[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 16:05

Maritje1991 schreef:
Ik heb een app voor de accu, en dat werkt wel prima :)

Denk niet dat dat bij mij nog gaat helpen.. Zonder hem te gebruiken kan hij binnen een uur al zeker 15/20% leger zijn!! Terwijl alle apps gekillt zijn etc.

Heb besteld bij iFixed.nl ! :)

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 22:01

Maritje1991 schreef:
Ik heb een app voor de accu, en dat werkt wel prima :)

Welke app heb je hiervoor?

Floemii

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 22:47

Nogmaals stel ik mijn vraag:
iphone 4 of 4s,
ik kom af van een samsung telefoon zonder internet of iets. telefoon gaat voornamelijk gebruikt worden voor whatsapp, connexxionapp, angry birds enz.
Muziek heb ik mijn ipod voor en foto's maak ik vornamelijk met mijn foto cameria die ik altijd bij me heb!
verschil is 186 euro!
Wie geeft argumenten waarom ik voor het een of ander zou gaan!?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 23:10

Tja, het ligt aan je eigen portomonnee en met een beetje research zelf (of een beetje terug lezen, deze vraag is in de laatste 10 pagina's volgens mij al 3 keer gesteld) kom je een eind.

Persoonlijk zou ik voor de 4s gaan, zeker als je hem nu nieuw koopt. Waarom?
Siri, 4s heeft siri, 4 heeft het niet. Siri bestaat nog niet in het Nederlands, maar het lijkt er wel aan te komen.
4s is gewoon sneller (zoek op google iphone 4 vs 4s vs 5, zie je een mooi filmpje over de verschil in prestaties tussen die telefoons)
De 4s gaat sowieso nog langer mee kunnen in de software updates dan de 4.

Maar ja, of die punten je 186 euro waard zijn is de vraag.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 10:57

Die software updates zijn de hoofdsteden waarom ook ik nu voor een 4S zou gaan. De 4 gaat nog maar 1 grote update krijgen, de 4S nog minstens 2 en kan dus nog zeker 1,5 jaar mee in de updates :)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 10:58

Ik heb zelf de 4, maar ik ben er dik tevreden mee. Ding doet het altijd, en misschieni s hij wel langzamer dan de 4s, maar ik vind hem niet langzaam, dus ik heb daar geen problemen mee. Nou scheelt het misschien wel dat ik niet beter weet.

Wat is precies het voordeel van Siri? Ik heb het zelf dus niet (wel op mijn ipad dacht ik, maar nog nooit gebruikt), maar wat kan je er eigenlijk precies mee?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 11:00

Hoe zit dat nou met die updates? Een te oud toestel kan de updates niet meer aan, dat snap ik, maar ik kan toch gewoon niet updaten? Of krijg je dan echt gezeur met functies en apps enzo? Of valt dit wel mee?
Ik heb dus de 4, maar hoe lang kan ik daar nog mee ivm updates? Ik mag over een maand een ander toestel kiezen, maar ik wil eigenlijk gewoon mijn eigen 4 houden. Maar kan ik dan nog wel een jaar / 2 jaar vooruit?

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 13:11

Je zit op iOS 6 en kan sowieso nog naar iOS 7. Dus daar hoef je je niet druk om te maken. Als je ziet dat nu pas, bijna 2 jaar na het stoppen van de updates voor de iPhone 3G, Whatsapp niet meer ondersteund wordt door een keuze van Whatsapp zelf, je je voorlopig nog niet druk hoeft te maken. Er zit nog een hoop tussen en de minimale eisen qua volgende iOS zijn 5.0 en dan zit 6.0 er ook nog eens tussen :) Daar hoef je je dus echt niet druk om te maken! Anders neem je gewoon een Sim Only van een jaartje en ga je daarna verder kijken. Misschien wil je dan wel een iPhone 5S met LTE ondersteuning voor Nederland (voor zij die het niet wisten, alleen met T-Mobile heb je zeker weten LTE op de iPhone 5, met Vodafone alleen in steden en met KPN helemaal niet)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 13:33

