Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MMIDV

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 22:16

Hier ook weinig aanbiedingen voor ons. Heb nog vlees, pasta, potjes groente in huis dus maar beetje voorraad eten aankomende week :) met een keertje brood en een keertje soep komen we een heel eind. Voor 10 of 15 euro boodschappen gok ik :)
Hebben we wel vandaag nog wat boodschappen gekocht, we wilden ineens graag gourmetten met z'n tweetjes :) dus wat vlees en groente voor op de plaat gekocht.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 22:58

wij hebben deze week weinig aan boodschappen. Gister een voordeeltje bijde Jumbo, vandaag uit eten met mijn ouders. Morgen eten we iets uit de vriezer (gehakt met boontjes denk ik). Dinsdag buiten de deur omdat we na werk door gaan naar mijn oma (ligt in het ziekenhuis). Woensdag avondweet ik het nog niet.
Donderdag avond mag ik in het ziekenhuis dineren, denk dat vriendje iets makkelijks eet of iets gaat halen.
Vrijdag wordt het soep met brood denk ik.

Ik vind de aanbiedingen van de supermarkten de laatste tijd erg tegenvallen.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 08:04

Ja vind ik ook mri. Komt door de kerst denk ik. Alleen luxe producten zijn in de aanbieding.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 09:42

tis idd vooral luxe , maar ik zie ook bij de AH, vooral kant en klaar muik, rollades en weet ik het wat, alles is al gemarineerd etc, moet ik het dorp weer af om vlees etc te halen want ik moet die voorgemarineerde troep niet (te veel risico's op stoffen waar ik en een disgenoot met de kerst op kunnen reageren, zij is zo mogelijk nog gevoeliger dan ik zelf )

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 11:58

Weekmenutje :)

Maandag: Cordon Bleu met gebakken aardappeltjes met rozemarijn en witte bonen.
Dinsdag: Hutspot met Rookworst
Woensdag: Hutspot met Rookworst
Donderdag: Eten bij vriendinnen.

Dan ga ik alweer naar mijn ouders dus scheelt weer lekker.

En indd die aanbiedingen van de ah kan je helemaal niets mee.

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 12:16

''Gewone'' boodschappen zijn idd nauwelijks in de aanbieding nu. Irritant.

La_Rouge

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 16:37

Zo mijn boodschappen voor aankomende week binnen.

Nettorama 20,20
Lidl 19.35

Heb ook alvast wat dingen in voorraad gehaald voor volgende week.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 16:39

Ik ook de boodschappen weer binnen 38 euro bij de ah! Kunnen we de hele week weer eten!!
Alleen eind van de week nog paar dingen halen voor kerst!! Nog even bedenken wat we eten dan!!

La_Rouge

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 17:32

Ik hoef voor de kerstweek niet zoveel boodschappen te halen. Kerstavond ben ik be me vader.
1ste kerstdag uiteten, kosten 35euro inclusief drinken. 2de kerstdag de hele dag werkenn dus eet op het werk.
Alleen dan de dagen erna eten maken, wordt waarschijnlijk pan macaroni waarvan ik 2dagen eet. En het weekend iets makkelijks soep en uitsmijter, aangezien ik dan ook weer moet werken

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 17:56

Goed bezig! Wel prijzig voor uit eten trouwens, 35 euro :). Maar eens per jaar moet dat kunnen! :D

Hoe ver gaan jullie eigenlijk in je concessies, in de zin van besparen ten opzichte van eten wat je lekker vindt? Ik twijfel daar soms wel over. Omdat ik moet aankomen moet ik constant eten en dingen die je lekker vindt zijn veel gemakkelijker om te eten. Neem nou bijvoorbeeld brood. Ik vind duur brood, zoals maisbrood (2 euro), echt heel lekker, en eet daar zonder veel moeite 4 plakken van op. Terwijl ik met moeite een plak op krijg van gewoon volkoren brood (1 euro).

