Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 16:49

Ik loop de straat uit en het dorp hier is supperrustig... deze kinderen zijn gewoon zó aso. Net sprak een andere buurvrouw ze aan, ze werd gewoon uitgescholden :=
Jammer want ik ben hier expres gaan wonen omdat het zo'n rustig dorp is en dat heb ik nodig.
Zit al vanaf 12 uur in de herrie en net ook harde muziek....

Yv_

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 16:59

-O-

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 17:32

@Yv: Bedoel je een einzelgänger? :D

@Nicolletje: Echt super vervelend zeg... In de wijk waar we voorheen woonden zaten ook aso's met dito kinderen := Ben blij dat we daar nu van af zijn.
Het geluid dat deze kids produceren zal wel min of meer normaal zijn, maar ik hou gewoon van RUST :D
Kun je niet eens met hun ouders gaan praten?

Kom net van stal af, paard stond in de wei al te zweten van het niks doen. Even een poging tot grondwerk gedaan, maar we dreven allebei binnen no time van het zweet. Paard maar weer snel in de wei gezet.
Ga straks alle plantjes maar es water geven. Nu nog maar even niet, zon staat er nog op.

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 22:28

Of een kluizenaar :P

Wat vervelend als je zo'n overlast van je buren hebt...

Vankje het was ook veel te heet om iets te doen vandaag.

Morgen gaan we shoppen voor spulletjes :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 08:35

hier gelukkig vrij rustig buurtje...hoekhuis met aan ons vast jong gezin met kleine van 2,5 en baby van ene paar weken oud, die worden ook echt leuk opgevoed :j
en de tegenliggende hoek alleenstaande ietsje oudere vrouw , wel een hoop kinderen verder in de straat(tegenover en paar huizen verderop) maar dat word allemaal best leuk opgevoed etc :j =fain
ja, af en toe een opleving van brommergeknutsel met de bijbehorende testrondjes achter de brandgang uit, maar ach... zijn ze die leeftijd voor denk ik dan maar :+

alleen altijd dat sociale := ik ben een beetje einzelgängerig , hou wel van gezelschap , mijn vrienden en sommige familie, maar tis hier halve dagen hoi roepen en praatjes aanknopen etc terwijl ik in mijn vrije tijd onwijs op mezelf kan zijn

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 09:08

Hier ook vrij rustig, veel ouderen, maar ook weer jonge mensen. We hebben zelf ons huis gekocht van mensen die hun hele leven erin hebben gewoont. Op zaterdag ochtend krijgen we vaak verhalen te horen van de vorige bewoners van ouderen die boodschappen gaan doen hihi.

even vraagje over het schilderen van kozijnen. heb de deurkozijnen in de lak gezet (zijdeglans wit) en er moet nog een laagje overheen.
Moet ik dan de eerste laag licht opschuren? ben bang dat het dan juist lelijk wordt of dat ik te veel/te weinig opschuur.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 09:24

Ja, moet je heel licht opschuren!

Mar, hoe was je vakantie??

Ik begrijp wérkelijk niet dat er mensen zijn die iedere zoveel jaar verhuizen :P
We zijn nu 4 dagen bezig, en ik ben het al zat.... :o
Nu is het met dit weer ook echt niet leuk om steeds op zolder aan het verven te zijn.
De plavuizen vloer ligt nu en ga ik zo proberen te dweilen (de filmlaag moet eraf) Echt zo mooi geworden! (had m'n fototoestel wel bij me, maar die ligt daar nog :P )
De badkamer wordt ook echt super mooi!
Dinsdag wordt de keuken gebracht en maandag begonnen met behangen.
Dems, als ik dan jullie verbouwing zie, snap ik niet wat ik loop te klagen, maar dit is zo niet mijn ding... :o

Wat balen van zulke aso buren zeg!!! Voor zover nu te zien, komen wij in een gezellige buurt, maar directe buren aan een kant heb ik nog niet, want het huis staat nog te koop :P Ik houd absoluut van m'n rust. Vind het heerlijk om te kletsen, maar kan me ook prima zelf vermaken.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 09:50