Ik heb een probleem met mijn iPad. Vanuit de studie heb ik studenten gmail. Die heb ik zowel op mijn iPhone als iPad als standaard account geïnstalleerd. Alleen nu doet hij het niet meer op de iPad. Wel op mijn iPhone, dus dat is raar.
Ik heb de account op de iPad verwijderd, maar nu krijg ik hem niet meer aangemaakt. Hoe kan dit?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 13:51

eilleen. Ik heb ook de 4 hoor, en ik zit er zelfs over te denken om als mijn abbo afloopt in augustus om over te gaan op een sim only en dus niet een nieuwe telefoon te nemen. Ik vind de 4 ook niet langzaam, ben niet anders gewend, zeg maar. En zeker nu ik de iPad mini heb, gebruik ik mijn telefoon gewoon een heel stuk minder (nu komt dat laatste ook wel omdat ik in Portugal zit en in mijn iPhone mijn NL nummer zit, dus heb ook niet veel reden om hem te gebruiken nu, dat zal in NL wel weer anders zijn.)

Voorlopig kun je met de 4 nog wel vooruit hoor! Ik denk nog zeker een jaar of 2, en voordat apps dan echt niet meer gaan werken omdat de lagere versies niet meer ondersteunt worden zijn we weer een jaar of 2 verder denk ik. En in het uiterste geval laat je je telefoon jailbreaken, tegen die tijd zit er toch geen garantie meer op. Zoals ik al zei, zelf ben ik in augustus ook nog van plan nog gewoon door te gaan met de 4.

Daarnaast kwam ik met mijn moeder twee weken terug tot de volgende conclusie. Een telefoon in een abbonnement is duurder dan een telefoon los kopen. (hebben we zitten uitrekenen, was 30 euro duurder dan een simonly met los toestel). Dus als je gewoon voor een simonly gaat, mocht je telefoon dan kapot gaan, of toch niet meer meekunnen, ben je niks duurder uit door het toestel los te kopen. Desnoods leg je zelf elke maand het verschil tussen simonly abbo, en abbo met toestel in bedrag appart voor als je toch onverwacht een nieuw toestel moet kopen.

Maar, los daarvan, als ik nu zou moeten kiezen, zou ik op dit moment voor de 4S gaan. Ik heb siri zo een beetje zitten gebruiken op de ipad en ik vind het enorm intuitief. Je moet een beetje snappen wat het allemaal kan, gewoon beetje proberen en zo. Maar je kunt er echt veel mee. Maar voor nu dus alleen in het Engels. In feite kun je siri de opdracht tot bijna alles geven met gesproken opdrachten. Voorbeeldje: "make me an appointment with Dr. Zeus at 4 o clock on januari 18th." en hoppa het staat in je agenda. "How much is 235 times 121?" en hoppa het antwoord rolt eruit.

Wat betreft je probleem met gmail, je beschrijving is echt te vaag om er iets nuttigs over te kunnen zeggen. Wat lukt er precies niet, welke melding krijg je tijdens welke stap.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 14:01

Ik typte mijn stukje even snel in mijn rookpauze, vandaar dat het behoorlijk beknopt was.

Ik wilde het stap voor stap even opschrijven wat ik deed, maar mijn Ipad heeft besloten nu wel mee te werken en gewoon weer netjes mijn Gmail account te accepteren en de mails te tonen. Eigenwijs ding... Maar mijn probleem is dus op miraculeuze wijze opgelost ;) ...

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 23:19

Hai,Ik heb een vraag over itunes. Ik heb van mijn lieve vriend een ipod shuffle gekregen voor het hardlopen en hiij heeft er direct hardloopliedjes opgezet. Nu staan deze niet in de goede volgorde en wilik ze veranderen. Ik heb itunes gedownload, maar iksnap er niks van. Kan mijn ipod niet eens vinden. wie kan mij helpen???????

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 20:05

Vandaag mijn iPhone 5 ontvangen en alles werkt! Behalve dat ik geen sms'jes kan ontvangen. Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen? Sim kaart in een andere telefoon gaat natuurlijk niet lukken aangezien ik niet nog een iPhone 5 heb liggen en in andere telefoons past ie niet.
Heb hen ook al aan en uit gezet zonder resultaat!

Wie o wie helpt mij.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 20:17

Heb je niet iets "fout" gedaan bij je instellingen?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 20:32

Ik zou niet weten wat. Hoe kom ik daar achter??

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 20:35

Ehh..ff kijken hoor...bij icoontje instellingen en dan 'berichten' ???

Of
'Berichtgeving'?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 20:42

Nee daar heb ik al gekeken en daar lijkt niks mis.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 21:03

Kan je wel bellen, gebeld worden en sms'jes versturen?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 21:08

Jeps!

