E-reader ervaringen - deel 2

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KozieZ

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 13:08

Ik heb het lampje ook regelmatig aan staan terwijl het nog licht is. Soms toch net fijner dan zonder. Ik heb mijn glo nu sinds november en hij loopt nooit vast.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 13:18

xDon schreef:
Ik had ook even gekeken op de site van de consumentenbond en daar hebben ze het er ook over dat hij snel vast zou lopen en nog een aantal minpunten. En dat lampje heb je dat echt nodig? Ik lees nu ook gewoon met m'n licht aan.

Ik heb nu gewoon een los lampje erbij, werkt ook prima hoor haha. :)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 16:06

Ik heb een lampje in m'n hoesje. Gebruik hem niet heel vaak. Meestal gewoon lampje boven m'n bed aan.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 18:17

Ik had bij de Glo al vaak het licht aan, en nu net de Aura ook. Echt ideaal, 's avonds voor de tent met kaarslicht prima kunnen lezen.

xDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 19:21

Ik zit te denken aan de Glo, heb deze vandaag voor een redelijke prijs gezien.
Wat denken jullie zal ik de Glo doen?

Zat inderdaad te denken dat zo een los lampje misschien niets is ivm het schitteren op het beeld, en las da de Glo gewoon een lichtje ingebouwd had zeg maar.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 19:21

Lekker doen :)

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 19:54

Ik heb alweer bijna 3 jaar een Sony PRS-650. Daar zit geen licht bij, ik gebruik er ook geen hoes met lampje bij en aan beide heb ik ook eigenlijk nog nooit behoefte aan gehad.
Verbaas me er wel over hoe goed die het nog doet na 3 jaar (klopt even af), terwijl ik er toch heel wat leesuren op heb zitten. Heel af en toe loopt die een keer vast, de batterij is ook niet heel veel achteruitgegaan. Soms kijk ik wel even rond naar een nieuwe, want als deze kapot gaat moet er meteen een nieuwe komen natuurlijk.:P Wat ik oa zo fijn vind bij deze ereader is dat deze aan de linkerkant vast te klikken is aan een hoes, rechterkant zitten ook magneten waardoor de achterflap en voorflap van de hoes ook op de plek blijven. Bij welke ereader kan dit ook?

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 21:02

Als ik de Mini al aanraadt, dan zal ik de Glo zeker aanraden denk ik haha. :)

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 23:47

@pmarena, heb je het probleem al op kunnen lossen met je pagina nummering? Niet dat ik je kan helpen ofzo, heb een Glo. Maar heb dezelfde tik als jij.

xDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:41

Kan iemand mij misschien vertellen in welke e-readers er een lamp is ingebouwd?
Ik weet dat dit bij de Glo en de Aura zo is maar zijn er nog meer die dat hebben?

xDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:23

En nog een klein vraagje, ik lees dat er bij de kobo touch vaak problemen zijn bij het omslaan van de pagina.
Dit staat er op de site van de consumentenbond:Het scherm is prima, maar met name in de menu's heeft deze e-reader veel last van het 'doorschijnen' van vorige pagina's. Bij het lezen kan ingesteld worden dat de pagina bij elke omslag ververst en is dit minder storend.

Iemand die dit probleem heeft?

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 16:44

xDon schreef:
En nog een klein vraagje, ik lees dat er bij de kobo touch vaak problemen zijn bij het omslaan van de pagina.
Dit staat er op de site van de consumentenbond:Het scherm is prima, maar met name in de menu's heeft deze e-reader veel last van het 'doorschijnen' van vorige pagina's. Bij het lezen kan ingesteld worden dat de pagina bij elke omslag ververst en is dit minder storend.

Iemand die dit probleem heeft?

Hier iemand.
Maar ik zie het niet echt als een probleem. Bij gewoon lezen heb ik er geen last van.
Alleen als ik een pagina snel omsla (bij een pagina waar alleen een klein stukje tekst op staat, en dat ik dus snel gelezen heb) dan zie ik dat doorschijnen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 19:21

Scherm met ingebouwde verlichting volgens mij alleen bij de Kobo Glo, Kobo Aura en Kindle Paperwhite toch?

Of ik moet iets gemist hebben.

Ik heb bij mijn Aura ingesteld dat ik elke pagina wil verversen, bevalt prima.

Op eerdere vraag hierboven: Helaas geen mogelijkheid gevonden om pagina-nummering te krijgen.... dat is echt het enige nadeel dat de Aura voor mij heeft maargoed ik weet ook niet hoe dat bij andere e-readers zit.

