Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ceetje_bokt

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 09:25

Een lastige vorm idd, ik zou proberen om het smalle deel een eigen functie te geven (geen idee hoe jullie leven eruit ziet natuurlijk) bv om te lezen met boeken kast of met bureau voor administratie oid. En gaan jullie de kozijnen en de deuren ook nog verven?
Nog een tip: maak de woonkamer op schaal en je meubels ook, knip ze uit en schuiven maar zonder rugpijn.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 09:47

Bedankt voor de reacties alvast!
Hm het bureau wilde ik nu net niet meer in de woonkamer... we hadden dat in het vorige huis wel en ik vond dat niet mooi. Daarom hebben we het grote dressoir aangeschaft. Een boekenkast vind ik erg rommelig in de woonkamer.
Deuren en kozijnen worden natuurlijk nog gedaan. Oranje is niet echt mijn kleur :P de deuren worden waarschijnlijk als volgende project gedaan. Ik denk dat dat ook al zal schelen in hoe het eruit ziet. Ze worden ook gewoon in ral9010 geverfd.
Gordijnen zijn er ook, maar de muren waren op de foto's nog nat en dan hang je er nog geen gordijnen aan.

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 14:43

Hoihoi, ik lees al een tijdje stilletjes mee alleen zit ik hier nu zelf met een 'probleem'
straks als het mooie weer aanbreekt willen wij graag de tuindeuren openslaan (die bevinden zich achter de bank) en dan ook zo naar buiten stappen. Nu is onze ruimte niet heel groot/breed. en we hebben de tv aan de muur hangen en dat willen we eigenlijk zo houden.

Misschien dat jullie ideetjes opdoen aan de hand van deze foto's

Afbeelding

Afbeelding

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 14:59

TheJokerr: ik dacht dat ik klein woonde haha :P wij hebben ook openslaande deuren en daar staat nu onze tv met tv kast, je zou een draaibeugel voor de tv kunnen kopen en dan je bank voor het grote raam neer kunnen zetten, zo kunnen de deuren open en als je dan tv wilt kijken hoef je de tv alleen even te draaien

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 15:01

annetje: is het geen idee om je tv aan die grote bruine muur neer te zetten? hij staat nu een beetje raar vlak naast een raam, eigenlijk alles zoals je nu hebt maar dan omdraaien

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 15:02

TheJokerr: ik zou persoonlijk sowieso voor een kleinere oplossing voor de salontafel gaan. Misschien 2 losse krukjes of zo`n draadmand die je nu veel ziet. Voor de kleine ruimte zijn je bank en salontafel nogal massief zo samen... Verder ben ik het eens met Keell94

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 15:09

Volgens mij is tegenover die grote bruine muur de keuken al. Aangezien je naast de bank de frigo ziet, en op de 2e foto soort van keuken kasten?

Ik denk dat een draaibeugel voor tv de beste optie is, en dan inderdaad voor een kleinere salontafel gaan.

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 15:33

Idd de keuken zit tegenover de dierenhokken en daarbij komt kijken dat de cavia's naast de kachel moeten blijven.

De bank voor het raam neemt ook gelijk veel ruimte in omdat de rand waar spullen opstaan doorloopt; niet praktisch maar we mogen dat niet veranderen de bank is 2m en idd best robuust, andere salontafel zijn we idd voor hij is enorm lomp en onhandig.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 15:42

Heb je genoeg loop ruimte als je de bank kwartslag draait dat die in de kamer staat? Dan kan je bij het raam wat langere smalle tafel als zowel bureau als tv meubel.. zou idd ook andere salon tafel nemen

Andere optie is bank aan overkant en tv meubel in de hoek bij de deuren
Misschien op meubeltjes op wieltjes dat je hem iets rechter voor bank kan zetten als je wil kijken?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 15:45

Als ik zo'n inimini woonruimte had, had ik er geen bank neergezet. Maar twee (niet al te robuuste) fauteuils en zéker de koffietafel wegdoen, kleintje voor in de plaats! Het is wel heel dichtgebouwd zo. Met twee fauteuils denk ik dat je verder weinig hoeft te veranderen, dan kun je er tussendoor zo naar buiten lopen.

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 15:50

De ruimte is krap 3m en als hij gelijk staat aan de koel/diepvries combinatie dan hebben we welgeteld 30 cm over haha.

Het is een lastige inrichting vooral i.v.m. de gaskachel die midden in de kamer staat; die in de zomer dus niet gebruikt wordt en dus echt een obstakel is :P Plus de dierenkooien.

De salontafel hadden we genomen omdat er echt heeel veel inpast :') dus als die er niet meer zou zijn; dan moet er echt wel 1 (of 2 kleine) waarin veel kwijt kan zonder dat het rommelig oogt.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 16:10

TheJokerr schreef:
De ruimte is krap 3m en als hij gelijk staat aan de koel/diepvries combinatie dan hebben we welgeteld 30 cm over haha.