Hoe doen jullie dat nou? :)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 18:03

Het ligt er denk ik aan hoe nodig je moet besparen. Ik denk dat iemand die bijv in een schuldenregeling zit geen keuze heeft. Die zal voor het goedkope moeten gaan of dat nou lekker is of niet. Alles om zo snel mogelijk af te betalen lijkt me.

Als je niet per se moet maar gewoon wat wil opletten dan kun je keuzes maken. Ikzelf ga dus wel voor lekker brood en lekkere pasta, ja dat is duurder maar ik geniet er meer van en vind het het dus waard :)
Ik bespaar dan liever op andere dingen of door het in de aanbieding te kopen. Daarnaast drinken wij voornamelijk water en thee omdat het gezonder is maar daarmee besparen we ook flink. Normaal gingen er gerust 2 pakken/flessen per dag doorheen :)

35euro om uit eten te gaan incl drankjes vind ik overigens goedkoop, wij zijn meestal wat meer kwijt pp.

La_Rouge

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 18:47

Ik ga uiteten bij een all you can eat restaurant. Dus 2,5 uur onbeperkt eten en drinken (bier,wijn en fris). En ze hebben echt vanalles, van pannekoeken tot ossenhaas, zalm, kreeft en nog meer lekkere dingen. Dus ik vind 35 euro wel te doen, aangezien je niet een verplicht 3 of 4 gangen menu krijgt. Normaal is dit wel 10euro goedkoper maar dan is er een beperkter assortiment, en zelfs dan kan ik al niet kiezen wat ik wil. En mij dochter van 5 mag gratis aanschuiven. Dus dat valt dan wel weer mee. 35 euro voor 2 personen.

Ik bespaar wel op het eten, en kijk wat er in de aanbieding is, en als ik een keer een duurdere maaltijd heb, probeer ik wel de volgende dag een low budget maaltijd te eten. Maar dat neemt niet weg dat ik geen lekkere dingen eet. Zo eet ik bijvoorbeeld vaak garnalen, bij de visboer hartstikke duur, maar bij de supermarkt in de vriezer de helft goedkoper.
En vroeger dronk ik altijd de echte RedBull, nu neem ik die van de Nettorama huismerk en scheelt me ook heel veel. En vind ze nog lekkerder ook. Maar ook dingen als peperkoek, pasta's, thee en kruiden neem ik ook van huismerk of soms zelfs het Cmerk. En smaakt net zo goed. Alleen cola pak ik wel weer altijd van Pepsi, maar daar drink ik hooguit 1 fles in de week van.

Ik denk dat je zelf de afweging moet maken met wat je wel of niet duur wil en kan kopen.
Laatst bijgewerkt door La_Rouge op 17-12-12 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 18:51

35 euro vind ik echt een koopje. Normaal ben je met kerst wel minimaal 50 euro kwijt excl. drinken. En dan heb ik het niet over een eetcafe of brasserie ofzo, maar een normaal restaurant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 18:58

Ik eet wel goedkoop brood ... ondanks dat ik duurder brood veel lekkerder vind. Maar 65 cent of 2 euro eraan besteden, dan gaat het toch wel snel op een budget van 40 euro :+ Daarbij haal ik het pas uit de vriezer als ik ga eten en stop het dan in de broodrooster. En naar mijn idee smaakt het dan allemaal ongeveer gelijk. Dus dan vind ik het ook niet erg om goedkoop brood te eten.

Maar als ik ergens de goedkoopste variant echt niet lekker van vind, dan koop ik wel een duurder product ervan. Maar ik begin niet gelijk met het kopen van A merken ergens van. Veel dingen vind ik niet echt verschillen met de duurdere merken (ik voeg toch altijd behoorlijk wat kruiden toe aan mijn eten, dat scheelt waarschijnlijk ook). En er zijn zelfs dingen die ik van een budgetmerk lekkerder vind (ik heb liever carrefour chocopasta dan Nutella :o ).

