Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 22:14

collendoorn schreef:
Lucifertje moesten jullie het helemaal zelf ophogen? Ziet er nu al strak uit, ben heel benieuwd met tegels, ruime tuin denk ik?

Tuin is ook een deel van de buren :p maar voor een nieuwbouwhuis redelijk groot. Er is zo'n 18m3 witzand ingegaan en 20m3 zwart zand in gegaan.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 01:24

Leuke dingen komen hier weer voor bij. Mooie ruime badkamer gaaf ook de kast er in!

Ik zal morgen even een foto maken van onze badkamer. Dan hebben jullie een idee.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 12:28

Tobbes schreef:
Dan laat je badkamer toch groter maken. Dacht dat 400 euro koste de badkamer halve meter groter maken. Ik ben zo blij dat ik heb gedaan. Super blij met bad en ruime douchecabine . Is voor mij hele meer waarden van zo huis.
En dat kan je beter nu doen want later kan zo iets nooit meer.

400 Euro maar??? Dat hadden ze bij ons nooit gedaan voor dat geld, haha :P

Sammie

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 12:37

Ik werd zelfs raar aangekeken toen ik aangaf evt. een hoekje in de badkamer te willen :')

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 21:47

Ruime badkamer inderdaad! Ik wilde in eerste instantie ook een bad, tot ik hoorde dat die kaal (zonder tegels en kraan), 2000 euro kostte bij de sanitairzaak waar wij heen moesten van de bouw :oo .. Dat hebben we toch maar niet gedaan.
Nu hebben we een inloop douche van 90 x 1,05 en kunnen we een dubbele wastafel kwijt. Ook prima!

En inderdaad, het is veel schoonmaakwerk. Had het leuk gevonden voor kindjes, maar ach ze kunnen ook in zo'n flexibele wasmand van de action (doet vriendin wel eens :') ), en wij gingen zelf vroeger ook zelden in bad..
Wat je niet hebt, kan je ook niet missen.

Mintgroen, douche in het bad zou ook echt geen optie voor mij zijn nee..
Wc boven vind ik wel echt een must inderdaad, gelukkig hoefde we daar niet extra voor te betalen, die zat er al in! Wij nemen dus nu ook een dubbele wastafel en een grote kast voor de handdoeken.

400 euro voor badkamer groter maken! Dat is echt geen geld. Als ik naga dat bij ons 1 wandje in de douche door tegelen met de tegels van de vloer al 600 euro kost...

Bij ons is het zo dat als je de douche 90x90 houd, je 15 cm loze ruimte krijgt tot aan waar de koof van de wc-pot begint.... Dat is natuurlijk lekker nutteloze ruimte, dus die hebben wij bij de douche getrokken, muurtje tot aan het plafond gemaakt en je zit ook nog beetje beschut op de wc :D

Hahah, echt he estherme, het houd ergens eens op....

Lucifertje, weet je ongeveer je meters van je tuin? Ik ben gisteren bij een collega geweest, die heeft (na uitbouw) nog 8 meter tuin over.
Wij krijgen 15 meter tuin, zal ook 2 meter vanaf gaan voor de uitbouw. Vind het zulke grote verschillen.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 21:59

Ik kom mij hier ook voorzichtig melden!
4 mei hebben wij (mijn vriend en ik) ons voorlopig koopcontract getekend bij de makelaar. Deze moest nog worden ondertekend door de bouwer, helaas is er wat misgegaan bij de post en heeft de makelaar hem retour gekregen. Afgelopen donderdag is hij opnieuw verstuurd naar de bouwer, dus hopelijk ontvangt de makelaar hem morgen of overmorgen weer retour zodat wij onze hypotheek aan kunnen gaan vragen met de digitale kopie.

Onder voorbehoud van financiering zijn wij dus inmiddels de trotse bijna eigenaar van een nog te bouwen nieuwbouwwoning in Moerkapelle, een klein dorpje naast Zoetermeer :D Het betreft een wijk die gebaseerd is op de jaren 30 stijl, met veel groen in de wijk. Voor een impressie zie http://www.dejongeveenen.nl.

