[HK]Wij kopen de Action leeg! Deel #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 17:51

Ja, jammer hé. Misschien dat ze later weer komen, ik dacht mooi op de deur van d'r kast 3 van die ronde cirkels, wel erg leuk.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 19:22

tinkersjakie schreef:
Ja liggen al een week of 2 in de winkel

Dank!! Straks of zaterdag even kijken. :):)

Konstantine

Re: [HK]Wij kopen de Action leeg! Deel #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 21:29

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 10:58

Fijn dat je het nog even noemt, Konstantine! Nu wil ik hem ook :')

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 22:53

Ooooooh, perfect voor in de keuken! Wij hangen daar altijd briefjes op een magneetbord en die vallen er steeds af...

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 09:58

Ohh wat leuk! Ik zou alleen niet weten waar ik het laten moet hier..

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 22:41

Wat een leuk topic! Ik kom echt noooit bij de action, o.a. omdat er niet echt eentje dicht in de buurt zit.
Maar had gehoord dat ze leuke spullen hadden voor in huis en gezien ik mn huis nu echt "mijn" aan het maken ben sinds ik sinds een paar weken alleen woon en het allemaal al duur zat is, besloot ik er vrijdag even heen te rijden.

Heb een paar kandelaars voor in de woonkamer, 2 leuke fotolijsten (waarvan 1 overbodig want die kan helaas alleen opgehangen worden, heeft niet zo'n standaardje om neer te zetten), wat kaarsen, een kaarsplateautje en een paar van die letterbakken voor in de gang. Heb een nagellak tik en heb 3 van die hartenletterbakken hangen, maar ondertussen past er heel veel niet meer in. Die vna de intratuin waren 30 euro per stuk, die van de action 4. Helaas zijn ze heeeel erg klein en de vakjes ook, dus kan er alsnog niet zoveel in kwijt :').
Verder nog luchtverfrisser voor op het toilet, wasverzachter etc. Gewoon dingen die nodig zijn :).

Hier de aanwinsten voor in mn woonkamer. Ik meot wel nog even opruimen en foto's in het lijstje doen :+.
Afbeelding

De kandelaars en kaarsen daarop zijn van de action, dat witte fotolijstje, die witte kaarsen en dat kaarsenbakje. En de kalender denk ik ook, weet ik niet zeker, had ik van een vriendinnetje gekregen.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 13:53

Wat leuk Yv,helemaal mijn smaak!
Laatst bijgewerkt door Saskia9 op 13-10-13 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 14:10

Leuk dat roze zeg!

Ik heb gisteren de dashcam gekocht, hij doet het super en hij filmt zelfs FullHD. Heb er voor mijn broers ook gelijk twee moeten halen en ik wil er wss nog een op de achterruit van mijn auto, die naar achter wijst. Ben nlk al twee keer van achteren aangereden, waarbij het echt getouwtrek was wie schuldig was.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 14:18

Thanks! Haha en het grappige was dat ex het er mee eens was _O-
(al had-ie weinig te willen, want ik had het huis gekocht en ik had ook al al mn meubels enzo :') )

ik "kan" ook niet anders. Heb een woning uit 1926 met erkertje, suite-en-suite deurtjes, hoge plafonds en bijbehorende ornamenten.. Werd daar zo in 1 klap verliefd op bij bezichtiging, dat ik deze stijl echt wilde houden. Heb een giga verbouwing gehad en iedereen zei dat ik die deurtjes eruit moest knallen zodat ik een grote woon/eetkamer zou krijgen, maar ik was verliefd op de deurtjes, dus die zijn gebleven :D.

Die spiegel die je op de foto ziet trouwens, of althans.. dat stukje spiegel :+. Die had ik van mn buren gekregen, zij gingen van romantisch naar strak en modern en of ik die spiegel wilde.. Uhhh ja, duh!! :D.
Is echt een prachtige spiegel, want loodzware kwaliteit en brons glas. Is van de buum zn oma geweest. Ben er echt zooo blij mee, past perfect in de stijl van het huis!

Wat is die dashcam precies?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 19:16

Beeldmateriaal van een dashcam mag niet als bewijsmateriaal worden gebruikt, omdat het onrechtmatig verkregen is... Dus ik zou me de kosten besparen. :=
Je kunt er hoogstens mee 'dreigen' tegenover de andere partij, maar als diegene zijn rechten kent, ben jij de gebeten hond.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:03

Citaat:
Beelden van dashcams zijn overigens bruikbaar als bewijs. Je mag er dus mee naar de politie om aangifte te doen. De discussie zal vooral gaan over de vraag of het wel compleet de situatie toont.

https://www.security.nl/posting/40453/J ... llegaal%3F

Mag dus wel als bewijs. Daarnaast heb ik een aanrijding gehad en diegene reed door, ik was van de schrik het nummerbord vergeten.

Het is gewoon legaal om te filmen, zolang je dit niet openbaar maakt.