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 19:01

Lees al een tijdje mee, maar ik merk dat het budget dat ik uitgeef aan boodschappen nauwelijks is gedaald :n

Heb ook geen vriezer, dus dat maakt het nogal lastig.
Kan bijvoorbeeld geen eten invriezen, alleen bewaren tot de volgende dag. Brood en vlees inkopen en invriezen lukt ook niet. Het is wat puzzelen, maar probeer toch zo zuinig mogelijk te doen. Meer mensen die geen vriezer hebben hier? :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 19:40

35 euro p.p. vind ikook goedkoop! Ik hou wel van een beetje luxe als ik uit eten ga, liefst nog met een wijnarrangement erbij :')
Donderdag komt de nieuwe koelkast en hopelijk ook de installateur. Ik ga morgen even op het werk vragen of ik daar mijn vriezervoorraad mag dumpen vanaf woensdag. Dan kan ik hem rustig laten ontdooien... dat brengt alleen wel mijn huidige weekmenu in de war, maar liever dat dan dat ik het weg moet gooien in het geval dat het mij niet lukt om het op tijd weer in te vriezen!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 19:45

Ik koop ook alleen brood van 2 euro.
Koop van veel dingen wel de goedkopere versies, maar bij brood vind ik dat echt niet lekker, dus dan maar wat duurder.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 19:57

Szan, waarom geen vriezertje? Zijn niet heel duur te krijgen én je hebt ze ook heel klein!

Ik zelf koop ook duurder brood! Ben al niet zo'n broodeter, dus ben al blij dat ik wat binnen krijgen. Dit compenseer ik weer met andere dingen, zo drink ik nauwelijks fris. Alleen limonade, thee en koffie. Soms wat extra's, zeker nu ik ziek ben.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 20:36

Ik had zaterdag brood gekocht bij de AH, eind van de dag (35% sticker, 3 vooor €2 brood).
Vanochtend de zak open maar gatver. Brood van de hoogvliet kan ik prima zaterdag kopen en maandag eten. Ook de goedkopere broden. Maar die van de AH? :n
die koop ik niet meer. Getver.

Vandaag maar snel brood bij de hoogvliet gekocht voor morgen :P

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 20:42

Ik betaal ook liever iets meer voor een brood dat smaakt .
Maar goed ik heb maar een 1/2 brood ik de week nodig .
Mijn brood haal ik wel bij de supermarkt bakker .

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 20:47

wij eten samen 2,5 brood per week ongeveer. Het goedkope brood van de Hoogvliet (1 euro per brood) is wat ons betreft echt prima.
Brood wordt normaal op zaterdag gekocht, gesmeerd en in porties in de vriezer gestopt :o

smorgens heb ik echt geen zin om mn brood te smeren.

Morgen avond eten we buiten de deur, woensdag avond eten we kippensoep (staat nu op) en donderdag eet ik ziekenhuis prak :=

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 20:49

Het vers gebakken brood (knip- of tijgerbrood) vind ik ook véél lekkerder dan het brood dat eerder word gebakken. Het 'vieze' brood ligt vaak ook in een andere stellage bij de 3 voor 2 euro en is goedkoper.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 21:02

Mri schreef:
Brood wordt normaal op zaterdag gekocht, gesmeerd en in porties in de vriezer gestopt :o

Ik neem altijd de tijd om te ontbijten ,een lekker bakkie erbij .
S,ochtends haal ik 2 boterhammen uit de vriezer , en laat ze effe ontdooien .
Gooi je ook brood met zoet beleg in de vriezer ?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 21:04

Juangi schreef:
Szan, waarom geen vriezertje? Zijn niet heel duur te krijgen én je hebt ze ook heel klein!

Hoe klein ook, het past niet :n Heb maar een studentenkamer/studio, en het past gewoon letterlijk niet. Kan nu precies naar mijn bed en kasten lopen vanaf de deur, maar daar houdt het al bij op.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 21:04

voor het gemak doen we eigenlijk altijd kaas of vleeswaren op brood :o
Maar meestal ham, gelderse gekookteworst, salami of kaas.

Voor ontbijt neem ik cruesli.