Afbeelding

Afbeelding

Ik woon inmiddels 6 jaar met mijn vriend in bij zijn ouders, en op zich gaat dit prima maar we merken inmiddels allebei dat we te veel ons eigen leven willen leiden en helaas worden we hierin erg beperkt. We hebben zat ruimte voor onszelf maar we zouden graag meer privacy en tijd met zijn tweetjes willen hebben en dat is helaas lastig te realiseren hier. Mijn schoonouders leunen erg op mijn vriend en dat zorgt hier voor de nodige strubbelingen, niet alleen tussen mijn vriend en zijn ouders maar ook tussen mij en zijn ouders en helaas ook tussen mijn vriend en mij dus het wordt echt heel erg tijd voor een stapje verder. Die stap hebben we nu gelukkig gemaakt en het vertellen daarvan heeft al de nodige stress gegeven, maar nu ze aan het idee gewend zijn gaat het gelukkig weer een stuk beter. Helaas voor ons is de oplevering in het gunstigste geval eind 2017, maar we houder er rekening mee dat het ook wel eens begin 2018 zou kunnen worden, dus we moeten nog even doorbijten := Komt goed :D

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 22:08

Gave stijl Liesje89, wij hebben ook een jaren 30 stijl huis :D
poeh, respect, al 6 jaar bij je schoonouders in! Dat klinkt wel alsof jullie er erg aan toe zijn om een stapje verder te gaan inderdaad!
Hoe dichterbij de eindstreep komt, hoe moeilijker het word om te wachten, vind ik zelf :=
Spannend of het allemaal goed komt met de financiering!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 22:11

Tegenwoordig worden er eigenlijk alleen maar jaren 30 huizen gebouwd. Zeker de rijwoningen. Is harstikke in.

Ik zou trouwens de keuken zeer zeker omdraaien.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 22:35

Vooral ik ben er heel erg aan toe :D Maargoed, ik moet nog heel even geduld hebben. De afgelopen 6 jaar zijn gelukt, dus deze laatste 1,5 zal ook wel lukken ;)

We doen de keuken voor en wonen achter. Er komt een aanbouw aan van 1.20 en mijn vriend vindt de woonkamer voor echt te krap worden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 22:37

Ik ook, ik snap ook niet hoe ze dat verzonnen krijgen om het oorspronkelijk zo aan te bieden :))

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 22:40

Sammie schreef:
Ik ook, ik snap ook niet hoe ze dat verzonnen krijgen om het oorspronkelijk zo aan te bieden :))

Waarschijnlijk omdat het omdraaien van keuken en woonkamer geld kost en daar verdienen ze aan ;)..
Net als dat wij op zolder geen ramen hadden vanuit de bouw, die moest je erbij kopen. 3 kwart van de mensen heeft dat gedaan, want anders heb je niks aan die zolder.

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 22:42

Zo wat is er veel gekletst hier haha.

Die badkamer vind ik heel tof om te zien zo maar het is niet mijn stijl.

Liesje89: wat een leuk huis! Wel jammer dat het nog zo lang duurt voordat het af is. Wanneer is de start van de bouw gepland? en al 6 jaar bij je schoonouders := ik zou dat nooit volhouden. Ik kan me voorstellen dat het dan niet snel genoeg kan gaan

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 22:43

Kantelramen kun je heel simpel zelf aanbrengen, meestal nog goedkoper dan bij de bouw. Dat scheelde bij ons de helft. Slechts 1 uit ons blok heeft het vanuit de bouw gedaan. Twee anderen daarna.

Oh ja.. en wij hebben dan wel een kopgevelraam gedaan, dat is een stukje lastiger om na de bouw te doen :)) En qua geld viel het alles mee.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 22:59

Omdraaien van keuken en woonkamer kost niets. Wonen voor heeft als voordeel dat je je buitenspelende kiddo's in de gaten kunt houden vanaf de bank, echter als die de hoek om gaan is het voordeel alweer pleiten :')

Ja 6 jaar is heel wat.. begrijp ook niet dat ik het volgehouden heb. We hebben wel onze eigen woonkamer dus dat scheelt, we eten alleen samen 's avonds en we delen de badkamer. Mijn vriend werkt voor zijn vader maar die kent helaas geen werkdagen van 9 tot 5, dus het komt geregeld voor dat we gezellig samen op de bank een filmpje zitten te kijken 's avonds, dat schoonpapa het ineens op zn heupen krijgt en er vanuit het niets facturen gemaakt moeten worden. Dat soort dingen irriteert nog wel eens. Moeders heeft er ook een handje van om voor iedere scheet mijn vriend om hulp te vragen en zijn minder valide oma die ook nog eens in huis woont doet daar ook vrolijk aan mee :D Ach ja, het went :D

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 23:30

Welkom liesje ! Zo te zien blijf je nog even plakken in hoet topic :) haha. Maar super leuk! Snap je helemaal ook ben ondertussen bijna 9 jaar damen met mijn vriend en slepen al die tijd al tussen 2 huizen. Dat gaat zo verschrikkelijk irriteren vooral nu het huis bijna klaar is!
Mooie woning!leuk jaren 30 en groen, helemaal goed!