Oke dan ga ik idd even heel licht opschuren vanavond.
OOOhw.... 4 dagen pas aan het klussen? Wij al iets langer dan een jaar :')

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 10:44

Ik ben echt niet geschikt voor buren :n
Heb een paar dagen buren gehad deze week (Engelsen) ze zijn zondag gekomen en gister weer vertrokken ondanks dat we ze eigenlijk weinig hoorden had ik er toch min of meer last van, in de zin dat normaal alles stil is en als ik een auto hoor komt hij hier het pad op, dit keer waren het vaak de buren.... :=

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 11:19

Ik kan me goed voorstellen dat je knettergek wordt van buren! :j
ik ben er ook erg gevoelig voor en hoop dan ook van harte dat ons volgende huis een vrijstaand huis zal kunnen zijn...
Ik werk 5 dagen met kinderen en dito herrie, als ik thuis kom wil ik rust! Nu is er bij ons buiten altijd wel wat geluid maar dat kan ik wel hebben.... geluid van boven of naast vind ik minder leuk, en harde muziek moet ik ook niks van hebben hihi

Kentaro, vakantie was fantastisch! maar toch wel blij dat ik weer in mijn eigen bedje kan slapen hoor! god wat heb ik die gemist die 2 weken!!! En de katten waren ook weer blij dat we terug zijn, ik word al sinds dinsdagochtend vroeg continu gevolgd door Bruno, die laat me niet meer met rust := hij gaat zelfs mee de wc in en 's nachts ligt die bij me... het is best wel zielig dat ie daar blijkbaar veel last van gehad heeft...

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 11:25

Oei, overlast van de buren is echt heel erg naar! Ik had t in mijn vorige huisje ook, maar woonde toen midden in een studentenwijk, overal studenten om me heen. Toen ik zelf nog studeerde hartstikke leuk natuurlijk, maar toen ik ging werken was het echt heel vervelend. Nu wonen we in een heel rustig buurtje, aan een stadsparkje. We wonen op 1 hoog en hebben geen onderburen (berging onder ons) en van de bovenburen (flatje is 2 verdiepingen hoog) hoor ik alleen de vrouw af en toe op hakkenn rondlopen, maar dat vind ik niet heel storend, is een soort van vertrouwd geluid, want toen ik nog thuis woonde vroeger liep mijn moeder ook altijd beneden rond op hakken en dat hoorde ik dan boven.

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 11:27

Trouwens, ik had vanavond afgesproken om een buitenrit te gaan maken (voor t eerst sinds mijn vakantie tijd voor), maar degene met wie ik had afgesproken belde net dat het niet te doen was met de hoeveelheid dazen, dat de paarden ondanks de vliegendekens nog helemaal gek werden en dat ze zelfs binnen stonden, dus dat wordt helaas niks.
Jullie ook zoveel last van de dazen?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 11:34

Nee nergens last van :n

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 12:14

Bij ons komen geen dazen voor in de regio, of anders heel weinig.
Ja een vrijstaand huis kan ik niet betalen dus ik vond een hoekhuis een goede optie.
Het is bij ons ook verder heel rustig, alleen dat gezin met die 5 kinderen terroriseert vooral de buurt. -O-
Ik liep de straat uit en ik moest bijna huilen, zo stil was het overal.
Ja je hoort weleens mensen rommelen natuurlijk.