@Yv: mijn vriend heeft het huis ook gekocht, maar gelukkig heb ik wel wat te vertellen. Haha ;)
Lief van je buren, het is echt een mooie spiegel!
Een dashcam is een camera die je in de auto plaatst om het verkeer om je heen te filmen.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:12

Oh en die zet je dan gewoon in je auto ofzo? Heb daar pas volgens mij iemand over gehoord, best handig :j.
Het lijkt me inderdaad toch wel zo dat als je een ja/nee-kwestie hebt en je daar niet uitkomt, je zoiets dan toch wel kunt overhandigen om tot een uitspraak te komen?

Hahah hij ook hoor, maar ik had alles al (had al eerder op mezelf gezeten) en hij had 2 handdoeken en zn kleren. We waren wel bezig om langzaamaan dat roze te minderen (toen ik echt op mezelf zat was echt bijna álles knalroze := ) maar dat hoeft nu niet meer want hij is weg :). Vond het zelf ook wel een tikkeltje té.. Nu eigenlijk alleen de kaarsjes nog roze, de dingen waar de kaarsen opstaan en in zitten zijn ondertussen allemaal al veranderd naar bruin en wit :D.

Ik had trouwens ook dat hart meegenomen voor foto's, maar vind m helemaal niet leuk nu die uitgepakt is. Vond m in de verpakking leuker!

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 21:29

Dat hart heb ik vorige week gehaald, tenminste als we het over dezelfde hebben. Hij hangt bij mij in het toilet.

Afbeelding

Ik had bij nader inzien beter de grijze kunnen nemen op een witte muur. Nouja van het hart zie je toch niet veel meer ;)

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 21:50

Wij gebruiken dashcams voor op het circuit. Op de normale weg hangt ie er eigenlijk nooit in. Vooral ook omdat ik bang ben dat ze de auto er voor open breken. De orginele go-pro's zijn redelijk prijzig en een golfje nogal inbraakgevoelig.

SulJinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 10:11

Is zo'n dashcam draadloos? Dus zou je 'm misschien ook in de trailer die achter je auto hangt kunnen gebruiken?

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:04

Ik koop veel bij de action.
Vorige week enveloppen en een broek gehaald.
Afgelopen weekend een klok en kaarsjes.
Vandaag notitieblok en nietmachine voor school.
Dekentje.
Leggings, witte longsleeves en thermoshirts voor onder m'n schoolkleding.
Pyjama en chocola.
Deo bodylotion lipspul.
Rietjes.

Binnenkort nog even gaan voor de spiegel en letterbak.

Ik blijf kopen daar

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:23

Deze dashcam heeft ook een accu inderdaad. Ik weet niet of de accu ook via de computer (USB) kan worden opgeladen, er zit wel een minu USB kabel bij.
Hij word in ieder geval opgeladen door je sigaretten aansteker in de auto.

Hij heeft wel maar een looptime van 10 minuten, dus na 10 minuten gaat hij over het oude beeld opnemen, tenzij je de beelden wilt bewaren en Rec. indrukt, dan bewaard hij de laatste 10 minuten.

Het is in ieder geval de: 1080p AVI DVR dashcam voor als je meer specificaties wilt ;)
Op internet kun je hem ook kopen voor ongeveer €27,-

SD kaartje zit trouwens niet inbegrepen.

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:49

Maar de camera zit toch aan het scherm? Wat ik me zo herinner aan het doosje......denk dat xxlmxx bedoelt dat ze dan camera in de trailer hangt en dan scherm in de auto.....of heb ik het verkeerd

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 14:30

De camera en het scherm kun je inderdaad niet los halen. Is dat uberhaupt mogelijk bij bepaalde dashcams? Kun je dan niet beter iets van een babyfoon met camera nemen? Of in ieder geval een camera met een los scherm.

Deze beelden kun je achteraf pas terugkijken.

@ lillytjuh: Mijn dashcam van €130,- was ook gejat, auto open gebroken, deze berg ik dus maar goed op als ik de auto buiten achterlaat.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 14:44

Ze hadden ook achteruitrijcamera's die zijn beter geschikt voor in de trailer. Weet niet of ze die nog hebben maar ze waren ca 80 euro

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 16:55

Wat handig zo'n dashcam! Daar ga ik ook eens over nadenken.
Weet iemand of ze de winter leggings alweer hebben? Met fleece erin?

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 17:09

De thermoleggings bedoel je? Ja die zijn er weer!

Die achter uit rijcamera kun je terug zien heel klein in de achteruit rijspiegel die erbij zit. Weet niet of dat zo handig is. Een baby camera of beveiligingscamera is beter denk ik

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:40

Weet iemand of de action zelf klevende bandages hebben? Heb ze laatst gezien bij de lidl en dacht misschien hebben ze ze ook wel bij de action (paardlief staat in verband)

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:01

hebben ze, weet alleen niet hoe klevend ze zijn