Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magrietJarig

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 11:19

Het voordeel van de welkoopkaart is wel dat alle producten nu meedoen en voorheen alleen maar het dierenvoedsel. Ach ik koop er niks meer om en die paar euro korting heb ik dan maar weer

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 11:27

Ik haal altijd het paardenvoer bij de welkoop, dan gaat het wel redelijk snel. Af en toe nog wat wat voor de koeien, Jan dan ook bij de kaart op. En je hoeft er niets voor te doen, dus dat is mooi meegenomen.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 12:16

Er werd gevraagd waar je goedkope oordoppen kopen. De Hema! Ze hebben nog hippe kleurtjes ook. Ik heb die van mij inmiddels 2 jaar. Doet het prima.

Ik bestel het voer voor mijn dieren bij zooplus. Omdat ik alleen premium voeding geef is dat voor mij de goedkoopste optie. Er zijn regelmatig aanbiedingen of er zitten gratis speeltjes en snoepjes bij. Als je bestelt krijg je ook vaak een kortingscoupon erbij voor de volgende bestelling.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 12:19

Sharmila schreef:
Er werd gevraagd waar je goedkope oordoppen kopen. De Hema! Ze hebben nog hippe kleurtjes ook. Ik heb die van mij inmiddels 2 jaar. Doet het prima.

Ik bestel het voer voor mijn dieren bij zooplus. Omdat ik alleen premium voeding geef is dat voor mij de goedkoopste optie. Er zijn regelmatig aanbiedingen of er zitten gratis speeltjes en snoepjes bij. Als je bestelt krijg je ook vaak een kortingscoupon erbij voor de volgende bestelling.

Zooplus bestelde ik ook altijd het chincillavoer in zakken van 15kg.
Goedkoper kon ik niet. Heb nu alleen geen chinchilla's meer.

Shampoo's etc koop ik altijd in de aanbieding bv 1+1 gratis en anders bij bv de Action.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 14:55

Wat vinden jullie van de prijzen van de Bas van der Heijden?

Ik heb besloten om een brommer aan te schaffen om dagelijks mee naar mijn paard te gaan (8 km) en dan met de auto als het slecht weer is, zou toch weer een hele hoop aan kosten moeten schelen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 15:16

Sinds mijn paard verhuisd is ga ik op de fiets ipv auto. Dat scheelt echt veel centjes.
Gister hoorde ik dat 2.000.000 mensen hun auto nu meer gaan laten staan!

Zoals het er naar uitziet gaat vriendlief hier in er dorp bij een bedrijf werken. Dan hebben we nog maar 1 auto nodig.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 15:58

Wij zitten eraan te denken 1 auto weg te doen en daar dan een grijs kenteken auto voor terug te kopen.
Scheelt niet in brandstof, maar scheelt wel €73,- per maand aan wegenbelasting!!!
Plus dat ik dan ook meer trekvermogen heb.
Verder wellicht de andere dieselauto ook weg en dan een kleine benzine auto ervoor terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 16:02

Wbt 'grijs' kenteken gaat er het ea veranderen.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 16:39

vonneke schreef:

In de zin van.....

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 17:20

@annastaia, heb jij een eigen bedrijf dan?

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 17:22

Saskiaatje schreef:

Ik heb besloten om een brommer aan te schaffen om dagelijks mee naar mijn paard te gaan (8 km) en dan met de auto als het slecht weer is, zou toch weer een hele hoop aan kosten moeten schelen. :)

Je kan de mijne wel kopen. Ik gebruik hem niet meer :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 17:34

annastasia schreef:
[naam] schreef:

In de zin van.....