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 22:46

Ik zoek me rot maar het komt niet goed ...

Ik ben verdwaald in de wereld van Apple en de iphone.
Ik begrijp er geen *** van. In het begin had je de 1 dan 2 ... tot de 4 en dan 4s , nu de 5.

Maar wat is er zo speciaal aan elk type. Wat maakt nou net dat type beter dan de andere?
En dan nog die gb erbij... Nog iets extra. Ooh jee dat begrijp ik al helemaal niet !

Welk type vind jij het beste, waarom. Welke zou je mij aanraden, waarom??

Graag hulp van jullie gevraagd

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 23:08

De dual-core A5 chip van de iPhone 4S is twee keer zo krachtig en levert 7 keer sneller beelden dan de processor van de iPhone 4. Ook het starten van applicaties en het browsen op internet zal veel sneller aanvoelen dan op de iPhone 4. Apple beweert zelf dat de nieuwe hardware bijna 4G-snelheden op een 3G-netwerk mogelijk maakt.

Batterijduur en beeldscherm zijn nagenoeg gelijk. Camera van de 4 is 5 megapixel, camera van de 4S is 8 megapixel. De reactiesnelheid en belichting zijn op de 4S ook beter. iPhone 4 heeft geen Siri en iPhone 4S wel (Siri is een soort assistent die op basis van jouw gesproken woorden bijvoorbeeld afspraken kan inplannen en sms'jes kan versturen).

Verschil tussen de 4S en de 5 zit hem vooral in het scherm:
De 4S heeft een 3.5 inch beeldscherm en Apple heeft er voor gekozen om de iPhone 5 te voorzien van een Retina-display met een resolutie van 1136 bij 640 pixels. Het beeld is niet breder geworden, maar wel wat langer. Hierdoor heeft het een 16:9 (breedbeeld)formaat, waardoor zwarte balken niet aan de orde zijn. Het aantal pixels per inch (PPI) is met 326 gelijk gebleven, waardoor het beeld niet scherper is. De kleurechtheid van het scherm is echter wel verbeterd en de reflectie van het scherm is gedaald, wat ook positief is.

Daarnaast is de iPhone 5 een stuk dunner/platter dan de iPhone 4S. Verschil van de camera zit hem niet in het aantal megapixels, maar:
Hoewel de 8 megapixel-sensor van de iPhone 5 en 4S gelijk is, kunnen we toch zeggen dat de camera van de iPhone 5 beter is. Dit zit hem dus niet in de sensor, maar in de gebruikte technologie. Zo moet bijvoorbeeld de ‘dynamic-light-modus’ zorgen voor betere foto’s in de donker, is er een verbeterde beeldstabilisatie en kan de iPhone 5 sneller foto’s maken dan zijn voorganger. Daarnaast kan je foto’s maken tijdens het filmen en heb je de mogelijkheid om panoramafoto’s te maken. De frontcamera is wel verbeterd qua megapixel. De frontcamera van iPhone 4S had een 0.3 megapixel VGA-kwaliteit, terwijl de iPhone 5 een frontcamera heeft van 1.2 megapixel.

Op het gebied van snelheid wordt het volgende gezegd: de iPhone 4S maakt gebruik van de A5-processor met een snelheid van 1GHz, terwijl de iPhone 5 gebruik maakt van de A6-processor met een snelheid van 1.5 GHz. Apple geeft aan dat deze processor grafisch gezien 2 keer sneller is dan de voorganger.

Batterijduur en spreektijd is ook bij de iPhone 5 nagenoeg gelijk gebleven.

Aan jou de keus wat voor jou het geld waard is. :)

Het aantal GB is trouwens zeer persoonlijk en ligt aan de hoeveelheid opslagruimte die jij denkt nodig te hebben. Ikzelf heb 2.000 liedjes op mijn telefoon staan, rond de 1.000 foto's en zo'n 40 applicaties en ik heb ongeveer 5 GB bezet. Anderen zetten hun telefoon vol met applicaties, muziek en video's en gebruiken 25 GB.

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 23:11

WAUW danku met deze uitleg ben ik echt wel wat :)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 23:17

Graag gedaan!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 23:18

Hoe werkt zo'n jailbreak? Ik kan nergens een duidelijke uitleg vinden. := Of zoek ik gewoon niet goed genoeg?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 23:26