Topic telefoonkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meganproperx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 00:54

Hoi hoi,
ik ben opzoek naar een telefoon mijn eisen zijn:

-goede camera (5 megapixel of hoger)
-android
-touch screen
- snel

en meer kan ik me even niet bedenken, nu wil ik geen abbonnement dat duurder is dan 25 euro per maand en het liefst als ik hem los moet kopen ook niet duurder dan 300 euro.. wie o wie kan mij helpen? :)

ik zat te denken aan samsung galaxy s3 mini, of een htc desire x.. iemand ervaringen?
Laatst bijgewerkt door meganproperx op 26-02-13 01:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellissima_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 00:57

meganproperx schreef:
Hoi hoi,

-goede camera
-android
-touch screen
- snel

en meer kan ik me even niet bedenken, nu wil ik geen abbonnement dat duurder is dan 25 euro per maand en het liefst als ik hem los moet kopen ook niet duurder dan 300 euro.. wie o wie kan mij helpen? :)

ik zat te denken aan samsung galaxy s3 mini, of een htc desire x.. iemand ervaringen?

Dealdirect.nl
Samsung galaxy s3 mini voor 23,50!

meganproperx

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 01:06

zal ik zeker even naar kijken!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 11:13

meganproperx schreef:
Hoi hoi,

-goede camera (5 megapixel of hoger)
-android
-touch screen
- snel

Zou even naar een Belcompany of Phone House gaan (in ieder geval niet een winkel van een provider zoals Vodafone of Hi) en daar deze eisen voorleggen. Heb ik ook al twee keer gedaan.
Ik wist echter al welk toestel ik had. Gewoon gezegd: "Ik wil dat toestel en een zo goedkoop mogelijk abonnement erbij."

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 11:19

Janine1990 schreef:
Ell_en schreef:
Hmm de keus gaat nog moeilijk worden...
Als ik nog een halfjaartje wacht ofzo, zou dan de samsung s3 niet een heel stuk goedkoper zijn? :$ <<)

In Mei komt de S4 uit, dus ik denk dat de S3 daarna wel een stuk in prijs omlaag gaat! :j

Als je kijkt naar het verschil van iphone 4s naar de 5 is dit verschil schrikbarend laag... zelfs voor de 4 betaal je nog relatief veel vergeleken met de 5...
dus ik vraag me af of hij veel zal dalen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 11:28

HouVanUtopia schreef:
Als je kijkt naar het verschil van iphone 4s naar de 5 is dit verschil schrikbarend laag... zelfs voor de 4 betaal je nog relatief veel vergeleken met de 5...
dus ik vraag me af of hij veel zal dalen

Maar volgens mij ligt het bij Apple ook ietsje anders dan bij de 'reguliere' merken.
Die hebben zo'n bijzondere marketingstrategie. Is overigens wel heel interessant om je eens in te verdiepen (geldt ook voor mij uiteraard)

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:28

Ik heb anders de meest goedkope optie via de vodafone zelf..

Kreeg bij belcompany eenmalig 25 euro korting en bij vodafone 75 euro korting op mijn toestel. Abboprijs etc exact t zelfde!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:30

Babsiej schreef:
Ik heb anders de meest goedkope optie via de vodafone zelf..

Kreeg bij belcompany eenmalig 25 euro korting en bij vodafone 75 euro korting op mijn toestel. Abboprijs etc exact t zelfde!

Ik bedoel dat Belcompany of The Phone House allebei winkels zijn waar je van alle providers abonnementen kunt krijgen. Wel handig als het je niet zoveel uitmaakt welke provider je hebt.
Ga je naar een Vodafone of een Hi, heb je die keuze al niet.

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:31

Wel interessant inderdaad. Ik heb net mijn T-mobile abonnement opgezegd, vind het veel te duur worden. Maar nu???
Wil graag een nieuwe telefoon, want ik heb nog een Galaxy S (1) en die begint toch echt kuren te krijgen. Heeft iemand ervaring met het bereik van Telfort, die zitten op het netwerk van T-Mobile...

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:32

Maar als je weet bij welke provider je wilt.. en zeker als je verlengd kan je leuke kortingen krijgen.

Ik had mn iphone 5 voor 364 euro bij een 1 jarig abonnement. Terwijl bij de belcompany 50 euro meer voor het toestel.

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:34

Doordat ik door de bomen het bos niet meer zie, kom ik eens hier informeren!

In principe heb ik zeker nog geen haast met het vinden van een nieuwe telefoon. Maar toch wil ik mij alvast oriënteren! Momenteel heb ik een mobiel van Samsung, namelijk de Samsung Galaxy Gio en voor deze heb ik de Samsung Star gehad. Zoals je leest ben ik dus wel tevreden over Samsung, maar ik hoor ook goede dingen over het merk HTC.
Nu heb ik al meerdere mensen in mijn omgeving om het verschil tussen de twee merken gevraagd, maar er zijn er maar weinig die beide merken hebben gehad. Mijn vraag is dus of iemand mij hier de verschillen tussen de twee merken kan vertellen?

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:35

Mijn verlengaanbiedingen bij Vodafone waren zeer zeker niet goedkoper dan een 'nieuw' abbo afsluiten..
Verlengen kon alleen met iPhoneabbo's terwijl ze een actie hadden van Bel+SMS+Web 55 met toestel voor 189. (eerste 12 maand 50% korting)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:38

Babsiej schreef:
Maar als je weet bij welke provider je wilt.. en zeker als je verlengd kan je leuke kortingen krijgen.

Ik had mn iphone 5 voor 364 euro bij een 1 jarig abonnement. Terwijl bij de belcompany 50 euro meer voor het toestel.