Weet het niet precies. Heb het niet afgeluisterd omdat wij niet op grijs rijden.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 18:13

Ja wij hebben een eigen bedrijf.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 19:12

had mn best gedaan met mn boodschappen , en gisteren bbq gehad bij vrienden ,maar vandaag een dagrit gemaakt en ergens gaan lunchen , schade 46,30.
komende 2 salarissen maar weer goed opletten!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 19:15

46,30 voor alleen de lunch? Of voor de hele week?
Als het alleen de lunch is: wat lunch je dan? :wow:

Van alle supermarkten ben ik het goedkoopst uit bij de Lidl, maar die hebben meestal niet wat ik zoek. Dus ik kom altijd weer uit bij de Albert Heijn, ook heel goedkoop voor mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 19:17

Das een lunch met flink wat drank oid erbij of een driegangen lunch hihi

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 20:43

Ik was vandaag 36 euro kwijt... Geen aldi open op zondag helaas, dus alles bij de C1000 gehaald...
Beetje duur, want er zat 0,0 vlees bij, maar wel veel kaas :)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 20:50

Saskiaatje schreef:

8 km is prima te fietsen. Zeker als je een elektrische fiets koopt.... In aanschaf wel duur maar als je slim bent wel geschikt aan te komen.
Hoef je niet apart te verzekeren en geen benzine te tanken. Als je zonder stroom staat kan je altijd nog verder door gewoon geheel zelf te trappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 20:55

Anne_GTI schreef:
Saskiaatje schreef:

8 km is prima te fietsen. Zeker als je een elektrische fiets koopt.... In aanschaf wel duur maar als je slim bent wel geschikt aan te komen.
Hoef je niet apart te verzekeren en geen benzine te tanken. Als je zonder stroom staat kan je altijd nog verder door gewoon geheel zelf te trappen.

Probeer op een elektrische fiets zonder stroom maar eens te fietsen.... Zwaar!!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 20:58

vonneke schreef:
Probeer op een elektrische fiets zonder stroom maar eens te fietsen.... Zwaar!!

Een brommer zonder benzine voortdrukken is veel zwaarder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 20:59

Das waar, maar je zet het er neer alsof je dan gewoon verder fietst en dat is absoluut niet waar.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:42

Eh, ik rijd al 6 jaar scooter en heb nog nooit zonder benzine gestaan. :')

8 km is inderdaad prima te fietsen, daar heb ik gewoon geen zin in. :D
En ik wil er geen tijd aan verliezen, neem ook gewoon een 50 km/h brommer.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 07:45

Brommer/scooter heb ik ook weleens over nagedacht, ik doe nu alles met de auto, paard is ongeveer 8 km en werk 7 km. Paard vind ik een enge weg in het donker, en werk duurt op de fiets twee keer zo lang, bovendien kom ik dan al bezweet aan, zijn niet al mijn rokken geschikt om mee te fietsen, sleep ik een zware laptop mee etc. Ik pak dus niet zo vaak de fiets. Het liefste zou ik geen helm op willen dus dan kom je weer op een snorfiets/scooter en die gaan maar 25 km/u. Uiteindelijk is er daardoor nooit een gekomen.
Nu zijn we aan het kijken naar een koophuis en dat wordt niet meer midden in de stad maar waarschijnlijk in een van de dorpen eromheen. Hadden al wel bedacht dat er dan wel een scooter of iets moet komen zodat we nog wel snel naar de stad kunnen zonder hoge parkeerkosten.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 08:05

Ik vind het echt heel onpraktisch om met de fiets naar mijn paard te gaan. Ik sleep altijd zoveel spullen heen en weer die niet in mijn zadelkast passen. Schone dekjes, longeerspullen, lekkers, drinken en dekens. Dat past allemaal niet op de fiets hoor, ook niet op een brommer. Bovendien doe ik heel vaak onderweg een boodschapje. Kom er toch langs.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 08:21

Ohja dat heb ik allemaal in mijn trailer liggen op stal. Nouja ik zit een beetje in dubio over vervoer. Vader heeft trekauto weggegaan, die huur ik nu dus een voor ongeveer 30 euro per keer. Ik heb een heel goedkoop oud autotje die het vast wel een keer gaat begeven of er komt teveel onderhoud aan. Ik zou best een trekauto willen, maar over 2-3 jaar heeft mijn vriend waarschijnlijk een leaseauto die ook de trailer kan trekken. En qua afstanden heb ik niet echt een tweede auto nodig, alleen in de gevallen dat zowel vriend als ik een feestje/verjaardag hebben die ergens anders is. Qua kosten zou zodra mijn auto het begeeft een brommer/scooter het voordeligste zijn, maar comfortabel is natuurlijk gewoon die trekauto kopen ;). Lijkt me heeerlijk om niet meer te hoeven huren en onafhankelijk te zijn.