Over de kozijnen schuren: je moet korrel 240 nemen (staat op de achterkant) en en zo'n driehoekschuurmachine ofzo, niet zo'n vlakschuurmachine.
Althans die vlakschuurmachine van mij is zo goed, dan schuur je meteen de laag er weer af :=

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 12:23

Kentaro schreef:
Ik begrijp wérkelijk niet dat er mensen zijn die iedere zoveel jaar verhuizen :P
We zijn nu 4 dagen bezig, en ik ben het al zat.... :o

:') toen we dit huis betrokken en eenmaal echt konden wonen riepen wij beiden "en nu blijven we hier de komende 10 jaar zitten , op zijn minst"
wat was ik het beu zeg...en nu... zou graag weer verhuizen naar een leuk klushuisje met wat meer grond _O- _O-

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 12:25

Nicolletje schreef:
Over de kozijnen schuren: je moet korrel 240 nemen (staat op de achterkant) en en zo'n driehoekschuurmachine ofzo, niet zo'n vlakschuurmachine.
Althans die vlakschuurmachine van mij is zo goed, dan schuur je meteen de laag er weer af :=

het opschuren voor ene laatste laagje doe ik eigenlijk altijd met de hand, papiertje, schuurblokje en gaan

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 12:35

Ik wil nu....... een jaar later, ook wel weer verhuizen hoor :') :))
Het huis is nog niet eens klaar _O-

Op zich best gunstig nu, want de helft staat nog in dozen :))

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 12:58

Sonja_vR schreef:
het opschuren voor ene laatste laagje doe ik eigenlijk altijd met de hand, papiertje, schuurblokje en gaan

Dat kan ook. :j

Ik wil ook verhuizen, maar dat komt omdat ik de buren niet leuk vind. Ik vind dat best erg ja.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 13:37

Manzano : bij mij staan de laatste dozen nog bij een vriend :=
ik zou daar gaan wonen tot ik een eigen stekje had, maar ja, toen kreeg ik relatie met vriendje en zijn we maar gelijk gaan samenwonen :+

ik woon sinds juli vorig jaar oid bij vriend in , dit huis sinds september vorig jaar en de laatste dozen zijn nog steeds niet hier...

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 13:50

Ik heb 1 kamer vol dozen staan :') Dat wordt de logeerkamer, maar zolang wij zelf nog geen nieuw bed hebben, hebben we toch nog geen logeerbed, dus heeft het niet zo'n haast :))

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 15:03

Beste allemaal, willen jullie ervoor waken dat dit geen HK wordt? Zo nu en dan komen er teveel randzaken aan bod, probeer het bij interieurtips en -foto's te houden, of open in de HK een nieuw topic waarin jullie met hetzelfde groepje parallel kunnen doorpraten. Bedankt alvast. :j

Ik zie hier en daar ook meer dan 2 foto's zichtbaar, dus daarom ook nog even:

Moderatoropmerking:
Houd rekening met het maximaal aantal zichtbare afbeeldingen van 2; de rest mag in links.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 15:05

SanderD schreef:
Beste allemaal, willen jullie ervoor waken dat dit geen HK wordt? Zo nu en dan komen er teveel randzaken aan bod, probeer het bij interieurtips en -foto's te houden, of open in de HK een nieuw topic waarin jullie met hetzelfde groepje parallel kunnen doorpraten. Bedankt alvast. :j

Kunnen we geen HK tag krijgen anders??? Ik snap om eerlijk te zijn nooit zo goed waarom sommige topics dat krijgen en anderen naar de HK worden verplaatst. Zijn aardig wat topics die veeeeeel meer offtopic gaan nl.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 15:13

Tag wordt niet heel gauw gedaan, eerder verplaatsen naar HK zelf. Maar dan is er hier op HTT geen topic meer om foto's uit te wisselen, daar ben ik niet zo'n voorstander van. Zoals gezegd dan liever een tweede topic in de HK erbij nemen, en hier ontopic blijven. Op andere topics die offtopic gaan mag natuurlijk gewoon getemd worden. (Overige vragen beantwoord ik per PB vanaf hier)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 15:15

Ok prima.....
Jammer dat het niet kan. Ik denk dat als er een HK topic komt, dit topic snel "verstoft". 2 topics bijhouden is niet echt praktisch.

Maar we zullen het zien.

Skyex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 15:21

@Yv_ Wel fijn idd, de rede is zeker niet fijn, maar ik probeer er gewoon zo naar te kijken dat we wel dankzij dit bepaalde doelen in ons leven kunnen bereiken die anders heel wat moeilijker zouden zijn.