leeg eten, dan kan ik daarna weer koken! Vanmorgen vriendje al een emmertje hutspot mee gegeven, heeft hij ook weer eten voor vanavond en ik ruimte in de vriezer :P.

Een februari-uitdaging doe ik graag aan mee! :D

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 09:58

Ik doe ook graag mee met een uitdaging.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 10:01

Ben voor nu nog volop bezig in mijn huisje, maar hoop wel rond begin februari erin te kunnen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 11:22

Kijken hoeveel ik vandaag kan bezuinigingen op de boodschappen. Heb 140 euro voor het weekend en 16 monden te voeden. (€10 pp €7,50pp voor 3 kids) voor 3 maaltijden. Met een beetje slim inkopen houdt ik vast geld over. Kan dan weer mooi terug in de pot.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 11:32

Leuke opgave. Ik zou sowieso 1 avond stamppotten koken. Aardappels zijn bijna overal in de aanbieding.

Gisteren stamppot andijvie gemaakt, aardappelen omgerekend 50 cent per kilo, 1 euro voor de andijvie en 75 cent voor de spekjes. Beetje melk en boter uit voorraad. 2.25 voor een volle pan en we kunnen er 2 dagen van eten. Ongeveer 50 cent p.p.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 13:15

Idd stamppotten maken ik heb vorige week zuurkool gemaakt voor 3x.

Ga zaterdag even kijken wat ik nodig heb voor aankomende week. En dan onder de 25,00 blijven

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 14:10

Ik heb besloten als ik genoeg overhou dat ik eind deze maand een x eten mag bestellen. Ik bestel nooit eten namelijk omdat ik het te duur vind dus is een goede motivatie om vol te houden

Halen jullie uiteten ook van je boodschappenbudget af?

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 14:36

Ik heb een speciaal budget voor ‘luxe eten’ :). Vandaag weekboodschappen gedaan, was €75 kwijt en als het goed is heb ik genoeg voor de hele week, zelfs meer lekkers gekocht dan de bedoeling was (euro aanbiedingen bij Boni) maar volgende week een verjaardag hier dus dat heb ik dan maar alvast binnen!

Ik pin trouwens mijn weekbedrag en wat over is gaat in een potje voor barre tijden of om wat leuks te gaan doen met elkaar.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 15:12

Uit eten halen wij uit de extra pot, als we een keer zin hebben dan nemen we dat maar dat komt weinig voor. Vandaag even wat fruit gekocht aangezien het bijna op was voor het weekend en daarmee heb ik het weekbudget opgemaakt maar ben er niet overheen gegaan.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 17:35

Oh. Ik zie dat jullie het verkeerd opvatten. 3 maaltijden in de zin van avondeten ontbijt en lunch. We zijn net klaar met de boodschappen en zitten rond de 110 euro. Morgen alleen nog verse stokbrood halen. We eten tomatensoep met papas arrugadas,een Griekse salade en hamburger.

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 23:43

Wel lekker volle bak dan! Menu klinkt lekker. Ik heb Vlg week zondag 8 volwassenen en 15 kids te eten dus menutips zijn welkom en dan natuurlijk lekker en niet duur :p

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 23:47

Heb 2 potten roomwit voor 50% op de kop kunnen tikken en een grote emmer monodek van 8+2 voor een leuke prijs gekocht.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 00:02

Marcella schreef:
Heb 2 potten roomwit voor 50% op de kop kunnen tikken en een grote emmer monodek van 8+2 voor een leuke prijs gekocht.

Het duurde even voor het muntje viel dat het verf was _O-

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 00:12

Sorry ja verf. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 00:21

:')

Vandaag laatste poging bij de Kruidvat en verdomd ze hadden nog 4 tubes tandpasta voor mij :D , heb volgehouden en zege gevierd :')

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 05:57

Volle bak? Valt reuze mee! :j we zijn regelmatig met 30 man. Dit weekend met maar 6 haaglanden en 10 Belgen. We zitten in een groepsaccommodatie in België. We gaan onderhoud plegen aan de rotsen van gebiedje Comblain la Tour. :D

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 19:00

Ik heb weer eens ingeslagen bij de Turkse slager.
Iets meer dan 1kg lamsbiefstuk (gesneden van lamsbout)

Voor jaja..... €10,= !!
Kijk voor de gein eens naar de kg prijs bij bijv de AH... 25 euro of meer. En dan wordt er ook nog vaak gesjoemeld in supermarkten want dan is het schaap ipv lam (bah).

Thuis speel ik dan graag zelf even nog voor slagertje; ik doe dan ook nog wat ontbenen/ontvliezen/ontzenen etc etc.
Dit keer niets weg gegooid; het "afval" vries ik in, klein handje vol. Daar kan ik lekkere jus of fond van trekken of gehakt van maken.
Andere afsnijdsels qua mooi biefvlees heb ik in kleine stukjes gesneden; gekruid en dat gaat zo in een hapjespan met ui, sjalot, knoflook en champignons.

Ik krijg het in enorme lappen vlees, dus ik snij er zelf mooie biefstukporties van die ik vervolgens invries netjes gelabeld en al. :)