Dat zou kunnen, heb ik nog nooit gedaan.
Ik doe denk ik maar hetzelfde als je zou moeten doen met stroomleveranciers, elk abonnement kijken hoe ik het nieuw goedkoper kan krijgen :P
Maargoed, dit is pas mijn derde abbo.

Ik kreeg van het bericht van meganproperx trouwens niet de indruk dat ze al wist welke provider ze wilde. Dus vandaar ook mijn opmerking.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:12

Okay, ik heb het LG toestelletje besteld.

Is alleen maar 1 GB harde schijf dus ik wil nog even een nieuwe Micro SD erbij bestellen.

Denken jullie dan 16 G voldoende is of is het beter als ik de volledige 32 GB neem?
Ik heb geen flauw idee hoeveel G diverse apps in beslag nemen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 14:18

Imago01 schreef:
Okay, ik heb het LG toestelletje besteld.

Is alleen maar 1 GB harde schijf dus ik wil nog even een nieuwe Micro SD erbij bestellen.

Denken jullie dan 16 G voldoende is of is het beter als ik de volledige 32 GB neem?
Ik heb geen flauw idee hoeveel G diverse apps in beslag nemen?

Apps zijn meestal niet heel erg groot.
Sommige apps kunnen niet eens op de SD.

Ik heb een 4 gig SD bij een intern geheugen van 3,61 gig. Ik heb nog een halve gig intern geheugen over.

Updates nemen de meeste ruimte in. Soms is het nodig om een app te verwijderen en opnieuw te installeren.

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:06

Wie kan me helpen kiezen?
Ik zweer bij samsung, vind ze erg fijn. Heb nu een galaxy y met kuren, dus wil een nieuwe.
Heb een baantje dus wil eigenlijk overgaan op abonnement. Niet meer dan 25 euro pm.

Ik zit te denken aan de galaxy s advance...

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:19

Iemand van plan om de Samsung galaxy S4 te kopen zodra hij uit is?
I kvind het een mooi ding maar waarschijnlijk weer te duur

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:32

_mexx_lady_ schreef:

Er zijn toch nog geen foto's van? Alleen speculaties wat betreft de specificaties, schijnt wel even groot te worden als de S3.
Ik wacht de aankondiging (ongeduldig :)) ) af, vind het een mooie opvolger voor mijn S2!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:33

Straww_ schreef:
_mexx_lady_ schreef:

Er zijn toch nog geen foto's van? Alleen speculaties wat betreft de specificaties, schijnt wel even groot te worden als de S3.
Ik wacht de aankondiging (ongeduldig :)) ) af, vind het een mooie opvolger voor mijn S2!

Hier ook nog eentje. Mag in juli mijn huidige S2 gaan vervangen.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:35

Ik wacht er ook op, hij is ook zo vierkant als de S2. Heel mooi ding.
Als ik op google intyp krijg ik toch foto's te zien.

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:52

Volgens mij zijn het allemaal nog speculaties. Ik hou in ieder geval deze website in de gaten voor de laatste updates! 14 maart wordt hij wrsl onhult.
http://www.samsunggalaxys4.nl/

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:58

Als de vorm echt klopt vind ik hem echt super mooi, betere vormgeving dan de S3 als ik eerlijk mag zijn ;)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:05

Ashley5 schreef:
Doordat ik door de bomen het bos niet meer zie, kom ik eens hier informeren!

In principe heb ik zeker nog geen haast met het vinden van een nieuwe telefoon. Maar toch wil ik mij alvast oriënteren! Momenteel heb ik een mobiel van Samsung, namelijk de Samsung Galaxy Gio en voor deze heb ik de Samsung Star gehad. Zoals je leest ben ik dus wel tevreden over Samsung, maar ik hoor ook goede dingen over het merk HTC.
Nu heb ik al meerdere mensen in mijn omgeving om het verschil tussen de twee merken gevraagd, maar er zijn er maar weinig die beide merken hebben gehad. Mijn vraag is dus of iemand mij hier de verschillen tussen de twee merken kan vertellen?

Als je bekend bent met een merk moet je vaak even wennen aan de andere indeling van een ander merk.
En wat betreft de verschillen; je kunt beter kijken naar de verschillen tussen toestellen dan tussen merken aangezien er veel verschillende types zijn met allemaal verschillende specificaties.

het gaat erom wat jij belangrijk vind; zo hecht ik weinig waarde aan een goede camera, een ander juist veel. De één wil een querty toetsenbord, de ander een pennetje om mee te tekenen... de één wil snelheid, de ander dat de batterij langer meegaat dan een dag. Dus bedenk wat je belangrijk vind, dan wordt het makkelijker kiezen :)

ik heb zelf overigens de samsung note 1. Ik ga in mei denk ik voor de S4, of de note 3.
Laatst bijgewerkt door sallandval op 26-02-13 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:32

Die samsung advance leek mij ook wel wat, goed om te lezen dat die bij een aantal van jullie goed bevalt! Ik ga voor symio zodra mijn abonnement afloopt, en dan zoek ik er een los toetsel bij. De s3 is wellicht een optie als de prijs wat lager wordt dan..

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 17:19

Okee, ging even kijken op de telfort site.
Wie helpt mij kiezen uit de volgende opties:
Samsung Galaxy S Advance: 15 euro p/m, 1 jaar
Samsung Galaxy S3: 27 euro p/m, 2 jaar

Ik zit heeeel erg te twijfelen, ik wil eigenlijk geen 2 jaar er aan vast zitten. Wil altijd zo gauw mogelijk een nieuwe :o als die uit zijn. Had nu de Galaxy Y en vond hem na 3 maand niet meer leuk :o

De Advance lijkt me wel wat, maar de S3 is mooier en beter..... Wie komt mij redden??? :? :? :?