Bezuinigen op boodschappen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 15:01

Ik hier heb warmteaanvallen, dus ene moment loop ik in een shirtje, en andere moment heb ik het koud haha.
Ga hier zo de boel ook weer even lekker open zetten en dan het huis even doen.

Slaapkamerraam heb ik trouwens altijd los, maar dan ook echt altijd.
Radiator daar staat ook uit, alleen laats met de vries heel klein tikje los, omdat anders vast kan vriezen.

Andere slaapkamers staan radiatoren ook vrijwel uit, en trek gewoon de deur dicht, warmte blijft dan op de overloop hangen.
Alleen op m'n waskamer staat die aan zodra er wat was hangt.

BarockPinto: Jij bent bijna uitgerekend, van de 3e al!!
Is nog maar even hé.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 15:02

ik ben groot voorstander van de verwarming, heb het graag warm :D
heb wel altijd de ventilatieroosters open en geregeld ramen open :j ik houd namelijk ook van frisse lucht haha
probeer wel de verwarming zo lang mogelijk uit te stellen en zet em ook een uur voor we gaan slapen uit, als ik het niet vergeet

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 15:04

Ja nog ffies CS, hij heeft er nog geen zin in :D
Hoop toch wel binnen nu en een week hoor.

Heb ook áltijd het slaapkamerraam open, als ik dat niet heb krijg ik koppijn.
Boven staat geen enkele cv aan, 1ste verdieping niet en zolder ook niet.
Owjawel, in de badkamer wel, want die kan niet uit :=

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 15:05

Hier ook een thermostaat met programma functie, erg handig. Is het alvast een beetje opgewarmd voor ik uit bed kom, maar hij is alweer aan het afkoelen voor mijn vriend weg is. En ook een uur voor mijn vriend naar bed gaat, is hij alweer richting nachtstand.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 15:07

Hier staat de verwarming ook meer uit dan aan. ik houd helemaal niet van die cv-warmte. liever warmte van een dekentje/extra trui dan dat ding aan. kleine meid krijgt gewoon een vestje aan, werkt prima. cv-warmte is ook niet echt gezond. zeker niet voor mensen die luchtweg/longproblemen hebben.
hier is het 18 graden en hij staat uit. boven staat zowiezo altijd alles uit. soms maar 14 graden. lekkere deken erop, kind dikke slaapzak en we redden het wel weer. :+
's ochtends voor werk komt hij zowiezo nooit aan. vindt ik een beetje onzin om dat ding voor een uurtje op te laten warmen.
en ALS hij 's avonds aan komt dan is dat hoogstens 18 graden. 19 graden met de vorst.

_CS_

Re: Bezuinigen op boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 15:09

Hier ook hoofdpijn als raam niet open staat met slapen.

BP:
Heeft ie nog geen zin nee, nou ja lekker warm bij mama toch ;)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 15:11

Als je er net als ik om 5 uur uit moet is het (zeker tijdens die vrieskou) toch wel fijn dat de verwarming je verwelkomt in de badkamer (tijdens de vorst was het in onze slaapkamer 10 graden). Dat is dus echt bed uit en sprintje naar de badkamer. Als het daar ook koud is, is opstaan echt een hel.

Het gaat er echt meer om om de warmte van het warme bed te compenseren.
Wij stoken verder ook nooit hard, 19 graden is s aonds de max, s morgens tussen de 17 en 18 graden.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 15:16

Badkamer staat ie hier wel aan hoor, alleen slaapkamers niet.
Ben ik tenminste meteen goed wakker 's morgens als het fris is in de kamer.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 15:22

Tieme, ik heb no nooit gehoord dat cv warmte niet goed is voor longen? Ik ben longpatient, maar kan geen kou op mijn longen verdragen. Zowel geen inademing van koude lucht als koude op mijn rug. Om zo min mogelijk pijn te hebben is warmte prettig, tenzij het van die klamme en vochtige Hollandse zomers warmte is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 15:42

Mootje schreef:
Eigenlijk hoor je continue te ventileren en idd af en toe te luchten :j
Ik ventileer continue dmv de ventilatieroosters en lucht eigenlijk ook continue, omdat ik altijd een raam open heb.
Droge lucht kun je oplossen met die cv-hangers.

Gisteren toen het zonnetje scheen heb ik de tuindeuren open gezet. Daarna was het veel sneller weer warm

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 15:47

Quellian schreef:
Tieme, ik heb no nooit gehoord dat cv warmte niet goed is voor longen? Ik ben longpatient, maar kan geen kou op mijn longen verdragen. is.

Cv/verwarming geeft droge lucht wat de luchtwegen irriteert. in verwarmde ruimtes doen huisstofmijten en schimmels het ook super. iets wat longpatienten helemaal niet moeten hebben. ik werk in de thuiszorg en we hebben veel mensen met longklachten/COPD. de meesten hebben juist geen/weinig de verwarming aan omdat ze dat is afgeraden en ze daar juist meer last van krijgen.
maar dat zal vast wel bij iedereen verschillend zijn :j

ik ben dan geen longpatient maar ik merk wel degelijk als mensen de cv aan hebben staan. met of zonder waterbakjes eraan. krijg altijd droge keel en snel hoesten. als ik hier de verwarming vaker aan heb dan ben ik ook veel vaker verkouden dan normaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 15:55

Cv is inderdaad slecht voor de luchtwegen en goed voor de huisstofmijten hihi

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 15:58

Ik heb extrinsieke allergische alveolitis, dus een allergie voor organismen (schimmels uit stro in mijn geval, boerenlongen) waardoor ik als extraatje astma heb gekregen. Daarnaast chronisch ontstoken holtes en huisstofmijtallergie, dus ik denk dat het dan inderdaad heuwl persoonlijk is :D
Zal het volgende keer eens de longarts vragen.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 16:05

Wat een leuk topic! Heb al een hele boel nieuwe ideen opgedaan hier. Eens kijken of ik mijn week kosten omlaag kan halen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 16:50

Als ik op mijn kamertje ventileer wordt het zo koud... ik doe dat nu dus meestal maar als ik wegga.