Ik krijg nu "gewoon" onderin steeds de melding bvb. Hoofdstuk 13, pagina 5 van 8.
En als ik dan midden onderin het scherm tik kan ik zien dat ik op bvb. 57% van het hele boek zit.

Ik vind dat allemaal maar onzin, wil liever gewoon dat ik op bvb. op blz. 112 van de 236 zit te lezen :P

Maar ik ga het wel heel lichtjes waarderen nu, dat blz. zoveel van zoveel per hoofdstuk is op zich ook wel grappig als je wil stoppen met lezen, dat je weet hoe veel blz. het hoofdstuk nog heeft :)

Maar dat neemt niet het gemis weg van een gewone totaalnummering -O-

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 20:44

pmarena schreef:
Scherm met ingebouwde verlichting volgens mij alleen bij de Kobo Glo, Kobo Aura en Kindle Paperwhite toch?

en de nieuwe Tolino Shine, maar die is vooral populair in Duitsland, geloof ik. (Ik kom veel in de winkels daar, maar geen idee of ie ook te koop is in NL.)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:35

Pmarena: dat kon je instellen bij het omzetten naar kobo-epub dacht ik? Ik krijg namelijk bij alle niet-geconverteerde boeken gewoon blz 112 van 236 :j

Ik heb verversen juist op 6 gezet en ik vind het met name bij het aanpassen van instellingen nog veel te vaak.

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 14:03

Ik heb een Nook Glow, en die bevalt prima, onderin staat op welke blz. je bent en je kan eventueel naar de laatste pagina gaan als je nieuwsgierig bent (zoals ik).

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 16:04

Ik heb tot nu toe alleen boeken direct van Kobo zelf erop gezet en gelezen en daarbij is het allemaal hetzelfde met de nummering.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 17:09

Dan zou je dus bijna je Kobo boeken moeten downloaden en openen en opslaan via Adobe DRM en san op je reader zetten. Dan behandelt je reader ze als niet kobo eigen en krijg je wel de paginanummer van het echte boek tov de totale pagina's.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 18:56

Dat hele proces klinkt nu nog als abracadabra voor mij, moet een keer voor dat hele Calibre / Epub verhaal gaan zitten hoe dat nu eigenlijk werkt, maar staat niet bovenaan mijn prioriteitenlijstje...dat niet echt korter wordt momenteel, wat een gekkenhuis hier zeg.... een beetje teveel lijntjes uitgegooid waar nu aan getrokken wordt :P

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 21:20

Dat is lastig inderdaad. Maar Calibre viel erg mee vond ik. Het is een onvoorstelbaar lelijk programma, en ze kunnen nog heeeeeel veel leren over gebruiksvriendelijkheid van eea (vooral de settings), maar het converteren van boeken gaat precies zoals je verwacht :j

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 10:13

Tijdje niet meer gereageerd maar wel altijd meegelezen :)

Mijn oma heeft een sony ereader aangeschaft! echt zo cool :o heb er 37 boeken op gezet voor haar om te beginnen :o
Mijn hippe oma zit op forums, hyves, kan skypen en msnnen :) en nu ook nog aan de ereader..en ze is toch al bijna 80 ! :D

xDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 10:15

Zo, je oma is lekker bij de les dan!!
Toevallig ook een iPhone ;)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 16:16

Leuk he, van die hippe oma's! Mijn oma heeft een iPad met spelletjes als Rummifield (ofzo?), Wordfeud enzo erop. En ze Skypet ook via haar iPad haha. Boeken lezen doet ze nog wel analoog. :')

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 22:27

Haha leuk die hippe bejaarden. Opa van mijn man is ook zo hip. Man is 85 geworden een paar weken geleden en wilde perse een tablet voor zijn verjaardag. We hebben er met de hele familie uiteraard een gekocht!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 08:28

Stoer hoor!

Mijn oma is 90, woont nog op zichzelf...maar die kan echt helemaal niks :P

Hebben vorige week een bejaarden-GSM voor haar gehaald voor geval van nood voor naast haar bed.

Ik dat ding zo ingeprogrammeerd dat ze echt alleen maar op 2 hoeft te drukken om mijn ouders te bellen, op 3 voor die, op 4 voor zo... en een lijst gemaakt ernaast met welk cijfer wie is. De lijst snapt ze allemaal wel, je zou denken dat dit goed komt....

Maar als ze hem oppakt en voordat ze de 2 gevonden heeft heeft ze dan al een hekje te pakken en dan staat er natuurlijk hekje-2 en belt hij niet meer.... zucht :+