Het is een lastige inrichting vooral i.v.m. de gaskachel die midden in de kamer staat; die in de zomer dus niet gebruikt wordt en dus echt een obstakel is :P Plus de dierenkooien.

De salontafel hadden we genomen omdat er echt heeel veel inpast :') dus als die er niet meer zou zijn; dan moet er echt wel 1 (of 2 kleine) waarin veel kwijt kan zonder dat het rommelig oogt.

Of gewoon dingen weg gooien ~~}>

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 17:24

hmm lastig, wonen jullie toevallig in een chalet?

wij hebben ongeveer dezelfde ruimte maar wel een stuk dieper, wij hebben juist de bank tegen de muur gezet en een kleine smalle kast voor de schuifdeuren met de tv erop, zodat we nog een beetje loopruimte hebben zegmaar.

de caviakooien nemen ook onwijs veel ruimte in anders had je daar een kast of iets neer kunnen zetten voor je troepjes, zal even kijken of ik zo een foto kan maken van hoe wij het hebben :)

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 17:25

Vandaag een kleed gekocht. Ik moet er nog even aan wennen.

Afbeelding

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 17:55

Keell94 schreef:
hmm lastig, wonen jullie toevallig in een chalet?

wij hebben ongeveer dezelfde ruimte maar wel een stuk dieper, wij hebben juist de bank tegen de muur gezet en een kleine smalle kast voor de schuifdeuren met de tv erop, zodat we nog een beetje loopruimte hebben zegmaar.

de caviakooien nemen ook onwijs veel ruimte in anders had je daar een kast of iets neer kunnen zetten voor je troepjes, zal even kijken of ik zo een foto kan maken van hoe wij het hebben :)

Klopt wij wonen in een chalet inderdaad.

ben benieuwd naar de foto!

youaremystar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 18:02

Nicje87 schreef:

[ [url=m/zunaeI.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3 <3 <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 18:16

Nicje87 schreef:

[ [url=m/zunaeI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Neeee joh heel gaaf! Niet twijfelen of aan wennen haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 18:20

Joker, kunnen die beesten niet naar een ander vertrek? Die nemen echt veel ruimte in.

Ik zou misschien nog wel de tv in de vensterbank zetten en dan een stuk van het raam met van dat raamfolie ondoorzichtig maken. Dan kan de bank tegen de muur waar de tv nu staat.

Proberen het wat minder vol te zetten. Hebben jullie geen eettafel?

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 18:23

Of het idee opgeven om via de deuren naar buiten te lopen. Wij hebben een stacaravan gehad als weekendverblijf en hadden hetzelfde probleem. Wij gingen dus altijd via de keukendeur naar buiten.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 18:29

Thejokerr, ik zou denk ik iets verzinnen voor de kooien,
Een "meubel" er omheen bouwen ofzo?
Had eerst bedacht omhoog zetten op een kast, maar dan kunnen ze niet meer zelf de kooi in en uit als je ze los in huis zou willen laten lopen
Maar iets eroverheen zou wel kunnen
een kast met een open onder deel waar je de kooi in kunt schuiven en een bovendeel met deurtjes oid waar je alle losse zaken in kwijt kunt die nu op de kooi liggen. En evt overige spullen uit de salontafel
Daar kun je dan weer een kleinere voor in de plaats zetten ?
Zomaar een ideetje wat me te binnen schoot
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 19-02-17 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 18:29

Tussen de oude spullen van oma dit kastje gevonden. We gaan er een knutseltafeltje voor de kinderen. Bodem er uit, deurtjes er uit en dan kunnen ze er heerlijk op knippen en plakken op hun speelkamer.

Toch wel leuk wat oude spulletjes nog wat te kunnen gebruiken.

Afbeelding

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 19:42

Gaaf kleed Nicje!!!

Oeh mooi kastje Vonneke!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 19:53

knabbelgirl schreef:
Gaaf kleed Nicje!!!

Oeh mooi kastje [naam]!

Thanks! Stond klaar voor de kringloop maar ik vind het veel leuker voor de kids als bureautje.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 20:55

Leuk!
Ik hou van oude meubeltjes die hergebruikt worden

In die kleine woonkamer zou ik ook als eerst het eea wegdoen, alles wat er maar uit kan.... Maar dat is persoonlijk, ik kan niet tegen volle rommelige ruimtes....

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 23:50

joker ik zou voor de cavia.s op zoek gaan naar een flat.. waardoor die ruimte wat minder op een schuur lijkt . of een kast ombouwen naar caviaflat. de tafel vind ik ook erg groot samen met die bank.
Wij zijn in de zomer ook veel in de stacaravan maar dat lijkt veel groter en ruimer dan wat jij hier laat zien .
wellicht kan je de tv in de hoek doen naast de deuren en de bank tegen de muur waar nu de tv is? en dan wat kleinere tafeltjes?