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 18:34

heerlijke temp. al buiten, 12 graden. ik ben zooo blij als die kachel hier weer voor maanden uit kan! We stoken hier op mazout, het oude huurhuis tocht aan alle kanten, is niet geisoleerd ( dus altijd de rolluiken dicht wat een vreemd gezicht is voor buiten natuurlijk) en de mazoutkachel is niet te regelen, té warm of té koud. Normaal had ik zelf nooit een kachel aan overdag maar sinds de reuma moet ik zorgen dat mijn gewrichten niet meer verstijven van kou. Vooral als je 'even' achter de pc zit merk je dat snel. Hopelijk zet het voorjaar door, heeeerlijk!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 19:14

Tijdens de vorst was het hier wel kouder dan 10graden :P
We hebben weleens ijs aan de binnenkant van de ramen gehad O:) in de slaapkamer/studeerkamer/badkamer. Niet in de woonkamer uiteraard ;)
Voordeel is dat ik deze winter zwanger ben en het uit mezelf een stuk warmer heb, had zelfs geen koude voeten in bed dit jaar :D

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 20:11

haha, hier ook ijs aan de binnenkant van de ramen hoor. Wij hebben enkel glas en als het flink vriest dan hebben we behoorlijk veel ijs op de ruiten, zelfs als je het 18 graden houdt 's nachts. De ruiten zijn gewoon zo dun, dat ze zelf bevriezen.

Wij stoken het overdag zo rond de 18 graden (als ik thuis ben) en 's avonds toch wel 20/21 graden. 's nachts en als we weg zijn 15 graden. Dit gaat alleen over de woonkamer.

We betalen voor het eerst apart gas en elektra (eerder huur inclusief gehad) dus we krijgen nu ook voor het eerst een gasrekening! ik heb nu het maandbedrag op 200 euro gezet, neem aan dat dat genoeg is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 00:13

Ik kijk er ook naar uit dat de kachel weer heerlijk uit kan en de tuindeuren open :)

Maar morgen word het behoorlijk zonnig dus dan kunnen ze een uurtje open als de baby's op bed liggen.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 00:18

Tieme schreef:
Quellian schreef:
Tieme, ik heb no nooit gehoord dat cv warmte niet goed is voor longen? Ik ben longpatient, maar kan geen kou op mijn longen verdragen. is.

Cv/verwarming geeft droge lucht wat de luchtwegen irriteert. in verwarmde ruimtes doen huisstofmijten en schimmels het ook super. iets wat longpatienten helemaal niet moeten hebben. ik werk in de thuiszorg en we hebben veel mensen met longklachten/COPD. de meesten hebben juist geen/weinig de verwarming aan omdat ze dat is afgeraden en ze daar juist meer last van krijgen.
maar dat zal vast wel bij iedereen verschillend zijn :j

ik ben dan geen longpatient maar ik merk wel degelijk als mensen de cv aan hebben staan. met of zonder waterbakjes eraan. krijg altijd droge keel en snel hoesten. als ik hier de verwarming vaker aan heb dan ben ik ook veel vaker verkouden dan normaal.

ik heb ook 2 van die bakjes hangen.
zonder krijg ik enorme hoofdpijn.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 19:46

Mri schreef:
voor de bespaarders onder ons:
Bij de kruidvat nu een actie met Oral B, als je het bonnetje + coupon naar OralB stuurt dan krijg je het aankoop bedrag terug (max 1 tandpasta product en 1 handtandenborstel per gezin/adres)

Actie is ook voor de duo verpakkingen tandpasta!! toch weer 6-8 euro die je "even" kan besparen

Edit: en nu natuurlijk ook de swiffer dusterkit acties :)
gehele aankoop bedrag terug (aanmelden via de website, met de code aan debinnekant van de doos)

Bedankt voor de tip! Mijn vriendin heeft altijd oral b dus een duo pak gratis is zeer welkom, ben het vanmiddag meteen gaan halen en ook tandenborstels! Super!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 19:50

Oh ik had net oral b ingeslagen.. Ik kan niet voort met goedkope tandpasta, dan ploppen de gaatjes zo in mijn tanden :+ En oral B pro sensitive helpt ook tegen dat ik niet tegen koud water kan enzo :)

Zo vandaag nog eventjes goed opgelet.. Bij de etos zijn de Ob tampons in de aanbiedingen, dus ik dacht 'Goh die haal ik dan wel even'. Maar het huismerk van de etos is nog steeds goedkoper..! :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 19:55

59 euro bij de Aldi (incl sigaretten, 5 pakjes). Helaas wel 30 bij de c1000 maar ik heb voor vijf euro een swiffer ding gekocht ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 23:00

Ik heb vanmiddag ons eetlijstje gemaakt aan de hand van wat er in de aanbieding is in de supermarkt! Ben benieuwd!!!

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 23:11

net naar extreme couponning zitten kijken op TLC, jammer dat dat in Nederland niet kan..

€ 1000,- boodschappen doen, kost wel ff een uurtje aan de kassa, maar dan alles meenemen voor € 10,-
tja daar zou ik ook bonnetjes voor gaan zitten knippen :D