Bij ons zijn er niet heel veel met dakraam... Misschien doen ze het idd later! Maar wij wilden het graag in de bouw mee. Dat als er iets mis mee is je altijd op de bouw kan terug vallen.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 23:40

Sammie schreef:
Tegenwoordig worden er eigenlijk alleen maar jaren 30 huizen gebouwd. Zeker de rijwoningen. Is harstikke in.

Ik zou trouwens de keuken zeer zeker omdraaien.

Daarom heeft iedereen nu ook klimop in de tuin denk ik, haha!

Wij hebben een dakraam vanuit de bouw (zonder extra kosten). Nog niet voor een extra raam gekozen, want we willen over een aantal jaren een dakkapel. Misschien dat het dakraam dan naar voor kan.
Dakkapel vanuit de bouw vonden wij niet mooi. Andere buren hebben nu een heel mooi kunststof dakkapel laten plaatsen, maar officieel mag die kleur (grijs) niet volgens het koopcontract.. Die moet eigenlijk in de kleur zijn van de rest van de kozijnen.. Gekke regel weer.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 00:09

Wij krijgen voor een kleine dakkapel vanuit de bouw en achter een dakkapel van 3 meter, maar dat is meerwerk. We wilden deze wel nu direct erbij betrekken want dan is voor en achter tenminste identiek en dat vind ik toch wel een goede reden om het nu te doen. We konden ook kiezen voor 2 dakramen maar we waren er beide over eens dat we liever voor de dakkapel wilden gaan.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 00:12

En ik blijf inderdaad voorlopig nog wel even hangen ja :') _O-

Ik heb echt een hekel aan klimop maar ook wij krijgen een hederascherm in de tuin aan de achterkant :') Rest is gewoon leeg en moeten we met de buren regelen. Grote kans dat dat ook klimop gaat worden maar dat zien we dan wel weer. Duurt nog even gelukkig! Ik wil alleen echt geen klimop tegen mijn huis aan :n

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 10:06

Ik lees hier al een tijdje mee, maar wil nu ook wel mee kletsen.
Ook wij hebben een woning in jaren 30 stijl gekocht.
Morgen gaan we naar de notaris & dan begint het lange wachten pas echt.
Verwachte oplevering is juni/juli 2017.

Ik las iets over de badkamer vergroten: bij ons kostte dat maar 200 euro, dus hebben er voor gekozen dat te laten doen.
Wel interessant om te lezen hoeveel de prijzen verschillen hoor.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 11:24

Mintgroen schreef:
Daarom heeft iedereen nu ook klimop in de tuin denk ik, haha!

Hahaha... :D

Leuk huis Liesje! Dan wil je er ook gelijk intrekken!

Spannend YankeeBoy! Heb je foto's?

Een bad veel schoonmaak werk??? Die ervaring heb ik na 10 jaar nog steeds niet, is zo gedaan hoor. Ik zou m ook niet willen missen in de toekomst, vind het ideaal! Maar als ik in bad zou moeten douchen, wordt de keuze wel heel lastig... Dan kan ik me voorstellen om er vanaf te zien.

Wij konden optioneel in het meerwerk kiezen voor (peperdure) dakramen. Uiteindelijk gaat mn man dit zelf doen, scheelt veel geld. Net zoals de standaard kranen trouwens. Die kopen we na de oplevering zelf en vervangen we de bestaande voor thermostaat kranen. Scheelt ook weer geld.

Vandaag is de eerste verdiepingsvloer gestort!! *\o/*

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 12:02

Wij inderdaad ook klimop haha..

Ik wilde ook heel graag een bad en aparte douche. Dat kon gelukkig.

Noviceh:
Afbeelding

Eerste fase van het project is al een tijdje geleden opgeleverd, daar zijn we ook even bij iemand binnen gaan kijken voor een beter beeld dan van een tekening.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 12:07

mooie huizen komen er voorbij!

Onze kijkdag is natuurlijk net op een dag dat we een bruiloft hebben... morgen maar even bellen of we een andere dag kunnen kijken...

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 12:08

Badkamer is bijna klaar!

Afbeelding

En ooknhet stuuc werk is bijna klaar :-D

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 12:09

netjes!

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 12:12